Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

enzo2018-01-18 15:52:43 // 29672
Hú öcsém,te mekkora gyökér vagy!!!!!!
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Zsolt1552018-01-18 08:04:48 // 29669
Önindító csere.
Ami hidegnél igen, az meleg motornál már nem megy simán: izzít, teker-teker-teker-teker-teker-teker, aztán nagy nehezen beindul.

"... A magyarázatok szerint nem pörög elég gyorsan az önindító, ezért a motorvezérlő azt hiszi, hideg a motor, rátol az üzemanyag-mennyiségre, ettől aztán a meleg motor kicsit megfullad, de aztán beindul. ..."
atis_166jtd2017-12-16 18:04:50 // 29668
Nem azt láttam. Elméletileg igen csak egy darab van. Vagy esetleg töltő levegő hőmérséklet. Sajna nekem most nincs meg az alfaobd. Használtam de utánna nehezen kapcsolódott a MES. Így likvidáltam. De szerintem vízhőfok alaján állítja be az izzítási időt.
Macccy2017-12-16 12:50:29 // 29667
Meg fogom nézni amikor visszakapom az olvasót, a vízhőfokot már néztem eddig is. MAP és MAF levegő hőmérsékletek így nincsenek külön? Egy darab belépő levegő hőmérséklet van?
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
atis_166jtd2017-12-16 12:14:49 // 29665
Meg ezt ne hangoztast hogy a tdi indúl izzítás nélkűl.
atis_166jtd2017-12-16 10:28:32 // 29664
Vízhőfok és belépő levegő hőmérséklet.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Föckös2017-12-13 10:10:39 // 29661
SRÁCOK TAVALY TÉLEN VOLT NÁLAM EGY GT, -4FOKBAN +23AT MUTATOTT A MAF-NÁL LÉVŐ HŐMÉRŐ. Ha pedig azt hiszi, hogy nincs hideg, akkor nem fog annyit izzítani/nem annyit fog befecskedezni.

Szóval javaslom, hogy hideg motornál (mondjuk reggeli indítás előtt) mérjetek egy hőfokot a MAF-on, de akár a MAP-on is, ezeknek azért nagggyon közel kell lenniük totál hideg motornál.
atis_166jtd2017-12-12 21:00:12 // 29660
Sajna én egy benzinessel szívtam, ott a üza szivattyú flexi csöve volt elfepedve. Nehezen indúlt főleg reggel az első indításnál. Fordulafszám érzékelő jó? Nem ugrál a fordulatszám indítózás közben?
atika2017-12-12 15:26:31 // 29659
Nálam 10 fok alatt kezdődött a probléma és a napi első indításnál illetve 6-8 óra állás utáni indításnál jelentkezett. Ha meleg a motortér akkor semmi hiba. Szóval érdekes.Megírom majd a további lépéseimet ameddig látom. Ciao
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
atika2017-12-12 15:02:30 // 29657
Köszi a segítséget Mindenkinek!
Mindkét érték 270-en volt. Ma fűtve volt a műhelyben és így beindult. A nyomásérték is 0 volt reggel. Multiméteres mérés is a megfelelő paramétereket hozta. Leállítás után azonban a nyomásérték 10nél megállt aztán lement 8ra majd újra 10. Most próbálok szerezni mindkét jeladóból egy cseredarabot és meglátjuk mi lesz. Ha ez sem oldja meg akkor már komolyabb műszerek és mérések kellenek tehát irány a szervíz.
Mégegyszer köszi
Föckös2017-12-12 09:33:04 // 29656
lehet hogy a "desired" fuel pressure az amit láttál.
Jól mondják a többiek, nyomás szenzornál vagy nyomás regulátornál keresd a hibát.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-11 21:02:42 // 29655
A rail csövön lévőtől. Mérj indítózás közben is. Ha nem növekszik a mért nyomás, akkor azért nem indul be. 350-400Bar kell, hogy engedélyezze a porlasztó nyitást.
atika2017-12-11 20:03:55 // 29654
Oda jutottunk, hogy már be sem indul. Az injektorok bevizsgáltatva: tökéletesek. Most tudtam végre ránézni MES-el és az a fura hogy a "Fuel Pressure:" 270bar. Ami nyilván nem lehet, mert mégcsak nemis indítóztunk. Ez a rail cső nyomásadójától kapja a jelet? Vagy a nagynyomású szivattyún lévőtől?
Bento2017-12-03 19:30:13 // 29653
Esetleg még érdemes lenne az üzemanyag nyomásszabályzóra vetni egy diagnosztikai pillantást.
atika2017-12-03 12:59:11 // 29652
Köszi! délután ebben a szép hóesésben ránézek ezekre az eshetőségekre!
blackbird002017-12-03 12:34:23 // 29651
Szia!
Első körben én megnézném, hogy nincs e szivárgás a nagynyomású pumpa, és a porlasztók közt valahol. A hiba levegősödésre utal. Már egy gombostűfejnyi is okozhat ilyet. Ha ott minden OK, akkor MES, és meg kell nézni, hogy időben felépül e az üa nyomás. Nagy eséllyel a mikroszűrő már el van dugulva részlegesen.
Remélem tudtam segíteni.

Persze Mindenki azt csinál, amit akar!
atika2017-12-03 12:15:24 // 29650
Sziasztok! Felütötte a fejét némi probléma a szekérrel: 159 1,9JTD 150LE
Napi első indítás 3-7 mp-ig tart. Utána minden jó. Ha áll 6-8 órát akkor megint előjön a hiba. Az önindító 1 éves, áramfelvétele jó, izzítás jó, a testelések egy éve lettek megcsiszolva rézpasztázva, szűrők olaj egy hónapos. Találkozott már valaki hasonlóval? Ha igen mi volt a megoldás? Illetve van-e valami javaslat?
Köszi
Piritu2017-11-27 21:11:28 // 29649
Normál esetben nem jelzi az autó a regenerálást. Ha szemfüles vagy néhány jelből kikövetkeztetheted (pl. fogyasztás növekedés, mélyebb hang, melegebb levegő a kocsi alól).
A lámpát csak akkor gyújtja ki, ha már párszor megpróbált regenerálni és nem jutott a végére. Ilyenkor célszerű addig menni a kocsival, amíg ki nem alszik a lámpa, amíg nem be nem fejezi a regenerálást.
Nekem eddig a majd 300e DPF-es km alatt egyszer volt ilyen, amikor sokat mentem rövid távom Júliácskával.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Tocke2017-11-27 13:51:49 // 29647
A regenerálás jelére gondolsz? A 159-ben biztosan nincs. A 60 %-os tömődöttség regent követően még teljesen elfogadott. Nekem is annyira megy vissza és kb 7-800 km után indítja újra. Én is, mint a legtöbben a pillanatnyi fogyi megugrásából következtetek a regenerálásra, pl sík terep 92-100 km/óra, 5,5 helyett simán 7-8 liter.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Gianni682017-11-26 16:27:00 // 29643
[img1]Valami ilyesmin gondolkodtam, ezért kérdeztem a dizellel kapcsolatos dolgokat:
Gianni682017-11-26 16:16:08 // 29642
Most pont ezt csináltam! Vettem egy 1.6-ost, sajnos hajtókarcsapágyas volt.
Széthüztam, kapott másik főtengelyt, csapágyakat (főtengely és hajtókar csapágyat), gyűrűket.
Kicseréltem a kopogos hajtókart is egy másikra mert ovális lett,kapott másik vezérmű kereket(megrendeltem, még nem jött meg)a főtengelyre, mert az ék sérült volt benne(lehet valamikor vez.szíj szakadt vol).
Még tervben van a vezérlés csere is!
Szóval mindent megteszek, hogy jó motor legyen belőle!
Liquid2017-11-26 14:06:50 // 29641
Akkor tök felesleges a dízel, hacsak nem dízel-fanatikus vagy.
A TS nem rossz, a hülye tulaj a nagy ellensége meg a nem megfelelő karbantartás.
A dízelből is igen nagy a választék, ahogy Jorjie is leírta. Az sem mindegy melyik kasznit párosítanád hozzá. Keveset fog fogyasztani, de a sokba fog kerülni ha baja van. Minél újabb, és bonyolultabb, annál jobban fog fájni :)
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Gianni682017-11-26 11:51:40 // 29637
Nem is tudom, nagyon bizonytalan vagyok!
Megéri-e átváltani dizelre.
Nem járnék vele,még napi 20 km-t sem!
Jorjie2017-11-26 10:48:05 // 29636
Mire szeretnél váltani? Van 1.9 8 szelep Jtd, 1.9 8 szelep Multijet, 1.9 16 szelep, multijet, 2.4 10 szelep Jtd, 2.4 20 szelep Multijet. Ezekből van jó pár teljesítményszint: 105, 110, 115, 120, 136, 140, 150, 170, 175, 200, 210 lóerő. Alapból a sima Jtd-k a megbízhatóbbak, de a Multijetek erősebbek, kifinomultabbak. De egyébként megbízhatóak a dízelek, a probléma a "sallangokkal" szokott lenni: Egr, dpf (nem mindben van), kettőstömegű, ilyesmi.
VV62017-11-26 10:41:09 // 29635
Világos, szóval a megbízhatóság a fontos. Sajnos se TS-em, se dízelem nem volt soha.
De ilyen korban már minden motor más és más, még azok is, amelyek szomszédok voltak a gyártósoron.
Gianni682017-11-26 10:10:10 // 29634
Még több rosszat hallotam a ts motorokról.( motorhíbás 1.6 vettem, azt állítom talpra).
Persze V6 lenne az igazi ( régi szép emlékek, gond nélkül).
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Gianni682017-11-25 21:43:45 // 29632
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy az 1.9 vagy a 2.4 motor a megbízhatóbb! Sok helyen azt olvastam, hogy a 2.4 motorral soka próbléma, hamarabb tönkremegy. Ha ez igaz, mire lehet számítani, ami gyakrabban elromlik a 2.4-ben? Gondolkodom, hogy benzinesből esetleg átülők egy dizelbe!
Köszönöm!
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Jorjie2017-11-18 17:05:48 // 29630
Általánosságban 30 Lóerőt és 50-60 Nm pluszt simán lehet dobni egy sima chiptuninggal. Ha mechanikusan belenyúlsz, akkor többet. Manky a te embered :-)
A teljesítmények pedig azért mások, mert valamiben másabb a motor. Vagy másfajta porlasztócsúcs van benne, vagy más turbó, vagy csak más a program gyárilag. Van, amit szoftveresen "butítanak", mert pl. adózás miatt (bizonyos országokban) jobb ha kevesebb a teljesítmény, holott a motor koppra ugyanaz, mint az erősebb verzió. Pityukoma első 159-e volt ilyen, mert Belgiumi volt.
Ha nagyon érdekelnek a különbségek, akkor nézzél cikkszámokat, pl. porlasztócsúcsét, és össze tudod hasonlítani, hogy melyik motorhoz jó, melyikhez van másfajta.
A trollokkal meg ne foglalkozz ;-)
Liquid2017-11-18 12:22:23 // 29629
Manky-t kérdezd meg, vagy Kócos-t. Elég sok benne a tartalék, tud jóval erősebb lenni anélkül, hogy kormolna.
VV62017-11-18 01:19:28 // 29628
meg ezt.
VV62017-11-18 01:13:34 // 29627
Ezt.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
misike762017-11-03 10:40:45 // 29625
Akkor maradjunk ennyiben:-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak