Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

2 db csevegős hozzászólás elrejtve
petbalog2017-01-17 09:29:44 // 29593
Update a szerencsétlenkedéseimhez: vasárnapra rendeltem új izzítógyertyákat, mert felmerült a gyanú, hogy nem belevalóak vannak az autóban. Hát de, szóval ez is kilőve. Akkumulátor, generátor, izzítórelé, izzítógyertyák, a kábel, ami a gyertyákra megy kimérve, mindenhol megfelelő. AC működik, porlasztók jó értékkel dolgoznak, nagynyomású szintén jó, jól fogyaszt, jól megy, szépen jár hidegen-melegen, szóval ezek mellett üzemanyagnyomás-érzékelő és légtömegmérő is jó kell legyen. Hétvégén plusz fokok mellett hibátlan indulás elsőre, tegnap -3-ban a kábelek kimérésekor mondjuk úgy, hogy elfogadható. Egyszer előfordult pár hete, hogy az izzítórelénél nem tudtunk feszültséget mérni, most utoljára még erre tudok gondolni, hogy esetleg kontaktos valahol vagy letestel valamelyik kábel, tegnap pedig a mozgatás miatt indult normálisabban. Egyébiránt feladtam... Ja, a negyedik hengerben a gyertya picit kormos, a többi nem.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
petbalog2017-01-13 12:53:03 // 29590
Tegnap voltam Budapesten chip ügyben, akkor meleg motornál a gép normális adatokat írt ki, viszont a külső levegő-hőmérséklet +3 körül volt, a gépen a légtömegmérő +18-at írt. Ez normális? Vagy lehet ez a probléma, hogy hidegen is föléérzékel és ezért nem indul? Kell keresnem itt Debrecenben valakit, akivel hidegindításkor is ki tudnánk olvasni az adatokat. AC-ra a nagy kapkodásban elfelejtettem figyelni, majd ma...
DieselManiaco(NagyVad)2017-01-13 07:19:39 // 29589
Hat ezt jo lenne tudni,hogy azota is mukodik e,mert ugye az allitja fel az alacsony nyomast a rendszerben,illetve ezaltal legtelenit,es lehet azert teker sokat,mert csak a magasnyomasu veszi fel az uzemanyagot...
petbalog2017-01-12 15:15:24 // 29588
Megmondom őszintén nem figyeltem, ma délután viszont ránézek. De amennyiben nem működne, akkor egyéb helyzetben sem indulna/menne az autó, nem? Bár jobban belegondolva üzemanyagszűrő cseréje után nem felöntöttük, hanem gyújtás-ráadogatással pumpáltattam tele a szűrőt. Vagy lehet csak a reggeli hidegben adná fel a szolgálatot?
DieselManiaco(NagyVad)2017-01-12 15:07:03 // 29587
Gyujtas raadas utan a tankban az AC-t halljuk zugni? Mert ezt nem irtad...
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
petbalog2017-01-12 10:30:05 // 29585
Lehet hülye kérdés lesz, de akkor itt üzemanyag-nyomásszabályzóra gondolsz pontosan? Nem vagyok túl jártas ebben a dízeltémában még. Illetve az élő diagnosztikához vegyek kábelt, szoftvert és laptopot rádugva?
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Bento2017-01-12 09:56:12 // 29582
Diagnosztikán meg kellene sasolni, hogy a reggeli első indítás esetében milyen gyorsan és milyen értékre épül fel az üzemanyagnyomás.
A döglődő nyomásszabályzó szokott ilyen tüneteket produkálni.
petbalog2017-01-12 09:16:42 // 29581
Sziasztok!
Két hete vagyok Alfa tulajdonos és jelenleg teljesen tanácstalan. Adott egy 1.9 JTD GT, ami nem indul, vagy csak nehezen. Reggelente a -5-15-ök között folyamatos gondom van a hidegindítással, izzítok pedig milliószor, tekertetem 10 percig és vagy elkapja vagy nem. Amint beindul fehér füstöt ereget, ez elvileg elégetlen üzemanyagot kéne jelentsen, üzemanyagszűrőt vasárnap cseréltünk, mert a fedkomp panaszkodott rá, hogy víz van benne. Csere után megszűnt a felirat, keddig, amikor reggel megint 10 perc indítózásra volt szükség, hogy egyszer végre elkapja a fonalat. Mivel fehér füst van, úgy gondolom az üzemanyagellátással nincs probléma, szűrő ugye új, a tank felében prémium gázolaj volt, porlasztók elvileg nyáron lettek felújítva az előző tulajnál. Légtömegmérő szintén újra lett cserélve ugyanekkor elvileg. Izzítógyertyák (NGK) 1 hónaposak, szintén az előző tulaj által. Adtunk neki közvetlen pozitívat, vett fel áramot, tehát úgy tudom ez azt jelenti valóban jónak kell lenniük. Izzítórelét cseréltem múlt héten új Boschra, 12 volt kijön belőle, tehát az izzítást is kizárnám. Mi lehet a probléma? Önindító vígan teker 10-15 percig is, akksi vígan tekerteti. Az akksi egyébként kb. 3 hónapos (de noname), 72 Ah, 670 mA indítóáram, gyanítom ennek elégnek kellene lennie, mégis erre tippelek most, hogy a hideg éjszakák kivesznek belőle annyit, hogy az indítóáram ne legyen elég. Viszont ugye simán indítózok vele 10-15 percig is reggel vele és nem is gyengül. Az autót Manky chipelte, de beszéltem vele a héten, azt mondta annak semmi köze nem lehet hozzá, mivel az indítási dolgokhoz nincs nyúlva. Ha napközben leteszem az autót bármeddig, bármennyi fokban, órákkal később is egy izzítás és pöccre indul, csak reggelre van ez a történet. Beindulás után azonnal szépen jár mind a négy henger, se hidegen se melegen nem veszek észre semmi rendelleneset, tehát porlasztók valószínűleg tényleg jók, üzemanyagot kap normálisan. Jelenleg mégis csak arra tudok még gondolni, hogy vagy az akksi, vagy falsot szív/levegős valahol az üzemanyagrendszer.
Mindenféle tippet, tanácsot, tapasztalatot szívesen veszek, előre is köszönöm mindenkinek!
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-11 19:59:23 // 29580
morális kérdés... igazán akkor lennél környezet tudatos, ha kerékpárral közlekednél mindenhová, teljesen mind1, hogy dízellel vagy benyással közlekedik az ember EGR-ral vagy anélkül, DPF-fel vagy katalizátorral stb, károsítja a környezetet mindegyik, számomra álszent dolog a környezet tudatosság mögé bújva egymásra mutogatni és közben károsítani a környezetet ... vicc kb olyan mint ha arról beszélgetne két dohányos, hogy mennyivel fainabb az amelyik csak 5 szálat szív az egy dobozzal szemben :DDD
Piritu2017-01-11 17:32:35 // 29579
Arra gondoltam :-)
Egyébként milyen kárt tud csinálni? ("általa okozott károkat")

Az Adblue is megoldás a kérdésre, azt is hekkelik. (A múltkor egy ilyen vassal voltunk németbe, éjjel nem volt egyszerű löttyöt szerezni. Egy idő után el se indul a vas, ha kifogyott a lé. Maradt a kérdés, hogy hol maradunk ott?)
A vizes megoldást is szaroznák tuti, mert mi a f@sznak tiszta víz a kocsiba? A népek 80%-a nem töltögetné, amikor meg emiatt nem indulna szarolaszozna....
Az egr-el legalább nincs tennivaló. Azt semmiképp nem mondanám,hogy elcseszett, mert teszi a dolgát, azt amire kitalálták. Hogy műszakilag lenne jobb? Az egész 159-nél is lenne jobb (értsd műszakilag korrektebb) konstrukció, mégse lökjük az árokba, hanem használjuk.

Továbbra is tartom, ha rossz ki kell cserélni és nem kell foglalkozni vele. A 156-nál is ezt tettem, mert tovább. A 159-ben nem kellett cserélni, tudtommal még mindig a gyári van benne.
Igazából, ha az ember tudja hogy baj lehet vele, akkor megelőző jelleggel tisztíthatja, cserélheti. Akkor nem lesz limp és meglepi. Mint ahogy a 2,0-nál a 80ezrenként cserélendő egr hűtő fedél esetében is.
Az elautózott üzemanyag árával (vagy mondjuk egy a szépsége miatt felrakott 19-es kerékkel) összehasonlítva nem nagy tétel.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
DieselManiaco(NagyVad)2017-01-11 16:20:57 // 29577
Nekem a 20V preferalja a jó minőségű gázolajat,de nem mol prémium,hanem OMV mondjuk. Én meg ilyen lim lom szarokat nem öntözgetek sehova 😊
Zsolt1552017-01-11 15:38:44 // 29576
Hogy a jó oldalát is nézzük, akkor az olasz autógyártók nincsennek benne. :-)))

WarbiRunner (Gyuri)2017-01-11 11:44:33 // 29575
A TD-nél én se hallottam semmi változást, viszont a jtd-nél egyértelműen. Azóta tudom, hogy jórészt azért, mert az akkori chiptuning amit irattam el volt qrva. Az előtöltés nagyon előre volt húzva. Valószínűleg kicsit nyújtotta az égést a spuri. De ez csak tipp. Soha semmibe nem önteném. Illetve a TD-be lehet, annak baja nem lesz, csak minek :-)
Viszont a prémium dízellel meg fordítva van. A jtd és a jtdm ugyanúgy jár, semmi különbség. A 8v jtd még többet is evett belőle. A TD viszont teljesen egyértelműen finomabban jár tőle.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
DieselManiaco(NagyVad)2017-01-11 07:59:10 // 29573
Az öreg adagolós barátom szerint,egy jó dieselbe csak rendes gázolaj kell. Semmi ilyen fos lötty nem való bele. De úgy látom itt a másik srác nagyon meg van győződve a nanoenergizer meg a CR rendszer barátságáról. Mondjuk persze most csendes meg a magasnyomású is taknyon csúszik,még kajakra a placebo is megvan, de mi lesz mondjuk 100e km múlva a csoda szerektől? Bevallom én is próbáltam a spurit is,akkoriban 3 autóban,mégcsak a hangja sem változott az 5 flakon után,mondjuk ilyen ez ha az ember szkeptikusan áll az ilyen vacak szar marketing cuccokhoz...😁
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
konigla2017-01-10 18:44:52 // 29570
Igazad volt, valóban lehetséges ...
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
konigla2016-12-31 14:36:43 // 29567
Én nem, de megkérdek egy analizáló mérnököt, elvi szinten lehetséges-e szerinte
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
konigla2016-12-31 13:05:37 // 29565
Minden tiszteletem a gödöllői emberé de a kétségkívül hatalmas tapasztalata mellet rengeteg baromságot összehord, úgyhogy erősen fenntartásokkal kezelendők az állításai:
- "Kisebb, gyorsabb rendszer mint a bosch. Valószínűleg olcsóbb is, legalábbis gyártói szinten, mert bővül azon autómárkák köre akik ilyen rendszert építenek be. Pl. a mindig bosch-ozó Mercedes is váltott". ----- a suszter maradjon a kaptafánál! Fogalma sincs az embernek hogy egyes új projekteket miért és hogyan ítélnek oda az egyes gyártók (nem feltétlen az árelőny, hanem mondjuk az előző rossz tapasztalatok miatt) illetve hogy hány különböző terméket kezel ő nagyvonalúan egyként a nomenklatúrájában
- "Ha egy injektor meghibásodik akkor tönkrevágja elektromosan a többit, és Az ECU-nak is megadja a kegyelemdöfést" ------ imsétlem, suszter meg a kaptafa. Az injektor nem ölheti meg az ECU-t. Az ECU jelet küld és fogad de ennyi. Ha baj van akkor jelez, vagy megdöglik magában, de nem az injektortól!!!
Liquid2016-12-31 12:18:06 // 29564
bakker ez a gyík fórummotor levágta az elejét és végét, ilyen akart lenni:

"sziveszteri trollkodás ON"
ha valaki halkabb járású motort akar, vegyen benzinest :D
"sziveszteri trollkodás OFF"
Liquid2016-12-31 12:04:47 // 29563
ha valaki halkabb járású motort akar, vegyen benzinest :D
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-31 11:21:24 // 29562
Tapasztatalat, hogy jobb adalék nélkül. 60e km-en keresztül Spuriztam. Akkor azt favorizálta mindenki, itt a fórumon is. Így halkabb, úgy jobb.
Igaz volt, halkabb lett az autó tőle, ami meggyőzött arról, hogy tényleg működik és ez nekem jó. Aztán észrevétlenül csúsztunk bele abba, hogy ha nem öntöttem bele, zavaróan hangosodott az autó. Hát öntöttem tovább. Aztán egy jóbarátom aki történetesen Bosch szervízben dolgozott akkoriban, szólt, hogy nem jó ötlet, sorban javítják a Spurizott autók porlasztóit.
Az enyém is sorra került. Legyek igazságos, nem feltétlen csak a Spuri okozta, mert nem két km-nél történt ez, de így visszagondolva a hangosodásra, benne lehetett bőven a dologban.

A másik dolog, mi értelme. Semmi. Azóta alaposan beleástam a jtd motorok programozásába. Tudom mitől lesz halkabb, mitől fogyaszthat kevesebbet. Ha bármi hatást elér egy ilyen lötty, azt valószínűleg a gyulladási késedelem változtatásával teszi. Vagy hőfok emeléssel, vagy másképp, nem vagyok vegyész.
Ha valaki halkabb, kevesebbet fogyasztó autót akar, át kell programozni és sokkal komolyabb eredményeket lehet elérni. Én megtettem, átprogramoztam a teljes előtöltés táblát, kipróbáltam, nem a levegőbe beszélek.

Ha valaki tisztító hatást szeretne, próbálkozhat 2T olaj adalékolással, ez viszonylag rizikómentes. De rendes kúton, rendes gázolaj, olajcsere max 15e-nként és azzal kb mindent megtettünk a motor hosszú életért.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2016-12-30 18:06:36 // 29559
Aha már értem, így könnyen és bátran vághatod haza havonta mindenféle löttyel :D
Liquid2016-12-30 18:05:02 // 29558
Pedig nem jobb az tuti :D
1-1.5 literrel fogyaszt többet kifele mint vissza, csak az a bibi, hogy közben nem tankolok.
Ennek valószínűleg volt régen alapja, a vadkapitalizmus hajnalán, de ott és akkor is inkább az egyes kutak mutyizása volt a fő ok, nem pedig minőségbeli különbség.
Gondolom a Billa-ban kapható Manner keksz is jobb mint a Sparos...:)
Amúgy tankoltam más sokfele mindkét nyálból, Ausztriában, Szlovákiában, itthon és soha semmilyen különbséget nem találtam. Lehet azért mert itthon is szinte mindig ugyanazon a pár kúton tankolok.
Kazes☻2016-12-30 17:37:24 // 29557
Legegyszerűbb, ha felkeresed az '59 topicot és annak lakóit, ill. blogjait... legeslegegyszerűbb talán Piritu cartárssal kezdened, mert Ő szorgosan ír és sok métert pakolt ilyesmibe is... :)
Zselé2016-12-30 17:19:18 // 29556
Sziasztok, az a helyzet hogy januárban eladom az OFF-os autómat, és venni szeretnék egy 159-es kombit, valamilyen diesel motorral. 2010 utánit szeretnék, és azt láttam, hogy 120 ill. 150 LE-s 1.9-esek, valamint 2.4-esek elszórtan fordulnak elő, inkább a 2.0 170 LE-s változatok jelennek meg a keresésekben.

Korábban volt egy 1.9 8V-s (115LE-s) 156-osom, és imádtam azt a motort mind teljesítményében mind megbízhatóságában. Viszont az egy jóval könnyebb autó volt, teljesen más váltóval. Azt tudom, hogy a 120LE-s 1.9-es még mindig 8V, és egy legendásan megbízható motor (haverom opel taxijában is az van, és 474000 Km-nél egy csepp olaj nem fogy...). Viszont kacérkodom a 170 lovasokkal is, mert az azért mégis csak fickósabb menetteljesítményeket ígér...

Mik a tapasztalatok a 2.0 170 LE-s motorral? vannak már tanulságok sok százezret futott példányokkal? Én legalább 5 évre szeretném megvenni a szerzeményemet, és a munkámból kifolyólag havi 2500-3000 km autópálya bele fog szaladni, tehát ha találok egy valóban 150.000 km körüli futásút, egyéb utazásaimat is bele véve 350-400 ezer km lesz benne ennyi idő alatt..
Csabo222016-12-30 14:11:29 // 29555
Kapok 10% kedvezményt az új injektorok és magasnyomású szivattyúk árából :D
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Jani552016-12-29 22:38:40 // 29553
Én is így tankolok...
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2016-12-29 22:16:44 // 29551
Mit fizetnek a marketingért? :D
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
konigla2016-12-28 18:57:00 // 29549
Az utolsó mondatokat elég rossz embernek mondtad ;-)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
konigla2016-12-28 18:23:39 // 29547
https://www.bluechemgroup.com/en/fabrication/patents-and-certificates

Azért ez a spurinál komolyabbnak tűnik...

"TÜV (Association for Technical Inspection) –
Quality, effectiveness and compatibility

Product development requires both proven effectiveness and optimized compatibility in the area of application. As one of the first companies in Germany to do so, our products have been tested and are certified by accredited testing facilities. Since 1998 our products are tested for effectiveness under testing procedures that have been especially developed for our products. Since 2011 our products are tested according to DIN regulations to fulfill the strict requirements of the automobile industry.
But our quality requirement claims more. In addition to the evidence of effectiveness provided by TÜV, we own approved compatibility tests for a big range of our products.

Examples of currently certified products:

Oil System Cleaner
Engine Flush
Fuel System Cleaner
Fuel Line Cleaner
Common Rail Highpressure Dieselsystem Clean & Protect
Nano Engine Protect & Seal
Nano-Car-Glass Versieglung"
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak