Fórum >> Típusok >> Giulia

GT Ɨ|ѯ2017-03-23 19:44:33 // 3228
Kínában piacra dobott 350 darabos limitált szériás Alfa Giulia Milano minden darabja elkelt mindössze 33 másodperc alatt, upsz:-)
RomeoOne2017-03-23 14:57:14 // 3227
Chrome-al le lehet fordíttatni egy gombnyomásra, én is úgy olvastam el :D
Morfiusz Cédula2017-03-23 14:18:50 // 3226
Most meg a Szentendre úton befelé láttam egy szintén magyar rendszámos (PBX-xxx) szürke Giulia-t, fekete felnikkel. Ennek már a színe is nagyon bejött. Úgy látszik vannak azért magyar eladások is, itthon is szaporodnak a Juliskák.
Csak így tovább, legyen három-négy év múlva mit megvenni. :)
Morfiusz Cédula2017-03-23 12:40:24 // 3225
A témánál maradva, tegnap láttam a Bécsi úton, a Margit Kórház magasságában egy magyar rendszámos, sötétkék Giulia-t. Ez volt az első, amit forgalomban láttam. Nekem a szín nem annyira jött be, de egyébként ezt leszámítva nagyon jól nézett ki.
Morfiusz Cédula2017-03-23 12:26:23 // 3224
Magyarországon pedig nem olyan rossz a helyzet ebben a tekintetben, az itthon felhasznált áram majd' negyven százalékát nulla emissziós erőműben állítják elő, ami sokkal jobb arány, mint sok más, nálunk amúgy fejlettebb országban.
Tedi2017-03-23 11:50:46 // 3223
Semmi különös :) Az első két hónapban 3750 fogyott a Julisból Európában. idézik az ACEA számait, ami szerint 20 százalék körüli pluszban van az Alfa az előző évihez képest. Ez viszont azért csalóka kicsit, mert tavaly ilyenkor még nem volt piacon a Julis, majd a májusi, júniusi számok lesznek az izgik.
Liquid2017-03-23 11:46:12 // 3222
Csoki, ne beszélj spanyolul! :D
Kócosw2017-03-23 10:56:18 // 3221
majdnem elolvastam olaszul.csak azt a nyelvet nem beszelem :D
GT Ɨ|ѯ2017-03-23 07:24:23 // 3220
Fogyogat szépen, csak így tovább:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-20 21:18:13 // 3219
18 év alatt engem sem nagyon kötött le az autó téma, miután megszereztem a jogsit autóra is utána kezdett el érdekelni... miután dolgoztam egyre jobban érdekelt mit tudok venni
berobbantam2017-03-20 21:10:34 // 3218
Jól látod
A fiam 19 és annyira érdekli az autó,hogy elvigyem ha dolga van.De van remény.Az unoka 4 éves és imádja az alfát.Vele sokszor el kell mennem csak úgy kocsikázni:D
Piritu2017-03-20 21:08:48 // 3217
egyet kell, hogy értsek :-(
Liquid2017-03-20 21:06:57 // 3216
Pont erről beszélgettünk mi is már párszor a kolegákkal, alapvetően használható lenne a napi közlekedésre, ingázásra satöbbi. Aztán ha valakinek kell játszósautó akkor azt tartja, drágán. Ez még akár működhetne is, DE ettől nem lenne nagyságrendekkel kevesebb jármű, ergo az energiaigény se csökkenne (már ahhoz képest ami lenne akkor ha minden belsőégésű hirtelen áramot akarna). Viszont nem nagyon tudom elképzelni, hogy lehetne lefedni az igényeget, mert reggel és délután nagyon nagy kiugrás lenne a szükségletben.
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-20 21:00:58 // 3215
Hát én nézem akár a nálam 5-10 évvel fiatalabb generációt, és azt látom, hogy baromira mindegy nekik, az autó csak eszköz . Vagy csak én nőttem ilyen közegben, hogy bújtuk az autó katalógust és az volt a buli amikor csapattuk a keleti vasakat... Nem vagyok pedig annyira vén, de ez mintha kihalt volna itt az elmúlt években. A még fiatalabb generáció pláne. Az ismerősök 14-20 éves gyerkőceinél totál nem téma. Vagy nem úgy, mint anno. Kb státusz szimbólum szinten, kell majd egy béjemvé meg nyaraló motorcsónakkal.. amúgy inkább a telefonon és az online szarságokon lógnak, és nem érinti meg őket az autó mint hobbi, buli, vagy élmény.
berobbantam2017-03-20 20:37:57 // 3214
Jó a Giuba is az az 500 lovas benyás:D
berobbantam2017-03-20 20:36:04 // 3213
Mért környezetbarát egy villanyautó,amit a Mátrai hőerőműben termlt árammal töltenek.Jah mert nem Pesten szennyez.Egy kínai akkugyártó cég igazgatója mondta meg a tutit.Szabványosítani kéne az autókban lévő akkukat és ez a szolgáltató tulajdona lenne.Beálsz egyiket kitolod a feltöltöttet be.2 perc.Kifizeted a töltés árát meg az akku bérleti díját.Jah infrastrukturát kéne váltani és a másik oldalon ott az olajipar.Másik nagy durranás az üzemanyag cellás autó lenne.Kiszámolták,hogy egy ilyen autó annyi energiát termel,hogy ellát egy családi házat.Beparkolsz,rádugod az autód a házra és van villanyod.Továbbment.Ha minden dolgozójuk ilyen autóval járna be és rácsatlakozna a gyárra nem kéne külső árramforrás.A dolgozóknak meg fizetnének a villamos energiáért.Valamiért ez a gondolat is falakba ütközött:)Nagy szinjáték ez az egész
Halesz2017-03-20 19:41:00 // 3212
A napi városi közlekedésre nekem ez elfogadható jövőkép lenne. Hiszen a városi rohangálós autód feleslegesen áll 8 órát a parkolóban, míg dolgozol, és újabb 10-et, míg otthon pihensz, alszol...

Bár azért a nap végén jól tud esni hazafelé meghajtani a saját autódat. Kivéve persze, ha nem dugóban jársz oda-vissza...

Szóval legyen csak ott a garázsban egy V6-os, ki tudja, mi lesz itt :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-20 19:40:44 // 3211
sok autó gyártó szerintem sosem fog bele menni az önvezetési funkcióba, mert onnantól kezdve értelmét veszti miben ülsz, az autó valakinek csak eszköz A-ból B-be sosem venne Alfát és nem is vesz... a különbözni akarás mindig is ott lesz az emberben különben mindenki ugyan úgy nézne ki, ugyan abban a ruhában, ugyan abban a lakásban stb, stb....
Arslan2017-03-20 18:56:09 // 3210
Akkor jön el az idő, hogy fellógatom magam valami szép, erős fára kint az erdőben, már ez a világ is kiherélt robot szenny a szememben.
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-20 18:05:21 // 3209
mármint az autó bérlés árát taxizom le..
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-20 18:03:21 // 3208
Szerintem az elektromos autókkal együtt egy szemléletváltás is történni fog. Nem véletlen az, hogy ekkora energiát fektetnek a gyártók az önvezetésbe. Hogy mi robbantotta ki, az jó kérdés, sosem fogjuk megtudni. A felszínen talán a Tesla, a háttérben meg kitudja.
Azt gondolom, hogy még megérjük, amikor nem veszünk autót, nem lesz a tulajdonunk, hanem szolgáltatást veszünk. A szolgáltató(k) autói fognak értünk jönni és elvinni a célhoz. Nyilván ennek sok feltétele van, de valahogy erre tart az egész.
Most már itthon sem csoda egy családban a két autó, mert kell. Igazából baromi nagy pazarlás és tök ésszerűtlen, az autóink az idő nagy részében álló helyben viszik a pénzünket. De kell a kettő (nekem is, naná), mert hetente előfordul az a szitu, amikor egyszerre kellene. Az egyik a reggeli ingázós, a másik a hosszútáv futó.
Ha bejön egy komolyan vehető autó szolgáltató, lehet hogy már csak a reggeli ingázós kellene. Ha a gyerekek nőnek, a tömegközlekedést meg netán még kicsit magasabb szinvonalra emelnék, talán már az sem kellene. Csak hívnék egy autót ha kell :-)
És így sokkal kevesebb járművel lehetne megoldani az emberek mozgatását. Nem mindenki egyszerre, este akasztja töltőre az autóját, hanem a nap során elosztva töltenék magukat az autók.
Csak egy vízió: rendelek egy autót 1 órára, megadom hogy kb. hol lesz dolgom. Mobil appon (mint pl az Uber-nél), vagy magának az autónak a kezelőpaneljén dönthetek úgy, hogy felveszek utastársat, így kapok discount-ot. Akár felvehetek annyi utast, hogy letaxizom az autó árát, ők pedig olcsón jutottak el, ahova akartak. Közben egy autó ment, és máris nem egy autó-egy ember sémában történik a közlekedés mint manapság. Persze nem vakon ülsz be bárkihez, mint ahogy az Oscar-nál sem.
Szép jövőkép?
Most tegyetek el egy GTV6-ot a garázs mélyére :-D
Blade2017-03-20 16:26:25 // 3207
Én szerintem nem lesz ezekkel probléma. Mik a legfőbb problémák?pl. éjszaka nem termel, sok energiára van szükség, nem tárolható stb.. Annak idején Tesla is elképzelhetetlennek tartotta : be kell vonalazni az országokat és kontinenseket? Az lehetetlen, hiszen mennyi minden kell hozzá, vezeték, oszlopok, szerelvények stb.. Ezért kísérletezett a vezeték nélküli átvitellel. A jövő a megújuló áramé, azon belül is a napelemé szerintem. Biztos vagyok benne, hogy mindenre lesz megnyugtató megoldás, ahogy eddig is ha visszatekintünk a történelembe.
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-20 16:22:37 // 3206
Stimmel, nem mondok mást én se :-)
RomeoOne2017-03-20 15:19:32 // 3205
Na most, hogy totálisan szétoffoltuk a topic-ot, legyen valami ON is:
2017 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio—The Return of the Italian Sport Sedan - Ignition Ep. 167

Jó ez a Motor Trend Channel :)
Jani552017-03-20 13:58:09 // 3204
Igen, utánanéztem. Köszönöm.
RomeoOne2017-03-20 12:37:48 // 3203
Ahogy már mondtam is, a napenergiának nem a hatékonysággal van a legnagyobb baja. Hozhatnak 25 meg 50%-os hatékonyságút is, az alap problémáját nem fogja megoldani.
Így csak kiegészítő szerepe lehet. Viszont belefér a villamos energia rendszerbe egy bizonyos méretig. Azt a részarányt pedig ki lehet okosan is használni.
Liquid2017-03-20 12:27:15 // 3202
Azt se felejtsük el, hogy ha adott esetben 2344-re sikerülne elérni, hogy az energiaigény 100%-át (jelenlegi) telejsen megújulóból fedezzék, de az lókuki, hogy finoman fogalmazzak :) Ugyanis nem számol azzal az elképesztő plusz szükséglettel, amit az autók töltése generálna.Nagyon nem mindegy hogy 16-32A vagy párszáz, feltéve hogy ugyanúgy mondjuk 2-t kell ellátni háztartásonként gyorstöltővel, mint most üzemanyaggal.
Ráadásul jellemzően éjszaka töltené a jómunkásember az autóját.
Vagy van olyan előkalkuláció ami ezzel is számol?
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-20 12:18:15 // 3201
Laborban már a hagyományos (ha a Si egykristályra gondolsz) napelemek 2005-ben 28% környékén jártak, ha jól tudom az Amonix volt akkor a csúcstartó. Hatásfokban legjobbak a multijunction cellák, de ezek tényleg csak spéci labor eredmények, nem sok köze van egyelőre a valódi energiatermeléshez (2015, Fraunhofer Institut: 46% !).
Viszont ami ennél lényegesebb és érdekesebb, az a tömegtermelésben gyártott napelemek hatásfokának a növekedése. Évekkel ezelőtt a 16% elfogadott volt. Most 18-18.6% környékén jár. PÁr év és elérhető a 20% feletti, csak épp kelle egy komolyabb technológia váltás hozzá.
Egyébként a napenergiában nagyon sok lehetőség van, nem véletlenül működnek mindenfelé napelem farmok. Ha szlovákiában a hegyoldalan elfér és rentábilis, akkor az Alföldön is működhetne éppen. Nyilván földrajzilag nem tökéletesen ideális hely, attól még lehet rentábilisan üzemeltetni. A csúcserőművekre nyilván szükség van, de örvendetes tendencia, hogy egyre nagyobb % megújuló energia.
Bécsben pl. működik egy olyan napelem farm, ahol a lakosság kapacitást tud venni. Vagyis nem a saját háza tetejére szereli a napelemet és a túltermelést visszaveszik tőle, hanem eleve a farmon vesz adott kapacitást és simán csak levonják a villanyszámlájából az ott megtermelt mennyiséget. Ésszerű, nem? Sok sok ilyen ésszerű ötlet kéne még :-)
Kócosw2017-03-20 11:44:19 // 3200
Pntosan ahogy irod, küzdenek azzal hogy az eszaki tengeri területeken a sok szelerömütelep miatt, van energia doszt de nem birjak lecibalni delre...
RomeoOne2017-03-20 11:05:22 // 3199
Ezek ilyen álom kategóriába tartoznak a hozzáértés helyett, már bocsi. Szeretnek ilyen nagy szavakkal dobálózni a zöld szervezetek, hogy 100%-ban zöldáramból ment egy nap a villany. Kb. úgy kell elképzelni, mintha te el akarnál menni 100 km-re kocsival, aminek 60%-a országút 90 km/h-s korlátozással, 40%-a lakott terület. Zöldvillany ebből a szempontból olyan, mint ha azt mondanám, hogy ugyanannyi energiából elviszlek 100 km-re, de ebből 25 km 200 km/h-val lesz, 75 meg 20 km/h-val. És azt sem te mondod meg, hogy melyik szakaszon mennyi legyen. A végén 100 km lenne elméletileg a megtett táv, csak nem biztos, hogy eléred a végét :)
RomeoOne2017-03-20 10:57:56 // 3198
Ez nem így van. Európa kontinentális része van összekötve és jár szinkronban (ENTSO-E). Nagy-britannia és a skandinávok nincsenek benne, ahogy Ukrajna, az oroszok sem. Délebbre nem tudom pontosan, de Balti állam sem sok van benne. Az ázsiaiak meg főleg nem. Meg a határkeresztező kapacitások mindenhol kisebbek, mint az országon belüli összeköttetések. És nem is túl gazdaságos nagy távra vinni villamos energiát. Ez a gondja a németeknek is. Északon termelik meg a sok off-shore szélenergiát, de a bajor tartományban lenne rá szükség. Oda meg mire eljut, addigra lefektetik a lengyel meg a benelux államok villamos energia rendszerét is. Egyenáramú távvezeték meg kva sokba kerül, amivel nagy távon is lehetne villanyt utaztatni.
Blade2017-03-20 10:56:05 // 3197
Igen, vannak ilyen problémák még. De idővel (szerintem viszonylag gyorsan) a fejlesztések miatt ezek megoldódnak. Már most is vannak olyan napelem táblák, amik felhős időben is termelnek. A "hagyományos" napelemek is egyre jobb hatásfokúak, laborban már 25-30% -os cellák is vannak, erről se álmodott senki sem pár éve. Ausztrália pl már most is tud 100%-ban zöldből ellátni az országot illetve kontinenst egész nap, és 2025-re tervezi hogy teljesen leszámol a szénnel és csak zöld áramból fog üzemelni. Dániának már most sincs fosszilis erőműve, egy részét importálja a többit zöldből állítja elő.
A mátrai erőmű is ami Magyarországon a 2. legnagyobb erőmű Paks után, a 2. napelem parkja 100MW-os lesz, az öt szenes blokk és a kettő gázturbina mellett. A mátraiban nincs tartalék, 99 óta az utolsó MW-ot is kicsikarják belőle folyamatosan. Van is karbantartási költség rendesen:)
Jani552017-03-20 10:50:08 // 3196
Alapvetően igazad van, de mindenféle erőművek nagyjából mindenhol vannak, ezek alapból termelnek is, meg aztán csúcsra is járathatják őket és össze vannak kötve a rendszerek. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha pl nálunk kevés az atomenergia alapú villamosenergia, nincs szél, szmog van, akkor az áram jön ázsiából, ahol pl már éjjel van és fölös kapacitás jelentkezik. Vagy, pl a Balti tenger felől óriási szélenergia alapú áram érkezik, esetleg a németeknél meg ezerrel süt a nap, a felesleg onnan is megy a rendszerbe. A villany nem áll meg az országhatárokon, évszaktól, napszaktól, pillanatnyi fogyasztástól, termeléstől, meg még ki tudja miktől függően oda-vissza áramlik, (export-import), szükség szerint.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-20 09:59:55 // 3195
azért mert a lítium véges és valami más technológia kell... én jobban örülnék valami térhajlításos cuccnak vagy mint a startrekben az átsugárzós izénak egy millenium falconról már nem is beszélve, de jöhetne egy jó öreg Delorean DMC-12 ami banán héjjal is megy :DDD
RomeoOne2017-03-20 09:45:12 // 3194
Franciaországban nem jellemző a cunami veszély. Meg Fukushima után felülvizsgálták a világ összes atomerőművét, hogy megállapítsák, hogy rendesen lett-e megállapítva a tervezési alap. Amúgy Fukushima/Csernobil szintű balesetnél is elég az erőművek 20 km-es körzetét lezárni. Az hogy a világ másik pontján is érzékelik a sugárzást, csak a műszereket dícséri és nem veszélyt jelent. Az itteni szeizmográffal is lehetett érzékelni a szumátrai földrengést is, de ettől még nem kellett attól félni, hogy itt összedőlne tőle akármi is.
BeeGee2017-03-20 09:44:20 // 3193
Azért a Giulia QV kaphatna egy KERS-t :) Az innovatívabb lenne, mint beprogramozni a ZF váltót.

OFF: miért gondoljátok, hogy az alternatív hajtás nem fog már fejlődni? Idővel egyre több problémát oldanak meg hatékonyság és tárolás területén, míg végül összeér az olló és meglesz a megfelelő hatótáv elérhető áron, zöld energiából, olcsón tárolva. Még Erhard és Gombóc is megéri :)

Ford is így kezdte, aki önmagában marha sokat tett a mai autózás megteremtésében. Utakat épített, benzinkutakat ahhoz h el tudja adni a termékét. Pepitában ugyanilyen problémákkal küzdött ő is, mint ma a villanyautós. Sőt, még ellenérdekeltek is voltak, de talán ma az olaj lobbi erősebb, mint annó a vasutas vagy a szén lobbi.
Tesla/Musk ugyanezt az utat tapossa ma, és elég jól veszi az akadályokat. Nyilván kezdő az autóiparban és olyanok a termékek, amilyenek, de még így is többet fejlődött 10 év alatt, mint bármelyik klasszikus autógyár.
Zsolt1552017-03-20 09:15:44 // 3192
OFF

Milyen boldog a franciák ezért. Nem keveset fizetnek a németek nekik az áramért. De az lényeg, hogy náluk nem lehet olyan baleset, mint Fukusimában. Mintha a határon megállna a sugárzás.

ON
Zsolt1552017-03-20 09:12:37 // 3191
A nap és a szélerőművekkel az a gond, hogy a nap 24 órájában, az év 365 napján nem tudnak stabilan elvárt szintű és mennyiségű áramot előállítani. Ha átmenetileg tudnak is többletet termelni, akkor nincs mód, lehetőség azok eltárolására. A mai egyre növekvő áram igényt nem lehet erre alapozni.
Egy olyan szélcsendes és felhős időszakban (mint ami a szmog riadó esetén volt Magyarországon idén januárban) is szükség van energiára. Egyszerűen lehetetlen a kórházak, közintézmények, gyárak, informatikai rendszerek és lakosság életét attól függővé tenni, hogy süt a nap, vagy fúj a szél.

A hőerőművek (szén, olaj, atomenergia) ezt tudják és pluszban van bennük tartalék, azaz egy extrém hideg vagy meleg napon többletet (pl. fűtés, klíma) is képesek előállítani. Ezért egyenlőre az alternatív megoldások csak átmenetileg segítenek.
Jani552017-03-20 09:09:16 // 3190
Jól számolod, ez a gyorstöltés esete, amikor a ténylegesen erre rendszeresített és méretezett helyen vételezed az áramot, tehát NEM otthon.
Otthoni körülmények között (1 fázisról) 240-es hálózatról 10A-es áramigénnyel, 10 óra alatt kényelmesen megtörténik a töltés. (Általában alapból 32A minden ingatlan/háztartás áramvételezési lehetősége, ezt 1, 2, vagy 3 fázisra adják, de összesen 32. Ez a minimum, de természetesen lehet több is, ettől tehát semmiképp nem "dől be" a villanyoszlop.) Ha valakinek még a régi, 16A-es kiépítettsége van, az majd beosztja, mosógép, vagy bojler, vagy töltés (de nem hiszem, hogy ezen helyek lakói jellemzően a tárgybani kocsika vásárlói lennének).
Kisebb cégek, üzemek, nagyobb vállalkozások 100A, ott már a gyorstöltés sem okoz gondot.

Nekem minden jellemzőjében megfelel a Nissan, a kocsikázási szokásaimon sem kell változtatnom, inkább azt kell mondjam, az én igényeimre tervezték, építették.

És milyen jó lenne, ha az Alfánál pl a Mito, vagy a Julis tisztán e üzemmódú változatban is kapható lenne. Bánom is én, álljanak össze a fiattal, a nissannal, vagy bárkivel, közösen, vagy külön-külön, ha csak az emblémában lenne eltérés, azt is elfogadnám.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-20 09:06:57 // 3189
senki nem beszélt a fejlődés vissza fogásáról csak a következményeiről a gőzgép hasonlat erősen sántít a mostani ipari forradalom sokkal nagyobb az újabbnál újabb technológiák miatt no meg a népesedés miatt... az elektromos autó egyenlőre nem tud teret hódítani ahogy látom és az a piszok nagy fejlődés sincs sehol amit beígértek, amíg nem tudnak a hatótávon duplázni, triplázni kevesebb költségen addig nincs miről beszélni... addig marad a hibrid ahol viszont látványos fogyasztás csökkenéseket érnek el, bár pont reggel olvastam, hogy egy hibrid kia-nak is 52A kell a gyors töltéshez egy családi házhoz adnak 2x16A-et ha jól emléxem kis hazánkban meg az autók átlag életkora 14 év, ha most minden második ember hibridet venne akkor is 2030-ra érnénk el, hogy az autók fele hibrid legyen és 2045-re lenne az, hogy mindenkinek az legyen... na erre írtam, hogy nem fogom megélni :DDD
Zsolt1552017-03-20 08:55:07 // 3188
OFF




ON
RomeoOne2017-03-20 08:45:47 // 3187
Kb. ez a helyzet. Amikor megindul a nap meg a szél, akkor nem tudják hova rakni az áramot és áttolják a környező országok villamosnergia rendszerére (VER). Instabillá teszik az egész európai VER-t, a szomszédaik már azon gondolkoznak, hogy levágják a határkeresztező kapacitásokat és egyék meg a németek, amit megfőztek. Persze a CO2 kibocsátásuk ettől még a csúcson van, mert a szenes erőműveket nem lehet ki-be kapcsolgatni csak úgy. Amikor meg hirtelen jön néhány felhő vagy eláll kicsit a szél, akkor viszont azonnal kell máshonnan pótolni. Egy gázturbinát már inkább lehet gyorsan szabályozni. Mondjuk ez nem fogja csökkenteni a külső függőségüket, de érdekes módon Északi Áramlat épülhet, a mi gázvezetékeinket meg elkaszálják...
Az Energiewende-vel kapcsolatban pedig már a legtámogatóbb hangoktól is csak annyit hallani, hogy "tulajdonképpen azért nem is teljes kudarc". Aha, persze :)
Ez a "fejlődik a nap meg a szélenergia" egy jó mondás, csak nem sokat ér. Hiába fejlődik, az alapvető problémát nem oldja meg, ami ahhoz kellene, hogy tényleg jól hasznosíthatóak legyenek. Ez pedig az energiatárolás problémája. Nem lehet ipari mennyiségben villamos energiát tárolni. Így pedig csak kiegészítő szerepe lehet. Amíg ez nincs megoldva, addig az egész csak marketing kamu szöveg, Tesla power wall-ostól meg az összes nagy dumával együtt.
Kazes☻2017-03-19 23:22:15 // 3186
"a fejlődést visszafogni teljes mértékben értelmetlen" - ez kb. úgy hangzik, mint amikor a deviza hitelek forintosításáról beszéltek anno... : /

De különben egyetértünk. :)
Chianti2017-03-19 23:09:49 // 3185
Azt hittem rossz helyen járok... Vissza kellett olvasnom pár oldalt, mire rájöttem: ez tényleg a Giulia topic... :o)
Blade2017-03-19 22:37:12 // 3184
Forza 3179 ;-))
Vannak olyan országok, akik egy teljes napot is csak zöld energiából fedezték. De ha még nincs is azon a szinten a zöld áram, szerintem ne legyen kétség, hogy el lehet érni a 100%-öt. A napelem táblák is egyre jobbak, amellett hogy az áruk is komoly mértékben csökken évről évre. A szenes erőművek is mint pl a Mátrai, már rendelkeznek saját napelem parkkal. A Mátrai erőmű 850MW -os , plusz egy 30MW os napelem parkkal. Most építik a másodikat. Pár éve tervben volt egy 450MW os lignit blokk epitese de elvetették. A fő tulajdonos a német RWE , akitől a magyar állam meg akarta szerezni az erőművet, pontosabban visszavenni , 20 éven keresztül nem sikerült , pedig a magyar állam minden piszkos trükköt bevetett. Most lesz tulajdonosvaltas, mert az RWE csökkenteni kezdte a szenes erromuveiben a reszesedeseit, Németországban is. Egy mega multirol van szó, ez azért beszédes...
Piritu2017-03-19 22:04:02 // 3183
Tényleg. A trükk csak annyi, hogy ez a nap egy vasárnap volt, amikor nem mennek a gyárak :-)
Liquid2017-03-19 22:01:54 // 3182
tényleg? Mert én épp arról hallottam, hogy miután lelőtték az atomot a franciáktól veszik...mondjuk amit nem veszek annak a 50% lehet hogy megújuló :)
Piritu2017-03-19 21:59:52 // 3181
OFF
Tavaly volt már olyan nap, hogy a németek az energiaigényüknek 50%-át alternatívból (nap, szél) fedezték.
ON
trxAlfa2017-03-19 21:52:38 // 3180
Néhány ipari forradalmat megélt már a társadalmunk, és még jó néhány ezután következik. A gőzgép, az az átkozott, mennyi munkahelyet tett tönkre. Igen, nyilván, de anélkül nem fejlődhettünk volna, mai napig lovak húznák az egytengelyes fa kocsikat.
Minden forradalom változást hoz. Sosem lesz rosszabb, csak másabb. Sosem szűnnek meg a munkahelyek, maximum újraosztják őket. Bármilyen hihetetlen az automatizált gyártósorokra is kellenek emberek, csak nem kézzel lakkozzák a karosszériákat az emberek, hanem a robotokat üzemelik/karbantartják. Hatékonyabb az utóbbi, sokkal produktívabb a termelés és emberi szakértelem is társul mellé.
Mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy a történelem melyik szakaszában érezné a legjobban magát, viszont a fejlődést visszafogni teljes mértékben értelmetlen. A belsőégésű turbós motor sem jöhetett volna el sosem, ha a 18. században a megalakuló munkás szakszervezetek kiharcolják az összes gőzgép megsemmisítését. Az ipar mindig is fejlődött és a továbbiakban sem fog ez megállni.
A járműipar valóban a küszöbén áll egy esetleges elektromos inváziónak, viszont amíg lesz igény a hagyományos motorokkal megáldott darabokra, addig kínálat is lesz, ami ezt kielégíti. Pár száz évre előre pedig senki sem lát, de engem nagyon érdekelne.
Liquid2017-03-19 21:52:02 // 3179
ebben a napenergia a király, dologban azért nem értek egyek :) Drága és pont akkor megy tönkre amikor már megérné :) A széntüzelés sajnos jelenleg is megy erősen, az atomról meg annyi, hogy Paks azé még mindig 50%-ot ad, szóval el lehet gondolkodni mi lenne ha lekapcsolnák :)
A széllel is az a gond ami a napenergiával napsütés nélkül. Qurva szép dolog, de nem lehet rá alapozni, mert áram akkor is kell ha nem süt a nap vagy épp szélcsend van, meg elfogyott a lítium.
Persze mindenki a skandikakal péltdlózik, de azért ők korántsem átlagosan vannak megáldva megújuló energiaforrásokkal...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.