Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?

Liquid2016-10-20 13:29:37 // 6304
ezesetben én kérek elnézést...(a nevedben mindenkitől)
pb_2016-10-20 13:26:34 // 6303
Nekem nem kenyerem az igehintés, öxxekeverxx valakivel, de nagyon.) Tudok írni és értelmezési problémáim sinTSenek.)
Forsberg2016-10-20 13:25:08 // 6302
Akkor meg is van a magyarázat 10w60-ra :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-10-20 13:20:14 // 6301
nem kell hozzá orvos, ált. isk. 1 osztály, egy vonalas füzet meg... :)))
Liquid2016-10-20 13:11:43 // 6299
Na megjött főfotelprofesszor :D
Ha már guglizol és sértegetsz, igazán kereshetnél valami orvost, aki segítene megtanulni írni :D
pb_2016-10-20 13:09:44 // 6297
Mégis mayd minden gyártónak akadt ilyen motorya.)
pb_2016-10-20 13:07:07 // 6296
'88.
pb_2016-10-20 13:04:12 // 6295
Ezen az oldalon találx párat.
pb_2016-10-20 13:00:49 // 6294
Olvasd L még 1x, hogy mit mire írtam, aztán próbáld + értelmezni is.)
A hasonlatod több sebből is Vrzik, bár ahogy látom ráyönni soha nem fogx, hogy miért.)
Na igen a fotelfizika nagy úr.))
Jorjie2016-10-20 12:51:41 // 6293
Jézusatyaúristen...
VV62016-10-20 12:38:56 // 6292
Most már teljesen szétestél...hagyjuk. De azért egy "utolsó szót" írj még nyugodtan.
VV62016-10-20 12:36:51 // 6291
Egyetértek. Rengeteg VTec Hondát láttam csapágyas motorral, olaszból meg egyet sem.
VV62016-10-20 12:33:40 // 6290
Ezt mondtam? Nem hinném....
VKG699!!! (4x156+75)2016-10-20 11:01:15 // 6289
Nem lehet, hogy ezért írtam zárójelbe?
Felismered? Úgy néz ki, mint két gyaloghíd, csak ez belefér a monitorba. ( )

Ja és amúgy elég sok köze van hozzá, nézd meg az S2000 szabályokat. (Nem véletlenül az 1.8 TS-ből építették, hiszen abból hiányzik a balansztengely, eggyel kevesebb a nyűg.)


Szvsz te trollkodsz azzal, hogy egészen biztosan hülyék azok, akik tízvéhatvanat tesznek a rozsdaboglyájukba.

Szóval az, hogy TE nem látsz gondolkodásra utaló nyomokat sem, az nem azt jelenti, hogy lehülyézed a többit, ugye? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-10-20 10:59:06 // 6288
egyedül a Honda tudta felül múlni ezért vacillált a bratyóm anno hogy Alfa vagy Honda, az utóbbit vette, nem volt rossz de gyorsan megdőlt az elmélet, hogy a japó mennyivel tartósabb...semennyivel, voltak vele bajok sajnos ellenben élvezhető rakéta volt
VKG699!!! (4x156+75)2016-10-20 10:58:26 // 6287
Ja, 87-ben meg a 8 szelepes 2 literes szívók is mind 148 lovasak voltak :)
VV62016-10-20 10:57:08 // 6286
200db fölött van a kommersz? :) Szegény Ferrari!
Na mindegy, végül is úgy látom, itt a mi felhasználói köreinkben nem tudjuk megállapítani, mi a pontos oka a 10w-60-as ajánlásnak.
Azt gondoltam, kettő lehetne: a magas hőmérséklet (de cáfoltátok) vagy a magas fordulatszám (de sok más motorban van 7000rpm 30-as, 40-es olajokkal, így ez se).
Meghallgatnám egy szerelő véleményét is.
Lehet, hogy maga a gyár is csak vaktában tapogatózott, mint a Mazda a wankellel.
Liquid2016-10-20 10:34:39 // 6285
Nem arról volt szó hogy más nem tud ilyet, hanem arról, hogy akkoriban ilyen tulajdonsággal bíró motorok nem tartoztak úgy általában a kommersz kategóriába.
VV62016-10-20 10:26:14 // 6284
Az Opelben már 1990-ben is 150LE-s volt a 2,0 16v
Citroennél a Xsarára gondoltam, és úgy egészében nem ragaszkodtam a likvid által írt '96-os dátumhoz, inkább a 90-es évekre fókuszáltam, meg aztán elég egyet is felmutatni...de a lényeg azért egyértelmű: más gyártók is képesek voltak hasonló literteljesítményű motorok előállítására. Remélem, ezt nem akarod vitatni.
Béci Ɨ|ѯ2016-10-20 10:12:12 // 6283
Nekem is Racing van a V6-ban, akkor maradok annál. :)
Béci Ɨ|ѯ2016-10-20 10:06:39 // 6282
Ok, akkor nem kísérletezek. :)
Liquid2016-10-20 10:05:02 // 6281
így van, ráadásul a Renó és a Mitsu, azért messze van a családi szedán fogalmától :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-10-20 10:01:37 // 6280
95-96-ról beszéltek
Opel Vectra, Calibra 136 ló
BMW 3 150 ló
Citroen Xantia 150 ló
Toyó Corolla 110 ló amit említesz 2002-től...
Mitsu Eclipse 150 ló
Renyó Clio 147 ló

Almát az almával :)
Public Enemy2016-10-20 09:59:59 // 6279
A Selénia Sport 10W/60-at kimondottan a V6 TB. motorokhoz ajánlották.
Ma már nem gyártják. Én sokat használtam a 166 V6 TB-ba, de pl. a 156 2.5 V6-ba vagy a GTA-ba mindig Racing-ot töltöttem! Hogy mi a különbség, azt szerintem még Ofi-ék sem tudják! :-))
VV62016-10-20 09:56:03 // 6278
Most már te is kezded összezavarni a dolgokat.
ÉN nem hülyéztem senki, ellenben mások engem igen. Másrészt alig látok itt a hozzászólásokból gondolkodásra utaló nyomokat...
ENGEM érdekel, hogy miért lenne jó bele a 10w-60, ezért kérdeztem. Ha téged nem érdekel, miért beszélnél bele; csak azért, hogy trollkodj?
Jó, a WTCC-autóba 10W-60-et töltenek. Ez logikus, nem? De mi köze annak a motornak a széria TS-hez? Kb. annyi, mint űrhajónak a kőbaltához = mindkettő tud repülni.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-10-20 09:52:55 // 6277
az első km-es a másik üzemórás olaj ...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-10-20 09:51:51 // 6276
jó kis fókszvágen, az új 2.0 dízelbe a marketingesek 40e-es olajcsere periódust adtak meg, 22e-nél jött az ügyfél 1L 5w30-ért, majd most 30e-nél elvitt egy 4l-est hogy kibírja 40e-ig :)))
Ennek aztán van értelme... a környezet védelem, mert kevesebb olaj fogy...papíron...
Tanácsoltam az embernek, hogy félidőben egy független szervizben nyugodtan cserélje le az olajat szűrővel, jobban jár, az autó is...
Kazes☻2016-10-20 09:51:20 // 6275

:)
Béci Ɨ|ѯ2016-10-20 09:50:13 // 6274
Csak, hogy eltereljem a figyelmet:

Tudja valaki, hogy mi a különbség a Selenia Racing 10w60 és a Selenia Sport 10w60 között?
VV62016-10-20 09:49:58 // 6273
Nézzük csak azokat a motorokat:

Opel 2,0 16v - 150LE
BMW 2,0 24v - 150/170LE
Citroen 2,0 16v - 167LE
Toyota 1,8 VVti - 190LE
Honda 2,0 16v (S2000) - 240LE
Mitsubishi 2,0 24v (FTO) - 200LE
Fiat-Lancia 2,0 20v - 155LE
Renault 2,0 16v (Clio) - 180LE

Széria szívómotorok, nem 200 készült belőlük. Csak ami épp eszembe jutott...
VKG699!!! (4x156+75)2016-10-20 09:43:41 // 6272
Oké, de miért hülye az, aki nem ugyanazt gondolja, mint te? :) Kifejezetten nem anyázós stílusban ment a beszélgetés, ehhez képest kiakadtál rajta, hogy van, aki nem ért veled egyet.
Ha egyszer a gyár szerint a 10W60 jó bele, akkor mit érdekel az minket, hogy miért? :)

(Amúgy egyszer volt valamelyik ezer éves Alfissimoban Selénia Racing hirdetés, ahol azt írták, hogy a WTCC autóba is 10W60-at töltenek. :) )
VV62016-10-20 09:41:25 // 6271
Ha visszaolvasol és meg tudod érteni a leírtakat, láthatod, hogy rossz ajtón kopogtatsz.
VV62016-10-20 09:40:17 // 6270
Ugyan, biztos vagyok benne, hogy a tiéd lesz az utolsó szó.
Liquid2016-10-20 08:32:41 // 6269
na hasonulok, sorry, természetesen "mutass" akart lenni
Liquid2016-10-20 08:24:45 // 6268
mutadd párat kérlek, de olyat amiből nem 200-at gyártottak a brit belpiacra
Liquid2016-10-20 08:23:47 // 6267
pébéke, látom te se hazudtolod meg magad :) Természetesen nem 20 éve vásárolt 20k-val jár mindenki, de ne mondd már hogy miközben épp zúztam 90-nel, hirtelen fejleszetett egyet a gyár a motoron menet közben? :)
A hasonlat nem rossz, a hiba nálad van ha nem érted :)
Bár abban sem vagyok biztos hogy a saját írásodat érted, vagy ha azt érted, akkor a normális lehet dekódolhatatlan számodra.
Jorjie2016-10-20 07:29:58 // 6266
pb_2016-10-20 01:34:41 // 6265
"A TS-s iszonyúan nem változott az évek során, így gyanítom (nem hozzáértő, hülye informatikusként, aki csak általános hülyeségeket mond), ergo az a jó neki amit hozzá fejlesztettek. "
yaya, mindenki 20évvel ezelőtt vásárolt 20kval yárkál.))
"egy WinXP-re se tudsz felrakni, egy Win10-es drivert, hiába kibebaszottul jó és modern."
Roxx párhuzam.
pb_2016-10-20 01:25:01 // 6264
"A legelején 15w50"
Soha nem volt az.
pb_2016-10-20 01:16:47 // 6263
Nem sok olyan, szériában köznapi autóba gyártott motort van 1996-ból ami hasonlókat tud."
Akadt, nem is kevés.)"
MiszöszFőnök2016-10-19 21:16:23 // 6262
Felszólítalak, hogy szüntesd be az otromba működésedet a topikban!
VKG699!!! (4x156+75)2016-10-19 21:16:06 // 6261
Jaj vaze én anno letojtam amikor lehülyézett a 10w60 miatt. Pedig én tök nem bántam a 8V-ben, hogy nem fogyasztott olajat, ágaskodott az olajnyomásmérő mint a pornós farka jelenet közben, hogy nem volt lelkifurkám leforgatni hatfélig...
De tudom, hogy hülye vagyok mostmár.

Nagy szerencse, hogy nem érdekel :)
Liquid2016-10-19 21:03:42 // 6260
Biztos legalább a Jóisten vagy, ha ennyire ismersz, ismeretlenül. Részemről itt abbahagytam, mert már átmentél csúnyán személyeskedésbe. Tudodmit? Igazad van/volt és lesz mindenben....
Remélem csak valami barom feltörte az adatapod, és nem magadtól vagy ilyen szinten, peace :(
VV62016-10-19 20:33:33 // 6259
Te terjeszted.
VV62016-10-19 20:32:42 // 6258
Igen, ma véletlenül én is pont megtaláltam a cikket. Ez már egy érv, ráadásul a Torjai Lacira hivatkoznak.
Jorjie2016-10-19 19:55:23 // 6257
Csúnyán terjed a szosza vírus :-S
Giuntini2016-10-19 19:49:10 // 6256
Ezt én is így hallottam, hogy a Seleniában van adalék, és nem ildomos variálni az olajat.
Piritu - 1.000.0002016-10-19 19:43:41 // 6255
Tudtommal csak a 20k és a Racing volt.

Egyes infók szerint a Seleniában van valami adalék, ami a többiben nincs és főleg a vezérlés állító miatt fontos. Valahol a Totalcaron is volt róla egy cikk, de most nem találom.

Eddig mentem pár százezret TS-el, sose láttam értelmét a variálásnak az olajjal. Amíg lesz, addig az megy bele. (Annak ellenére, hogy a Spider idei olajtöltésébe nem lesz sokkal több tavasszal a lecseréléskor mint 3e km.) Ha már nem lesz 20k/Racing, akkor elgondolkodom az alternatíván.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak