Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?

VV62017-03-23 12:32:50 // 6404
Kíváncsi vagyok, hogy most a 3 különböző válasz után milyen döntésre jutottál? :D
Jani552017-03-22 19:22:46 // 6403
Legalább az I. részt olvasd el: http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html Nem kell drága olajat venni, teljesen felesleges pénzkidobás. A most kapható bármelyik motorolajak teljesítményszintje messze felülmúlja az autódba lévő motor igényeit. A 15W40, 10W40 gyakorlatilag mindegy.
Kolci2017-03-22 17:51:15 // 6402
a 10w 60 akkor jó ha nagyon ki van használva a motor, mert akkor nagyon melegszik.
az első szám a hidegfolyási a második a melegfolyási tul.
Tehát ha hajtod akkor a 60-as olajat vedd :)
VV62017-03-22 17:06:07 // 6401
Valószínűleg egyik sem. A 10w-40 a jó.
NT Kundi2017-03-22 16:06:39 // 6400
Korrekt nem kioktató válaszokat várok!

1,4 Boxer!
15w-40 vagy 10w-60 "öreg-kopott" motorhoz melyik lenne a jobb választás, már ha jobb választás?!
(eddig 10w-40)
Azzurro2017-03-20 19:49:29 // 6399
Hasznaltam en is LM es meg voltam vele elegedve, de par eve meg olcsobb volt. Mivel most szinte ugyan abban az arban kaphato mint a Selenia RW igy maradtam a gyari ajanlasnal.
Feri862017-03-18 20:21:18 // 6398
Köszi.
Most selenia lett. De következő valószínőleg lm lesz
gecsa2017-03-18 07:51:03 // 6397
a dízelbe én is a wr-t raktam, semmi gond vele. A lm is nagyon jó olaj, ha nem csak seleniaban gondolkozol probald ki bátran. Benzinesben mentem vele néhány tízezret.
Piritu - 1.000.0002017-03-17 19:35:53 // 6396
Szerintem a kék a régi a szürke az új csomagolása a WR-nek.
A WR-el majd 200ezret mentem gond nélkül, merem javasolni. A másikkal semennyit, arról nem tudok nyilatkozni.
Feri862017-03-17 19:31:02 // 6395
Sziasztok.
Mi a különbség a selenia wr diesel 5w-40 kék illetve szürke dobozú csomagolas között? Ugyan az? Valamint melyik olajat tartjátok jobbnak a seleniát vagy a liqui moly leichtlauf high tech sae 5w 40et.
Abarai2017-03-08 07:11:02 // 6394
Úgy néz ki, mint ami használatban van?
VV62017-03-08 06:27:24 // 6393
És miért használod a motoron KÍVÜL?
TDI752017-02-27 11:17:23 // 6392
Boxer 1.7 8V főtengely 2 századdal vékonyabb a gyári méretnél.
TDI752017-02-27 11:15:55 // 6391
Itt egy csapágy ami több mint 300 ezret futott.

A rendszeres és jó minőségű olaj és szűrőcsere eredménye. Szinte alig van megkopva.
TDI752017-02-27 11:11:03 // 6390
Hiába ők is tudják mi a jó :-)
VV62017-02-26 23:40:28 // 6389
Ritka az Alfában az ilyen motorburkolat.
Piritu - 1.000.0002017-02-26 20:44:08 // 6388
Hmmm...
Ma véletlenül belenéztem egy motortérbe és ezt láttam:

minden esetre elgondolkodtató...
VV62017-02-11 09:42:02 // 6387
Mert az egyiket korábban gyártották, a másikat meg később
DKori2017-02-10 20:57:56 // 6386
Hát...a fene tudja, elvileg a C3-asok csökkentett hamutartalmúak, igy valójában eltér(het)nek adalékolásban a "régebbi A3/B4-től"...aztán, hogy ez mennyire káros, fene tudja (de azért engem pl.: elgondolkodtatott, hogy ha a C3-as tudja az A3/B4-et is minden probléma nélkül, akkor minek létezik ebből a linkeltből két különféle ;) )
VV62017-02-10 20:45:15 // 6385
Pedig az olaj alatti szövegben pont azt írják, hogy a korábbi szabványokat is teljesíti (a 3. olaj), akkor meg miért ne, hiszen jobb, mint a régi...
DKori2017-02-10 20:12:16 // 6384
Mondjuk a Bravo féle 1.6 16v talán nem annyira "kényes", mint a TS...ettől függetlenül a kérdezőt se teljesen értem (miért akar eltérni a gyári viszkozitástól, a Seleniára sokallja az árát a többi olajhoz képest, vagy "jót" akar a full szintetikus olajjal ezért vált?), de szakmabéli olajdokitól azt nem vágom, hogy a viszkozitáson kivüli egyéb szabványokat (ACEA, API...) mi a túróért nem emliti meg (ez szerintem igy lóf*** nem segitség :) - aki olvassa annyit lát, hogy jóvanaz mehet bele...)?

Én nem vagyok guru, de úgy tudom, hogy pl.: ACEA A3/B4-es 10w-40ről, ACEA A3/B4-es 5w-40-re "lehet" váltani, de a C3-as minősitésüekre már annyira nem javallott.

Direkt OFF-os példával élve:

Erről

Erre OK

Erre nem
indi692017-02-10 14:59:43 // 6383
" Egy hátránya lehet, elképzelhető, hogy egy kicsit több fog fogyni belőle két olajcsere között. " Az enyém szó szerint kiköpte hátul. Ez nem való ts-be!
VV62017-02-10 09:03:16 // 6382
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070501b/
VV62017-02-10 00:42:29 // 6381
Ma kicsit unatkoztam az Auchanban és végignéztem az összes motorolaj apróbetűs leírását...elég hervasztó volt. Hiába írják rá elöl nagy betűkkel, hogy szintetikus, a doboz hátulján kiderül, hogy ásványi alapú mind, még 0w-s olajok is. Egyedül a Castrol 5w-40 és 0w-30 volt teljesen szintetikus.
Sajnos olcsón nincs csoda.
Piritu - 1.000.0002017-02-07 19:02:35 // 6380
Nekem lett, nem is 10-el, 25-el.
2008-ban nagy túrát tettünk az olaszokhoz, egészen az Amalfi partig, előtte-utána több német utam volt, így vagy 8e km-t tettem meg "lájtos" üzemben, 130-135 autópályán.
Aztán amikor szabad lett az Autobahn nem ment a szekér 180 fölé. Bevittem Rieglerékhez, azon kívül hogy tényleg nem megy 180-nál többet (kipróbálták) nem tudtak mondani. Minden működött.
Ekkor jött képbe a "prémium" üzemanyag. A második tankolás után Passaunál már újra futott a vas. Kitisztult a rendszer. Azóta minden 4-5. tankolás prémium nyál :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-02-07 09:38:46 // 6379
más üzemanyag miatt sík úton nem lesz nagyobb a végsebesség főleg 10-zel :))) ugyan ott tankol csak minden olajcserénél xadozza ...
itt nem az volt a mondás, hogy vele vagy nélküle nulla a korrekció, ha nem a rossz korrekciót a nullával tette egyenlővé :)))
éreztem, hogy 80-nál hatban nem "rángat", előtte meg igen....bár lehet az üzemanyag, a légnyomás, a csütörtöki napos délután, az erdő sugallata :)))
Piritu - 1.000.0002017-02-06 22:16:57 // 6378
Nem okvetlenül a Xado-ra gondoltam...

A végsebesség a 156 SW-nél nekem is nőtt 180-ról a gyári értékre a Xado nélkül is egyszerűen más üzemanyag tankolásával.
Ugyancsak nélküle bő 200e km-nél a volt 159-em gyakorlatilag nulla korrekcióval megy.
Itt a fórumon a Cartárs meg semmit sem tudott méréssel kimutatni az alkalmazása után. (Érdemes visszakeresni az adott részt, mert ő MÉRT egyedül.)
Sőt volt olyan is, hogy 91-ben (akkor még nem létezett ilyesmi) németből hazajöttem egy kocsival (950km) gyakorlatilag olaj nélkül a váltóban. Annak se lett baja, még vagy 10 évig szolgált..

Szóval tények vannak, kérdés, hogy ki hogyan értékeli őket :-DD

A kocsidnál mértétek a nyomaték növekedést vagy csak "érezted"?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-02-06 09:33:35 // 6377
én sosem éreztem, hogy új olajjal bármi változás lenne, de lehet bennem a hiba, túl sűrűn cserélek olajat :)))
Xado... lehet hinni meg nem, viszont vannak tények pl Shadin korrekciós értékeit lejjebb vitte, nálam a phedránál nyomatékosabb lett, a szerelőmnek a fosának több lett a végsebessége, a másik ügyfelemnek 1l váltóolajjal nem ment tönkre a váltó... nekem ezek elég tények, nem a Józsibá mesélte a szomszédból :)))
Abarai2017-02-06 09:17:02 // 6376
_Mindig_ így van. Ezért nem user vélemények alapján válogatunk.
Piritu - 1.000.0002017-02-05 07:15:41 // 6375
A gond akkor van, ha a user ebből arra a következtetésre jut, hogy a régi szar volt és a most betöltött/felrakott a szent grál. Majd 10-100-1000 km megtétele igehirdető lesz. Amire aztán majd még többen hivatkozva terjed a hit, aminek nem biztos, hogy van alapja....
Abarai2017-02-05 00:55:55 // 6374
Ez olyan, mint a gumicsere. Az új sokkal jobb az ötéves kopottnál. Bámulatos, hol tart már a tudomány! :)
gecsa2017-02-03 23:18:20 // 6373
nem rosszabb, mint a többi. A v6 tb ezt is kinyírja hamar.
Jani72122017-02-03 23:07:30 // 6372
Lehet, hogy az uj seprü jobban seper elv? az elözö olajban 4000km volt az castrol volt direkt motor átmosási céllal raktam bele, mert mikor a motort megbontottam feltünt, az iszap lerakódás.szóval csak azt akartam kihozni ebböl, hogy a "régi" olajban sem volt sok és ahhoz képest is nagyobb változásnak tünt..., de a fene tudja, lehet csak a saját lelkemnek jobb :)
Liquid2017-02-03 21:49:57 // 6371
lehet hogy valaki Xado-t csempészett a kannába? :D
Piritu - 1.000.0002017-02-03 21:28:12 // 6370
Nem tudom feltűnt-e, de ha bármilyen olajra cseréled a régit (még ha ugyan olyanra is), akkor is "csendesebb szerintem lazábban is indul, mintha vidámabban pörögne" tapasztalható :-)
Pont ma éltem át az asszony OFF-jával...
Jani72122017-02-03 20:18:23 // 6369
milyenek a tapasztalataid?
gecsa2017-02-03 20:16:53 // 6368
Nekem is az van most benne.
Jani72122017-02-03 19:25:13 // 6367
Nem vagyok "olajbuzi" mindig a Seleniat használtam, de végül, mert sok Cartárs véleménye jó volt, kiprobáltam a Xado olajat. Nekem nagyon bejött tényleg csendesebb szerintem lazábban is indul, mintha vidámabban pörögne. Próbáljátok ki, szerintem megéri
gecsa2017-02-03 17:24:12 // 6366
Ezzel már én is szemezgettem, de más lett végül.
Azzurro2017-02-03 08:05:29 // 6365
Én még nem használtam Eneost Alfába de még másba sem. Kizárólag olvastam róla, mint írtam jókat. De akkor ezek szerint használatban, főleg Alfába használhatatlan. Akkor meg is van a válasz a kartárs számára. :-))
Kazes☻2017-02-02 14:20:55 // 6364
Akkor pl....
Nekem ezt is ajánlották, igaz nem '59-be... :)
Liquid2017-02-02 13:31:31 // 6363
a hasonlat helyesen:
Ha egy szívlapátot használnak évekig egy műanyag felmosóba való nyéllel, még nem biztos hogy tönkremegy, és ha eltörik a műanyag nyél vehetsz be az eredetivel meegyező fanyelet is :)
Liquid2017-02-02 13:30:09 // 6362
Hát ez rajtad áll :)
Igazából mindegy milyen olaj, csak megfelelő legyen. Mindig félre van értve ez a dolog. Soha nem azt monduk/írtuk hogy nem lehet mást használni, és az mégis megteszi az ellenforradalmár meg reakciós, csupán nem értjük a miértet.
Amúgy meg nem értem mi különbség van a 0 és a 260e km között az olaj megválasztását illetően. újkorában is az kell bele ami 30 éves korában. Ugyanaz a specifikáció.
Egy kicsit sarkított hasonlat:
Ha egy szívlapátot használnak évekig egy műanyag felmosóba való nyéllel, még biztos hogy tönkremegy és ha eltörik a műanyag nyél vehetsz be az eredetivel meegyező fanyelet is :)
Xixo2017-02-02 13:10:37 // 6361
És mégse ment tönkre 260e km alatt? Mégilyet!?! ;)
Bombi2017-02-02 12:20:30 // 6360
Az előző tulaja tökre leszarta, hogy cseréről cserére mást rak bele, ezért tanakodom, hogy van-e értelme most 260.000-hez közelítve nekiállni Seléniázni,ami valószínűleg utoljára a gyárban volt benne. Utoljára Castrol volt benne, előtte Aral, a többire nem emlékszik... Nem az eszéért szeretett nő volt annyit mondhatok.:D
Bombi2017-02-02 12:17:19 // 6359
Majd megírom, egyelőre csak érdeklődtem. Valószínűleg jövő hét végén cserélem. 2-3 159 tulaj blogjában is láttam az Eneost, mint viszonylag frissen cserélt olajat, majd lehet visszakeresem őket.:)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-02-02 08:43:58 // 6358
én egyszer próbáltam ki japán első számú olaját ami 2010-ig nem is létezett vagy senki nem tudott róla, a 2,4-be raktam az 5w30-at konkrétan 1 németországi utat bírt ki majd nyavalygott a comp cseréljem le, mert elhasználódott utána soha többé nem próbálkoztam vele :)
Azzurro2017-02-02 08:12:21 // 6357
A Peugeot egy teljesen más motor család mint az Alfa, Fiat, Iveco, stb.. Szerintem nem annyira kényes mint az olasz motorok. A francia motorok is nagyon jók, sőt... főleg a dízel..
De mit többen is leírták a te döntésed a mérvadó és a rá szánt pénz. :-)) Várjuk azért a döntésed! Személyebe kíváncsi leszek a választásodon.
Piritu - 1.000.0002017-02-01 21:53:38 // 6356
ezt az ár kérdést sose értettem...
Két olajcsere közt az olaj árának több százszorosát pöfögi el az ember üzemanyagra, tényleg az a pár ezer Ft számít? Két nyugodtabban megtett etappal visszajön...
Bombi2017-02-01 21:47:47 // 6355
Két Peugeot-nkban 5-6 éve Eneos van, ott nagyon beváltak... 3-4 decivel kevesebbet eszik mindkettő és apa pörgősebbnek érezte MOBIL1 után az övét.

Kétféle van, az alap meg a Sustina, utóbbi elvileg nagyon patent olaj, tisztán tartja a dugattyúkat meg a turbót, Csak az árban már Selenia.:D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak