Fórum >> Egyebek >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

Kazes☻2017-10-19 18:23:54 // 2601
Kazes☻2017-10-06 20:48:44 // 2599
Na, jaaa... ez a legegyszerűbb... mint a rossz útra kitenni a harmincas táblát... pff... : /
Zsolt1552017-10-06 20:42:24 // 2598
Tavaly tavasszal kezdték el az Ócsai úti felüljárót felújítani. (Előtte 2006-ban volt.) Nyáron még szeptember 30 volt kitéve, aztán 2 hónapig nem láttam táblát, most meg ezt tették ki.

Zsolt1552017-09-12 10:23:26 // 2596
Júniusban kifelé menet Németországban a 2×3 + plusz leállósávos kb.8-10km-es autópályaszakaszt akkor kezdték kibólyázni és terelni amikor odaértünk. Na, mondom haza felé jól ráfaragunk. 3 nap múlva nézem a telefonom, hogy merre kerüljünk, hol nincs vagy kisebb a torlódás. Végig zöldet jelzett a térkép. Addigra a felmart, újra aszfaltozott és útburkolati jellel ellátott szakasz teljesen készen volt.
Igaz nem jellemző, meg ilyen csak a "haldokló" nyugaton létezik. Bár az is lehet, hogy egyszerűen csak elkapkodták az egészet és azért végeztek ilyen gyorsan. :-))
Zsolt1552017-09-12 10:13:24 // 2595
M5 bevezetőn a Határ úti felüljáró 3,5 hónap munka(?) után 2016. december elején elkészült. Az átadási határidő egyébként 2016.december 31 volt. Majd január végéig egy biztonsági őr vigyázott kettő paletta szegélyköre. Január 20-án részben emiatt történt ott egy halálos baleset is.
Aztán a hónap végén sikerült is átadni, igaz egyes részeken rosszabb lett a minőség, mint amilyen a munkák kezdetete előtt volt. Aztán márciusban az FKF kivonult és kijavította a két hónappal előtte átadott szakasz egy részét. Mivel nem a felújítást végzők dolgoztak, így csak remélni lehet, hogy ráterhelték a kivitelezőre és nem adófizetői pénzből ment.
Gegee2017-09-12 10:08:09 // 2594
Nagykanizsán található ez a "blokád"! :) Viszont, messze nem volt olyan vészes az úthiba, hogy valóban lezárva legyen hónapokig. Az a baj, hogy mostanában adták át a forgalomnak, ahhoz képest lett rossz elég rövid idő alatt. Ha így járnának el a többi hibával is, akkor a fél város blokád alatt állna, de valószínű, hogy az összes magyar város is. Amíg meleg volt, nem csinálták meg, jön a hideg, fagy, hó, trutyi, majd akkor ráöntik a latyakra a friss aszfaltot, ami jövő tavasszal egyben jön fel és indul a banzáj elölről.
Kazes☻2017-05-29 08:49:05 // 2589

:(
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-16 09:14:32 // 2587
tán alsórendű utakat kéne helyre pofozni itthon, katasztrófális a helyzet, bulgária 2...
Kazes☻2017-03-05 22:36:22 // 2585
Ha valahol haladni is akarnak...
Edyboy2017-02-18 06:50:46 // 2584
Kár,hogy kamu a hír...
Kazes☻2017-02-17 18:37:57 // 2583
Mintegy 3000 milliárd forint jut útépítésre és útkorszerűsítésre a következő években - adta hírül a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Igazán örömteli... Addig is legalább marják le a puklikat a jelenlegiekről, főleg az úttesten teljesen keresztbefutókat... szinte nekem fáj, ahogy felüti a futóművet...
MiszöszFőnök2017-02-17 08:34:36 // 2582
Na az már igaz, hogy a méret aaaz nagyon fontos :)
Edyboy2017-02-17 07:14:48 // 2581
A 61-es út hosszabb,nem beszélve az 51-esről és akkor még szóba sem hoztam az 31-est. Egyszóval a méret a lényeg :-) Meg a rajta menő forgalom. A 44-es mondjuk kétszer hosszabb és 10 szer forgalmasabb a 41-esnél de hát az utóbbi a Nagy Szovjetúnióba vezet :)
A 72-es út meg mindössze 7 km hosszú,illetve rövid. Kár volt elnevezni ilyen kurta utat :)
Kazes☻2017-02-16 10:58:38 // 2580
Igen, valahogy így lesz ez majd idehaza... csak mindezek előtt nálunk felvesznek némi unnniós támogatást jó vastagon, hogy támogassák magukat, nehogy már valami bajuk legyen az engedélyezéstől... Később (sok évvel) majd talán nyomozgat a zunnnió, aztán még pár évig pereskednek... és a többi, és a többi... : (
MiszöszFőnök2017-02-16 07:30:20 // 2579
Ahhh szuper. Teljes mértékben kielégültem a jogszabályodtól. Köszönöm. Tanulmányozni fogom azt a bizonyos "szektor elvet".
:)
Zsolt1552017-02-16 07:16:42 // 2578
Igen. Előbb lehetőséget, támogatást adnak a cserére, majd aztán - gondolom miután kifut a pályázati lehetőség - szankcionálnak. Így korrekt.

Nálunk annyiban jelenik majd meg, hogy alacsonyabbak lesznek a behozott jobbkormányos autók árai. Meg a bontott alkatrészeké. :-DDD
Zsolt1552017-02-16 07:09:21 // 2577
II. Fő- és mellékutak, valamint a gyorsforgalmi utak csomóponti elemei:
1).,
2),
3). Az 1-7. számú I. r. főutak Budapestről, a 8. számú I. r. főút Székesfehérvárról indulnak.
MiszöszFőnök2017-02-15 20:34:42 // 2574
Szegény 8 as út el sem éri a fővárost :(
MiszöszFőnök2017-02-15 20:29:11 // 2573
Á nem jó. A 62 es út hamarabb (Pesthez közelebb) ágazik el a 6 osból mint a 61 es.
Zsolt1552017-02-15 16:22:23 // 2572
Az első számjegyük mindig egyezik annak az elsőrendű főútnak a számával, amely Budapest felől nézve balra esik, és a második számjegy Budapesttől távolodva növekszik.
Béci Ɨ|ѯ2017-02-15 12:55:51 // 2571
Nem vagyok benne biztos, de szerintem a logika az lehetett, hogy a kb. a 4-es úttal párhuzamos a 43-as és a többi 4x-es út.
Kazes☻2017-02-15 12:32:52 // 2570
Ezt a számot adták néki anno... ;) Minél több számjegy, annál alacsonyabb rendű az út.
MiszöszFőnök2017-02-15 12:23:23 // 2569
Az megvan, hogy Bécs felé megy az 1 es, onnan óramutató járásával egyezően a többi. Vajon a mellékutakat hogyan számozzák?
MiszöszFőnök2017-02-15 12:04:57 // 2568
Ja, akkor inkább úgy kérdezem, hogy kerül oda az a 43 as út?
Béci Ɨ|ѯ2017-02-15 10:41:57 // 2567
Szerintem azért, mert a régi 43-as út mellett megy.
MiszöszFőnök2017-02-15 10:20:15 // 2566
Tudja valaki miért M43 az M43?
Az M5 ös autópályáról ágazik el.
Zsolt1552017-02-15 07:52:53 // 2565
Sajnos igazad van.

Illetve mondjuk, hogy az elmúlt tízen évben az EU-tól kapott fűtéskorszerűsítési támogatás eljutna az emberekhez, akkor akár jobb is lenne a helyzet. A légszennyezettség terén is! De az már nem ebbe a fórumba való történet és nem is írunk ilyet.
Soprano2017-02-15 00:04:38 // 2563
Mivel itthon az államnak nem érdeke, hogy kevesebbet fogyassz, nem is támogatják azt. Ha mondjuk paks2 összegét megújulókra vagy épületszigetelésre használnánk... de ez már egy másik történet...
Soprano2017-02-15 00:00:09 // 2562
Majd szóljál, aznap nem gyújtok be. :)
Abarai2017-02-14 23:12:31 // 2561
Mit érdekel engem, ha te nem fűtesz? Én autózni akarok. :)
Piritu2017-02-13 16:53:56 // 2560
...és amelyik mindent szó nélkül elvisel :-(
Piritu2017-02-13 16:53:04 // 2559
Bűnbakot keresnek, nem a megoldást :-(
Az autóról történő lemondás jelen esetben a szennyezettség növekedésével járt :-DD
Zsolt1552017-02-13 15:52:38 // 2558
De az alapprobléma tartósan így továbbra sem oldódik meg. Csak maszatolás, meg a hangulatkeltés megy.
Zsolt1552017-02-13 15:49:42 // 2557
"... Márpedig 20 éve csak ezt hallani, mert kellett a bűnbak és a közlekedőkre egyszerűbb fogni. ..." Igen, mert az egy olyan csoport (a közlekedőké), amelyikre szinte mindent rá lehet húzni.
Kazes☻2017-02-12 23:10:41 // 2556
Mindeközben pedig megint csak a világ egy másik oldalán...
Soprano2017-02-12 14:29:04 // 2555
Azért talán könnyebb lemondani az autóról, mint a fűtésről. De nem biztos. :)
Piritu2017-02-12 12:32:34 // 2554
"Ezt nehéz felfogni, mert mindenki úgy gondolja, sok helyen még úgy tanítják, hogy az ipar és a közlekedés az elsődleges oka a szmogszennyezésnek, de ez egyszerűen nem igaz. ..." - ha kellően sokszor mondják és írják ezt így le az embereknek a médiában, akkor az emberek elkezdik elhinni és így is gondolni. Márpedig 20 éve csak ezt hallani, mert kellett a bűnbak és a közlekedőkre egyszerűbb fogni.
Zsolt1552017-02-12 10:39:48 // 2553
Számos téveszme él az emberekben a szmogról.

Dézsi Viktor, az OMSZ levegőtisztaság-védelmi szakértője: "... A mérések adatai szerint a teljes közlekedési forgalom mindössze 5-8 százalékát okozza a szmognak. Az ipar maximum 10 százalékát. A többit mind a lakossági szilárd tüzelés, azaz főleg a cserépkályhák, vegyes tüzelésű kazánok. Ezt nehéz felfogni, mert mindenki úgy gondolja, sok helyen még úgy tanítják, hogy az ipar és a közlekedés az elsődleges oka a szmogszennyezésnek, de ez egyszerűen nem igaz. ..."
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak