Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Paco2005-03-17 15:05:38 // 3205
Csittttt... Nem butaságot mond a fiú, csak ritkaság van a kezében. (/me utoljára középiskolában látott működő analóg multimétert nagyjából 20 évvel ezelőtt. Rohadt drága egy jószág volt akkoriban)
Robi2005-03-17 15:04:42 // 3204
Ne legyél telhetetlen! :D
Paco2005-03-17 15:04:06 // 3203
Lécccciiii léccciii mégeccer! Még nem éreztem át eléggé a pillanat nagyságát.
Azmo2005-03-17 15:01:29 // 3202
muhahahaha :D
Robi2005-03-17 15:00:46 // 3201
:DDD
Robi2005-03-17 15:00:02 // 3200
Van analóg multiméterem.
Paco2005-03-17 14:56:56 // 3199
Ezt mégeccer lécci :)))
Robi2005-03-17 14:52:54 // 3198
Van analóg multiméterem.
Azmo2005-03-17 14:51:29 // 3197
Köszönöm uraim:)
pb_2005-03-17 14:43:43 // 3196
Ha jól tudom 0-1 között kell legyen, ha lehet szkóppal mérjétek. Ill. van még 1 módszer a számítógépnél kivillogtatni 1 1szerű kapcsolás segítségével. De sztem döglött lesz, azért húzták le.
Paco2005-03-17 14:40:29 // 3195
Van analóg műszeretek? Mert a digit az csak baromságokat fog mutatni. Amúgy 0.1-0.9 V között ugrál, az ideális a 0.5 körüli érték lenne de az csak az elmélet. Ha 1.2 nél többet mutat akkor tutira rossz a szonda.
Azmo2005-03-17 14:36:51 // 3194
na Paco, mi a normál értéke a Lszondának, rámérnénk az enyémre Robi által....csak nem tudjuk mi a jó érték! Le van húzva és a verda sokat eszik, szal lehet hogy köze van ehhez:)
Paco2005-03-17 14:31:55 // 3193
A kábel cseréjénél gyári kábelsort tettetek bele, vagy csak a hosszak stimmelnek? Mert a gyári az nagyimpedanciájú kábel, hogy a hosszak ne zavarjanak be. Mindkét végében van egy bazi nagy ellenállás. Ezen kívül ami lehet: Légmennyiségmérő, computer!, pillangószelep jeladó... stb Még a hőfokjeladó csatlakozási hibája is tud ilyet csinálni. Ha az OBD nem mutatott semmit akkor először egy computer-t próbálnék ki, (feltéve, ha a gyertyakábelek rendben vannak)
pb_2005-03-17 14:21:19 // 3192
Ok, de attól még a Lszonda benne kellet, hogy maradjon. De jön majd Paco kolléga azt +mondja még mit lehet +nézni.
misi2005-03-17 14:14:56 // 3191
A katalizátor ki van szedve, már így vettem! A többit megnézem köszi!
2005-03-17 14:11:00 // 3190
Légtömegmérő esetleg alapjárati motor.
pb_2005-03-17 14:09:08 // 3189
Lszonda, LMM? Tipikus hibák.
misi2005-03-17 14:03:29 // 3188
Sziasztok! Lenne egy problémám, hetek óta keresik már a hibát a kocsimon, de nem találják meg, már volt gépen is és az se jelez semmilyen hibát! Azt csinálja, hogy ha bemelegszik akkor el kezd rángatni, lefullad, nem reagál a gázadásra...Időnként észhez tér, utána megint elkezdi!!! Ami már cserélve vagy tesztelve volt: gyertyák és gy.kábelek, gyújtás elektronikák, az egyik gyújtás jeladó, trafók, új akksi! Nagyon király lenne ha valaki tudna segíteni, mert már nincs ötletem!!! Előre is köszi a segítséget!!!!
pb_2005-03-17 13:51:39 // 3187
A kapcsolható 4x4-ben így van a dolog.
pb_2005-03-17 13:46:51 // 3186
Lehet kuplungtárcsa és szerkezet is. Alapjáraton kéne 1 olyat próbálni, hogy kinyomod a kuplungot, felengeded, hogy van-e vmi hang változás.
pb_2005-03-17 13:42:46 // 3185
Nem előre felé az elektronikus tengelykapcsoló(elektromágnes) van. Tény, hogy ott van csapágy.
pb_2005-03-17 13:39:37 // 3184
Ja és még annyit, hogy nem fogtok nagyon, semmit se látni, max. annyit, hogy a viszkonak szét vannak szakadva a szilentjei/gumiágyai, esetleg ki vannak szakadva a tartóbakjai. Vagy mondjuk a kardánkeresztek lógnak. Ezekkel mind-mind nem érdemes foglalkozni sztem.
Azmo2005-03-17 13:37:04 // 3183
nagyon picit mintha halkulna, de lehet hogy csak azt akarom hallani, igazából ugyanúgy csörög...majd szombaton jól meglessük ezt is, kösz hogy mondod! Gondolom akkor a kinyomó tárcsa zöröghet akár, nem?
Azmo2005-03-17 13:36:02 // 3182
Há ja, aztat tom hogy az első-háccsó kardánt a viszkó dógozza össze, azé gondoltam, hogy ez a bizonyos kardáncsapágy valahol előrefele lehet!
pb_2005-03-17 13:35:23 // 3181
Azt próbáltad már, hogy a hanghatáskor kinyomod a kuplungot?
pb_2005-03-17 13:33:29 // 3180
Sejtettem, hogy ez lesz a válasz és ezért kérdeztem, hogy a P4-ről beszélünk-e. Ugyanis ez a csapágy amit Ti ennek hisztek, ezt úgy hívják a P4-en, hogy viszkokuplung. Ezért kérdeztem, hogy pontosan melyik kardán, mert abból is 2 van. Egyébként le lehet szedni mindent különösebb bontás nélkül.
Azmo2005-03-17 13:25:48 // 3179
hát ja, Te így csinálnád :)
Paco2005-03-17 13:24:12 // 3178
Helyes. Én a helyetekben másképp csinálnám. Először meghallgatnád és megnéznéd te, Utána leírod, hoyg mi van, majd robi is megnézi/meghallgatja, utána elolvassa a papírt. és ad egy nyaklevest minden tévedésért :))))
Azmo2005-03-17 13:20:07 // 3177
nem fogunk semmi drasztikusat, csak segít Robi leellenőrizni pár alkatrészt, hogy tényleg cserés szerinte vagy sem, meg meghallgatja, hogy szerinte mi lehet az a bazihangos csörgés amit könnyen reprodukálok 2000es fordulat környékén, szinte minden sebességben...
Robi2005-03-17 13:18:46 // 3176
Nekem vasárnap is jó. Szombaton csak du 4-ig érek rá, de szerintem elég lesz. :)
Azmo2005-03-17 13:16:56 // 3175
hát nem, nekem nem munkanap, meg Robinak sem....:)
Paco2005-03-17 13:15:25 // 3174
Szombat munkanap , nem vasárnapra gondoltál ?
Paco2005-03-17 13:14:56 // 3173
Jó kérdés. Ugyanis nem tudjuk merre jön le a csapágy. A váltó felé, vagy a kardánkereszt felé :)
Azmo2005-03-17 13:14:13 // 3172
akkor majd meglássuk jól szombaton....
Robi2005-03-17 13:12:33 // 3171
Szerintem mennie kell váltó leszedés nélkül is, bár jobb lenne látni.
Azmo2005-03-17 13:11:17 // 3170
köszönöm... hallottam hogy volt szerelő, aki hát váltó leszedéses eljárással akarta ezt cserélni és volt aki ezt lehurrogta és kiderül anélkül is megy az :)
Robi2005-03-17 13:10:27 // 3169
Legalábbis az én autómon így van. Sőt, az Aro-mon is így volt.
Robi2005-03-17 13:09:07 // 3168
Ez általában egy kasztnihoz rögzített fémházból, egy bazinagy szilentből, és egy csapágyból áll.
Paco2005-03-17 13:08:58 // 3167
Ok, akkor kicsit pontosabban fogalmazok. Ha egycsuklós a kardán akkor az egyik vége a váltóban van, a másik a hátsó hídban. Valahol középen egy csapágyon keresztül rögzítve kellene legyen a kasztnihoz. A csapágy oldalirányban jobb ha nem nagyon mozog, és a közepe remélhetőleg egy vonalba esik a két végponttal, különben bibi van. Egy idő után elkopik a kardán két végén az illesztés. Kétcsuklós kardánra is igaz ez, de kisebb mértékben, és ott legalább két csapágy van.
Azmo2005-03-17 13:08:19 // 3166
...halkan megjegyzem én is így gondoltam....:)
Robi2005-03-17 13:07:55 // 3165
Szerintem csak egy olyan csapágy van, aminek az a hivatalos neve, hogy kardáncsapágy.
Azmo2005-03-17 13:06:42 // 3164
hát ha én azt tudnám....Sz. mester munkalapján csak ennyi állt, nem kérdeztem rá akkor...arra nem...elfeledtem
pb_2005-03-17 13:03:22 // 3163
1részt melyik kardánra gondolt? Amúgy olyan hajszál pontos illesztésről nem beszélnék. A kardán csak közvetve kapcsolódik a kasztnihoz. Sztem elég sok csapágy van a kardán környékén.
Azmo2005-03-17 13:01:36 // 3162
hát ja...lehet hogy az az a kurva nagy zörgés....vagy nem....nemtom, kérem kaccsojja ki:)

Szal merre van Doktor Paco az a kardáncsapágy?:)

Robi2005-03-17 12:58:26 // 3161
Lehet, hogy már rég nincs pontosan illesztve. :)
Paco2005-03-17 12:55:48 // 3160
Nem azt mondtam, hogy nem kell vagy kell-cserélni, hanem azt, hogy én ne bántsd. A kardán elég pontosan van illesztve, én nem szívesen nyúlnék hozzá, és neked sem javaslom.
Azmo2005-03-17 12:51:45 // 3159
azért érdekel, mert cserésnek lett mondva Szamosi által...nem, ne nyomjátok a "na má megint mé mondta azt hogy cserélni kell" duma:) Csak érdekel, hogy hol merre van, mert Robival csekkolnánk szombaton, hogy valóban cserés kell hogy legyen!
pb_2005-03-17 12:46:55 // 3158
Na várjatok a P4-ről beszélünk?
Paco2005-03-17 12:44:35 // 3157
Az fogja hozzá a kardánt a kasztnihoz, hogy ne kalimpáljon összevissza. A helyedben nem bántanám.
pb_2005-03-17 12:43:01 // 3156
Most pontosan mire is gondolsz? Vagy mi a baj vele?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak