Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

wwwSentinelwww2004-12-12 16:33:03 // 849
Háááát skacok, mindenki egyféle váltóbigyuszról beszél? Ööööö ez olyan hosszúkás, tehát nem csak gomb egy csomó ideig megy lefelé is. egészen rásimul. Legjobb lesz ha lefényképezem nektek :-P
Paco2004-12-12 16:25:26 // 848
Itt is :)
wwwSentinelwww2004-12-12 16:18:38 // 847
Skacok, köszi mindenkinek a jótanácsot :-DDD megpróbálom lehúzni, nincs ez csavarozva vagy ragasztva? Aszonták nekem ho9gy ám ez igy leledzik a rúdon. Alig várom hogy fenn legyen a króm. Megpróbálom mingyá.
Robi2004-12-12 15:57:32 // 846
Valószínűleg az előző tulaj leszedte már párszor, és ettől kilazult. Egy off verdán láttam ilyet. Ott általában egyesből kettesbe váltásnál szeret lejönni. :)
Punisher2004-12-12 15:53:26 // 845
Az tényleg érdekes.
Paco2004-12-12 14:42:35 // 844
Érdekes, nekem egy erősebb váltásnál lejött... :)
Punisher2004-12-12 13:54:08 // 843
Igazat adok, be kell fűrészelni egy fűrészlappal. Ahhoz, hogy kézzel lehúzd, keménymarkú legénynek kell lenned!
András bácsi2004-12-12 13:21:24 // 842
Egyszerűbb, ha hosszában bevágod alulról. Hacsak nem akrod később még felhasználni. A lehúzás veszélye az, hogy hirtelen megindul és orrba vágod magad. (személyes tapasztalat...)
Tresor2004-12-12 12:48:27 // 841
Izomból húzd felfelé, és egyszercsak lejön! De most komolyan!
Cacho2004-12-12 12:39:05 // 840
Ja, csak izomból :) Nekem egyszer-kétszer a kezemben maradt már :)))
wwwSentinelwww2004-12-12 10:39:33 // 839
Sikerült váltógombot szereznem, krómot, frankó lesz nagyon, csak nemtom hogy szedhem le azt ami fenn van az Alfán, elképzelhető hogy gyári. Kicsit pufi, fekete és hosszúkás erre van rákapcsolva patenttel a szoknya. Csak tekerjem le brutálisan?
BF1562004-12-11 18:16:17 // 838
Hidegben kb az első 1km-en nekem is nyikorog, de elhallgat. És sz@rok rá. Tehát a mo megvárod míg bemelegszik:)
András bácsi2004-12-11 17:59:52 // 837
Vszínű, hogy a felső alulengőkar csinálja. Szerintem a szilikonspray csak ront a helyzeten, egy rövid időre abbamarad, aztán még erősebben folytatja. Ha nem lóg a futőmű, akkor csak meg kell szokna, ha nem, akkor csere. De ne bontottra, az új se túl drága, és mivel típushiba, a bontott sem bírhatja relatív sokáig. A.
Paco2004-12-11 16:32:15 // 836
Cacho: Írtamegy hosszú szöveget a cseréről de hülye fejjel mellékattintottam. Nincs kedvem újra bevésni, így csak annyit, hogy végre kussol a kormányművem. :)
Paco2004-12-11 16:25:49 // 835
Mert hideg van. :) Szilikonspré, vagy szilentek cseréje.
1 Norbert2004-12-11 16:19:04 // 834
Valaki nem tudja, hogy 156-osnál a hidegben miért nyikorog olyan iszinyatosan a futómű? Mit lehet vele csinálni? Segítségeteket előre is köszi.
vinethu2004-12-11 12:16:35 // 833
Tudna valaki 156-osba való hátsó katalizátort? 3 körös. Sajnos nem tudni miért, de gyakorlatilag kipufogta az autóm. Ami megmaradt belőle az két maroknyi kerámia darabka. Külsérelmi nyom nincs. A szakszervízben 310 eFt -ot mondtak, hogy annyiba kerül. Az elülső katalizátorok működnek, mert a CO mérés mindent rendben talált. Az autóban 90e km van.
Tresor2004-12-11 10:38:31 // 832
Ide is, hátha. Valakinek nincs elfekvőben véletleül 145 első hangszóróra rácsa (2 db kéne)? Lehett ütött kopott is! Köszi
Punisher2004-12-11 08:58:32 // 831
Heimholtz rezonátor? Tudomásom szerint, az szívási zaj csökkentő, és nem a szívócsőben levő léglengések optimalizálására való. Egyébbként minél rövidebb a szívőcső, a légoszlop lengése annál magasabb fordulatszámnál tölti meg optimálisan a motort. Ezért találták ki, a 2-3 lépcsőben, vagy fokozatmentesen változó szívócsövű rendszereket.
lausz2004-12-11 04:53:12 // 830
Hali tudja valaki,hogy a 155-osrol a valtogomb jo-e 156 2,4 jtd-re?
Barny2004-12-11 00:16:24 // 829
Na jó, de mennyi az annyi? Fordulatszámban ez hol jelentkezik? Mekkora fordulatszámhoz tervezték a dígók? Hol lehet ezt megtudni?
granturismo2004-12-10 06:30:36 // 828
Banya :-) Kár hogy jelenség csak egy bizonyos frekvencián működik, Vagyis amikor a szívócsőben a légsebesség egy bizonyos értékű. De lehet több különböző méretű dobozt betenni:-) Az OFF Bravo 1.2-n pld. 2 db van.
Barny2004-12-10 00:41:40 // 827
Megtaláltam: A Helmholtz rezonátor abban segít, hogy a szívócsőben kialakuló gázlengések nyomáshullámai azonos üteműek legyenek a szelepek nyitásával/zárásával. Azaz, a nyomáshullám akkor érjen a szelephez, amikor az nyit. :-)
TtK2004-12-09 12:36:13 // 826
Pont fordítva, mint a 146-on. Úgy látszik egy nagy dobozban ömlesztve van a kétféle kapcsoló és az kerül a kocsiba ami épp Luigi kezébe akadt. :))))
Paco2004-12-09 12:00:34 // 825
Igen. Amúgy meaculpáznom kell, miközben ügyfélnél voltam megnéztem, a ködlámpa bentmarad. Az ablakfűtés viszont nem :-P
Tresor2004-12-09 10:59:56 // 824
Ma megint jól jártam. Reggel nagy vígan go Media Markt fejegységet venni. Hazafele hallgatom csak, hogy valami iszonyatosan kopog. Utamat egyből a sógorom felé vettem (autószerelő, Alfa maniac). Hiba: jobb oldalt hidraulika tőke. Király... 4 db kell belőle (2700/db az eredeti kedvezménnyel) + szimering + tömítések + olaj (vszínű nem selenia lesz :( )
Tresor2004-12-09 10:52:23 // 823
Nekem bennt marad! :)
granturismo2004-12-09 10:09:51 // 822
Tudtommal az Alfa és a Lancia között több mint 10eFt árdfi van. A ha a Lancia 48 az Alfa 37 körül lesz.
granturismo2004-12-09 10:06:40 // 821
Az a Fiat-Lancia 2000-es 5 hengeres motor vezérlés elhangolója. Valaki nem próbálta az Fiat Lancia 1.8-as 4 hengeres elhangolóját feltenni? (60815644)
kertecs2004-12-09 09:44:23 // 820
Köszi. Beszéltem Szamosiékkal, majdnem jó a cikkszám : )) 7777221 (Lancia Kappa), az itteni boltos 48800 Ft-ért tudja hozni.
TtK2004-12-09 09:21:23 // 819
Ha leveszed és visszakapcsolod a gyújtást, akkor újra be kell kapcsolni az ablakfűtést?
granturismo2004-12-09 09:17:29 // 818
Banya. Az a dobozka egy Heimholtz-féle üregrezonátor.
TtK2004-12-09 09:08:25 // 817
Passz. Nekem Szamosiék szerezték be. Az ára ugyanannyi, mint az Alfáé. A ricambi szám most nem megy; az itteni gépemre nem lehet feltenni az olvasóprogit. De ha jól emlékszem csak hetesek és nullák vannak benne 7777000, valami ilyesmi. :))
granturismo2004-12-09 08:59:04 // 816
"A titok kulcsa az olajban rejlik, 10e km után csere és csak Selenia 20k. " Húú, de mélységesen egyetértek! 10 éve ezt csinálom. Pedig még nem volt olyan autóm amelyben lett volna ilyen vezérlésmódosító.
Paco2004-12-09 08:57:42 // 815
Nekem egyik sem marad bent. És ez 155-ös :-P
kertecs2004-12-09 08:51:20 // 814
Ha megnézed ezt a linket, egy "homemade" szerszámot ajánl, szerintem ez tényleg összedobható otthon. http://www.alfa155.com/155/Technical/Cam%20variator/PhaseVariator.htm TtK Lancia módosítót hogy tudok rendelni boltban? Úgy értem, mihez kell kérni? És mennyi az ára ennek, mert a pécsi ricambi 60.000-ről beszélt. Ez reális?
TtK2004-12-09 08:35:49 // 813
Vezmód leszedés: Szamosiék ha jól emlékszem saját gyártmányú leszedővel dolgoztak. És nem a vezérműtengely bütykét fogták a satuba, hanem két bütyök közt.. :)) Lancia módosító: Az enyémben most van kb. 40k és már szól pár másodpercig hidegen. :( Állítólag pár fokkal kevesebbet fordít, mint az Alfa. Ködlámpa/hátsóablak-fűtés gombok: A ködlámpa gomb nem marad benn, az ablakfűtés igen. Ez 146, de szvsz a kormánykapcsoló ua. 155-nél is.
Paco2004-12-09 08:14:22 // 812
Nem kell bent maradnia :) Valahol a műszerfal alatt van egy impulzusrelé, annak adsz egy jelet és azzal kapcsolod. Mit lehet tenni vele? Szerviz manual - relé megkeres, kimér, szükség esetén kábel vagy relé, vagy kapcsoló csere.
Tresor2004-12-09 07:31:02 // 811
Elvileg bennt kéne maradnia a gombnak, mikor benyomod, uaúgy, mint a baloldalinak. Hogy mit lehet vele csinálni, arról fogalmam sincs. :(
wwwSentinelwww2004-12-09 07:18:28 // 810
Tök jó, most is van valamim. Ha megpróbálom bekapcsolni a hátsó ablak fűtést, akkor a gomb megnyomása utána semmi sem történik, Teljesen süket. Nincs ki slámpa se kattanás semmi. ezzel kapcsolatban az lenne még a kérdésem hogy ennek a gombnak olyannak kéne lennie mint a bal oldali hátsó ködlámpa gomb, tehát benn marad vagy nem. Nekem nem marad benn. A következő meg az hogy mi a fenét lehet csinálni ezzel.
Tresor2004-12-09 07:07:26 // 809
Valami olyasmi a lényege, de én kikaptam, amikor tettem be a direktszűrőt! :)
Barny2004-12-09 03:25:00 // 808
Helló! Nem tudja valaki véletlenül, mi célt szolgál a 146 1.6 BOXER motorokon a levegőszűrő előtti műanyag dobozka? Valamiféle buffer tartály rezgéscsillapításra?
Paco2004-12-08 22:01:11 // 807
Pontosítsunk. A 16 szelepes TS motorokban van ilyen és mindegy, hogy 145, 146, 155 vagy 156-ban található. A 8 szelepes TS-ekben is van vezmod csak másféle, és sosem romlik el :)
BF1562004-12-08 21:51:46 // 806

Ez lenne a hirhedt vezmód. A 155ben is ilyen van?


Ezt tényleg gyerekjáték levenni, mert az 1.822.147.000 számú Alfa kulcs mindenkinek van otthon ugyebár:)
Paco2004-12-08 21:03:25 // 805
Megnézem. Hétvégén akkor szervofolyadékot cserélsz? Valószinűleg én is :)
BF1562004-12-08 20:01:30 // 804
???156-hoz is lehet ilyen belet kapni??? Mert nekem is már zakatol meleg inditásná ötbő kéccer:( Ez okzhat kárt a mociban? Alfás csóka azt mondta, hogy csak többet eszik.
Cacho2004-12-08 19:22:57 // 803
Szia! Na, ami napi kb 100 km után is tünetmentes maradt a 166, kopp-kopp! nagyon szépen köszönöm a tippet, úgy néz ki, bevált. Paco! Szóval Te is nézz körül alaposan a féltengelyek környékén és zsírozz össze mindent, amit csak lehet :)
Paco2004-12-08 19:08:55 // 802
Az a hűtővíz minimumszintjelzője..... :o)
Don Gombóc2004-12-08 18:20:50 // 801
Cacho!!! Na előkerültem. Örülök hogy tünet mentes reméljük így is marad.
kertecs2004-12-08 15:42:10 // 800
Te is pécsi vagy? Elég tudatlan vagyok : )) Na mára lépnem kell a cégtől.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak