Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Bandie2021-04-18 15:10:54 // 55205
Sziasztok! Segítsetek plíz, cikkszám kellene féklámpa kapcsolóhoz: 166 Fl, 2004, 2.4 jtd, 10 v, 155 kW, 841C motorkód. Köszi előre is!
aranytl2021-04-13 14:38:08 // 55204
Megvan a megoldás, sikerült.
aranytl2021-04-10 10:40:31 // 55203
Sziasztok!

166 V6-ot bontok és a motor meg a váltó ugy jött szét, hogy az automata váltó hidrokuplungja a lendkeréken maradt. Azt hogy lehet onnan levenni?
Dominó2021-04-07 13:16:38 // 55202
Igen ezt én is láttam. Lehet ez lesz a vége...
AlfaGT2021-04-06 15:59:12 // 55200
Köszi a választ!
Piritu - 1.000.0002021-04-06 15:18:39 // 55199
Az érzékelők kapcsolását kellene élőadattal ellenőrizni.
Piritu - 1.000.0002021-04-06 15:17:58 // 55198
Nincs benne valami érzékelő ami a véghelyzetet érzékeli? A Spider teteje is furcsa helyeken tud megállni ha valamelyik munkahengeren nem kapcsol az érzékelő. Ilyenkor nem érzi hogy vége van a műveletnek és vár.
Itt lehet hogy nálad ezt tekinti alaphelyzetnek és ide áll.
Dominó2021-04-06 14:57:40 // 55197
Hát végül sehova sem jutottam. Nincs....
Egyenlőre klímamentes leszek.
Elgondolkodtam, hogy jörül kéne néznem Chrysler-nél.
Meg mindenkinél aki ezt a motort használta...
Spook2021-04-06 14:06:42 // 55196
Igen. A klíma tökéletesen működik.
Arslan2021-04-06 08:54:21 // 55195
Szia! Könnyedén kijönnek a vakdugók, olaj is kb egy deci folyik csak el.
Levee156SW2021-04-06 08:31:00 // 55194

Szia, nekem JTS-en az olajszuro alatti plusz "pogacsaval lett megoldva, de a gyari hocserelon is van ket vakdugo, ami ha kijonne (valoszinuleg nem fog,mert berohadt az elmult evek/evtizedek soran), akar erre is lehetne hasznalni (eredetileg gondolom,kulso huto csoveinek szantak).

Nalam is van fenn amugy egy kulso huto is, es termosztatos a pogacsa, igy a dolog jellegebol adodoan a nyomas az, amit hideginditastol latok, a hofokot pedig inkabb mikor mar nyitott a termosztat (nem 100%-osan zar, de nem jelentos,amit atenged, sietni meg ugyis csak 80+ foknal lehet elkezdeni, ahol nyit)-de egy alap pogival nem lesz ilyen "gond".

Van valami gyari szint/nyomas szenzor is -mentette mar meg a motorom egy olajelfolyas alkalmaval, szoval azt inkabb nem bolygatnam.
Csabo222021-04-05 23:28:48 // 55193
Szia
Diagnosztika lett lefuttatva a klimavezérlőre?
AlfaGT2021-04-05 22:16:51 // 55192
Az 1,8 as TS motorú GT-be szeretnék beiktatni egy olajhőfok mérőt. A kérdésem, hogy hová lenne a legcélszerűbb beszerelni a jeladót. Van ezzel valakinek tapasztalata?
Spook2021-04-05 21:23:04 // 55191
Sziasztok!
Egy problémával fordulnék hozzátok,mert csúnyán elakadtam!
Van egy 156-os alfám és egy nagyobb felújításon esett át. Most, hogy össze lett rakva, észleltem, hogy nem működik a fűtése! voltam már villanyásznál is de ő is azt mérte ki, hogy elvileg minden jó külön külön. (belső hőmérséklet érzékelő, szabályzó gomb, radiátor állító motor) Ha gyujtásra teszem mindegy, hogy hol áll a kapcsoló, a teszt után mindíg zárt állaptban áll meg a fűtés csap!
Lehet,hogy tanítani kellene mint pl. a francia autóknál az ablak emelőt beszerelés után?
És ha igen,akkor hogyan?
segítségeteket előre is köszönöm!
pettinke2021-03-30 21:04:38 // 55190
Rosszul látod, Hardy-tárcsa.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2021-03-30 20:35:54 // 55189
Jól látom, ez egy klímakompresszor-tömítés?
Milyen gyártmány?

Csak mert úgy tudom kb. 2 cég készít kompresszort "világ többmillió országában" ...

Nekem - amellett hogy a nyomáspróbán elvérzett (vagy csak nem akartak vele kínlódni) meg amúgy sem tart sehol a klíma-projektem a 33-hoz ,pár éve a Sanden SD kompresszorhoz a gyári Sanden tömítést párezerért szerezte be egy autóklímás cég,,,
BoszaG2021-03-30 19:18:53 // 55188
Szia!
Ha az eredeti megvan, lehet megpróbálkoznék önthető poliuretánból csinálni egy másolatot.
pettinke2021-03-30 16:28:12 // 55187
hát ... hajrá, lehet még az olasz apróhirdetős oldalakon keresni (kijiji, subito), ha itthon nem találsz.
én 50 éves veterán autók alkatrész áraihoz vagyok szokva, de szállítással együtt 34e HUF tényleg sok lesz egy darab gumiért.
Dominó2021-03-30 15:51:55 // 55186
Köszönöm!
Picit tán durva.. :-/
Olaszoknál azért van jóval olcsóbban.
Csak hát az ott van az autó meg itt szétszedve...
Bandie2021-03-29 16:26:23 // 55185
Köszönöm Srácok az ajánlást a karosszériásra! Megkeresem őket, grazie.
Dominó2021-03-29 15:37:23 // 55183
HELP!
Sehol nem lelek...
155 2,5TD VM 1996
Klíma Hardy 45112004F
Kazes☻2021-03-25 12:59:43 // 55182
👍😝
Piritu - 1.000.0002021-03-25 12:25:56 // 55181
Kérdezhetsz nyugodtam, itt mindig kapsz segítséget :-))
Liquid2021-03-25 12:17:13 // 55180
Ez sokat segített... köszi!
Nyilván ott is kérdeztem nulla eredménnyel, mert halott az egész, itt viszont van sok olyan ember aki látott más autót is nem csak Alfát.
Kazes☻2021-03-25 11:02:35 // 55179
Hándöj fórum...! ;)
Liquid2021-03-25 10:58:55 // 55178
Offtopic, de tán ide tartozik...
Hyundai I10-es OBD-hez milyen kábellel/szoftverrel lehet csatlakozni? Van valakinek infója erről? Nincs vele semmi gond, csak szeretnék ránézni.
ott22172021-03-24 13:11:53 // 55177
Üdv!
Tud valaki olyan embert ,céget aki a 2.5 V6 24v motorvezérlőből ki tudja írni az immót ?
Manky nem tudja !
Kösz!
Levee156SW2021-03-23 11:41:37 // 55176
Ezert mondom, hogy Marciekkal meg lehet beszelni, ha "penz nem szamit", de kulon kivansag nelkul a legjobbra hozzak ki,ami befer egy aranyos-realis arba.

Annyira en sem kedvelem az ilyen felszines nepeket, de ha ez megnyugtat, akinek az egyik legnagyobb szerepe volt abban,hogy megvegyem a gepet, rendesen meglepodott,mikor megtudta, hogy " ez egy parszazezres auto (csak)" - az o szemeben az izleses, kortalan stilus az ertek, es nem az arcedula (egyebkent is eszerint el).
ÁdidiGaga (il hempescattore)2021-03-21 14:11:01 // 55175
Igen, ez valóban félreérthető volt az első változatban.... :-)

én a fordított szituba szoktam beleesni, azaz volt már, hogy az autóm piaci értékéhez képest a köznép szemében értelmetlenül drága beruházáson gondolkodtam el - aztán egy idő után rájöttem, hogy azért nem említi senki a "hozzáértők közül" a nekem megfelelő színtű (és legdrágább) igényes megoldást, mert a kocsi alapján azt hiszik nem tudnám megfizetni :-))))

szerencsére nem is nagyon vagyok semmi és senki ilyenre rászorulva ;-)

de rendes melóm is ment már el ilyesmin - mondjuk ott rá is játszottam , mert elsőre megéreztem hogy ezek ilyen "autó alapján ítélünk" felszínes majmok , illetve más miatt sem akartam nekik melózni :-p
Levee156SW2021-03-21 12:08:13 // 55174
"Az auto ertekehez illo ar" lehet, felreertheto volt - termeszetesen nem azt jelenti, hogy "na akinek ilyenre telik, azt rantsuk jol le", hanem hogy kulon kivansagok hianyaban a parszazezres utcai harcost ugy es annyiert csinaljak, hogy vallalhatoan nezzen ki es ne is legyen GTK, a hetvegi youngtimert megintcsak ahhoz illo szinten, az OT-ra meno kincset meg megintcsak...
Levee156SW2021-03-20 08:11:53 // 55173
Szia, Color Mix Kft-t ajanlom jo szivvel Diosdon.
Kivalo ar-ertek aranyuak, a megbeszelt idopontot tartjak (2-3 nap alatt megvannak a legtobb ilyen kaliberu dologgal), es minosegben a "napi jaros"-tol az OT- szintig rugalmasak-persze az ehhez (es az auto ertekehez) illo aron.
Bandie2021-03-19 14:39:22 // 55172
Üdv! Tudtok ajánlani Pesten vagy É-Pest környékén karosszériást? 166 Faceliften kéne küszöböket rendbe tenni. Grazie!
Kristyon2021-03-16 21:06:21 // 55171
Faca, legalább tudom, hogy nem egyedi az eset, köszi :)
Már nézegettem képeket, hogy is néz ki a gyári betét. Csak a hátulján lévő csillapító lemezen láttam, hogy van rajta egy asszimetrikus kétoldalú ragasztónak tűnő valami. A kopó felület így képen szimetrikusnak tűnt...
Azon agyalok még, hogy érdemes lehet-e átcserélgetni, hogy úgy álljon ahogy kell, vagy mostmár had kopjon el így. Lehet nagyobb kárt csinálnék a cserélgetéssel, mint ha így hagyom... Látszólag van még bennük bőven a cseréig, és nem is tapasztalok semmi rendellenességet...
Ferke2021-03-16 18:46:36 // 55170
Hehe :D Havonta találkozom egy ilyennel...biztos nehéz értelmezni beszereléskor a nyilat :) Egyébként a fékbetét profil asszimetrikus, azért nem mindegy, hogy van benne...
Ferke2021-03-16 18:44:16 // 55169
Szerintem ne szedd ki inkább a többit, ha nem muszáj, és alapvetően nincs velük gondod...
Liquid2021-03-15 21:48:41 // 55168
Én nem birizgálnám csak úgy :) Remélem nem ültetik el a bogarat, hogy ki kell cserélni mondjuk az irányjelző folyadékot :D
Troll of...
Elég leakasztani a lapátsor mozgató mechanikáját a motorról (egy gömbcsukló) és nyitott állapotba rögzíteni valahova egy kábelkötegelővel.
bhudcser2021-03-15 21:40:29 // 55167
Szeretném kitisztítani elsősorban, eltávolítani a korom lerakódást. Na meg beleültették a bogarat a fülembe, hogy a lapátok beszippantása nagy kárt tud okozni. Amúgy az ég világon semmi bajom sincs vele. A lapátok lekötése hogy történik?
Liquid2021-03-15 21:16:50 // 55166
A DPF-et szerintem nem bántsd amíg nincs vele gond. Most már nincs aranyárban, szóval adott esetben cserélhető is. Az EGR más tészta, az enyémből akkor került ki, amikor Manky írt rá programot (DPF már nem volt meg, anélkül vettem.)
A szívósort csak preventív jelleggel szednéd szét, vagy vagy valami gondod is van vele? Mert szerintem csak emiatt nem érdemes megbontani, elég lekötni a lapátsort.
bhudcser2021-03-15 21:02:49 // 55165
Sziasztok,
Az lenne a kérdésem, hogy ha megcsináltatom az 1.9jtdm szívosorát (lapátok ki + dugózás) akkor az EGR-t is ki szokás írni vagy nem muszáj? Ahogy látom aki neki áll ennek a folyamatnak az kiírja az EGR-t és kiszedi a DPF-et is. Én a gyári állapothoz szeretnék közel maradni úgy, hogy minimalizáljam a lapátok beszippantásának lehetőségét.
Kristyon2021-03-11 19:49:27 // 55164
Sziasztok,

Jól gondolom, hogy ezt a fékbetét nem helyesen szerelték be? A nyílnak nem a forgásirányba kéne néznie?
Egyébként nem érzem, hogy probléma lenne, csak furcsa számomra, főleg, hogy gyári alkatrész, gondolom szakszervíz rakta be...
Ati772021-03-11 18:43:52 // 55163
Sziasztok. Van e valakinek Zalaegerszeg környékén, láncos 8v motorhoz vezérműtengely rögzítő célszerszáma vezérlés javításhoz. Kösz.
bhudcser2021-03-11 12:49:18 // 55162
Sziasztok,

Van két visszatérő hibám: P0380 - Izzító vezérlőegység hiba (nyitott áramkör) illetve a P2009 - Áramláskorlátozó szelep

Van tippetek, hogy mi lehet a megoldás? Alfa 159 1.9jtdm 16v
Piritu - 1.000.0002021-03-08 08:21:20 // 55161
LMM élőadatai jók? Az méri a bezsívott levegő hőmérsékletér is.
Piritu - 1.000.0002021-03-08 08:17:27 // 55160
Akkor meg azt erdemes megnezni hogy az ecu mipyenhőmérsékleteket lát.
Soltace892021-03-08 07:16:52 // 55159
Ez a gáz, h hibát nem dob ki.
Az kábelre, trafóra azért nem gondolok, mert üzemin nincs baj.
Üzemin csak nagyon ritkán van a duhogás,hidegen viszont megy a 3 hengerezés.
Piritu - 1.000.0002021-03-07 22:03:19 // 55158
Az injektorok nem nagyon szoktak tönkremenni. A helyedben a trafókat, gyertyakábeleket gyanúsítanám.
hibakód van?
Soltace892021-03-07 19:39:22 // 55157
Óracsoport hiba megoldva.
Ami ennél nagyobb baj, h hidegen a motor 3hengerezik,néha melegen is egyet egyet "beduhog". Lambdaszonda cserélve, gyertyák cserélve. Injektorokat takarítottam ultrahanggal, bár sokat az nem ér.
Valami vélemény!? Cseréljek injektort? Vagy esetleg valakinek próbára nem lenne 4 injektora? 2008 1.6 16v
kreol322021-03-07 18:10:18 // 55156
Kedves Cartársak!

GT-m a következő tünetet produkálja. Ha jobbra teljesen kifordítom a kormányt olyan mintha megakadna és kicsit erőltetni kell, hogy visszatérjen. Illetve ilyenkor elégg csúnya kopogó hangja is van. Mielőtt nekiugranak a kormányműnek, mit érdemes még átnézni, ami okozhat hasonló tünetket?
Üdv, Kristóf
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak