Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

marci912020-11-21 23:36:05 // 55013
Köszi! Hát igen, arra már a 146-nál is rájöttem, hogy az a biztos, ha az ember egy kis segítséggel nekiáll, mert akkor ami megtörténik, az megtörténik :)
Na de visszatérve, én csak annyit nem értek, hogy az olajzócső tételezzük fel, eltömődik, a hengerfalaknak nem lesz elégséges az olajozása, de a hengerfejbe attól ugyanúgy jutnia kéne olajnak nem? Tehát ha a vezérműtengelynél van olajprobléma, az ezt nem oldaná meg.
Piritu - 1.000.0002020-11-19 13:40:29 // 55012
Indulj ki abból hogy kint minden drága. Nem fognak korábbab semmit lecserélni mint kell. A motorházra felraagasztott táblát se nagyon szokták elolvasni, megy bele a vw longlife. Mi meg csodálkozunk hogy megégett az olaj...
Két példa:
marci912020-11-19 11:22:10 // 55010
Mennyire nagy munka ezeket kicserélni? Már hallottam erről a hibáról. A hengerfejet le kell hozzá venni?
Az autó Svájcból lett behozatva és a megvételkor az első olajcserét én csináltam meg, de hogy is fogalmazzak, már 8 éve járok 1.6 TS-el, gondosan odafigyelve rá, de az enyémből nem ilyen ronda olaj szokott lejönni.
Levee156SW2020-11-19 10:15:32 // 55009
Udv,
a varazslatos Fiat hengerfalolajzo fuvokak reviziojat mindenkepp megejtenem - eleg gyakran azok miatt nem jut fel eleg olajnyomas a HF-be.
Nem tudom, mennyire volt megbizhato a forras, de vegyuk figyelembe, hogy legalabb 5-10 eve 150.000-et mutat kb. az osszes oraja, ezt meg olyan 120-ankent illik megtenni.
marci912020-11-19 10:05:21 // 55008
Erre nem is gondoltam.
Esetleg valaki a profilok gyári magasságát meg tudná nekem mondani? Amúgy rendellenes asszimetrikus kopás nem látszott ránézésre.
[k i z z o]2020-11-19 08:29:22 // 55007
Nem lehet, hogy a kopott vezérműtengely profilok miatt veri az a tőkéket?
marci912020-11-19 08:24:01 // 55006
Sziasztok!
TS-hez értő szakikhoz szólna a kérdésem!
Ismerősöm vett egy 147 2.0 TS gépet 150E km-el. Az autón a hidrotőkék megszólaltak és úgy döntöttünk, kicseréljük őket. Nem olyan dízeles kerregős hangja volt, úgyhogy a vezérlésmódosítóhoz nem nyúltunk.
A csere előtt hengerfejes szaki tanácsa alapján leürítettük mind a 16db hidrotőkét puhára, hogy majd az olajnyomás feltölti. Sajnos a klattyogós állapot nem szűnt meg és az az érdekes, hogy leginkább pont fordítva hallható, hogy hidegen halkabb, melegen pedig már előjön a zaja még így 400 km után is.
A kérdésem az lenne, hogy mi lehet a baj? Esetleg a tőkesornál jellemző az olajnyomás probléma? A vezérműtengely néhány bütykénél kékes elszíneződés volt látható, mintha oda nem jutott volna mindig elegendő olaj. Hogy lehetne ennek a problémának a végére járni? A motort esetleg célszerű lenne átöblíteni valami mosó adalékkal?
Köszönök előre is minden tanácsot!
Botond12222020-11-18 08:20:32 // 55005
Sziasztok tudtok ajánlani egy jó TCT váltó szakembert? Lehetőleg Budapesten vagy környékén...Köszönöm!
Piritu - 1.000.0002020-11-17 21:35:09 // 55004
A blogomban megpróbáltam utána járni egy 2.0TS halálának.
Ha valakinek más ötlete van, ne tartsa magában!
Csontdaráló2020-10-30 08:41:14 // 55003
A xenon és a légzsák megoldódott.
Csontdaráló2020-10-27 15:48:25 // 55002
Sziasztok!

Új szerzeményem egy 166, 2.4 JTD 10V, facelift előtti. Vannak vele bosszantó problémák, ezeket szeretném orvosolni, és iránymutatást kérni tőletek az alábbiakhoz:

- A bal első ablakemelő kapcsoló lefelé működik, fölfelé nagyon nehezen. Szerintem törött. Ki lehet cserélni azt az egy kapcsolót (ha igen, hogyan?), vagy az egész egységet kell?

- Xenonos a kocsi, de nagyon lefelé világít a fényszórója. Az utastérben nincs magasságállító. Hogyan lehet beállítani a fényszóró magasságát? Elvileg van két fehér tekerő, amit egy csillag csavarhúzóval lehet hajtani felülről, de arra egyik lámpa sem csinál semmit.

- Van benne Webasto állófűtés, de nem tudom működésre bírni. A vezérlő működik, el tudom indítani. Ilyenkor relé kattan, a vízpumpája és a belső ventillátor beindul, de a gyújtás nem, tehát nem fűt. Hogy álljak neki a hibakeresésnek? Bízzam kályhásra inkább?

- Világít a légzsák visszajelző. Az előző tulajdonos szerint a bal oldali impact szenzor kontaktos. Kiolvasnám a hibát, de a MES minden próbálkozásomra azt írja ki, hogy "ECU not response". Mit rontok el? A MES oldalán KKL kábelt ír hozzá, az van nekem is, a GTV-t hibátlanul olvassa.

Egyelőre ezek lennének. Előre is köszönöm a segítséget!
Piritu - 1.000.0002020-10-26 15:40:37 // 55001
Van érdemi különbség hengerfejcsavarban a márkák közt? (Elring, Ajusa, Victor Reinz, BGA, Triscan)
Piritu - 1.000.0002020-10-26 15:38:51 // 55000
Ha csak hidegen csinálja akkor érdemes lenne ránézni a comp-ra hogy hány fokot "lát". Érdekes lenne a beszívott levegő és a vízhőfok is. Lehet hogy csak nem dúsít rá hidegen.
marci912020-10-26 11:23:05 // 54999
Sziasztok!
1.6 TS-nek utóbbi időkben elkezdett hidegen háromhengerezős érzete lenni. Érzem, hogy a motor reszket, induláskor beremeg, nem egyenletesen jár és a fogyasztásom is megugrott egy kicsit, pedig 98-as benzint tankolok bele. A hibakód kiolvasás semmi nem hozott ki. A kérdésem az lenne, hogy így 200E km után lehetséges, hogy az egyik injektor nem jól adagolja az anyagot az egyik hengernek? Hogy lehetne ezeket egyszerűen tesztelni esetleg? Érdekelne minden tipp ezzel a hibával kapcsolatban!
A Champion gyertyák kb 35E-et futottak és nem túl rég volt cserélve a légtömegmérő és a lambdaszonda is. A gyujtótrafók is 3 évesek.
Köszönöm a segítséget!
Botond12222020-10-22 18:35:48 // 54998
Hat nem.. De a 7vegen azert meghajtom.. Hatha! 😁
Levee156SW2020-10-20 09:43:52 // 54997
Hat,mukedvelokent nehez innen errol ennel tobbet mondani, de ha tenyleg ennyire szuk a tartomany, en tovabbra is elsosorban rezonanciara gondolnek, ill.arra,hogy a nemhuzas inkabb pszichologiai (elvegre az ember osztonosen is leugrik a gazrol,ha hallja, hogy valami nem OK).

Meg egy dolgot tudok elkepzelni, ha nincs idonkent rendesen meghajtva az auto (italian tuneup,ugye), es abban a tartomanyban van valamilyen valtas a vezerlesben, esetleg mar elerhetett valamilyen korrekcios hatart (kokszosodas miatt bekopogna, es szenzor jele alapjan vesz visszabb) - de felteszem, turbobenzint nem andalogni vettel Te sem. :)
Botond12222020-10-19 13:19:13 // 54996
Köszönöm. A gondom nem csupan az hogy igen jól hallhatóan rezonál és ciripel valami de az is hogy mintha nem is húzna abban a tartományban megfelelően es kicsit remeg is a motor vagy hajtáslánc. Kár érte mert eddig tényleg hibatlan volt..
Marcika2020-10-19 12:14:02 // 54995
Ennek elvileg a következő okai lehetnek:

- csomagtérajtó kábelátvezetések sérülése (megtört vezetékek)
- ablaktörlő motor
- Body Computer ellenállás

Ezutóbbiról van egy leírás egy olasz fórumon:

https://forum.clubalfa.it/threads/guida-ripristino-funzionamento-tergicristalli.124220/

Nekem holnap fogja megvizsgálni egy autóelektronikai műszerész a BCU-t.
Majd leírom, mi volt a tapasztalat.
tirex2020-10-18 18:16:19 // 54994
Az tényleg érdekes hogy önállósítja magát. Lehet öntudatára ébredt mint a szkájnet. :)) Az enyém csak megállt középen és k.o. Meg se lehet mozdítani, átraktam vízszintesbe, majd ha lesz kedv megnézem.
Marcika2020-10-18 11:38:13 // 54993
Három üzemállapot van sajnos:

1. folyamatosan megy, nem áll meg, nem lehet lekapcsolni sem
2. folyamatosan megy, ott és akkor áll meg, amikor és ahol lekapcsolom - tehát pl középen
3. normál működés: töröl 2-t 3-t és megáll a helyén, fokozatnak megfelelően

Hát ennyi. Sajnos.

Azóta írt az egyik márkaszerviz: megvizsgálják, tudnak e külön vezetéken beépíteni megfelelő ellenállást.

Én inkább hozzáértő műszerészt szeretnék, aki megjavítja a BCU-t. De eddig majdnem mind azt mondta: Alfa csak imo kiiktatás.

Most van 1-2 cég, autocomputeres, akik lehet nem ijednek meg tőle.

Csak gondoltam hátha van másnak már tapasztalata - elnézve hány autónak áll középen a hátsó ablaktörlője 😂
Levee156SW2020-10-18 10:15:00 // 54992
Szia, az effele rezonanciaknak epp az a jellemzoje, hogy valaminek a sajatfrekvenciajat (vagy annak egy felharmonikusat) sikerul telibe talalni-tehat a szuk tartomany teljesen indokolt (raadasul kipufogo-hovedok eseteben komoly markahagyomany is. :D).

Nyilvan erdemes a markaszervizben ranezetni, de en nagyon nem aggodnek.
tirex2020-10-18 00:10:22 // 54991
Mi az hogy önálló élet?
Botond12222020-10-17 10:23:37 // 54990
Szisztok Stelvio 2.0TB 280LE az alany. 40eKm. Erőteljesebb gyositáskor 2750-3000 között búgó hang kiséretében minden esetben berezonal (morgó hangot produkálva ) a kasztni a motor felől, enyhe nyekergő hanggal kombinálvaa műszerfal felől, de ez lehet vakami kábel a rezonalas hatasara. (talan inkább a baloldaról érzem de nem biztos). (kis gáznál nem csak fél gáznál nagyobb esetben) Nem sebesség, hanem fordulatszám függő tehát nem a kardán. Elviszem majd szervizbe de esetleg valam tipp? Ha a kipufogó ér oda valamihez akkor miért csak ebben a tartományban es nagyobb gáznál ? Lehet hogy a turbó? Köszi a tippeket.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-21
Marcika2020-10-12 12:06:14 // 54989
Sziasztok!

Van valaki, akinek már sikerült valahol, valamely szervizben, a body computer hátsó ablaktörlő hibáját javíttatni (önálló élet, ablaktörlő motor új, vezetékek javítva)?
Olyan szerviz kéne, ahol foglalkoznak ilyennel.

Egyelőre az alfa szerviz sem ad rá ajánlatot. Se javításra, se cserére.
Olasz szervizekben cserélik..

Előre is köszi a segítséget!
Piritu - 1.000.0002020-10-07 08:19:35 // 54988
Tudna valaki fényképet küldeni/feltenni egy CF2-es TwinSpark dugattyúról? Az érdekelne hogy az olajáteresztő alatti furatok hogyan néznek ki.
Kazes☻2020-10-05 09:03:03 // 54987
Érdekes videó 1936-ból. Váltó.
indi692020-10-04 12:05:11 // 54986
22 éves 280000 km 1.6 TS még a régi alu fedeles. Ha 3 ezer fölé ment, 10 km után eszméletlen kék füst pamacsot hagyott maga után. Nagy volt a fogyasztásom benzinből. Olajból 300-500 km/liter. Már minden olajat ki próbáltam, de semmi változás. Aztán a szokásos szerelő szöveg, ez már kuka, de 600, 750, 800, ezerből jó lehet. Van egy fiatal srác, még lelkes és nem alfa guru :)). Ő le vette a szelep fedelet és a kartergáz lecsapatót, ami minden TS és JTS motorban van, ki takarította. Láss csodát meg javult. Aztán le vette az olaj teknőt. A teknőt és az olaj szivattyút is ki mosta. Aztán motor mosó olaj kezelés.
10-60 Motul került bele. A fogyasztásom 2-3 liter mínusz és olajból 1000 km után egy csepp nem sok annyi sem hiányzik. 10000 ezrenként volt olaj csere és nem rossz olajak mentek bele. Vagy 3 évig szoptam vele. Lehet, hogy az olaj csere valamit fel szedett nálad.
Liquid2020-10-04 11:07:08 // 54985
Nem hiszem, hogy az olaj lenne az ok, a 10W 40 teljesen jó a 2.0TS-nek. Én is azzal használtam (Selénia 20K AR)
Én is inkább valami másra gyanakodnék.
Előtte milyen olajat használtál? Nem vettél észre semmit az autó viselkedésén?
indi692020-10-04 10:38:41 // 54984
Véletlen egybe esés, lambda szonda? Amúgy abba a motorba 10-60 as olaj kell
Levee156SW2020-10-04 08:38:31 // 54983
Szia, hat mondanam, hogy az uj olajjal biztos csendesebb, meg jobban veszi a lapot, es igy jobban is nyomod neki, de ahogy nezem,a 6100 nem is lehet 10w60, szoval en surgosen ledobnam, mert jo esellyel valami igen kellemetlen surlodasi helyzet all elo. Es/vagy az elfogyasztott benzin egy jelentos resze elotte jar kicsit az olajban is.
Amugy a motorba valo olajak kozott pusztan a futasi tulajdonsagok miatt ilyen 0.5,/nagyon max. 1 liter lehetne benzinfogyasztasban.
Az elozo toltet mi volt benne?
speer2020-10-03 09:19:31 // 54982
Sziasztok, olajcsere után. 2-3 literrel megnőtt a fogyasztásom. Valakinél hasonló jelenség? 147 2.0 ts. Motul 6100 kerűlt bele.
mgeri762020-09-29 18:36:37 // 54981
köszi.
Ajánlás alapján rendeltem egy másik kábelt
Remélem az jó lesz mert van feladat rendesen :)
Levee156SW2020-09-29 10:07:16 // 54980
Reg dolgoztam mar vele, amit leirsz, abbol 2 dolog ugrik be:
-a 38 kbps mintha tul magas lenne az alkalmazott protokollhoz
-hardver oldalon ELM 327 -bol a valodi szokott mukodni, az is foleg 1.3-ig.
( Vegigmentem a kinai klonos-ellenallasforrasztgatos iranyon, de csak az ido ment vele - KKL switch kabel lett a vege.)
mgeri762020-09-28 17:44:11 // 54979
van valakinek tapasztalat MES beálításban ? 4.6R1 a verziószáma, regisztrált. Win10 aatt fut , 64bit es a win.
Eddig enyire jutottam : interfészeknél , interfészek keresésére ezt írja : elm327 interface található a com4 porton, sebesség 38400 bps ez az interface elm 327 1.4 kompatibilis ! Megfelelően tud csatlakozni münden can modulhoz. Késletetés túl magas!!!
Hanyomok esz tesztet az interfész 1 en akkor ott jinden okét ír
Csabo222020-09-28 13:16:41 // 54978
Zárakat fölösleges bántani, csak a szárat kell átcserélni a kulcsban.
Levee156SW2020-09-28 12:03:24 // 54977
Szia,

szerintem a muszer es az ECU jegyzi
(ket kozeli, de nem azonos szam - kicsit mashogy szamolhatjak, tippem szerint az ECU kozvetlenul sebessegjelbol, a muszerfal pedig abbol, hogy a leptetomotor melyik allasaban mennyi idot toltott el,ami belerak egy kerekitesi hibat),
amit leirtal az utan en a villogo palcikakra szamitanek a futott km kijelzes helyen - amit aztan egy proxy rendezes megold.
mgeri762020-09-27 22:09:15 // 54976
Sziasztok.
alfa 147 1,9 dieselről lenne szó.
A kérdés az lenne, hogy a kilométer állást csak a mérőműszer jegyzi ? vagy a motorvezérlő is ? esetleg valahol máshol is jegyzi a futásteljesítményt ?

4 ajtósba , 140.e et futott autóba kellene átpakolnom 2 ajtósnak az elektronikáját úgy hogy a futásteljesítmény 140.e maradjon.
gondoltam átrakom a motorvezérlőt, komfortmodult, hozzá a zárakat és meghagyom az órát

Ez így működik szerintetek ?
Zselé2020-09-22 19:40:35 // 54975
Sziasztok,

Egy S.O.S segítséget szeretnék kérni - amennyire lehetséges..

Holnap korán reggel vidékre kell mennem, de a jószág elkezdett nehezen indulni. Töltés jó, nyugalmi fesz jó az akkuban. Korábban (úgy két éve) volt gondom az önindító testkábellel, erre gyanakszom most is. Akkor szerelőnél voltam, fogalmam sincs, hol keressem? A váltónál van talán?

159 2.0JTDM 136LE 2011

Köszi előre is!
Levee156SW2020-09-15 13:27:51 // 54974
Hat ez igy meg akarmi is lehet - ha mechanikusan rendben van a motor, en a szivooldali kokszosodas allapotat neznem meg eloszor.
(Sajnos ennel a GM blokknal nem ismeretlen a meleg hengerek kopasa, de nem celom a riogatas.)
bedix2020-09-15 06:18:30 // 54973
Üdv mindenkinek. Érdeklődnék esetleg valakinek TS alufedeles motorhoz van e PCV szelepje eladó. Sürgősen vevő lennék rá!!!!
Dominó2020-09-13 20:14:26 // 54972
Van egy 1.9es is talonban (-:
Bár el kéne adnom a hajtásláncot mert az patent csak a kasztni rohadtt el körülötte... sajnálom mert hónapokig állt és most is pöcc-röff.
Kazes☻2020-09-13 12:59:08 // 54971
Tudom, sovány vigasz, de nekem is van az 1,9 Td-n ott elől olyan csati, ami nem érkezik sehova... igaz, nekem még van benne gyári dugózás. Biztos valamely más változatnál használatos. :)
Dominó2020-09-13 12:21:44 // 54970
Jah... 155
Dominó2020-09-13 12:17:40 // 54969
Help!
Lassan a végére érek, van pár apróság még.
2,5 TD. Van két kóbor csatlakozóm aminek
nem lelem a helyét... elöl középen...
jackdonnelly2020-09-13 10:37:11 // 54968
hátha valaki tud segíteni...
159, 3.2 V6
alacsony fordulatról gyorsításnál (kb 1500-ről, 3-4-5 sebességben) villogó check engine, általában égve is marad. ha gyorsan visszaváltok, és kihúzatom, akkor nem marad égve. ha 1-től felfele csak 2,5-3ezer felett váltok el, nincs hiba. hibának minden esetben 2-es, 4-es henger gyújtáskimaradását írja be, gyertyák, trafók szinte újak, voltak cserélve, csere előtt-után is megvan a probléma.
köszi
Levee156SW2020-09-09 10:52:44 // 54967
Kicsit vicces az EPER-es abra, de a blokk aljan vannak, hengerenkent egy, kb a foto szerinti beepitesi helyzetben.
A cso spricceli a hengerfalra az olajat.
Piritu - 1.000.0002020-09-09 09:02:15 // 54966
lambda = 1 az ideális, nem a Volt
Csontdaráló2020-09-08 21:20:20 // 54965
Most nézem ezt az alkatrészt, amit linkeltél. Ez az olajpumpa és a blokk között van?
Csontdaráló2020-09-08 21:17:57 // 54964
Nem úgy van, hogy 1V az ideális, és ha ettől felfelé tér el a feszültség, akkor dús a keverék, ha pedig lefelé, akkor szegény?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak