Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

JED12017-04-18 23:53:10 // 52634
Sziasztok, öntapadós első hátsó emblémát vennék, akinek van ne tartsa magába. Előre is köszi :)
ricsko962017-04-17 09:52:54 // 52633
Probaltam de nem jott. De akkor jol gondoltam. Koszonom szepen:)
Cucu2017-04-17 08:20:32 // 52632
Helló
Kellemes ünnepeket
Segítséget szeretnék kérni kiolvastam diaggal az autót 2001 156 1.9 -jtd 115 le mellékelem a képet. Az izzító gyertyáét cserélem i kább a p0235 és a p0101 érdekelne mit cseréljek , javítsak , tisztítsak ? Map senzor? Vagy turbó nyomás szabályzó szelep?
Somogy megyében van Alfa szaki ? Köszönöm előre is.
Buksi2017-04-16 20:55:02 // 52631
Azt a stiftet felfelé kitudod ütni. :-)
ricsko962017-04-16 15:14:24 // 52630
Igen azzal azt ami odafogja magat a helyet. A kis hengerre gondolok ami atmegy a hatarolon
Kazes☻2017-04-16 15:00:57 // 52629
Úgy nézem torx csavarral. :-)
ricsko962017-04-16 14:49:36 // 52628
Hali. Vkinek otlet mivel lehet odafogva? 145 bal elso ajtohatarolo. Koszi
Harley2017-04-16 09:56:18 // 52627
Ez a kis alkatrész a turbó vacuum szabályzó szelepe. A motorvezérlő ezzel állitja be a turbó vacuum actuátorának "nyomását".

A képen a 2-es jelzés:
VGT solenoid valve
Lackó156TS2017-04-16 08:10:21 // 52626
Ezt az alkatrészt, hogy hívják? rámenő csövek már szét vannak repedezve, azokat megrendeltem, de elképzelhető, hogy ez is döglődik, és ezért van finom gázon "nyomástiltás"om.
forrasr2017-04-16 07:39:37 // 52625
Nekem a JTD-ben belső kulcsnyílású a csavar, első olajcsere mikor megvettem úgy indult, hogy benne az imbusz rajta fél méter cső, én feszítettem fater meg hidegvágóval adta a csavar szélének, szerencsére jó kemény volt az anyag, így nem faragta könnyen, aztán némi fárasztásra megindult. Azóta én húzom le, megkenem a menetet így nem szokott gond lenni.
Harley2017-04-15 21:04:21 // 52624
Sziasztok!

Nekem egy 159 SW-m van, 1.9 JTDm 150LE motorral szerelt jószág. Nemrégiben elkezdett kicsit rendetlenkedni, elment az ereje, lassan épült a turbónyomás, illetve elég hangos visitó hangja volt a turbónak.
A turbót le is vettem, elküldtem felújitásra, ahonnan azt az információt kaptam vissza, hogy a valszinúleg kapott valamit a turbó a motor felől, mivel meg volt repedve a geometria, igy a vége egy teljes középrést csere lett. Szóval most van egy szép újszerű és beállitott turbóm ami majd mehet vissza helyére.

Na de most jön a fekete leves. A felújitó cég azt mondta, nem ártana teljesen átnézni a motort és kideriteni honnan és mi érhette a turbinát. Ezt el is kezdtem, és érdekes dolgokra bukkantam. A turbó nyomáscsöve tiszta olaj belül ami csak hagyján. De a szivósor tele van szurokkal. Ami azért nem is meglepő, hiszen a olja keveredett az EGR-ből érkező korommal.

A kérdésem ebben a körben az lenne, hogy szerintetek honnan érkezhetett ennyi olaj? A két lehetséges jelöltem az maga a turbó illetve a a kartergáz visszavezetés. Az olaj mennyiségéből kiindulva én a turbóra tippelnék, de abból akkor is folyhat az olaj, ha az kartergáz nyomása túl maga és akadályozza az olaj visszafolyását.

Volt ezzel már tapasztalatotok, esetleg javaslatotok merre induljak tovább?

Köszi, sziasztok.
atis_166jtd2017-04-15 00:02:52 // 52623
Volt már hogy vágó, meg kalapács segített. Sajna ha meg van szorúlva nem egyszerű kiszedni.
Levee156SW2017-04-14 22:18:47 // 52622
Bekebeli csavarlazito nekem segitett az elsonel,de lehet meg ovatos melegitessel is probalkozni.
Azota meg erovel oldhato (kek) menetrogzitovel rakom ossze-az letomiti,nem hagyja osszerohadni,es vallalhato erovel meg lehet inditani.
A tekno alumknium,a csavar acel,igy nem csoda,hogy alapbol osszehegednek.
PistaFR2017-04-14 21:55:45 // 52621
Nem tudom így hirtelen megmondani, úgy tudom, van hozzá csak csillag is, nem feltétlenül kell az egész féltengelyt cserélni.
Mr. Z (NagyVad)2017-04-14 16:30:50 // 52620
hát hegesztőm nincs....
Nem hiszem el, ha csőfogóval ráfogok darabok tőrének le a csavarból.... Egy pár olajcserét megcsináltam már de ilyet még nem láttam.
atis_166jtd2017-04-14 15:45:01 // 52619
Igen. Hegeszteni szoktam rá ilyenkor egy másik anyát az szokott segíteni.
Mr. Z (NagyVad)2017-04-14 15:23:12 // 52618
sziasztok. Járt valaki úgy hogy sehogy nem jön le a leeresztő csavar olajcserénél? a csillagkulcs már lesarkazta. Bitang nagy csőkulccsal a csavarból szedi le az anyagot, de a csavar meg se mozdul... :(
biroatt2017-04-14 14:55:54 // 52617
Üdv.
Remélem tudtok nekem segíteni :D
Vettem egy komplett bőrbelsőt eddig nincs gond, :) viszont nekem mechanikus volt a hátsó ablak az új kárpit meg elektromos. És ha már így alakult szeretnék 4 elektromos ablakot bele.
Miket kéne beszerezzek hozzá?
Kapcsolók, kábelköteg egyértelmű de ezen kívül kell még valami?
Esetleg egy kapcsolási rajzot tudna valaki 156 hoz?
Jani72122017-04-14 12:23:32 // 52616
Sziasztok!
Ismeri vagy esetleg használ valaki ACL hajtókar csapágyakat? Vajon tényleg jobb? Megéri azzal összerakni az autót?
Lackó156TS2017-04-13 20:00:07 // 52615
Drága egy ilyen csere/felújítás
PistaFR2017-04-13 00:23:02 // 52614
A kopott jobb oldali belső féltengely csukló az egyik tipikus ok az ilyen rázásra.
Lackó156TS2017-04-12 20:36:21 // 52613
Sziasztok! Nagyon ráz az autó. balra kanyarodásnál jobban, nyomatékon egyenesben is érezni. tegyük fel, hogy a felnik, gumik rendben, 16" gyárin éppúgy mint 18"-on, téli-nyári gumival egyaránt. egy-két alsó felső lengőkar cserélve, illetve jobb kerékagycsapágy is új. egy ideig rendben volt, de ráz megint. fordulaton annyira nem vészes. néha erős dübörgő hang is jelentkezik jobb oldalról. jobb külső féltengely gumiharang ki van szakadva, lehet ott van már kinyíródva? (1.9jtd 16v rossebbtudja mennyi nm lehet benne.

az előző hozzászóláshoz én is írnék, alacsony fordulaton finom gázra, pl 5.ben 70ről egyenletesen gyorsulva nekem is betilt. fordulaton nem, húz, mint az ökör, de ha finoman akarok gyorsítani sajnos letilt, motort újraindítom, megy minden rendben.
pettinke2017-04-07 11:57:35 // 52612
Hát akármi is lehet ... ez csak annyit jelent, hogy a számítógép szerint baj van a töltőnyomás szabályzással.
de hogy mitől ... turbo geometria, rossz szenzor, rossz szolenoid, sérült vezetékek, lyukas vákuumcső ... azt ki kell deríteni. (mondjuk ezért van a szerviz.)
GÁBOR1462017-04-07 10:47:10 // 52611
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni Alfa Romeo156 1.9 JTD 2005-s P0046-os hiba kódot írja ki tudtam törölni de gondolom majd vissza jön.
Esetleg lehet a turbó feltöltő szabályzó mágnesszelep vagy map szenzor?
Cseréljek valamit?
Előre is köszi!
pettinke2017-04-07 09:22:34 // 52610
ahogy Kazes mondja ...
a "gyújtás kimaradás" félrevezető üzenet, igazából azt kéne írni "égés kimaradás". a kompjuter csak annyit érez, hogy valamiért a kettes hengerben nem robbant fel az üzemanyag. valószínű nálad is, hogy gyújtás (szikra) van, csak éppen vagy üzemanyag, vagy kompresszió nincs ahhoz, hogy rendes égés történjen a munkavégző ütemben.
Kazes☻2017-04-07 09:10:50 // 52609
Igen, hasonlóan kettes henger, igaz 1.6 Ts-emben... kompresszió mérés konkrétan nulla értéket mutatott... szerelő szerint a kipufogószelep(ek)... most készülök a hengerfej levételére.
admirális2017-04-07 08:59:54 // 52608
Sziasztok! A barátom 2004-es 2.0 JTS 156-osa a sárga motor hibalámpát villogtatja, a motor járása darabos, hangja rossz, elégtelen égésre utaló hangokat lehet hallani a kipufogóból. A hiba tárolójában általános gyújtás kimaradás és gyújtás kimaradás a 2. hengerben hiba üzenet van eltárolva. Van két bontott, de jó trafóm. Próbáltam mindenféle kombinációban elhelyezni a meglévő trafókat, de a hiba ugyanez mindig. Egyenként lehuzogattam a trafókról a csatlakozóikat és a kettes henger esetében nem érezhető változás, a többi hengernél viszont lehúzott csatlakozóval megváltozik a motor járása. Segítségeteket kérném, találkozott már valaki ilyennel? Köszi.
Surcy2017-04-06 14:16:27 // 52607
Üdv.Kérdés 147 Lengéscsillapító kompatibilis 156 éval?
gyml2017-04-04 11:06:39 // 52606
Sziasztok!
Nincs valakinek eladó a képen látható gumicső/gumidugóból? Az enyémnél csöpögni kezdett a víz. 2,0 TS EU3 Alfa Spider.

Előre is köszönöm!


Kazes☻2017-04-02 21:03:40 // 52605
Isten ments...! :D

De az is érdekes, hogy fél időt megy el egy vízpumpa... már ha az a bibis. Mondjuk, ha így ugrál a hőfok, szvsz inkább az lehet... elsőre... :)
Kau2017-04-02 20:51:25 // 52604
Ne emlegesd, nehogy legyen alatta valami reggelre :))
Kazes☻2017-04-02 20:44:56 // 52603
Tyűűű... ez ilyen fullos verda...?! És, tojik rendesen?! ;)
Gyapi Ɨ|ѯ2017-04-02 20:36:21 // 52602
Köszi Levee!

Az olaj és szűrő gyári, Elaforg szervízszett, pont azért, hogy az tuti jó legyen.

Akkor megyek végig, STP, olajsár ellenőrzés, szívó oldal tisztítás, jeladó csere, közben MES-sel diag, hátha feltűnik valami. Remélem valahol előbukkan a felelős.

Bona sera!
Kau2017-04-02 20:27:46 // 52601
Úgy néz ki a termosztát jó volt... Miért nem örülök most ennek? :)
Jöhet a vízpumpa, hűtő, anyám tyúkja...
Robi752017-04-02 14:54:21 // 52600
Sziasztok,

Szeretnék segítséget kérni: hogy tudom alfa 147 esetében kiszedni a kilincset? Marha szűk a hely és neten sem találtam rá semmi segítséget. Ha valaki tud kérem segítsen. Köszi. Illetve holtponti jeladó...nekem nagyon úgy néz ki hogy a vezeték nélküli változat van, de még mindíg nem tudom hol kell keresni...

Köszi

Robi
Zsotika1662017-04-02 09:23:53 // 52599
Sziasztok egy olyan kérdésem lenne hogy 2.0 twin spark motorrol van szó 2 hónapja megtörtént az olaj csere benne szürővel eggyütt természetesen Selenia 20k plajat kapott és ki lett cserélve a szelepfedél is a kocsin, viszont most meg már alig van benne olaj se folyást nemnlátni sehol se csöpögést alatta. A kipufogóból nem jön a kékfüst ezért szerintem nem hengerfej. Valakinek valami tipp vagy ötlet?
Levee156SW2017-04-01 09:24:15 // 52598
Alfam meg csak kb. masfel eve van, de ha komolyabb olajsarasodas all fenn,az a motor aljan es a tetejen is megjelenik-es ilyenkor a jaratokban se lehet sok jora szamitani. Ami motort szedtem mar szet emiatt (off auto),az fenn volt rosszabb(bontatlan motornal ez a jellemzo)-ezt siman az olajbetolton benezve is lehet ellenorizni.
A JTS-rol kov olajcserenel terveztem levenni a kartert,de csak erdeklodo jelleggel,ill.pont hogy lassam,hogy ha fenn szep,akkor lenn is-e.

Ami viszont meg beugrott,mikozben ezeket irtam: erdemes lehet ranezni, hogy az olajszuro gyari,vagy annak megfelelo minosegu-e,es tuti a megfelelo cikkszam-e.
Ez utobbi lesz nehezebb, a hazai alkatreszkereskedesek adatbazisaiban eleg sulyos kavarasok vannak-en is ket olajcserere ketfelet kaptam. Ami miatt irom: egy ilyen erzekeny, mindket oldalt valtozoan vezerelt rendszernel meg extra szamithat,hogy a megkerulo ag nyitasanak nevleges (es tenyleges...) nyomaserteke mekkora a szuroben.
Piritu2017-03-31 20:07:34 // 52597
Nekem az nem eltömődött, hanem - mivel elporladt a lemeze - egyszerűen nem adta le a hőt.
Kazes☻2017-03-31 19:42:48 // 52596
... a hűtő is... :)
Piritu2017-03-31 17:31:03 // 52595
Szerintem nem hallani, ha kiveszed egyértelmű lesz. Egyszerűen a műanyag lapát elpörög a fémtengelyen. Gondolom, hogy a körülötte lévő víz jól csillapítja a hangot.
Nekem Csöri visszatette a szíjat a vezmód cserekor, abban vagy 20e lehetett.
Termosztátnál el tudom képzelni, hogy nem nyit ki teljesen így nem megy át rajta elég víz.
Kau2017-03-31 16:58:28 // 52594
Köszi mindenkinek a tippet.
Ha a vízpumpa a ludas, nem kéne valami hangot hallatnia?
Ha cseréltetem, muszáj a vezérlést is cserélni? 35 ezer km van a vezérlésben.
Új termosztát már megjött, első körben én is arra gondoltam. Bár eddig mindig olyan baja volt, hogy nem melegedett fel üzemi hőfokra.
Piritu2017-03-31 16:42:12 // 52593
hopp, a vízpumpa tipp volt már...
Piritu2017-03-31 16:41:08 // 52592
Még két dologgal kiegészíteném: porlad a hűtőd és nem jó a hőközlése, esetleg elforog a vízpumpa tengelyén a lapát és nem kavarja rendesen a vizet a rendszerben.
Gyapi Ɨ|ѯ2017-03-31 15:41:28 // 52591
Köszi a választ,
STP-t teszek bele, hátha az is segít.
Gyertya, benzinszűrő, olaj, stb minden 5000km ezelőtt volt cserélve, Selenia van benne. Vezérléshez nem lett nyúlva.

"Olajnyomasos vezerles eseten a tul korai nyitas azt jelenti,hogy egy magasabb fordulatszamhoz (es olajnyomashoz) szant allasba van fokolva a tengely-ezert a kerdes a lerakodasokrol."
Ez ráillik a jelenségre. Meleg motornál, ha kisebb gázzal indulok álló helyzetből, akkor szokott bejelezni.
Olajlerakodást hol tudom ellenőrizni a legegyszerűbben?
Kazes☻2017-03-31 11:05:33 // 52590
Alfaboooy cartárs is hasonlóval küzd, csak neki már fel is fortyan... és ugyanezeket válaszoltam neki, mint pettinke cartárs, azzal a különbséggel, hogy Ő már cserélt termosztátot. :-)
pettinke2017-03-31 10:36:14 // 52589
hát ... a triviális dolgok lehetnek, azaz: vagy a termosztát szar, vagy a hűtőd van eltömődve, vagy a vízpumpa szar, vagy valahol nem nyomástartó a rendszer.
Kau2017-03-31 09:47:19 // 52588
Kérnék én is egy kis segítséget.
Utóbbi időben szinte állandó jelenség, hogy dugóban haladva felmegy a vízhőfok 95-98 fokra. Ugyanez a helyzet hegymenetnél és nagy fordulatnál is. Korábban 89 fokon állt mindig, minden körülmények között. 98-nál feljebb nem megy, nem forralja a vizet, de rossz, hogy mindig izgulva kell figyelni. Normális haladási tempónál visszaáll 89 fokra. A tartályból a víz nem fogy. A ventilátor bekapcsol.
TS motorról van szó.
Kau2017-03-31 09:37:53 // 52587
Én a Tyc-ről csak rosszat hallottam eddig. Szinte alig látnak vele. A másikat nem ismerem :)
Levee156SW2017-03-31 01:53:52 // 52586
Udv,
altalanossagokat tudok csak irni,hogy mi lehet hasznos,ha az ember maga megy bele.
-felhasznalokent is szinte kotelezo a rendszeres injektortisztito hasznalat(nalam:STP 5000-enkent)-kozvetlen befecskendezest nem olyan egyszeru "kikormolni", mint egy hagyomanyosabb rendszert.
-gyertyak milyen allapotuak? Hol jarnak az elmeleti elettartamukban?
-benzinszuro mikor volt cserelve?
-olajrendszer tuti lerakodasmentes-e?
(-vezerlesben minden a helyen?)

Sajat reszre nemigen eri meg a megfelelo hardver,de egy profi diagnosztikai muhely segithet eloadat-figyelessel elcsipni,mi tortenik a gyujtaskimaradasoknal.

A veztengelynel lehet egy "egyszeru" jelado-problema is,bar itt megintcsak nem tudom,honnan veszi a szivooldal nyitasidejet (nekem os-JTS-em van 2002-bol,aminek a vezerlesmodositasa meg csak szivooldali,tok mechanikusan,es siman legtomegmero adatok alapjan megy utana a motorvezerlo, mint a twin sparknal).

Olajnyomasos vezerles eseten a tul korai nyitas azt jelenti,hogy egy magasabb fordulatszamhoz (es olajnyomashoz) szant allasba van fokolva a tengely-ezert a kerdes a lerakodasokrol.
Piritu2017-03-30 21:10:12 // 52585
Kár, bár az utolsó részek egyre inkább felújításról szóltak.
Megvan az összes.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak