Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.0002017-04-23 22:06:47 // 52653
A csati drivere kell még. Vele adják. Előbb kell feltenni, aztán rádugni a csatlakozót.
Buksi2017-04-23 21:59:39 // 52652
Telepítettem a MES-t a gépemre. Kell még valami driver, hogy ki tudjam olvasni a 155-öm agyát? Ha igen, honnét tudom letölteni? Előre is köszi! :-)
tomka19732017-04-23 21:11:58 // 52651
159 -esről van szó
tomka19732017-04-23 21:10:54 // 52650
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy hátulról a futómű felől hallatszik koppanás szerű hang gyorsítàskor illetve néha kanyarban és gödörben is.szerelő is nézte de nem találta a hibát.mi lehet?köszönöm!
blackbird002017-04-22 14:49:26 // 52649
Ahogy a kolléga leírta. Tökéletesen müxik, mindent lehet hallani belülről..
pettinke2017-04-22 14:45:56 // 52648
A hegyes végét a hallgatandó dologra, a tompa nyelét pedig a füled előtti csontra.
norbi04092017-04-22 13:58:14 // 52647
Szia! Hogy érted a csavarhúzós dolgot?:) Amúgy igen, dízelről van szó.
sty2017-04-22 09:36:36 // 52646
Hello,valaki meg tudná mondani hogy a 156 csomagtartójában a jobb oldali kerékdobnál a kárpit alatt milyen panel ill. milyen relék vannak?
blackbird002017-04-21 17:49:32 // 52645
Szia!

Ha dieselről van szó, akkor lehet a vacuum pumpa, vagy annak hajtása. Az van jobb oldalon, más mozgó elem ott nincs, ha jól emléxem. Persze ez hangtól függ, hallani kéne. Esetleg EGR szelep, de annak is sajátos a hangja, és halk. Lehet visszaverődő hang is. Csavarhúzóval kell meghallgatni, jól be lehet vele határolni a helyet.
norbi04092017-04-21 17:23:37 // 52644
Sziasztok! Szép reggelt :)

Kétségbeesésemben írok ide már. Srácok, mi csattoghat hidegen a motor tetején jobb oldalon? (Ha szemben állsz vele) Porlasztók vatta újak (nem felújítottak), hidrotőkék nemrég cserélve. Friss olaj. Mi lehet még ami ezt a zajt okozhatja? Olajnyomás probléma? Dugulás az olajcsatornában? Railcsövön lévő nyomásszabályzó szelep? Valakinek ötlet? :((
Buksi2017-04-21 11:38:23 // 52643
Köszi a tippet, ezt kipróbálom. Végigzongorázok mindent. :-)
Jani72122017-04-21 11:09:37 // 52642
eszembe jutott egy ötlet :) ha nem tudod computerrel ellenörizni akkor csinálj szándékosan hibát (húzz szét egy szenzor kábelt), ha nem jelez abs hibát, akkor az azt jelenti, hogy a rendszer nem működik! Ha így van akkor kezd a legegyszerübbel (Okken borotvája) pl: minden a rendszerben lévő biztosíték bent van-e, kontaktok...
Buksi2017-04-20 20:08:49 // 52641
Nem tudtam, hogy le kell ellenőrizni. Azt sem tudom hogyan kell! :-D
Buksi2017-04-20 20:07:45 // 52640
Persze, minden alkatrész, ami az ABS-hez tartozik meg van és be is van szerelve, elöl is és hátul is! :-)
Jani72122017-04-20 20:04:54 // 52639
csak egy kérdés-lehet hülyeség-a kerék forgás jeldókat géppel leellenőrizted? A kérdés lényege, hogy a vezérlő kap jeleket a kerékről?
pettinke2017-04-20 19:19:07 // 52638
elnézést, ha banális a kérdés, de ...
nem olvastam a bejegyzésben az ABS szenzorokról - nyilván beraktad azokat is, de kapott-e olyan kerékagyakat az autó, amiben van ABS gyűrű, ami szenzorokat izgatja?
VMate2017-04-20 15:38:27 // 52637
Sziasztok Giulettasok, Mitosok stb. :) MultiAir motor 1.4 170le, P1064es hibával valaki találkozott már ? 4. multiair szelep hiba kis segitségként.
Buksi2017-04-20 10:13:26 // 52636
Na akkor itt is felteszem a kérdést!

Beépítettem az ABS-t a 155-ömbe!
Viszont sajna valamiért nem működik. Lenne valakinek valami ötlete, hogy miért nem? Esetleg MES-ben nem kell valamit átállítani? Előre is köszi a segítséget! :-)
Aaron98232017-04-19 16:09:16 // 52635
Sziasztok.

Gyári fejegységet (Blaupunkt Connect Nav+) szeretnék az autómba(Impression).

A kérdésem az, hogy gyári kód szükséges hozzá?
Ha igen, akkor hol tudom megszerezni?

Illetve a felszereltségéből adódóan kell pluszt kábel beszerelni?

Előre is köszi!
JED12017-04-18 23:53:10 // 52634
Sziasztok, öntapadós első hátsó emblémát vennék, akinek van ne tartsa magába. Előre is köszi :)
ricsko962017-04-17 09:52:54 // 52633
Probaltam de nem jott. De akkor jol gondoltam. Koszonom szepen:)
Cucu2017-04-17 08:20:32 // 52632
Helló
Kellemes ünnepeket
Segítséget szeretnék kérni kiolvastam diaggal az autót 2001 156 1.9 -jtd 115 le mellékelem a képet. Az izzító gyertyáét cserélem i kább a p0235 és a p0101 érdekelne mit cseréljek , javítsak , tisztítsak ? Map senzor? Vagy turbó nyomás szabályzó szelep?
Somogy megyében van Alfa szaki ? Köszönöm előre is.
Buksi2017-04-16 20:55:02 // 52631
Azt a stiftet felfelé kitudod ütni. :-)
ricsko962017-04-16 15:14:24 // 52630
Igen azzal azt ami odafogja magat a helyet. A kis hengerre gondolok ami atmegy a hatarolon
Kazes☻2017-04-16 15:00:57 // 52629
Úgy nézem torx csavarral. :-)
ricsko962017-04-16 14:49:36 // 52628
Hali. Vkinek otlet mivel lehet odafogva? 145 bal elso ajtohatarolo. Koszi
Harley2017-04-16 09:56:18 // 52627
Ez a kis alkatrész a turbó vacuum szabályzó szelepe. A motorvezérlő ezzel állitja be a turbó vacuum actuátorának "nyomását".

A képen a 2-es jelzés:
VGT solenoid valve
Lackó156TS2017-04-16 08:10:21 // 52626
Ezt az alkatrészt, hogy hívják? rámenő csövek már szét vannak repedezve, azokat megrendeltem, de elképzelhető, hogy ez is döglődik, és ezért van finom gázon "nyomástiltás"om.
forrasr2017-04-16 07:39:37 // 52625
Nekem a JTD-ben belső kulcsnyílású a csavar, első olajcsere mikor megvettem úgy indult, hogy benne az imbusz rajta fél méter cső, én feszítettem fater meg hidegvágóval adta a csavar szélének, szerencsére jó kemény volt az anyag, így nem faragta könnyen, aztán némi fárasztásra megindult. Azóta én húzom le, megkenem a menetet így nem szokott gond lenni.
Harley2017-04-15 21:04:21 // 52624
Sziasztok!

Nekem egy 159 SW-m van, 1.9 JTDm 150LE motorral szerelt jószág. Nemrégiben elkezdett kicsit rendetlenkedni, elment az ereje, lassan épült a turbónyomás, illetve elég hangos visitó hangja volt a turbónak.
A turbót le is vettem, elküldtem felújitásra, ahonnan azt az információt kaptam vissza, hogy a valszinúleg kapott valamit a turbó a motor felől, mivel meg volt repedve a geometria, igy a vége egy teljes középrést csere lett. Szóval most van egy szép újszerű és beállitott turbóm ami majd mehet vissza helyére.

Na de most jön a fekete leves. A felújitó cég azt mondta, nem ártana teljesen átnézni a motort és kideriteni honnan és mi érhette a turbinát. Ezt el is kezdtem, és érdekes dolgokra bukkantam. A turbó nyomáscsöve tiszta olaj belül ami csak hagyján. De a szivósor tele van szurokkal. Ami azért nem is meglepő, hiszen a olja keveredett az EGR-ből érkező korommal.

A kérdésem ebben a körben az lenne, hogy szerintetek honnan érkezhetett ennyi olaj? A két lehetséges jelöltem az maga a turbó illetve a a kartergáz visszavezetés. Az olaj mennyiségéből kiindulva én a turbóra tippelnék, de abból akkor is folyhat az olaj, ha az kartergáz nyomása túl maga és akadályozza az olaj visszafolyását.

Volt ezzel már tapasztalatotok, esetleg javaslatotok merre induljak tovább?

Köszi, sziasztok.
atis_166jtd2017-04-15 00:02:52 // 52623
Volt már hogy vágó, meg kalapács segített. Sajna ha meg van szorúlva nem egyszerű kiszedni.
Levee156SW2017-04-14 22:18:47 // 52622
Bekebeli csavarlazito nekem segitett az elsonel,de lehet meg ovatos melegitessel is probalkozni.
Azota meg erovel oldhato (kek) menetrogzitovel rakom ossze-az letomiti,nem hagyja osszerohadni,es vallalhato erovel meg lehet inditani.
A tekno alumknium,a csavar acel,igy nem csoda,hogy alapbol osszehegednek.
PistaFR2017-04-14 21:55:45 // 52621
Nem tudom így hirtelen megmondani, úgy tudom, van hozzá csak csillag is, nem feltétlenül kell az egész féltengelyt cserélni.
Mr. Z2017-04-14 16:30:50 // 52620
hát hegesztőm nincs....
Nem hiszem el, ha csőfogóval ráfogok darabok tőrének le a csavarból.... Egy pár olajcserét megcsináltam már de ilyet még nem láttam.
atis_166jtd2017-04-14 15:45:01 // 52619
Igen. Hegeszteni szoktam rá ilyenkor egy másik anyát az szokott segíteni.
Mr. Z2017-04-14 15:23:12 // 52618
sziasztok. Járt valaki úgy hogy sehogy nem jön le a leeresztő csavar olajcserénél? a csillagkulcs már lesarkazta. Bitang nagy csőkulccsal a csavarból szedi le az anyagot, de a csavar meg se mozdul... :(
biroatt2017-04-14 14:55:54 // 52617
Üdv.
Remélem tudtok nekem segíteni :D
Vettem egy komplett bőrbelsőt eddig nincs gond, :) viszont nekem mechanikus volt a hátsó ablak az új kárpit meg elektromos. És ha már így alakult szeretnék 4 elektromos ablakot bele.
Miket kéne beszerezzek hozzá?
Kapcsolók, kábelköteg egyértelmű de ezen kívül kell még valami?
Esetleg egy kapcsolási rajzot tudna valaki 156 hoz?
Jani72122017-04-14 12:23:32 // 52616
Sziasztok!
Ismeri vagy esetleg használ valaki ACL hajtókar csapágyakat? Vajon tényleg jobb? Megéri azzal összerakni az autót?
Lackó156TS2017-04-13 20:00:07 // 52615
Drága egy ilyen csere/felújítás
PistaFR2017-04-13 00:23:02 // 52614
A kopott jobb oldali belső féltengely csukló az egyik tipikus ok az ilyen rázásra.
Lackó156TS2017-04-12 20:36:21 // 52613
Sziasztok! Nagyon ráz az autó. balra kanyarodásnál jobban, nyomatékon egyenesben is érezni. tegyük fel, hogy a felnik, gumik rendben, 16" gyárin éppúgy mint 18"-on, téli-nyári gumival egyaránt. egy-két alsó felső lengőkar cserélve, illetve jobb kerékagycsapágy is új. egy ideig rendben volt, de ráz megint. fordulaton annyira nem vészes. néha erős dübörgő hang is jelentkezik jobb oldalról. jobb külső féltengely gumiharang ki van szakadva, lehet ott van már kinyíródva? (1.9jtd 16v rossebbtudja mennyi nm lehet benne.

az előző hozzászóláshoz én is írnék, alacsony fordulaton finom gázra, pl 5.ben 70ről egyenletesen gyorsulva nekem is betilt. fordulaton nem, húz, mint az ökör, de ha finoman akarok gyorsítani sajnos letilt, motort újraindítom, megy minden rendben.
pettinke2017-04-07 11:57:35 // 52612
Hát akármi is lehet ... ez csak annyit jelent, hogy a számítógép szerint baj van a töltőnyomás szabályzással.
de hogy mitől ... turbo geometria, rossz szenzor, rossz szolenoid, sérült vezetékek, lyukas vákuumcső ... azt ki kell deríteni. (mondjuk ezért van a szerviz.)
GÁBOR1462017-04-07 10:47:10 // 52611
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni Alfa Romeo156 1.9 JTD 2005-s P0046-os hiba kódot írja ki tudtam törölni de gondolom majd vissza jön.
Esetleg lehet a turbó feltöltő szabályzó mágnesszelep vagy map szenzor?
Cseréljek valamit?
Előre is köszi!
pettinke2017-04-07 09:22:34 // 52610
ahogy Kazes mondja ...
a "gyújtás kimaradás" félrevezető üzenet, igazából azt kéne írni "égés kimaradás". a kompjuter csak annyit érez, hogy valamiért a kettes hengerben nem robbant fel az üzemanyag. valószínű nálad is, hogy gyújtás (szikra) van, csak éppen vagy üzemanyag, vagy kompresszió nincs ahhoz, hogy rendes égés történjen a munkavégző ütemben.
Kazes☻2017-04-07 09:10:50 // 52609
Igen, hasonlóan kettes henger, igaz 1.6 Ts-emben... kompresszió mérés konkrétan nulla értéket mutatott... szerelő szerint a kipufogószelep(ek)... most készülök a hengerfej levételére.
admirális2017-04-07 08:59:54 // 52608
Sziasztok! A barátom 2004-es 2.0 JTS 156-osa a sárga motor hibalámpát villogtatja, a motor járása darabos, hangja rossz, elégtelen égésre utaló hangokat lehet hallani a kipufogóból. A hiba tárolójában általános gyújtás kimaradás és gyújtás kimaradás a 2. hengerben hiba üzenet van eltárolva. Van két bontott, de jó trafóm. Próbáltam mindenféle kombinációban elhelyezni a meglévő trafókat, de a hiba ugyanez mindig. Egyenként lehuzogattam a trafókról a csatlakozóikat és a kettes henger esetében nem érezhető változás, a többi hengernél viszont lehúzott csatlakozóval megváltozik a motor járása. Segítségeteket kérném, találkozott már valaki ilyennel? Köszi.
Surcy2017-04-06 14:16:27 // 52607
Üdv.Kérdés 147 Lengéscsillapító kompatibilis 156 éval?
gyml2017-04-04 11:06:39 // 52606
Sziasztok!
Nincs valakinek eladó a képen látható gumicső/gumidugóból? Az enyémnél csöpögni kezdett a víz. 2,0 TS EU3 Alfa Spider.

Előre is köszönöm!


Kazes☻2017-04-02 21:03:40 // 52605
Isten ments...! :D

De az is érdekes, hogy fél időt megy el egy vízpumpa... már ha az a bibis. Mondjuk, ha így ugrál a hőfok, szvsz inkább az lehet... elsőre... :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak