Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Csabo222017-04-30 17:31:22 // 52699
Anno a TS-emmel volt hasonló gond, ott egy szelepfedél tömités csere oldotta meg a helyzetet. Nem azt mondom, h nálad is meg fogja, csak megosztottam az én szitumat.
blackbird002017-04-30 17:13:06 // 52698
Szia!
Szvsz a cég nem biztos, hogy téved. A geot egy mágnesszelepen keresztül a vacuum vezérli. Ha rossz a szelep, vagy a vezérlése, akkor is lehet ilyen probléma. A szelep a motorvezérlőtől kapja a négyszög jelet, aminek a kitöltési tényezője változik, attól függően, mennyire kell kinyitni a szelepet. Ez szabályozza a vacuum mértékét, és ez mozgatja a geot amennyire kell. Ha a motorvezérlő rossz jelet ad, a geo is össze-vissza müxik. Ezt leginkább oszcilloszkóppal lehet mérni, vagy a MES-el, ha tud ilyesmit. A vacuumot is ellenőrizni kell.
Legalább is szerintem.
Ha más minden jó, akkor itt kutakodnék.
Persze Mindenki azt csinál, amit akar, ez csak egy ötlet!
Szvsz a cég nem biztos, hogy téved. A geot egy mágnesszelepen keresztül a vacuum vezérli. Ha rossz a szelep, vagy a vezérlése, akkor is lehet ilyen probléma. A szelep a motorvezérlőtől kapja a négyszög jelet, aminek a kitöltési tényezője változik, attól függően, mennyire kell kinyitni a szelepet. Ez szabályozza a vacuum mértékét, és ez mozgatja a geot amennyire kell. Ha a motorvezérlő rossz jelet ad, a geo is össze-vissza müxik. Ezt leginkább oszcilloszkóppal lehet mérni, vagy a MES-el, ha tud ilyesmit. A vacuumot is ellenőrizni kell.
Legalább is szerintem.
Ha más minden jó, akkor itt kutakodnék.
Persze Mindenki azt csinál, amit akar, ez csak egy ötlet!
ntm2017-04-30 14:28:36 // 52697
A gyertyák újak, és a trafókkal is lett már játszadozva, csere-bere. Olaj jut valamiért az egyes henger "nagy" gyertyához. És mondom, az összes többi gyertya száraz, hibátlanul működik, illetve amint az olajos helyére is megtisztított gyertya visszakerül máris pöcc-röff minden patika.
Olajjal lesz valami gríz, de nem tudom hogy jut oda (nyilván fogy is az olaj, jobban, mint egy átlagos TS-nek).
És mivel csak egyetlen gyertyával van gond, ezért nem gondoltam ,hogy gyűrű, mert akkor laikus véleményem szerint az adott hengernél olajos lenne mindkét gyertya.
Olajjal lesz valami gríz, de nem tudom hogy jut oda (nyilván fogy is az olaj, jobban, mint egy átlagos TS-nek).
És mivel csak egyetlen gyertyával van gond, ezért nem gondoltam ,hogy gyűrű, mert akkor laikus véleményem szerint az adott hengernél olajos lenne mindkét gyertya.
Cs2017-04-29 19:59:58 // 52696
Nos, annyiban igaza lett a Ferrykernek, hogy a probléma továbbra is megmaradt. Ami ennél is bosszantóbb, hogy mostanra teljesen egyértelművé vált, hogy a változó geometria okozza ezt a furcsa, természetellenes hangot. Ezt pedig szerintem kurvára illett volna észrevenniük...
Cs2017-04-29 19:39:41 // 52695
Nem fellengzős kioktatást kértem, hogy vigyem rendes szervízbe, hanem használható tanácsokat. Főleg úgy érdekes, hogy azt sem tudod hol, kinél volt a kocsi. A DZ Alfa szervíz, valamint Ferke kartárs, szerintem elég elismertek alfás körökben. A turbót pedig a szintén elég jó nevű Ferrykerhez vittem. Szóval erről ennyit.
Levee156SW2017-04-29 19:27:00 // 52694
Szia!
Mi a helyzet az ugyanazon a trafon levo masik gyertyaval?
Mi a helyzet az ugyanazon a trafon levo masik gyertyaval?
Piritu - 1.000.0002017-04-29 14:40:23 // 52693
Nem lehet, hogy rossz a gyertya? Megcsrelnem az egyes hengeret a kettesevel es kiderul.
ntm2017-04-29 11:36:38 // 52692
Sziasztok!
Egy hiba feltárásában kérném segítségeteket!
Szerintetek miért lehet az, hogy pár ezer km után az egyes henger nagyobb gyertyája olajos lesz. Viszonylag nagyobb mennyiségű olaj beköpi, és a henger nem jár, majd ki kell törölnöm az olajat, gyertyát meg trabant feelinggel drótkefézni, visszatenni és megy az autó. De csak az 1. henger nagy gyertyája, a maradék 7 csontszáraz.
Egyébként egy 1.4-es TS-ről van szó.
Dugattyúgyűrű esetleg? De akkor nem lenne kollektíven mindkettő gyertya a problémás hengernél elázva?
Vagy Szelepszár szimmering? Hirtelen ez a két alternatíva jutott eszembe.
Előre is köszi, ha valaki ötletel velem :)
Egy hiba feltárásában kérném segítségeteket!
Szerintetek miért lehet az, hogy pár ezer km után az egyes henger nagyobb gyertyája olajos lesz. Viszonylag nagyobb mennyiségű olaj beköpi, és a henger nem jár, majd ki kell törölnöm az olajat, gyertyát meg trabant feelinggel drótkefézni, visszatenni és megy az autó. De csak az 1. henger nagy gyertyája, a maradék 7 csontszáraz.
Egyébként egy 1.4-es TS-ről van szó.
Dugattyúgyűrű esetleg? De akkor nem lenne kollektíven mindkettő gyertya a problémás hengernél elázva?
Vagy Szelepszár szimmering? Hirtelen ez a két alternatíva jutott eszembe.
Előre is köszi, ha valaki ötletel velem :)
pettinke2017-04-28 16:31:31 // 52691
lehet vajákolni pucolással, meg bontott és állítólag jó EGR-el, de nagy százalékban csak akkor oldódik meg a dolog, ha kap egy újat.
HA az EGR a baja...
HA az EGR a baja...
psychoati2017-04-28 11:55:29 // 52690
Köszi a gyors reagálást!
Még benne van. Akkor annak utánanézek, hogy mit lehetne vele kezdeni. :-)
Még benne van. Akkor annak utánanézek, hogy mit lehetne vele kezdeni. :-)
pettinke2017-04-28 08:47:02 // 52689
Ha van még EGR az autóban, akkor leginkább arra gyanakodnék.
psychoati2017-04-28 08:09:51 // 52688
Sziasztok!
Az autó 159 1.9 jtdm 16V 150LE. Ingadozik a turbónyomásom terhelésnél, és rá szeretnék jönni, hogy mi lehet a hiba. Turbócsöveket átnéztem, hibát nem találtam, sziszegést sem hallani. DPF eltömődés 80% volt, de azt kipucoltam, így most 4%. A vákumszelepnél lévő kis gumicső repedezett volt, azt kicseréltem. Hibakódmentes az autó. Viszont tegnap MES-ben észrevettem egy számomra érdekes dolgot. Az "Overboost-szelep nyitás 74,960%" (ez ha jól gondolom a szolenoid) ez az alapérték. Ha lefuttatom az actuatort akkor 0-99,947 értékeket mutat. Tehát a kérdésem az, hogy ennek ez a normális alapértéke? És ha valakinek a nyomásingadozásra lenne ötlete örömmel venném :-).
Az autó 159 1.9 jtdm 16V 150LE. Ingadozik a turbónyomásom terhelésnél, és rá szeretnék jönni, hogy mi lehet a hiba. Turbócsöveket átnéztem, hibát nem találtam, sziszegést sem hallani. DPF eltömődés 80% volt, de azt kipucoltam, így most 4%. A vákumszelepnél lévő kis gumicső repedezett volt, azt kicseréltem. Hibakódmentes az autó. Viszont tegnap MES-ben észrevettem egy számomra érdekes dolgot. Az "Overboost-szelep nyitás 74,960%" (ez ha jól gondolom a szolenoid) ez az alapérték. Ha lefuttatom az actuatort akkor 0-99,947 értékeket mutat. Tehát a kérdésem az, hogy ennek ez a normális alapértéke? És ha valakinek a nyomásingadozásra lenne ötlete örömmel venném :-).
Piritu - 1.000.0002017-04-27 19:29:43 // 52687
Inkább a szerelőmhely topikba való :-)
Golyszi2017-04-27 12:06:09 // 52686
Sziasztok segítsetek!
Adott egy mito 1.4TB 155
Jelenség:
- Hidegen tünetmentes.
-Melegen, teljes terhelés alatt 10ből, kb 4-5x fordul elő, hogy nem adja le azt a teljesítményt mint "hidegen". Ez a teljesítmény vesztés változó
- Kb feles terhelésnél, 10ből kb 1-2x vehető észre. ilyenkor váltásoknál durrog a kupufogó.
-alapjáraton 30sec-enként hallható egy pici puffanás a kipufogóból. Minimális remegés kiséretében. (mintha rámennék egy 20-asra)
Beszéltem a szerelőmmel, nem 100% hogy a holtponti jeladó lenne a baj.
"tapasztalatok alapján 90%ban mechanikus probléma lesz".
Következőket sorolta mint hiba lehetőség:
- szelep
- falsot szív
- gyujtó trafó
- gyertya
- befecskendezők
Ti mit gondoltok?
Van valakinek tapasztalata ilyen téren? Nem szeretném egyből megbontatni a motort!
Diag az mindenképpen kell ugy gondolom. De hátha járt már így valaki...
Adott egy mito 1.4TB 155
Jelenség:
- Hidegen tünetmentes.
-Melegen, teljes terhelés alatt 10ből, kb 4-5x fordul elő, hogy nem adja le azt a teljesítményt mint "hidegen". Ez a teljesítmény vesztés változó
- Kb feles terhelésnél, 10ből kb 1-2x vehető észre. ilyenkor váltásoknál durrog a kupufogó.
-alapjáraton 30sec-enként hallható egy pici puffanás a kipufogóból. Minimális remegés kiséretében. (mintha rámennék egy 20-asra)
Beszéltem a szerelőmmel, nem 100% hogy a holtponti jeladó lenne a baj.
"tapasztalatok alapján 90%ban mechanikus probléma lesz".
Következőket sorolta mint hiba lehetőség:
- szelep
- falsot szív
- gyujtó trafó
- gyertya
- befecskendezők
Ti mit gondoltok?
Van valakinek tapasztalata ilyen téren? Nem szeretném egyből megbontatni a motort!
Diag az mindenképpen kell ugy gondolom. De hátha járt már így valaki...
pettinke2017-04-27 09:05:59 // 52685
Persze, vidd el egy rendes szervizbe, ahol kiderítik, hogy pl. lukas-e egy turbócső, vagy kifúj valahol máshol, vagy rossz a bypass-szelep, vagy bármi egyéb ...
Cs2017-04-26 23:34:26 // 52684
Hi!!
Olyan gondom van, (1.9 JTD), hogy gázelvételkor van egy fura hangja a kocsinak, hasonló, mintha lefújószelep lenne benne, de ugye nincs. A kocsi füstölni, nem füstöl, húzni is elég jól húz, bár néha-néha mintha éreznék rajta egy pillanatnyi megtorpanást.
Szerelő szerint haldoklik a turbó, hát jó, elvittem Ferrykerhez, megnézték, szétszedték, majd közölték, hogy kb. semmi baja, ugyan felújítják nagyon szívesen, de ettől szerintük nem fog megszűnni a problémám. Kérdés, mi lehet a gond? Van valakinek valami tippje?
Olyan gondom van, (1.9 JTD), hogy gázelvételkor van egy fura hangja a kocsinak, hasonló, mintha lefújószelep lenne benne, de ugye nincs. A kocsi füstölni, nem füstöl, húzni is elég jól húz, bár néha-néha mintha éreznék rajta egy pillanatnyi megtorpanást.
Szerelő szerint haldoklik a turbó, hát jó, elvittem Ferrykerhez, megnézték, szétszedték, majd közölték, hogy kb. semmi baja, ugyan felújítják nagyon szívesen, de ettől szerintük nem fog megszűnni a problémám. Kérdés, mi lehet a gond? Van valakinek valami tippje?
Levee156SW2017-04-26 22:54:22 // 52683
Szia,
az elso sztem. lehet izzitogyertya (vmelyik henger kicsivel kesobb indult, mint a tobbi), a masik passz,de leginkabb vmilyen szenzorhibanak tunik.
az elso sztem. lehet izzitogyertya (vmelyik henger kicsivel kesobb indult, mint a tobbi), a masik passz,de leginkabb vmilyen szenzorhibanak tunik.
Aaron98232017-04-26 22:18:56 // 52682
Sziasztok.
Az mitől lehet, hogy tegnap az első indításnál, nagyot mozdult a motor, mintha a lendkerék rosszalkodott vona, utána viszont simán beindult.
A másik hiba szintén ezen a napon törént, ami abban nyilvánult meg, hogy a kocsi nem húzott, sokkal gyengébb lett, mint előtte pedig a turbó nyomása megfelelő volt! :\
Egyenlőre tanácstalan vagyok és sajnos nincs időm minden fórumot elolvasni.
Köszi a segítséget előre is!
Az mitől lehet, hogy tegnap az első indításnál, nagyot mozdult a motor, mintha a lendkerék rosszalkodott vona, utána viszont simán beindult.
A másik hiba szintén ezen a napon törént, ami abban nyilvánult meg, hogy a kocsi nem húzott, sokkal gyengébb lett, mint előtte pedig a turbó nyomása megfelelő volt! :\
Egyenlőre tanácstalan vagyok és sajnos nincs időm minden fórumot elolvasni.
Köszi a segítséget előre is!
Kazes☻2017-04-25 23:20:40 // 52680
Csak nyugodtan... Láttunk mi már falon pókot! ;)
Jani72122017-04-25 23:05:07 // 52679
a főtengely már kész, megrendeltem az ACL race csapágyakat, csak sajnos nagyon nehéz alkatrészeket találni... ezért lassan készül, meg a nagy távolság is nehezíti a témát, de ha minden jól megy májusban már megint úton lesz! és megpróbálok ésszel közlekedni :)
psychoati2017-04-25 22:51:58 // 52678
Remélem túléli az operációt!
Jani72122017-04-25 21:41:07 // 52677
nagyot szólt, a hajtókart le sem merem fényképezni
Kazes☻2017-04-25 21:37:12 // 52676
Huhh... ütős! : o
pettinke2017-04-25 21:33:08 // 52675
Egyedi lóhere-minta!
Jani72122017-04-25 21:00:51 // 52674
holden (GM) technik, megragasztom aztán mehet is :/
psychoati2017-04-25 20:57:09 // 52673
Ez valami spéci versenydugattyú? :-)
pettinke2017-04-25 20:09:19 // 52670
Vidd el nyomáspróbára a gépműhelybe.
Kazes☻2017-04-25 20:03:57 // 52669
Én kérek elnézést...! ;)
Buksi2017-04-25 16:45:38 // 52668
Hengerfej tömítés! ;-))
PistaFR2017-04-25 15:45:35 // 52667
Úgy tudom, hogy a központi zár vezérlője például ott van, gyanítom, hogy a többi is ahhoz tartozik
MiszöszFőnök2017-04-25 15:30:21 // 52666
Mi a picsa alkatrész az a "pakolás"?
Kazes☻2017-04-25 15:28:18 // 52665
Pont a hengerek fejecskéje kellene... :)
pettinke2017-04-25 15:07:02 // 52664
na, hát akkor ennyi :-)
nemtom mit akarsz felhasználni a motorból, de óvatosan tedd...
nemtom mit akarsz felhasználni a motorból, de óvatosan tedd...
Kazes☻2017-04-25 15:02:07 // 52663
Eddig én is eljutottam... :)
pettinke2017-04-25 14:55:02 // 52662
valahol összefolyt a két kör ... aztán állás közben a hengerben szépen kiszáradt a víz, és maradt a mész :-)
Kazes☻2017-04-25 14:38:53 // 52661
pettinke2017-04-25 14:26:49 // 52660
állt valamennyit az autó, vagy használatból közvetlenül szedted szét?
Kazes☻2017-04-25 11:00:30 // 52659
No, de hogyan juthatott be?! Látszólag a hengerfejen, blokkon és a pakoláson nincs nyoma... : o
Viszont a gyertya rozsdás volt az 1. hengernél...
Viszont a gyertya rozsdás volt az 1. hengernél...
pettinke2017-04-25 09:16:11 // 52658
porított vízkő?
pettinke2017-04-25 09:14:14 // 52657
manuálisan kell beírni, darabonként.
elindul az autó, de úgy fog járni mint az ökörhugyozás. terhelni tilos, mert tönkre mehet.
elindul az autó, de úgy fog járni mint az ökörhugyozás. terhelni tilos, mert tönkre mehet.
Kazes☻2017-04-24 22:29:12 // 52656
norbi04092017-04-24 18:57:57 // 52655
Srácok! A gyári vadonat új Bosch porlasztók IMA- számát automatikusan felismeri a Comp vagy minden esetben manuálisan kell beírni? Vagy ha nem ismerné fel és én be sem írom, akkor el sem indulna az autò?
Köszönöm a válaszokat! :)
Köszönöm a válaszokat! :)
Buksi2017-04-23 22:30:24 // 52654
Köszi! :-)
Piritu - 1.000.0002017-04-23 22:06:47 // 52653
A csati drivere kell még. Vele adják. Előbb kell feltenni, aztán rádugni a csatlakozót.
Buksi2017-04-23 21:59:39 // 52652
Telepítettem a MES-t a gépemre. Kell még valami driver, hogy ki tudjam olvasni a 155-öm agyát? Ha igen, honnét tudom letölteni? Előre is köszi! :-)
tomka19732017-04-23 21:11:58 // 52651
159 -esről van szó
tomka19732017-04-23 21:10:54 // 52650
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy hátulról a futómű felől hallatszik koppanás szerű hang gyorsítàskor illetve néha kanyarban és gödörben is.szerelő is nézte de nem találta a hibát.mi lehet?köszönöm!