Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

pettinke2017-05-03 22:26:27 // 52702
Nekem mindegy, hol volt a kocsi, nem találták meg a hibát, te meg a fórumon távitányítással próbálsz hibát behatárolni, aminek nincs értelme.
A Ferryvel volt már problémám - és pont most írtad, hogy ezekszerint neked is. Szóval erről ennyit.
Az AH turbot javaslom egyébként Dunakeszin.
Jani72122017-05-03 21:01:51 // 52701
Szasztok! Lehet itt kellett volna kérdezni :) Járt már úgy valaki, hogy komplett kuplungcsere (húzókuplung) után szétakad a kuplungcsapágy? Valeo szett. meg valaki magyarázza már el, hogy miért jó a húzókuplung! Köszi előre is :)
SzJanos2017-05-03 20:15:12 // 52700
Sziasztok! Szeretném a folytószelepet alaphelyzetbe állítani (resetelni, tps szenzort). van erre mód a 159 esetében is manuálisan, vagy csak a fedélzeti számítógépen keresztül?
Csabo222017-04-30 17:31:22 // 52699
Anno a TS-emmel volt hasonló gond, ott egy szelepfedél tömités csere oldotta meg a helyzetet. Nem azt mondom, h nálad is meg fogja, csak megosztottam az én szitumat.
blackbird002017-04-30 17:13:06 // 52698
Szia!

Szvsz a cég nem biztos, hogy téved. A geot egy mágnesszelepen keresztül a vacuum vezérli. Ha rossz a szelep, vagy a vezérlése, akkor is lehet ilyen probléma. A szelep a motorvezérlőtől kapja a négyszög jelet, aminek a kitöltési tényezője változik, attól függően, mennyire kell kinyitni a szelepet. Ez szabályozza a vacuum mértékét, és ez mozgatja a geot amennyire kell. Ha a motorvezérlő rossz jelet ad, a geo is össze-vissza müxik. Ezt leginkább oszcilloszkóppal lehet mérni, vagy a MES-el, ha tud ilyesmit. A vacuumot is ellenőrizni kell.
Legalább is szerintem.
Ha más minden jó, akkor itt kutakodnék.

Persze Mindenki azt csinál, amit akar, ez csak egy ötlet!
ntm2017-04-30 14:28:36 // 52697
A gyertyák újak, és a trafókkal is lett már játszadozva, csere-bere. Olaj jut valamiért az egyes henger "nagy" gyertyához. És mondom, az összes többi gyertya száraz, hibátlanul működik, illetve amint az olajos helyére is megtisztított gyertya visszakerül máris pöcc-röff minden patika.
Olajjal lesz valami gríz, de nem tudom hogy jut oda (nyilván fogy is az olaj, jobban, mint egy átlagos TS-nek).

És mivel csak egyetlen gyertyával van gond, ezért nem gondoltam ,hogy gyűrű, mert akkor laikus véleményem szerint az adott hengernél olajos lenne mindkét gyertya.
Cs2017-04-29 19:59:58 // 52696
Nos, annyiban igaza lett a Ferrykernek, hogy a probléma továbbra is megmaradt. Ami ennél is bosszantóbb, hogy mostanra teljesen egyértelművé vált, hogy a változó geometria okozza ezt a furcsa, természetellenes hangot. Ezt pedig szerintem kurvára illett volna észrevenniük...
Cs2017-04-29 19:39:41 // 52695
Nem fellengzős kioktatást kértem, hogy vigyem rendes szervízbe, hanem használható tanácsokat. Főleg úgy érdekes, hogy azt sem tudod hol, kinél volt a kocsi. A DZ Alfa szervíz, valamint Ferke kartárs, szerintem elég elismertek alfás körökben. A turbót pedig a szintén elég jó nevű Ferrykerhez vittem. Szóval erről ennyit.
Levee156SW2017-04-29 19:27:00 // 52694
Szia!
Mi a helyzet az ugyanazon a trafon levo masik gyertyaval?
Piritu - 1.000.0002017-04-29 14:40:23 // 52693
Nem lehet, hogy rossz a gyertya? Megcsrelnem az egyes hengeret a kettesevel es kiderul.
ntm2017-04-29 11:36:38 // 52692
Sziasztok!

Egy hiba feltárásában kérném segítségeteket!

Szerintetek miért lehet az, hogy pár ezer km után az egyes henger nagyobb gyertyája olajos lesz. Viszonylag nagyobb mennyiségű olaj beköpi, és a henger nem jár, majd ki kell törölnöm az olajat, gyertyát meg trabant feelinggel drótkefézni, visszatenni és megy az autó. De csak az 1. henger nagy gyertyája, a maradék 7 csontszáraz.
Egyébként egy 1.4-es TS-ről van szó.

Dugattyúgyűrű esetleg? De akkor nem lenne kollektíven mindkettő gyertya a problémás hengernél elázva?
Vagy Szelepszár szimmering? Hirtelen ez a két alternatíva jutott eszembe.

Előre is köszi, ha valaki ötletel velem :)
pettinke2017-04-28 16:31:31 // 52691
lehet vajákolni pucolással, meg bontott és állítólag jó EGR-el, de nagy százalékban csak akkor oldódik meg a dolog, ha kap egy újat.

HA az EGR a baja...
psychoati2017-04-28 11:55:29 // 52690
Köszi a gyors reagálást!
Még benne van. Akkor annak utánanézek, hogy mit lehetne vele kezdeni. :-)
pettinke2017-04-28 08:47:02 // 52689
Ha van még EGR az autóban, akkor leginkább arra gyanakodnék.
psychoati2017-04-28 08:09:51 // 52688
Sziasztok!
Az autó 159 1.9 jtdm 16V 150LE. Ingadozik a turbónyomásom terhelésnél, és rá szeretnék jönni, hogy mi lehet a hiba. Turbócsöveket átnéztem, hibát nem találtam, sziszegést sem hallani. DPF eltömődés 80% volt, de azt kipucoltam, így most 4%. A vákumszelepnél lévő kis gumicső repedezett volt, azt kicseréltem. Hibakódmentes az autó. Viszont tegnap MES-ben észrevettem egy számomra érdekes dolgot. Az "Overboost-szelep nyitás 74,960%" (ez ha jól gondolom a szolenoid) ez az alapérték. Ha lefuttatom az actuatort akkor 0-99,947 értékeket mutat. Tehát a kérdésem az, hogy ennek ez a normális alapértéke? És ha valakinek a nyomásingadozásra lenne ötlete örömmel venném :-).
Piritu - 1.000.0002017-04-27 19:29:43 // 52687
Inkább a szerelőmhely topikba való :-)
Golyszi2017-04-27 12:06:09 // 52686
Sziasztok segítsetek!
Adott egy mito 1.4TB 155

Jelenség:
- Hidegen tünetmentes.
-Melegen, teljes terhelés alatt 10ből, kb 4-5x fordul elő, hogy nem adja le azt a teljesítményt mint "hidegen". Ez a teljesítmény vesztés változó
- Kb feles terhelésnél, 10ből kb 1-2x vehető észre. ilyenkor váltásoknál durrog a kupufogó.
-alapjáraton 30sec-enként hallható egy pici puffanás a kipufogóból. Minimális remegés kiséretében. (mintha rámennék egy 20-asra)

Beszéltem a szerelőmmel, nem 100% hogy a holtponti jeladó lenne a baj.
"tapasztalatok alapján 90%ban mechanikus probléma lesz".
Következőket sorolta mint hiba lehetőség:
- szelep
- falsot szív
- gyujtó trafó
- gyertya
- befecskendezők

Ti mit gondoltok?
Van valakinek tapasztalata ilyen téren? Nem szeretném egyből megbontatni a motort!
Diag az mindenképpen kell ugy gondolom. De hátha járt már így valaki...
pettinke2017-04-27 09:05:59 // 52685
Persze, vidd el egy rendes szervizbe, ahol kiderítik, hogy pl. lukas-e egy turbócső, vagy kifúj valahol máshol, vagy rossz a bypass-szelep, vagy bármi egyéb ...
Cs2017-04-26 23:34:26 // 52684
Hi!!

Olyan gondom van, (1.9 JTD), hogy gázelvételkor van egy fura hangja a kocsinak, hasonló, mintha lefújószelep lenne benne, de ugye nincs. A kocsi füstölni, nem füstöl, húzni is elég jól húz, bár néha-néha mintha éreznék rajta egy pillanatnyi megtorpanást.
Szerelő szerint haldoklik a turbó, hát jó, elvittem Ferrykerhez, megnézték, szétszedték, majd közölték, hogy kb. semmi baja, ugyan felújítják nagyon szívesen, de ettől szerintük nem fog megszűnni a problémám. Kérdés, mi lehet a gond? Van valakinek valami tippje?
Levee156SW2017-04-26 22:54:22 // 52683
Szia,

az elso sztem. lehet izzitogyertya (vmelyik henger kicsivel kesobb indult, mint a tobbi), a masik passz,de leginkabb vmilyen szenzorhibanak tunik.
Aaron98232017-04-26 22:18:56 // 52682
Sziasztok.

Az mitől lehet, hogy tegnap az első indításnál, nagyot mozdult a motor, mintha a lendkerék rosszalkodott vona, utána viszont simán beindult.

A másik hiba szintén ezen a napon törént, ami abban nyilvánult meg, hogy a kocsi nem húzott, sokkal gyengébb lett, mint előtte pedig a turbó nyomása megfelelő volt! :\

Egyenlőre tanácstalan vagyok és sajnos nincs időm minden fórumot elolvasni.


Köszi a segítséget előre is!
Kazes☻2017-04-25 23:20:40 // 52680
Csak nyugodtan... Láttunk mi már falon pókot! ;)
Jani72122017-04-25 23:05:07 // 52679
a főtengely már kész, megrendeltem az ACL race csapágyakat, csak sajnos nagyon nehéz alkatrészeket találni... ezért lassan készül, meg a nagy távolság is nehezíti a témát, de ha minden jól megy májusban már megint úton lesz! és megpróbálok ésszel közlekedni :)
psychoati2017-04-25 22:51:58 // 52678
Remélem túléli az operációt!
Jani72122017-04-25 21:41:07 // 52677
nagyot szólt, a hajtókart le sem merem fényképezni
Kazes☻2017-04-25 21:37:12 // 52676
Huhh... ütős! : o
pettinke2017-04-25 21:33:08 // 52675
Egyedi lóhere-minta!
Jani72122017-04-25 21:00:51 // 52674
holden (GM) technik, megragasztom aztán mehet is :/
psychoati2017-04-25 20:57:09 // 52673
Ez valami spéci versenydugattyú? :-)
Jani72122017-04-25 20:46:08 // 52672
és ez? :)
pettinke2017-04-25 20:09:19 // 52670
Vidd el nyomáspróbára a gépműhelybe.
Kazes☻2017-04-25 20:03:57 // 52669
Én kérek elnézést...! ;)
Buksi2017-04-25 16:45:38 // 52668
Hengerfej tömítés! ;-))
PistaFR2017-04-25 15:45:35 // 52667
Úgy tudom, hogy a központi zár vezérlője például ott van, gyanítom, hogy a többi is ahhoz tartozik
MiszöszFőnök2017-04-25 15:30:21 // 52666
Mi a picsa alkatrész az a "pakolás"?
Kazes☻2017-04-25 15:28:18 // 52665
Pont a hengerek fejecskéje kellene... :)
pettinke2017-04-25 15:07:02 // 52664
na, hát akkor ennyi :-)
nemtom mit akarsz felhasználni a motorból, de óvatosan tedd...
Kazes☻2017-04-25 15:02:07 // 52663
Eddig én is eljutottam... :)
pettinke2017-04-25 14:55:02 // 52662
valahol összefolyt a két kör ... aztán állás közben a hengerben szépen kiszáradt a víz, és maradt a mész :-)
Kazes☻2017-04-25 14:38:53 // 52661
Korábban használt, de bontásra áldozott autóból donor motornak vettem. A szelepdekli levételekor látszott, hogy kicsit vizes az olaj...
pettinke2017-04-25 14:26:49 // 52660
állt valamennyit az autó, vagy használatból közvetlenül szedted szét?
Kazes☻2017-04-25 11:00:30 // 52659
No, de hogyan juthatott be?! Látszólag a hengerfejen, blokkon és a pakoláson nincs nyoma... : o
Viszont a gyertya rozsdás volt az 1. hengernél...
pettinke2017-04-25 09:16:11 // 52658
porított vízkő?
pettinke2017-04-25 09:14:14 // 52657
manuálisan kell beírni, darabonként.
elindul az autó, de úgy fog járni mint az ökörhugyozás. terhelni tilos, mert tönkre mehet.
Kazes☻2017-04-24 22:29:12 // 52656
???
norbi04092017-04-24 18:57:57 // 52655
Srácok! A gyári vadonat új Bosch porlasztók IMA- számát automatikusan felismeri a Comp vagy minden esetben manuálisan kell beírni? Vagy ha nem ismerné fel és én be sem írom, akkor el sem indulna az autò?
Köszönöm a válaszokat! :)
Piritu - 1.000.0002017-04-23 22:06:47 // 52653
A csati drivere kell még. Vele adják. Előbb kell feltenni, aztán rádugni a csatlakozót.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak