Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Tomi&Ritus2017-05-23 11:57:01 // 52750
Sziasztok!

159 2.0 jtdm-en cserélt már valaki otthon váltó olajat? Hol találom a szintezö és a betöltő csavart?
Jani72122017-05-20 19:04:48 // 52749
Sziasztok, van valakinek tippje, hogy honnan lehetne beszerezni a 3.2 JTS motor robbantott ábráit? Csavar nyomaték leírásokat? nagy segítség lenne, mert a neten semmi érdemleges infó sincs :( Köszönöm előre is
Bandee1562017-05-16 19:53:44 // 52748
Ciao! KM kuplung márkáról tud valaki valamit? Fater a 166 2.0 TS-be tenné.
Ati772017-05-13 16:18:12 // 52747
Sziasztok. Tudna valaki segíteni abban hogy mennyi a 2.0 8v Ts motor,hajtókar csapágyának meghúzási nyomatéka? Nem férek hozzá a manual-hoz. :(
Eőre is kösz! :)
-=ftc001=-2017-05-13 13:23:26 // 52746
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy 147-es hátsó ablaktörlőnél, ha a kar viszi magával jobbra balra a mosót is alatta, ezáltal belül le is tépte a cső csatlakozást, akkor az motorcsere?
Szét szedtem szinte elemeire, de csak azt látom, hogy egyszerre forog a tengellyel a mosó rész is...
Golyszi2017-05-12 09:09:14 // 52745
Köszi srácok a segítséget...
Mito vezérlése el van fokolva...(vagy szarul összerakva).
Mütét indul.
Sztingo2017-05-11 18:08:12 // 52744
Olvastam a blogját maj jövő héten bepróbálkozom újra a kábelokkal :)
Coyote2017-05-11 12:38:21 // 52743
Gyurinak valami kábel koherenciája volt, ujra forrasztotta aztán jó lett neki :-)
Kazes☻2017-05-11 11:17:58 // 52742
Nézd meg Warbinál... Ő is ilyesmivel harcol(t)... :-)
Sztingo2017-05-11 10:28:24 // 52741
Megfújtam kontakt sray-el semi változást nem hozott. Probáltam mozgatni mérés közben de semmi. Viszont ha a porlasztók rosszak lennének menetközben is érződne hogy valami nem kerek. De az autó húz szépen folyamatossan. Csőrihez szoktam hordani de most bevan táblázva.
blackbird002017-05-11 10:20:38 // 52740
Ja, bocs: 156 2,4JTD 2004
blackbird002017-05-11 10:19:46 // 52739
Üdv!

Tudna valaki segíteni, mert nem indul az autóm valamiért. Az injektorok alatt lettek kicserélve a réz alátétek. Minden össze lett rakva rendesen. Előtte tökéletes volt, pöccre ment.
Megnéztem MES-el, semmi hibát nem ír, 365bar a nyomás, de az injektorok nem nyitnak, legalább is az értékük nulla ccm.
Lehet levegős a rendszer még mindig? És ha igen, hogy lehet légteleníteni? A pumpát üzemeltettem párszor, hangra fel is töltötte.
Esetleg valami más lehet?
A válaszokat előre is köszönöm!!!
Föckös2017-05-11 09:16:52 // 52738
csatikat ellenőrizd az injektorokon
Sztingo2017-05-10 22:16:41 // 52737
Sziasztok! Tud valaki egy jó szerelőt ajánlani? 159 2,4 motort kéne átnézni, néha olyan mintha kihagyna egy henger alapjáraton persze a fordulat mutatón nem látható de egyértelmüen érezhető. Néztem a korekciokat az 1 es és 4 es +5 -5 körül mászkál ilyenkor. Ha simán jár akkor is 1,5 -+2 körül mozognak.
Gondolom porlasztófelújítás lessz a vége. De feleslegesen nem rakatnám padra a porlasztókat.
Golyszi2017-05-10 21:39:54 // 52736
Update:
Segítsetek szakik!
Gyertyák jók. Trafók jók. Veszteség és kompresszio mérés, 1 hengernél van veszteség, ez 87% a többi 100% (14bar). De ez a 87sem állandó. Ilyenkor a nyomás az olajteknő felé szökik, és mintha akkor, amikor az olajnak nincsen már "szigetelő" hatása. Egyébként ez is 97%os. Amit nem értek, hogy ez nem okozhatja a durrogást nem?! Amire még gondoltunk hogy a vezérlés nem jó. Így teljesen véletlenszerüen jön elő a durrogás amikor már elég anyag van kipudnál és hő hogy égjen...
Vezérlés is megnéztük, pont középen van... ehhez nem értek 😆
Holnap megnézzük a giulettáét is és osszehasonlítjuk.

Mit gondoltok?
Alien42017-05-09 18:30:43 // 52735
Sziasztok! Anno kérdeztem, hogy mi lehet a baj (megy fel az óracsoporton a hőmérséklet álló, de járó motornál) na most már csak egy opció maradt. az óracsoporton a feszszabályzó ment világgá. a többi hipotézist dobjuk messzire pls. a kérdésre koncentráljunk :D a kérdés: van-e itt olyan, jártas ember, aki javított vagy cserélt már. átforrasztást megoldom... csak mit kell cserélni pontosan... na meg esetleg mire. ezeket a segítségeket megköszönném! 145 1.4ts 33503 ("új" krómkeretes óracsoport)
blackbird002017-05-09 17:53:03 // 52734
Még egyszer köszi!!!! Azóta találtam máshol is, holnap megyek venni.
Zozo852017-05-09 17:37:02 // 52733
Ma voltam eredetvizsgán és ott leszedtük az LMM-t és kitakarították, nem volt koszos a szerelő szerint.
Indítás után rögtön jött a motor check lámpa...ez után lehúztuk a mérőt és úgy néztem meg hogy megy az autó és érezhetően erősebb!!!
Ezekszerint meghalt a LMM???
Kazes☻2017-05-09 17:24:14 // 52732
például..., de biztos van máshol is. :)
blackbird002017-05-09 17:16:12 // 52731
Oh...nagyon köszönöm. Elvileg minden autós szerszámot forgalmazó boltban kapható, vagy speciális?
pettinke2017-05-09 15:42:08 // 52730
van hozzá szerszámkészlet, "injektor ülék tisztító" lényegében egy kör alakú kéz maró. ez első körben megmozdítja a gyűrűt, és kiszedés utána letisztázza a hengerfej felfekvő részét.
blackbird002017-05-09 05:47:14 // 52729
Üdv Mindenkinek!

Van valami jó módszer a diesel befecskendezők alatt lévő réz alátét eltávolítására?
Eléggé be vannak szorulva, ha lenne ötlet, tapasztalat, azt nagyon megköszönném!
alfa147,Gt2017-05-08 23:38:05 // 52728
Szia.
Köszi a választ.
Az az érdekes hogy a rudazat le van akasztva,és nem látok olyat ami mozgatná.
Csabo222017-05-08 23:02:58 // 52727
Szia
Úgy tudom, h igen.
AO blog
alfa147,Gt2017-05-08 22:45:54 // 52726
Sziasztok.Lenne egy kérdésem.Létezik hogy az1,9 jtd 150 LE-s GT-ben a szivosorban örvénylapát lakik?Elöre is köszönöm a válaszokat.Üdv.Zoli.
pettinke2017-05-08 19:39:31 // 52725
A felső motortámaszt a Lenkey csinálta nekem, még tart...
Demecsab2017-05-08 17:13:30 // 52724
Sziasztok!

Tud valaki olyan műhelyt ahol motortartó bakot tudnak felújítani? Pest megyében keresek.

Köszönöm a válaszokat!

Csaba
Zozo852017-05-08 16:30:10 // 52723
Megprobalom megállni 😀😀😀
Bár lesz kísértés amíg ázik benne!!!
Coyote2017-05-08 16:15:12 // 52722
Patikába besétálsz és kérsz tiszta alkoholt. Az a tuti, csak meg ne idd utána a maradékot :-)
Zozo852017-05-08 15:42:57 // 52721
metilalkoholba áztassam akkor?
Piritu - 1.000.0002017-05-08 15:22:16 // 52720
Igy van, alkohol a nyerö. A féktisztito nagyon agressziv, kikezdheti a vekony platinaréteget.
Kau2017-05-08 14:56:53 // 52719
Á. Bele nem raknék ilyen kotyvalékot a hűtőbe. Nem fogy a hűtővíz sem.
Kazes☻2017-05-08 14:05:40 // 52718
Előtétellenállásod is akkor jó...
Lehet, hogy hengerfej levétel lesz belőle a végén...
Nem volt valamikor kis vízszivárgásod, amit a hűtővízbe teendő tömítőanyaggal oldottál meg, vagy a szerelő?
Továbbá még csak a hűtőre tudok gondolni, hiába mosták át, attól még lehet elzáródva és ezáltal csökkentve a hőleadó képességét.
Kau2017-05-08 13:36:03 // 52717
Mindkettő jó.
Liquid2017-05-08 13:08:19 // 52716
Én mindenképp megnézném mit művel lehúzott csatival.
Sztem jó a féktisztító, amúgy asszem alkoholba mártást javallották.
Liquid2017-05-08 13:06:22 // 52715
ez jogos, tényleg érdemesebb ott megbontani
Zozo852017-05-08 13:03:42 // 52714
Rendben köszönöm megnézem.
Még egy kérdés...találtam kifejezetten légtömegmérő tisztító sprayt, érdemes venni vagy a féktisztító is megfelel?
Kau2017-05-08 13:03:36 // 52713
Viszont én is kérnék egy kis segítséget :)
3 neves Alfa szerelőnél jártam (neveket nem írok), mert melegszik a hűtővizem. 146, TS motor. Nem forralja, de 98 fok környékén van városi dugóban, hegymenetben, magas fordulatszámon (4500 fölött). Országúton stabil 90 fok, mint korábban mindig.
Cserélve lett a termosztát. Ellenőrizve lett a hőgomba és a ventilátor, jók. A vízpumpát ketten is megnézték, működik. A hűtőt kiszedték, kitakarították, átmosták kívül-belül. Nézték, hogy nem hengerfejes.
A hiba nem szűnt meg! Ha valakinek van használható infója, az írja már meg, hogy mi a tökömet kéne még megnézni. Nem akarok mindent újra cserélni.
Köszi!
Kau2017-05-08 12:55:59 // 52712
Ne a bilincset vedd le. Felülről vedd ki a két csavart. 5 vagy 6 ágú lyukas torx kell hozzá. Mikor milyet raktak bele. Nekem volt mind a kettő. Fogóval, oldalról tekertem ki :)
Kiveszed a betétet és az alján benézel. Látsz két 3 pici rudat, aminek króm színűnek kéne lenni, de szerintem fekete. Arra ráfújsz féktisztítóval, utána hagyod megszáradni. Nem mindig lehet takarítani, mert van, hogy már nem jön le a cucc. Arra figyelj, hogy csakis hideg motornál kezdjél hozzá! Érzékeny, ha a forróra ráfújod a hideg féktisztítót. Akkor vége. 5-10 perces mutatvány a visszarakással együtt.
Zozo852017-05-08 11:42:39 // 52711
Gyöngyösről hoztam haza vásárláskor és kicsit meghajtottam Pestig (150-160) az M3-on, szóval ez megvolt...
Lehet kicsit kifújom az LMM-t hátha segít valamit.
Sajnos ilyen LMM takarításos blogot senkinél nem találok képekkel alátámasztva :(
Coyote2017-05-08 11:12:52 // 52710
Lehet csak el van lustulva. Vidd ki pályára azt aggyá neki kicsit :-) jó a féktisztító csak ovatosan bánj vele. Inkább többször keveset fújj.... SzVSz
Liquid2017-05-08 10:57:43 // 52709
Egyáltalán nem biztos, hogy az a baja...Esetleg úgy tutod kizárni, hogy ha lehúzod a csatiját, akkor jobban kell mennie, de elképzelhető hogy nem lesz alapjárat.
Igen a két bilincset kell levenni. Én féktisztítóval küldtem meg rendesen. Azóta viszont sokszor szóbakerült, hogy nem biztosan az a legjobb neki. Viszont nem emlékszem milyen kegyszert javasoltak.
Kazes☻2017-05-08 10:56:29 // 52708
Azaz... Meg mögötte van a pillangószelep, ott is érdemes lehet takarítani, hideg motornál... Szerintem a féktisztító jó erre.
Zozo852017-05-08 10:38:45 // 52707
A kép netről töltött. Nem az enyém, képen a hiba a cső szakadása, nekem ott nincs baj :D
Zozo852017-05-08 10:22:28 // 52706

Képen a pirossal bekarikázott a légmennyiség mérő?
Leszerelése simán két oldalon kitekerem a bilincset és kész?
Mivel érdemes tisztítani és pontosan mit tisztítsak benne?
Liquid2017-05-08 07:53:15 // 52705
Hát jó kérdés...
Nálam egyszer az LMM okozott "lassúságot".
Igazából erőtlen volt nagyon, egy szét-összeszerelés, és tisztítás megoldotta.
Zozo852017-05-08 01:14:42 // 52704
Sziasztok
Vettem egy szép kis 156-t 1.6ts motorral.
Volt már 156 1.6ts autóm és szerintem most ez elég lomha.
Mi okozhat egy benzinesnél lomhaságot, lustaságt?
Szépen indul, halkan egyenletesen jár szép hangja van, fogyasztása is jó.
Liquid2017-05-03 22:32:09 // 52703
Hol volt itt fellengtős kioktatás? Te se írtad le hol, ki, és milyen módszerekkel szakértett. Ha pedig a megfelelő szakember tanácstalan, akkor miből gondolod, hogy párszáz km-ről, félinformációk alapján kitaláljuk, ez nem egy mozaikszavas krimisorozat, hanem a való világ :D
pettinke2017-05-03 22:26:27 // 52702
Nekem mindegy, hol volt a kocsi, nem találták meg a hibát, te meg a fórumon távitányítással próbálsz hibát behatárolni, aminek nincs értelme.
A Ferryvel volt már problémám - és pont most írtad, hogy ezekszerint neked is. Szóval erről ennyit.
Az AH turbot javaslom egyébként Dunakeszin.
Jani72122017-05-03 21:01:51 // 52701
Szasztok! Lehet itt kellett volna kérdezni :) Járt már úgy valaki, hogy komplett kuplungcsere (húzókuplung) után szétakad a kuplungcsapágy? Valeo szett. meg valaki magyarázza már el, hogy miért jó a húzókuplung! Köszi előre is :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak