Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

atis_166jtd2017-06-26 08:30:12 // 52852
Ha van progitok akkor nézzétek meg a kért és a mért rail nyomást. Ha nagyon eltérő lehet még a tankban a szűrő a szivattyú elött. Istenien tud szivatni.
Coyote2017-06-26 06:27:17 // 52851
Szerintem a túrbó a hibás, de sok minden produkálhat ilyet. Mézd végig a vákum csöveket, turbó geometria, magasnyomású, nyomás szabályzó....
Ha esetleg az is előfordúl, hogy jobban kormol ilyenkor akkor tuti hogy túrbó gond.
Egyébként meg próbáljátok ki legközelebb, hogy ha belassít megint, váltó ki üresbe majd egy fokozat vissza aztán újra vissza oda ahol volt. Nekem ez anno a 166-nál bejött. Így nem kell leállítani menet közbe.
marci912017-06-26 00:03:01 // 52850
Sziasztok!
A minap tapasztaltam, hogy a 2 éve cserélt Birth gyártmányú stabilizátor rúd szilentek teljesen kivannak.

Ki milyen gyártmányt ajánlana ár-érték arányban, ami nem repedezik szét ilyen hamar? Érdemes cserélni a másik két bentebb fekvő szilentet is? Köszönöm!
Liquid2017-06-25 22:57:01 // 52849
Sziasztok!
Egy újdonsült Alfás cimbim küzd egy fura vészprogramra-ugrós problémával.
Alfa 159 1.9 16V 2008. Megkergetés után cammogós menet, vagy épp lámpánál állás, majd hirtelen padló, vagy határozott indulás/gyorsítás. Na ekkor vészprogram és P0091-es hiba. (Invalid signal). Újraindítás után minden rendben, de relatíve fixen előidézhető.
Találkozott már valaki ilyennel?
Elvileg történt olajcsere, gázolajszűrővel együtt.
Mi az amit lehetne megfigyelni. A leírás alapján nem teljesen egyértelmű (számomra) mi lehet a gond. Gyanítom, hogy a nyomásszabályzó, de lehet hogy ez csak a látszat?
Köszi előre is!
Tommaso 1592017-06-25 21:55:01 // 52848
Szia!

Köszi az útbaigazítást!

Az az igazság egy ismerősöm, aki autóalkatrészekkel foglalkozik nem javasolta a felújítást. Azt mondta jobban járok egy használt, de gyári k.művel.

Én otthon nem szeretk bütykölni se féket, se kormányt, meg megmondom őszintén időm sincs rá.

Így ráírok még Csöri, biztosan Ő is tud valami okosat mondani :-)

Köszi mégegyszer :-)
Csabo222017-06-24 14:22:12 // 52847
Ciao

Meg kéne kukkantani a mostani kormánymű cikkszámát, és az alapján keresni másikat.

A MY2002 utáni 156-ba sztem már jó a 147/GT kormánymű is. sajna az eper nem hozza egyértelműen melyik motorváltozatba jók az egyes kormányművek. vagy csak a csövek variálásával lehet kompatibilissé tenni azt amit az eper nem sorol fel.
Bontottból olyat keresnék ami németeknél futott, és nem sokat. Az olasz lutribb. lényeg, h ne lógjon a tengely. Van 1 kormányművem, de félretettem magamnak és nem nagyon adnám el (2-t már eladtam 12e ft körüli áron). viszont van itt Amore-n 1 tag aki újitott fel otthon kormányművet, érdemes lehet megkeresni a blogját.
atis_166jtd2017-06-23 22:04:08 // 52846
Nem lehet hogy a főtengely szíjtárcsa szakadt szét? Én ott kezdeném először. Ne azt nézdhogy a szíj rajta van, hanem oldalról nézd meg hogy áll, esetleg próbáld meg megforgatni.
Piritu - 1.000.0002017-06-23 22:03:19 // 52845
Első körben javasolnám az Amorén folyamatosan alkatrészt hirdetőket megkérdezni...
1 2 3
Kisvuk2017-06-23 21:21:01 // 52844
Sziasztok !

Mai szerelésemnél eltörött a 146-nak a bal hátsó ABS jeladója. Ha valaki tud beszerzésben segíteni kérem írjon, esetleg ha valakinek van bontott ?! . Előre is köszi !
Üdv, Pisti
GreenArrow2017-06-23 14:51:57 // 52843
Sziasztok!

Tegnap délután hazaértem a kocsival (1.9 JTD), leállítás után 1-2 másodpercig fura búgó hang jött a motortérből, mintha még valami forogna. Este el akartam indulni, nehezen indult, majd úgy csattogott, mintha ki akarna szakadni minden henger, így gyorsan leállítottam és utána az összes óramutató el kezdett táncolni, mint mikor az akksi szar. Hagytam reggelig, megpróbáltam indítani, de már nem indult. Mi a retek van ezzel a...mostmár ki kell mondanom...hulladékkal?
Tommaso 1592017-06-22 21:23:23 // 52842
Üdv!

Kormányművet kéne cserélnünk a 156-ban (2005. 1.9 JTDm 16V)

Leginkább a bontottal szemezgetek, kérdésem mire figyeljek oda?

Bármilyen motorral szerelt , bármilyen évjáratú 156 kormánymű jó?

Más típussal azonos e, pl 147?

Ha valakinek van, és jó is ne tartsa magában :-)

Köszi
mgeri762017-06-21 22:11:56 // 52841
Sziasztok!
Vezermüszij cserenel az elsö dugattyut milyen pozicioba kell allitani? Total felsö holtpont vagy valami mas mertekre?
PistaFR2017-06-21 20:41:25 // 52840
Gondolom a gyári gép tud ilyet olvasni, de talán a MES is. Ha a klímavezérlőhöz tudsz csatlakozni, ott lehet, hogy le lehet kérdezni.
TS2017-06-21 19:24:41 // 52839
Üdv.
Olyan cartársat vagy szerelőt(esetleg a kettő együtt:)) keresek aki szét tudná nekem rámolni a vasat szívócsatorna tisztításhoz,ill.szívósor cseréhez.2.4 -ről van szó.A vezérlést kellene szétbontani,nagynyomású pumpát kivenni,szívósort levenni.A bontás része nekem is menne,az összerakással lennének gondjaim.Félek,úgy járnék mint mikor suhanc koromban a simsont berheltük a haverokkal.Mindig maradt egy kosár alkatrész:))Szóval,viccet félretéve,a dióhéj szóráshoz mindenem megvan elviekben,ezt mindenképp magam szeretném elvégezni.Sajnos aki szétszedte volna,lemondta,így most mást kell keresnem.A helyszín lényegtelen,bárhová elviszem,viszont csak hétvégén menne.Ha valalaki szereti a kihívást,vagy ismer olyat,és még szakmai ismerettel is rendelkezik,azt légyszi jelezzétek felém.Köszi
marci912017-06-21 14:46:18 // 52838
Köszönöm a tippet!
Az AC-t mindig megvárom, vigyázok a járgányra nagyon :) Második indításra már szépen jár, hidegen persze némileg erőtlenebb, de nem is szoktam hajtani úgy, meg szerintem ez normális jelenség. Amikor beindul legelőször hidegen, akkor van, hogy próbálok gázt adni, de akkor kabócázva jár, majd lefullad. Második indításra már tökéletes. Ez rendszeresen megtörténik. 2000-es évjáratú 146 amúgy a járgány.
pettinke2017-06-21 14:13:56 // 52837
meg kell nézni MES-el, hogy éppen mit mond a motorvezérlő a klímának:
Tompi2017-06-21 13:47:15 // 52836
Köszönöm a gyors választ, műszerrel lett megnézve a klíma, gázmennyiség, nyomás rendben, a szerelő szerint nem a magas nyomás a gond.
Ha a motorvezérlő garázdálkodik, azt hogyan lehet a legegyszerűbben kideríteni?
PistaFR2017-06-20 18:18:15 // 52835
A nyomás értékek hogy alakulnak közben? A venti megy? A gáz mennyiség pontos? A nyomáskapcsoló(k)nál ellenőrizném először, ha klímás műszer nincs épp kéznél. A 156-ban nem tudom, hogy 1 vagy 2 van-e, és lusta vagyok most lemenni megnézni (bocsi). A magas oldalon biztos van, az felel a venti kapcsolásért, és egy határértéknél (25-30bar) az is tilt le. Ezt kellene méregetni próba közben, meg persze kideríteni előtte, hogy melyik vezeték mire való. Persze klímás nyomásmérőkkel ezt meg lehet spórolni. Ha magas nyomásra tilt le, az több ok miatt lehet, túltöltés, venti hiba és leragadó kompresszor lökethossz szabályzás talán a leggyakoribb.

A motorvezérlő is bele tud amúgy szerintem nyúlni a klímába, erős a gynúm, hogy alapjárat alatti fordulat esetén letiltja például, hogy a lefulladni készülő motort tehermentesítse. Ezt továbbgondolva lehet más szituáció is, amikor letiltja, de én még nem találkoztam ilyennel. A klímás vonalon indulnék el, ha a fentebb említett dolgokat esetleg nem ellenőrizte még a szerelőd.
Tompi2017-06-20 15:08:02 // 52834
Sziasztok, van valakinek ötlete esetleg a következő klíma-problémára:
Klíma alapjáraton működik, hűt rendesen. Gázadásra valami lekapcsolja a klímakompresszort, majd véletlenszerűen (1-10 perc múlva) újraindul. Ami kiderült már, hogy egyszerűen nem kap áramot. A klímaszerelőm még nem látott ilyet, kábelek, relé kb. ép. Az autó Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16V, nem mai gyerek :)

Egyrészt csodálatosnak tartom, hogy már 10 éve ilyen komoly előzés-segítő rendszert dolgoztak ki Olaszországban, másrészt viszont nem tetszik, mert ebben a melegben pont hogy sietek mindig haza, ahhoz meg kell a gázpedál :P
Így arra jutottam, hogy megoldást keresek :) Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez, vagy hogyan lehetne fényt deríteni rá? Nyilván most villamosságis fog ránézni, de szerintem sötétben tapogatózás lesz. Van értelme esetleg számítógépre kötni?
Köszönöm a segítséget előre is :)
Liquid2017-06-20 15:03:10 // 52833
Nekem nem volt ilyen gondom sose. az első leállás után minden normális? Úgy értem sehol fulladás, erőtlenség, torpanás ilyesmi?
"OBD kiolvasásnál nem volt semmi jelenség" - ez azt jelenti, hogy nincs hiba a tárolóban?
Üzemanyagszűrő a 146-nál nemtom sajna hogy van, a 156-nál nincs külön, csak a szivattyúnál.
De nem hiszem hogy ilyen gondja lenne.
Lehet hülyeség (majd megmondják a többiek), de esetleg azt próbád meg, hogy gyújtásnál, várd meg amíg elhallgat az AC, lehet hogy nincs elég cucc neki, mert visszafolyt a tankba. Bár, ilyen esetben nehezen indulna.
Kazes☻2017-06-20 14:34:45 // 52832
Szvsz gyakorlatilag mindenki... akinek van-volt Ts-e... :)


Benzin szűrőt meg hátul a tanknál , meg a tankban is láttam már... attól függ milyen típus. ;)
marci912017-06-20 14:12:23 // 52831
Illetve még egy kérdésem lenne. Twin Sparknál hol van a benzinszűrő? :)
marci912017-06-20 13:52:02 // 52830
Sziasztok!
Ti találkoztatok már 1.6 Twin Spark-nál azzal a jelenséggel, hogy első hidegindításnál beindul a motor, de rögtön mintha elveszítené az alapjáratot és leáll. A következő indításnál viszont már tökéletes. Egyre gyakrabban jelentkezik ez a történet. OBD kiolvasásnál nem volt semmi jelenség.
Köszönöm!
Levee156SW2017-06-19 06:51:24 // 52829
Szia,
a szuro 25.000-el ezelott lett cserelve,mikor megvettem,es folyamatosan OMV/Mol premiumot tankolok.
Az auto allhatott elotte kb. ket evet-az gyanus is volt hangok alapjan,hogy vmifele lerakodast probal kidolgozni magabol a nagynyomasu rendszer,de az egy ideje mar ugy tunt,sikerult neki.
Eloadat kiolvasasara alkalmas OBD hardver/szoftver egyelore nem allt rendelkezesre.
Zozo852017-06-18 23:47:25 // 52828
Sziasztok
156 1.6ts úgy néz ki eszi az olajat...pontosan nem tudom még mennyit. 180ezer van az autóba.
Szelepszár szimering csere jutott eszembe elsőnek de majd keresek valakit kompressziómérésre.
Szelepszár szimering cserénél mennyi a munkadíj?
Köszönöm
Kazes☻2017-06-18 13:24:22 // 52827
Üzemanyag rendszer rendben... pl. benzinszűrő...?! :-)
Levee156SW2017-06-18 12:02:21 // 52826
Sziasztok,

megkapta az autó a gyàri NGK gyertyasort, de nem sokkal lett jobb a helyzet-gyújtáskimaradásokat kevésbé produkál, de menni szinte egyáltalán nen akar (talan ha a menes fele megvan...).
Sikerült hibakódot is olvasni:P1670
Interneten keresgélve ez gyártóspecifukus kód,de itt leginkább üzemanyagellátásra-benzintanki pumpa vagy magasnyomasu szabalyzo utalhat.
Az a vicces,hogy egyik pilkanatrol a masikra produkalta markansan a hibat,a kezdetektol csak az alapjarati kimaradasokat es a 4000 feletti halodast mutatta.
Valakinek valami konkretabb tipp,vagy esettanulmany?
2.0 JTS (156)
Koszonett:L
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2017-06-18 10:13:19 // 52825
Üdv uraim!

Egy kis csemege 159 tulajoknak, már akinek nincs meg 😉
Zozo852017-06-17 18:00:54 // 52824

Sziasztok

Fényez valaki a linkelt színnel?
Lámpamosó fedelet szeretnék színre fújatni.
tarilaci2017-06-17 11:24:41 // 52823
Szia. Az is meg lesz a jövő héten, de gondoltam talán volt már hasonló másnak.
Macky2017-06-17 10:15:18 // 52822
Szia! MAP-szenzort??
pettinke2017-06-17 09:40:59 // 52821
esetleg mi lenne, ha kiolvas(tat)nád, hogy mi a hibakód??
tarilaci2017-06-17 09:33:57 // 52820
Sziasztok barátaim! Lenne egy kérdésem, hát ha találkoztatok már hasonlóval. A 2001-es 147-es 1.6-os T.S. 120 produkál egy idegesítő hibát. Alacsony fordulatnál ( pl. 2.ban egy kereszteződésnél kifordulva), vagy nagyobb sebességnél pl 120, hibajelzést dob ki a kijelzőre ami 5-6 újra indulásig meg is marad, aztán egyszer csak eltűnik. Kivettem a MAP szenzort hát, ha piszkos, tiszta mint a baba posi tisztába rakás után( azért megtisztítottam) lehúzkodtam a csatlakozók nagy részét, azokat is befújtam, megtisztogattam a pillangó szelep környékét( nem volt vészesen kormos olajos). Különösebb hibajelenséget nem produkál, bár azt vettem észere, hogy olyankor nehezebben indul az autó( tovább kell indítózni) Mi okozhat ilyen jelenséget?
antonov2017-06-16 11:23:03 // 52819
Már rájöttem, ugyanolyan mindegyik, de jó bele a magasabb is ami egy javított kiadás.
antonov2017-06-15 21:46:04 // 52818
Sziasztok!

120 lovas 1.6 TS-hez szeretnék venni hidrotőkéket. Létezik, hogy a szívó és kipufogó oldali más magasságú (24 és 26mm)? Nem tudok rájönni melyik kell bele, eperben egy cikkszám van amire mindkettő kijön ha rákeresek, a rajzon pedig gyanúsan nem egyformák. Ha valakinek van erről infója és megosztaná velem azt nagyon megköszönném.
indi692017-06-15 17:21:38 // 52817
Sziasztok. 1.6 ts 156 vezmód mágnesszelep nagyon korán kap áramot és nyit ki. A 40 fokos víz hőfokot meg várja de utána 1200 rpm-nél már működik. Olvasták az autót minden rendben van a gép szerint. A működést befolyásoló alkatrészeket cseréltem, nem történt semmi. Tapasztalt már ilyet valaki?
Sheppa2017-06-15 08:41:19 // 52816
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy van-e valakinek tapasztalata ilyen téren, 147-be a felső(szakadt) turbócső helyett fémet szeretnék betenni hol érdemes nézni vagy lehajtatni?
szekkyy2017-06-14 10:38:29 // 52815
Érdeklődni szeretnék, hogy valaki szerelte-e már szét 159-esben a klíma vezető oldali ablakra befúvó műanyag részét közvetlen a szélvédő mögött. Egy ideje nyöszörög valami onnan, és tegnap jöttem rá, hogy az a műanyag a ludas. Elég sz@r helyen van a szereléshez, és tegnap este lévén nem is igazán láttam mivel lehet rögzítve. Valakinek tapasztalata a nyöszörgés megszüntetésére a szerelésen kívül? (este lévén nem nagyon szuperált a telefon fényképezője sem a parkolóház neonjai között, így "netes" képeken tudom mutatni, hogy mire is gondolok :)
swan2017-06-14 10:25:03 // 52814
Meghúzásnál is lépcsősen húztam meg. De majd próbálok még ráhúzni alkalomadtán.
Frank_Skythe2017-06-13 19:48:39 // 52813
Meg lett a hiba oka. A balansz szíjnál van a probléma. A vezérlés burkolatát még nem tudtam teljesen leszedni, így nem tudom milyen állapotban van az egész valószínű a feszítő a cserés.Valahogy erre nem figyelt a szerelő vezérlés cserekor.

Találtam egy videót youtube-n. Ugyan az a hang és tünetek.

Yotube videó



ez a saját szíjam, amennyire meg tudtam nézni. Eléggé lazának tűnik.
Skodra2017-06-13 19:02:46 // 52812
Sziasztok!156 2.4 jtd 20V Kinek mi a véleménye,tapasztalata a féltengelyek felújításáról,érdemes? Vagy inkább bontott,vagy utángyártott?A gyári az milyen gyártmány?Köszi!
Ásóka2017-06-13 14:28:08 // 52811
Sziasztok! SOS kérdés... 156 FL 1.6-os Alfám van. Tönkrement a valtó és a közelembe csak 1.8-as váltót találtam. Az jó lehet az enyémbe? Köszönöm a segítséget.
Frank_Skythe2017-06-12 22:00:16 // 52810
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Valamilyen fura hang jön a motor térből ami nem oda illő és elég hangos lett. Sajnos egyértelműen nem tudom beazonosítani. A motor szépen jár, nincs ingadozás, rendesen húz. Ezért valamelyik motoron kívüli forgó alkatrészre gondolok. Nem állandó, van úgy hogy elhallgat, teljesen abbamarad. Fura, mert az 1–2 henger között jobban hallani.
Csináltam egy videót közvetlenül az indítás után. Ekkor a leghangosabb.

Yotube videó

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv
JED12017-06-12 21:42:03 // 52809
hello! Kocsivásárlás előtt állunk:
https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/gt/alfa_romeo_gt_1.9_jtd_16v_distinctive-11607895

Valakinek valami infó erről a gépről?
berobbantam2017-06-12 21:23:16 // 52808
Nem:) Egy 156 fl.Nem a racsnis hajtószár tört.Avval rá se próbáltam:)A merev szár görbült.A 10 centis toldó megcsavarodott 90 fokot.A legkisebb amibe a merev szárat lehet dugni arrol leszakadt a kocka.Ez mind a levételkor.Pedig a biztosítást is kiütöttem a peremböl teljesen.Aztán rátettem a nyomatékkulcsot lesz ami lesz alapon.Az elvileg 280 newtonméterig jó,de ez sem egy drága darab.Viszont tulélte a méteres csövet.
Kazes☻2017-06-12 21:20:59 // 52807
Én is jártam így féltengely javítás után... meghúztam a csavart és be is ütöttem a biztosítást... kis idő és néhány km elteltével némi zajt hallottam... én is néztem mindent, majd végül csavarbiztosítás ki és az anyán még tudtam húzni szépen... azóta rendben van. :) A 36-os dugókulcshoz ilyen hajtószárat vettem. :)
swan2017-06-12 20:01:07 // 52806
Nem az volt a gond. Mikor kivettem a féltengelyt utána 350-vel húztam meg. Nem is volt lelazulva. Pláne mivel be is ütöttem a peremét. Az is ott volt a horonyban.

Akkor ezt alaposabban meg kell nézni. Belső csuklónál nem csinálhat ilyet? Ha netán ott nem húztam meg. De ugye ott 6db csavar van azt is nehezen hiszem hogy több mint a félét nem húztam meg rendesen.

Akkor majd ha lesz időm leveszem a kereket és keresek. De jó lenne egy ötlet merre :)
ricsi832017-06-12 17:28:48 // 52805
Sziasztok segítséget szeretnék kérni sürgős lenne egy 156 1.9jtd alfát megcsinálni.levágja a turbó csövet meg afelső lenkőkar kopog.ki tudná azonnal fogni külföldre mennék vele.Ajánljatok légyszíves.Köszönöm
Kazes☻2017-06-12 13:20:46 // 52804
És az anya rögzítése...? ;-)
swan2017-06-12 09:07:17 // 52803
Akkor ezt gyorsan megnézem majd este. Bár nyomatékkulccsal húztam meg de ki tudja. Ha meg igazad van akkor meg legalább meg lesz a hiba. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak