Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Wickey2004-11-13 08:26:10 // 150
Kerülhet az égéstérbe is. Akkor meg picit füstölnie kéne, de kéccáznál padlógázon úgysem fogod érzékelni. Ha mázlid van, akkor csak tömítés csere. Megúszható óccsóér.
Cacho2004-11-13 01:12:35 // 149
A venti kapcsol, azzal nincs gond, csak ha menet közben meg van egy kicsit terhelve a moci, akkor melegszik, de ha light-osan megy vele az ember utána, pillanatok alatt visszahűl. És a víz szépen lassan, de biztosan fogy :((( A motorolajban mondjuk nem látszik.
Robesz72004-11-12 23:33:33 // 148
Hello! Én kiszedtem a 146 1.6 boxerből a katalisatort és nem vettem észre, hogy jobban menne. Ugyan annyi alatt gyorsult 100-ra és a végsebessége sem lett több, így visszakerült. 6e Ft-omba került ez a kis műtét. Ebbe a típusba nem javaslom. Haveromnak 156 2000 TS van, kivetette, bemérette padon a teljesítményt és kb 5-8 Le-vel kevesebb volt kati nélkül. ennyi.... Zöldkártyát amúgy lehet hozzá sunyizni, ha van ismerős.....
farki2004-11-12 23:20:59 // 147
TSátok! Katalizátor kiherélésének van a gyakorlatban értelme? Érezhetően több fő lészen a ménesben? Illetve mi lesz a ződkártyával? Tapasztalatok pro és kontra? Köcce!
granturismo2004-11-12 22:16:19 // 146
BFMSE Ha a hűtő/fűtő befúvó ventillátor motor minden fokozatban működik akkor a relék és a biztosítékok biztosan rendban vannak. Ha OFF állásba kapcsolva a forgókapcsolót beindul a keringetés a keringető külön kapcsolójának állásától függetlenül akkor a belsőkeringető elzáró motor jó és a keringetésnyomógomb lesz a hibás. Ha a belsőkeringetés sem a forgókapcsoló OFF állásában, sem a forgókapcsoló OFF állásától különböző bármely állásban és egyidejűleg a külön keringető nyomógomb bekapcsolt állásában nem működik akkor sajnos a belsőkeringető elzáró motor lesz hibás. Kérdésem: Ha bekapcsolod a kis zöld belső keringetés lámpa sem világít? granturismo
Bg.2004-11-12 21:06:37 // 145
Ajaj:(( Még1 villanypásztorral nézessétek át, hátha ventillátor (vagy annak vezérlése).
Cacho2004-11-12 17:40:32 // 144
Hűtőpuceva (kívülről) nem segített, egyre jobban hengerfejgyanús... :(
BFMSE2004-11-12 17:30:58 // 143
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy a 146-os alfaban (klimas) a belso levego keringtetonek merre van a biztositekja vagy releje? Mert nem mukodik, es nem hallom azt se hogy kattanna a rele amikor megnyomom a gombot. Lehet hogy nincs rele rajta? Akinek klimas 145/145 van az nezze mar meg ha tudja plz, hogy hall-e kattanast a keringteto gomb megnyomasakor! Es ha igen akkor kb honnan hallja :D Elore is Thx Udv
Wikicica.2004-11-12 09:48:28 // 142
Bg. Azért nem vásárolok, mivel a szerelőre bíztam a legjobb megoldás megvalósítását, ő pedig ezt javasolta...
Wikicica.2004-11-12 09:45:16 // 141
Ingegnere! Kösz a választ. A szerelő nem mondta, hogy a tárcsát ki kellene cserélni, pedig én mondtam, hogy azt a megoldást válassza, amelyik a legjobb és főleg tartós! Hát, ezt a korábban leírtakat mondta... DE A 8C A TIED!!:)
ingegnere2004-11-11 17:26:01 // 140
mike Nekem ez kicsit úgy hangzik, mint új gumit csak görgőzött felnire. :-) Nem tudom, milyen a tárcsád, mennyire rossz. Biztos fel lehet esztegálni, de így kitágítja a tárcsa mélyedését, jobban beleül a szíj, ergo hamarabb megeszi azt. És akkor a generátor meg a vízpumpa tárcsájáról nem is beszéltünk! Vagy azokat is hozzáigazítja és kapsz vastagabb szíjat? Szerintem hagyd a fenébe. Én is hiszek a szerelődnek, de szerintem többet ártasz ezzel, mint használsz. Mellesleg az ékszíj 5 forintos tétel, többe kerül a leves, mint a hús. Vagy ha nagyon kuka az a tárcsa, vadász egyet bontóból. Jöhet a 8C.;-)
Bg.2004-11-11 17:18:14 // 139
Gomboc, Több féle szőnyeg van 4000-től 8000 -ig /garn. Ha csak egyet varratsz, nem kerül negyed annyiba (kb 2/3-ért vállalják) és tuti el fog ütni a többitől.
Bg.2004-11-11 17:15:26 // 138
Miért nem vásárolsz?
Paco2004-11-11 16:13:56 // 137
Nem lehet.
Wikicica.2004-11-11 12:42:21 // 136
Jó napot mindenkinek!
Egy kis infó kellene:
A generátor ékszíját cserélik nálam, és azt mondták, hogy az ékszíjtárcsát esztergáltatni kell, mert hiába tesz rá új ékszíjt, a tárcsa el van vetemedve, így megenné a zsír új ékszíjt is. Hiszek a szerelőnek, mert már 8 éve hozzá járunk a sógorommal (ő munkakkapcsolatban van vele, szóval rendes, megbízható). Volt már valakinek hasonló problémája?
A leggyorsabb és számomra legkedvezőbb választ adók között ezt sorsolom ki:)

wwwSentinelwww2004-11-11 12:28:09 // 135
THX, amugy jó árban volt Good Year 185/65 15 ös téligumi, felnyomtuk a gépre és csoda történt , elfér :-O, Kicsit gáz mondjuk mert a jobb első műanyagom nincs felcsavarozva rendesen és ott ha nagyon kitekerem a kormányt akkor beleér. majd orvosoljuk a hibát a hétvégén. Az a szerencse hogy nincs ültetve a kocsim, igy nem gáz. Jöhet a tél !!!! Nagy barázdákkal várom.
syrus 1552004-11-11 10:29:38 // 134
Hello sziasztok nem tudja véletlen valaki, hogy sima 155-öt alá be lehet szerkeszteni a q4 futőmüvét + 2.5 v6-os motort, váltót is cserélni kell??? előre is köszönöm
Alfy2004-11-11 09:02:30 // 133
Don Gombóc2004-11-11 08:30:22 // 132
Egyébként ez a termosztát cserés idő mert én is most cseréltem de ez a másik véglet volt mert nem zárt be teljesen, nyitva maradt vagy két millimétert. B.G !!!!!!! nem ismerem a szőnyeg projektedet de megkérdem hogy nem tudsz 166-hoz plüs bézs vezető oldali szőnyeget elfogadható áron?? Ezt sajna kivírtolták belőle.
Don Gombóc2004-11-11 08:18:45 // 131
Admirális Úr! Tegnap nem tudtam már írni mert lefagyott a gép. Hát azért drága volt egy kicsit, de menni meg kell. Egyébként a legtöbb autónál, az enyémnél is úgy oldják meg a pedál erőt hogy rugókkal imitálják a kinyomási és a visszaengedési erő érzetét, mert egyébként olyan rohadt könnyű a két munkahengertől hogy nem éreznéd. Ezek a rugók a pedál melett vannak. Abban igazad van hogy jó szar érzés az ilyen puha pedál, olyan mint a túl könnyű kormányszervó (nincs fíling)
ingegnere2004-11-11 07:43:05 // 130
Körmi Sárga Konit. Kb 20 pénz darabja, szóval nem vészes. De nekünk is vannak jó telóink, bontottan.
Bobi2004-11-11 02:45:17 // 129
RICCCSÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ nekem 75 2.0 TS nél volt ez a megnőtt holtjáték meg kotyogás, de ugye a kotyogás nem menetközben van? Sorry a fogalmazásért nem vagyok egy szakszavakban zseni. naszóval amikor a kormány rúdja odailleszkedik ahoz a rúdhoz ami jobbra meg balra dzsanel( az ami a két kerék közt van kifeszítve) na ott nekem azt a fost két csavar fogta a bal első kerék felöli oldalon. na fogod magadat ráállol egy aknára arra a szerelős fajtára nem a háborúsra lemész alá és megkérsz valakit hogy tekergesse a kormányt úgy tisztességessen a holtjátékon amíg nem érzi hogy benne vagyon már az ellenállásban. na és akkor fajinul szerintem lehet látni hogy mi a dörgés. Nálam legalábbis így volt. kiderült hogy azáltal hogy kicsit meglazult ez a csavar elkezdett mozogni és a kör alakú lukból csinált iylen farnkó oválisat na ha én azon a csavaron meghúztam az anyát mint állat akkor megszűnt ez a szar de olyan 100 km után kijött újra, aztán vettem bele hosszabb csavart beleraktam és két összekontrázott anyával köztük rugós alátéttel oldottam meg a problémát és került vagy 40 Ft-ba. remélem segítettem
Cacho2004-11-10 23:37:39 // 128
A tisztítást mindenképp megpróbálom, kívül-belül. A termosztát tegnap lett cserélve.
Bg.2004-11-10 23:28:00 // 127
Egyszer még a 155-tel a hűtő ventillátorral volt gondom - mint kiderült hol ment, hol nem ment, de ezt nem az elektronika kapcsolgatta, hanem önállósította magát, és a kopott szénkefék nem érintkeztek rendesen. A kefe rugó nem nyomta rendesen a forgórészre... Ez mondjuk kimérhető egy egyszerű villanyos műhelyben...
Bg.2004-11-10 23:24:59 // 126
Lehet, hogy neki terhelésen jön elő - persze lehet, hogy a termosztát nem nyit ki rendesen, - de egy tiszítás sosem árt...
Robi2004-11-10 23:20:43 // 125
Túl alacsony a hűtő hőleadása. Ez lehet külső és belső lerakódástól is. Kívülről por, mocsok, bogarak, belülről vízkő, rozsda, vagy valami azonosíthatatlan barnás iszapszerű izé, ami nemtom', hogy mi. Én nagyjából ezeket távolítottam el, és azóta nem forr a gép.
Cacho2004-11-10 22:51:41 // 124
Azt mondta faterom, ő is átjön Szegedre, de erre azért még nem vennék mérget. Addig azért megnézem azt a csatlakozót. Bg! Ez terheléstől melegszik túl, nem a menetszél hiányától, tehát ha mondjuk eltolod 240-ig, minden fokozatban padlóval, de ha utána mész normálisan, gyorsan visszahűl.
Bg.2004-11-10 21:56:34 // 123
Cacho (166) Nekem segít, ha nagynyomású vízzel alposan átmosom a hűtőt évente 1-szer. 100eKm felett min egyszer, biztos belefut az ember a: kosz vastagon rárakódik a hűtőre, és ha nincs mentszél melegszik - c. problémába.
lorinnyu2004-11-10 21:45:26 // 122
én is soknak tartom azt a 100 fölötti összeget!bár nem vágom a kuplungot a 156 nál de attol függetlenül soknak érzem. hol csináltattad?(ha publikus)
admirális2004-11-10 20:25:38 // 121
Majd ha lesz rá időm tételesen bemásolom. Nagy vonalakban: kb 51E volt a szett (Sachs), kb. 30E a munka, kb. 25E a kinyomó csapágy, mert egybe volt építve valami más alkatrésszel, és ez csak gyáriban volt (többek közt ezért volt 3 nap a szerelés, mert erre csomót kellett várni). Amúgy mostmár sokkal jobb: eddig ütött , meg csúszott is, ráadásul nagyon nagy volt az ellenállása (ez spec nekem jobban bejött, mint a jelenlegi. Most ilyen kréme. Nagyjából arra hasonlít mint amikor az ember szarba lép...).
Don Gombóc2004-11-10 20:03:03 // 120
Hát kiváncsi lennék mi volt ezen majdnem 110 ezer, mert azt sokallom, hacsak nem komplett csere volt. Nekem az komplett Valeo kuplungra mondtak 100 ezret. De Pesten van valahol egy felujítója a Valeónak ott egy komplett felújított kuplung felébe kerül az újhoz képest gararanciával. Ezt Láng műveknél mondták nekem.
Don Gombóc2004-11-10 19:41:14 // 119
A csatlakozó a motor jobb oldalán van ha szembe állsz az autóval durván a két hengersor között a termosztáttól előre felé. Gondolom nagyjából egyforma helyen van a két tipusnál. Remélem tudok menni Szegedre mert éppen szelepállításon van a kocsim majd ott megdumáljuk, vagy a Gábor magmondja neked. A hűtő meg bírja a gőzborotvát csak természetesen nem szabad olyan közel tartani, bár ha bevan áztatva akkor élég egy erősebb kerti locsolóslag is.
admirális2004-11-10 19:36:14 // 118
kuplunk=kuplung.
Cacho2004-11-10 19:02:07 // 117
Köszi szépen a tippeket! Hol találom azt a csatit? Hűtőt lehet gőzborotvával is mosni? Nekem azt mondták, hogy nem szabad, mert tönkrevágja azokat a vékony kis lamellákat. BMFSE! Köszi Neked is!
admirális2004-11-10 19:01:28 // 116
Ma hoztam el a kocsimat a szervizből. Kuplunkot cseréltek, de sokat szívott vele a szerelő, és ráadásul 3 napig volt bent (hétfő reggel lett leadva). A számla vége 109E forint volt, ha érdekel titeket részletesen hogy mi mennyiben volt, akkor holnap bemásolom. De meg kell hogy mondjam eléggé lelombozott, mert már nyáron volt egy 90E-es kiadás rá, és már azt is sokallottam, erre tessék :(((.
Rizzo2004-11-10 17:46:42 // 115
A futóműves az jó ötlet de csak oda menjen richie 146 ahol már volt alfás és dicsérte,mert a legtöbb trehány vagy kontár.Én a nyáron 3 helyen próbálkoztam és még mindig kopnak elöl a belső peremek
Don Gombóc2004-11-10 11:28:58 // 114
Hát az is lehet de ki biztos ma a futásteljesítménybe mert ugye a tagok java használt verdát vesz aztán lesz ami lesz. Én évente kétszer gőzborotvázom a hűtőt előtte egy brigéciolos áztatást adok neki, hát jön ki belőle rendesen bogár dög.
kormi1552004-11-10 11:18:56 // 113
75-Giulietta szakik! Úgy néz ki lengéscsillapító-csere előtt állok. Milyet érdemes venni?
BFMSE2004-11-10 11:17:02 // 112
Lehet, hogy kivulrol piszkos a 166 hutoje. Bar ez altalaban nagy futasteljesitmenyu autoknal fordul elo, hogy a huto feluletere olyan reteg ragad ra, ami megakadalyozza, hogy a huto le adja a hot... Igazabol nem is latszik annyira rajta.
Don Gombóc2004-11-10 11:15:57 // 111
Nem valószínű hogy hűtős nekem 170 ezer van benne most cseréltem fagyállót és csak homályos volt a régi, semmi apró trutyi vagy vízkő nyom.
Don Gombóc2004-11-10 11:00:53 // 110
Szia Cacho! Nekem is csinálta a nyár végén motor mosás után, de nem mindig, az érdekes az volt hogy amikor megálltam 110 fokos víznél gyújtás le aztán gyújtás vissza és újra 90 fokot mutatott. aztán lehúztam a hőfokmérőről a csatlakozot, és bár nem volt vizes kifújattam levegővel kontakt spray aztán azóta nem csinálja. lehet hogy egy kicsit bepárásodott. Egyébként ha lehúzod a csatlakozót hibaként érzékeli és azonnal bekapcsolja a ventillátort. Ez egy 166 V6 TB.
TtK2004-11-10 09:40:11 // 109
Richie: Meddig szól a vezmod? Pár másodpercig indításnál, vagy már folyamatosan hallani alapjáraton? Mikor volt vezérműszíj csere utoljára? Ha nem szól folyamatosan meg kell várni a cserével a következő szíjcserét. Ha állandóan szól és még sok van a szíjban akkor csere. Kárt elvileg nem csinál csak a hangja csúnya.
norbee2004-11-10 09:31:13 // 108
Rizzo Gondoltam erre is, de nem offos műhelyben cserélték a pumpát. Cacho Ugorj be a Csabára a tesóba, vegyél valami hűtőtisztítót. 1500 Ft, de ha javul a dolog, jó irányba tapogatózol, és nem mechanikai progléma.
kertecs2004-11-10 09:31:08 // 107
Nekem ugyanilyen felnin 195/60 téli van fenn (ezzel vettem). Most nem ér bele sehová, tavaly elérte az első müanyag rácsot kitekerve tolatásnál, de mióta helyre raktam a lököst meg a müa burkolatokat rendben van.
lorinnyu2004-11-10 08:56:29 // 106
szerintem is szilent probléma lessz! a kotyogás kanyarban lehet csapágy is az viszont nem jó vicc! szerintem menj el egy futomüshöz és az tutira megmondja.
Rizzo2004-11-09 20:58:22 // 105
Nem ismererem a 33-as vízpumpáját de néhány típusnál fontos az alá kerülő pakolás vastagsága vagy ha nem gyári a fémlapátos,lehet hogy kissebbek a szárnyai és nem keringeti elég határozottan a vizet.A motor gombája már 100 fok fölött jár és világit a piros.A hűtő gombáját pedig még mindig nem érte el csak a langyos víz,ezért nem kapcsol.Menet közben pedig a nagy fordulat miatt tudja a vizet szállitani.
Cacho2004-11-09 20:45:59 // 104
Ja, venti kapcsol normálisan. Most még nekem is ez jutott eszembe, hogy nem-e el van vízkövesedve a hűtő, de igazából azt is korainak találnám 100e km után.
Robi2004-11-09 20:29:46 // 103
Kicsit fiatalnak tűnik ehhez a 166-os. Ventillátor kapcsol? Az én vén tádém is produkált ilyet, nem bírta a hűtés a nagy terhelést. A probléma az volt, hogy tele volt lerakódással a hűtő, ezért nem tudta leadni a víz a hőt. Kínomban már állandóra kötöttem a ventit, kivettem a termosztátot, lezártam a bypass hűtőkört, és még úgy is felforrt. Mindeközben hideg volt a hűtő kívülről. Kikaptam a hűtőt, elvittem hűtőshöz, aki kipucolta, rendberakta, és azóta jó.
Cacho2004-11-09 20:25:57 // 102
Vezmód csere mindenképp, a koppanás elvileg kormányösszekötő, de talán lehet lengőkarszilent is.
Cacho2004-11-09 20:20:18 // 101
Probléma: 166 3.0, a víz 90-hez odaszegezve alapesetben, bármilyen körülmények közt. újabban viszont hajtás alatt felmegy 95-100-ra (ilyen hidegben is), normál tempó mellett gyorsan visszahűl 90-re. Délután kicseréltük a termosztátot, de a probléma ugyanúgy fennál :( Valakinek egyéb ötlete?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak