Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

norbee2004-11-29 11:24:30 // 602
Márpedig ha a lámpást felgyújtom, meg a fűtőmotort, máris leeshet 1-2V, a 13-ból, és akkor azt már jelzi. Stimmt?
norbee2004-11-29 11:22:33 // 601
No problemo... :) Megtaláltam a manuálban a töltéstesztet, jól rémlett nekem az érték Charge test 1. Set instrument selector switch to VOLT. 2. Start the engine and let it idle until the needle settles to its reading. 3. The reading should be between 13.6 and 15V. 4. If the reading is outside (above or below) these limits, check the alternator for defects, especially the voltage regulator.
Robi2004-11-29 11:14:38 // 600
Hát arról nem. Viszont ha a feszszab alacsonyabbra szabályoz, mint az akksi feszültsége, akkor nincs töltés, és azt jelzi.
granturismo2004-11-29 11:12:37 // 599
A töltésjelző sosem a kimeneten van hanem a gerjesztőkörben. Azaz a kimeneti oldalról tulajdonképpen nem nyújt információt
Robi2004-11-29 11:11:14 // 598
Bocs, ha annak vetted... :) Velem is történt már ilyesmi. Megemeltem a kocsi bal elejét, és amikor nem tudtam lelazítani az anyákat, mert elforgott a kerék, betettem sebességbe. :) Először megdöbbentem, aztán rámjött a röhögőgörcs. :)
norbee2004-11-29 11:05:37 // 597
LOL! :) Köszönöm a hülyének nézést! :DDD
Robi2004-11-29 11:01:29 // 596
Egész konkrétan arra gondoltam, hogy laza a gererátoron a vastag drótot rögzítő anya. Találkoztam már olyan esettel. Kicsit hasonlít arra, amikor azzal keresnek meg, hogy nem emel ki rendesen a kupplung. Már kétszer is történt ilyen. Minkét esetben kihúztam a szőnyeget a pedál alól. :)
norbee2004-11-29 10:56:03 // 595
Tuti, még a címke is rajta van, címmel telefonszámmal. :) A csatlakozási hibára (figyeled Paco, nem kontakt! :) ) gondoltam, mert olvastam egy autóvillamossági könyvben, hogy átmeneti ellenállás képződhet a vezetékben, ami rontja a generátor teljesítményét. A sarukat, meg a az akksi csúcsait megtisztítottam, a generátor madzagaihoz nem akaródzott nagyon hozzányúlni, hozzáértés hiányában, de lehet hogy még megpróbálom.
granturismo2004-11-29 10:52:47 // 594
Valamiért meg tudlak érteni. Én a stabilizátorba törtem bele egy csavart még a nyáron. Azóta finomodott a berohadtcsavarkibuherálási technológiám.:-) Petróleumos ecsetelés félfordulat kicsavarés negyed vissza és így tovább. De a törött csavar majd csak a tavaszi nagygenerálkor cserélődik.
Robi2004-11-29 10:46:54 // 593
"...már volt egy generátor felújításon az előző tulajnál a kertész utcában..." Ez tuti? Mármint ismerősöd az előző tulaj, vagy számlád van? Mert ha tényleg járt a Kertész utcában, akkor nem valószínű, hogy generátor probléma. :)
Robi2004-11-29 10:43:49 // 592
Ugrál? Érdekes. Minden elektromos csatlakozás fasza? Ha szemmel követhetően ugrál a feszültség, akkor valami kontakthiba lehet. Szerintem.
norbee2004-11-29 10:40:21 // 591
Robi Néztem, akkor alapjáraton 12.8-13.0 illetve 13.4-13.6 között ugrál.
norbee2004-11-29 10:38:35 // 590
granturismo Köszi a biztatást :) Legjobb tudomásom szerint menet közben a feszültségjelző lámpa izzószála akkor kezd parázslani, ha a generátor kimeneti feszültsége az akkumulátor feszültsége alá esik. Vagyis ahelyett hogy töltene rendesen, inkább az akksiról szív lefele. Ha abból indulunk ki, hogy a szénkeféket 300000 km-enként kell cserélni, és az autóban még összesen ennyi sincs, de már volt egy generátor felújításon az előző tulajnál a kertész utcában, plussz a tarcsi alkatrészek között van egy cserélt fesszab... akkor bízom a kélgyóban. :)
Robi2004-11-29 10:31:16 // 589
Nem, csak az egyik. Kösz az infot, azért előbb megpróbálok sörért szerezni egyet, hátha... Szerintem ez nem az az alkatrész, amit feltétlenül vadiújonnan szeretnék megvenni. :) Szerintem. :)
Robi2004-11-29 10:28:28 // 588
Szerintem az tök normális. Úgy tudom, hogy az alfák feszszabályzólja 13,8-ra szabályoz. A japánok szoktak 14,4-re. Az, hogy alapjáraton alacsonyabb, az normális. Ha sokat araszolsz dugóban, rápakolt fogyasztókkal, akkor emelni kell az alapjáraton, ha lehet. Vagy tegyél kisebb ékszíjtárcsát a generátorra. :D Mérted terheléssel is? Pl tedd fel a hátsóablakfűtést, meg a tompítottat, és úgy is méregesd meg a fordulat függvényében.
granturismo2004-11-29 10:24:12 // 587
Akár 3 napos akksi is tropára mehet. Nem biztatásképpen mondom:-)
granturismo2004-11-29 10:22:16 // 586
Hát ez még nem igazán egyértelmű.
szutyok2004-11-29 10:10:38 // 585
Ezért irigyellek téged! Pedig a tél csak most kezdődött!
norbee2004-11-29 10:08:56 // 584
szuty Na eztet mondom én is, hogy nekem is két telet bírt a régi akksi, azt kaput. Ez a mostani tartja azért a 12.8-at.
szutyok2004-11-29 10:00:35 // 583
Az akksi kb fél éves! Eddig bírta volna? Az előzővel ment vagy 5 évig!
norbee2004-11-29 09:58:50 // 582
szutyok Mit? :))) Én egy hónapja. Az előző akksi töltés után is csak 12.3V mutatott.
szutyok2004-11-29 09:55:11 // 581
Kb fél éve vettem! Igaz a Tecsóban!
norbee2004-11-29 09:52:02 // 580
szutyok És akksi gondok?
szutyok2004-11-29 09:50:00 // 579
alpjáraton 13.2V, kis gázadásnál 13.9V. Vadonat új fesz-szab.al és teljesen átkábelezve az egész!
norbee2004-11-29 09:46:37 // 578
Ugye, ugye? :))) Akkó mégis fesszab? Mer' pénteken idegbeteg lettem, rácsaptam az akksit töltőre, 4 órát forraltam, aztán visszatettem, egész hétvégén full lámpával, fűtéssel, rádióval közlekedtem, és csak vasárnap este kezdett el parázslani a töltésjelző. Vagyis akkor nem tud tölteni eleget. Jó gondolós vagyok?
granturismo2004-11-29 09:41:34 // 577
Én 13.6 és 14.4 között tudom.
norbee2004-11-29 09:37:59 // 576
Mennyi ennyi? :)
szutyok2004-11-29 09:36:29 // 575
Az enyém is ennyi, es a szerelőm azt mondta, hogy ez jó! Vagy ne hidjek neki?
granturismo2004-11-29 09:35:48 // 574
Alfa alkatrészboltban lehet venni. 60521326 a cikkszáma 2ezeregynéhányszáz ft, de az csak a villaalakú rész. Viszont ahogy látom a gumiszilentek is eléggé zsibbadt állapotban vannak, de olyan bármelyik autósboltban kapsz. Mind a 2 eltört?
norbee2004-11-29 09:32:57 // 573
Paco Megmértem a generátorom, alpjáraton 13.2V, kis gázadásnál 13.9V. Tipp, hogy mennyinek kéne lennie, mer' rémlik hogy 13.5 és 14.5 a helyes érték?
Robi2004-11-29 09:14:29 // 572
Ez az izé kötné össze a de-dion hidat a stabrúddal, ha nem lenne eltörve. Letekertem az anyát róla, de sajnos a menetes szárral együtt.
Wickey2004-11-29 08:55:55 // 571
Alapvetően kábé annyira, mint egy sima féltengelycseréhez. Egy óra meló volt 164esnél tegnap. Nagyjából: kerék leszedés, 36os CroVa beletörés a kerékagyba, kurvaanyázás, stabilizátor, kormányrúd szétkötés, gólyaláb kiszedés, fék szétszedés, gólyaláb balra el dobás, kutya "vau vau vau" utána rohanás, féltengely kiszedés, stopper 45 percnél megállítás. (Folyton garázsba rohangálás levés, idő elrepülés, mivel valami mindig bennfelejtés.) Rácsodálkozás féltengely állapotára, csavarok váltónál kicsavarás, szitkozódás, mert szar helyen levés, navégrekinnvanoszmondás, MÉHbe szánt hulladékok közé továbbítás, kutyát seggberúgás, amiért lehugyozás gólyalábat, ránksötétedés, utcán tovább nem szerelés.
lausz2004-11-29 06:58:20 // 570
javítok féltengely gumiharang.bocs.
lausz2004-11-29 06:56:45 // 569
Kérdésem köv.:ki tudja hogyan kell levenni 156-os válto gombot? köv.:gumiharang cserekor mennyi mindent kell szétbányászni?(156 2.4jtd)
Wickey2004-11-28 23:18:07 // 568
mármint, hogy mi is volt ez megboldogult lánykorában.
Wickey2004-11-28 23:17:41 // 567
Ilyen? Nincs. Minden hulladékvas a MÉHben kötött ki. De ha elárulod, mi a túró ez, megpróbálok szerezNYI :-DD
Robi2004-11-28 22:03:57 // 566
Itt is próbálkozom. Nincs valakinek ilyen?

Robi2004-11-28 21:46:26 // 565
Ennyiért szinte ajándék, akármilyen gyártmány.
Wickey2004-11-28 21:29:08 // 564
Hegyaljánál 12000 forint a gázos hátsó lengéscsillapító darabja. Ugyanennyi az olajos. A gázos aszongyák jobbabb.

ezekhez jó szerintük:
ALFA ROMEO 164 2.0 TURBO 87-92
ALFA ROMEO 164 2.0 TWIN SPARK 87-92
ALFA ROMEO 164 2.0 TWIN SPARK 92-
ALFA ROMEO 164 2.0 V6 TURBO 87-92
ALFA ROMEO 164 2.5 TD 87-92
ALFA ROMEO 164 2.5 TD 92-
ALFA ROMEO 164 3.0 V6 87-92
ALFA ROMEO 164 3.0 V6 92-
ALFA ROMEO 164 SUPER 2.0 TWIN SPARK92-
ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5 TD 92-
ALFA ROMEO 164 SUPER 3.0 V6 92-

Ehunn kép:
Robi2004-11-28 19:33:21 // 563
Hát, ez elég csúnyán hangzik... :( Egy biztos: műszakin így nem megy át. Szerintem hívd fel holnap a Kárászy-t, ha be tudsz jönni valamikor Budapestre. Vannak szerelő partnerei, és lehet, hogy meg tudják oldani gyorsban, cseredarabbal.
Smith2004-11-28 19:29:46 // 562
Ezzel csak az a baj, hogy messze vannak :( És amire kiszerelik, elküldöm, megcsinálják, visszajön, stb. Akár több mint 1 hét is lehet, viszont nekem most iszonyúan kell a kocsi a karácsonyi hajtásban :( Ráadásul műszaki előtt állok, dec. 7-én vittem volna szerelőhöz, elméletileg úgy hogy semmi baja nincs, és csak el kell vinni vizsgáztatni. Ehhez képest most meg......nem is mondok semmit :((((((((((((((((((
Robi2004-11-28 18:22:15 // 561
Vezérlésmódosító csere... :(
xxxxxxxxxxx2004-11-28 17:59:10 // 560
Sziasztok. Az normális dolog,hogy indítás után a 146 ti-m olyan egy 5mp.-re mintha diesel lenne? Szerintem eléggé kereplős csattogós hangja van! Szerintem :-) Utána ez elmúlik és minden normális.
BFMSE2004-11-28 15:29:01 // 559
Sztm lehet az ABS jeladoja is. Kappanal volt ilyen, hogy eleinte neha ment neha nem... Aztan egyszercsak allandoan hibat irt az ABS.
Robi2004-11-28 15:26:08 // 558
Ezt találtam a Kárászy honlapján (www.karaszy.hu): "Raktáron lévő több ezer darab gyári új akciós lengéscsillapítóinkból (BOGE, SACHS, Monroe, Kayaba, Gabriel) 50 %-os kedvezménnyel vásárolhat." Érdemes velük felvenned a kapcsolatot, nagyon pengék a témában. Olyan 8000 Ft körül újítják fel szerintem egy lengéscsillapítódat.
Robi2004-11-28 15:17:23 // 557
Ööö... Asszem' mégsem vennék újat a helyedben... :( Monroe Gas-Matic: 38595 Sachs Supertouring: 40124 Ezek Bárdi árak, szóval biztos van olcsóbban is... Meteor tart olcsóbb cuccokat, és van 30% kedvezményem náluk, úgyhogy ha szeretnéd, megérdeklődöm náluk a dolgot.
Robi2004-11-28 14:59:58 // 556
"...Vagy valami, az a nagy izé ami csúszkál fel-le, és ilyen k.nagy spirálrugó van rajta körbe. Na az ott szépen ereszti az olajat. És onnét csordogál szépen lefele....." Az a csúszkáló izé a lengéscsillapítód, és épp most dobta be a törölközőt. Hogy miért? Szar utak. Te nem tudod utántölteni. Fel lehet újíttatni a Kárászynál, de én inkább újat vennék a helyedben. Lehet csak egyet cserélni, de ha ez megadta magát, akkor a másik oldali is a végét járja valószínűleg, párban szokás cserélni. Mindjárt utánanézek, mibe fáj egy gátló a gépedhez. Mondjuk fura az eseted, mert egy gátlóból nem tud olyan hűdenagy tócsa születni.
lungfefe2004-11-28 14:49:13 // 555
Na madzag lóg az enyémből is dögivel!
Azmo2004-11-28 14:32:27 // 554
Köszi Bandi, azt szívesen veszem! ICvel kerestük a hiba okát a 4WD-re és találtuk a kábelek között, de amit mondtál azt nem néztük meg!
András bácsi2004-11-28 13:34:27 // 553
Hello Azmo! A 2.számú kép csatlakozója olyan, mint a ami a két kormányoszlop melletti kocka nyomógomb ellendarabja. Nem arról csúszott le véletlenül. Épp kölcsönadott állapotban van egy jav. kézikönyvem, ha visszakerül szívesen kölcsönadom. A.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak