Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Kau2004-12-05 21:40:17 // 705
Köszönöm. Ez roppant egyértelmű volt :)) Legalább több pénz marad gázgyorsító dobra. De azt ne mondjátok, hogy ez se jó! :)
farki2004-12-05 21:38:27 // 704
Hogy mire jó??? Hát valaki piszok sokat kaszál...
Paco2004-12-05 21:23:54 // 703
Hümmm.... Tehát önmagában nem ad pluszt, nem csökkenti a fogyasztást, és nem olcsóbb mint a gyári, és nem bírja tovább. Most jön a keresztkérdés: Akkor mire jó? :-P
Bg.2004-12-05 21:12:40 // 702
Tudod 1-dül vagyok a véleményemmel, Lenyomtam 150eKm-t 1.8TS8V-ben "sport" gyertyával. Önmagában semmit nem lehet észre venni. Több dologgal együtt használ vmit. Ezeknem a gyertyáknak az a lényege, hogy a szikra az égéstér középpontja felé van eltolva, és ez seít valamit. Nem lehet nagyobb a szikra, mert megváltozna a hőértéke, a legtöbb esetben tartósabb anyagból van mint a gyári (persze az a 16v-os Birsk esetében épp fordítva van). A teljesítmény többletek (amiket a gyártók feltüntetnek)nem adódnak össze, és csak ideális esetben mérhetők ki. Mondjuk ha a kipufogó csillapítását is le veszed, és a légszűrőn is könnyítesz, elérhetsz egy érezhető pluszt.
Robi2004-12-05 20:50:37 // 701
"...nem lehet jobb az olyan ami mindenhez jó..." Az biztos nem lehet jobb. De én még nem láttam olyan gyertyát, ami mindenhez jó. :)
Robi2004-12-05 20:48:57 // 700
Dolgoztam olyan helyen, ahol tuninggyertyákat forgalmaztunk. Az a tapasztalat, hogy fordulaton kb 5% teljesítménynövekedést okoz, de ezt nem igazán lehet érezni, csak mérni. Cserébe viszont jó eséllyel idióta lesz az alapjáratod. A fogyasztás pedig nő, mert jobban taposod a gázt, hogy meglegyen a fordulat. Ez alapján csak akkor ajánlanám, ha versenyzel az autóval. Pontosabban akkor sem, TwinSpark-ba egyáltalán nem ajánlanám. :)
lorinnyu2004-12-05 19:14:27 // 699
az a legjobb gyerty ami gyárilag van hozzá! és arra van fejleszte! nem lehet jobb az olyan ami mindenhez jó!
granturismo2004-12-05 19:12:02 // 698
:-) Besze Sanyi bácsi írta meg lényegretörően véleményét a sportgyertyákról az oldalán: "Vegytiszta kamu"
Paco2004-12-05 18:57:48 // 697
Hát Persze! Az összes tipusú sport gyertya legalább 10%-al csökkenti a fogyasztásodat és ugyanennyivel vagy többel növeli a teljesítményed. Mellé kell tenni még egy sport katalizátort. az szintén 10%-ot dob, a sport légszűrő is, a sport légmennyiségmérő padig 15%-al növeli a teljesítményt. Így összesen kb a felére esik a fogyasztásod és majd másfélszeresére nő a lóerőd.
Kau2004-12-05 18:50:01 // 696
Megírhatná aki tudja, hogy érdemes-e sport gyertyát tenni Twin Spark motorba. Ha igen, milyet? És ér ez egyáltalán valamit???
Robi2004-12-05 16:38:05 // 695
"Az ok, hogy az összeset lekötni de attól még magában a kormányműben ott marad cucc" Ha jobbra-balra eltekergeted a kormányt néhányszor, akkor elvileg kinyomja. Nekem legalábbis kinyomta az összeset, mire kivettem a kormányművet. :)
Paco2004-12-05 16:14:03 // 694
Az ok, hogy az összeset lekötni de attól még magában a kormányműben ott marad cucc :( Én már olyat is hallottam, hogy a motor úgyis visszadolgozik a tartályba, kössem le azt a csövet, tegyem be egy üvegbe, és addig járassam amíg már nem jön semmi. Utána meg feltöltés. Amúgy a szervizmanual szerint pont egy liter Tutela GI/A megy bele.
Cacho2004-12-05 16:02:35 // 693
Pont ezt fogom csinálni a 155-el én is, de valószínűleg hagyatkozok az egyik igen jó szerelővénával megáldott sofőrünk segítségére, ezért jövő szombaton csinálom. Azt mondta, le kell kötni minden csövet, ami ide van kapcsolva, hagyni lefolyni, majd utána feltölteni. többórás mutavány lesz gonodlom. 166 problémát ha kiderítettük, jelzem.
Paco2004-12-05 15:27:28 // 692
És akkor a húszforintos kérdés: 155-ön hogyan lehet kormányszervo folyadékot cserélni?
Paco2004-12-05 15:26:19 // 691
Ha kideríted mi az nekem is mondd meg. Ugyanezek a tüneteim. Szamosiék azt mondták rá, hogy nyelestengely csapágy, de akkor szerintem üresben is szólnia kellene. Azt is mondták, hogy a hangja borzalmas, de elég akkor cserélni ha egyébként is szétkapják a kuplungot, mert a szar hangon kívül más gondot nem okoz.
Paco2004-12-05 15:23:16 // 690
Ja, a "közkézen forgó", azért nem teljesen nyíltat jelent ugye? Ha már bekerül a letöltésekbe akkor én javasolnám, hogy jelszavas legyen a letöltés. Nem azért mert sajnálom bárkitől is, hisz kérésre én is oda szoktam adni, de legalább vegyen annyi fáradtságot, hogy elküldjön egy levelet, ha kell neki.
Paco2004-12-05 15:20:33 // 689
Nehogymá :) Ezzel az erővel egy ácsszorítóval is le lehet venni, ha két villáskulcsot szigetelőszalagozok rá :) Kézzel csináljátok, az az igazi. :)
Cacho2004-12-05 14:54:25 // 688
Gomboc! Igen, először itt is a jobb oldalról hallatszott és a gumiharang alatti rész itt isteljesen száraz volt, zsírzás után it is megszűnt a hang. De azóta hallani balról is. Le lesz csekkolva ez is, köszi szépen neked is a tippet.
Cacho2004-12-05 14:51:56 // 687
LacUS, Punisher! Köszi az ötletet, ezt mindenféleképp le fogjuk csekkolni.
Don Gombóc2004-12-05 11:04:52 // 686
Igazad van de amikor nekem kezdődött akkor kinyomott kuplungnál nekem is elhalgatott, és akkor még nagyon halk volt. Aztán két három hét alatt erősödött a hang és kanyarban még jobban kijött. Biztos láttál már olyan zsírt amiből kiszárad az adalék és a kiszáradt zsír félre rakodik kívülre a centrifugális erőtől és ott nincs jelen ahol kéne lennie. Nekem úgy szólt már mint az állat és mind a négy gumiharang telenyomása után elhalgatott. Ez volt januárban és azóta mentem 60000 km-t és semmi gond. Remélem a Cachonak sem lesz nagyobb gondja. Ja és a féltengely nekem sem kotyogott ha kézzel megmozgattam, csak annyit amennyit egyébként is kell.
Punisher2004-12-05 10:39:22 // 685
Ez rendeben van, csak ha kinyomja a kuplungot, nem hallgatna el a hang.
lausz2004-12-05 05:12:15 // 684
oké,lesz időm legyártom kösz.
TtK2004-12-04 21:44:09 // 683
Ehun van e:


Halesz+WebM:
A többé kevésbé közkézen forgó manualokat nem lenne már itt az ideje betenni a "letöltések" menüpontba? Mondjuk ezek enyhén kopirájtosak, de azért talán valahogy meg lehet oldani.. :))
Don Gombóc2004-12-04 17:02:07 // 682
Cacho! Nekem is volt ilyen a jobb oldalrol szolt. A féltengely gumiharang alá kellett zsírt nyomni aztán abbahagyta. Ugyanis évek alatt kiszárad a zsír és félre csapódik igy a megfelelő helyen nincs zsír illetve nem ott ahol kéne. Ezzel a dologgal meg egy szervíz sem foglalkozik. A váltó kihajtásnál nincs bilincs a gumiharangon csak az agynál, annál le kell venni a bilincset és a gumiharang alá belehet nyomni egy vékony zsírzót aztán telenyomni. én megcsináltam mindkét oldalon azóta baresz.
Punisher2004-12-04 15:40:46 // 681
Ja, valószínűleg ez a gond. Nem nagy baj, de hosszú távon azért problémákat okoz. Most biztos olcsóbb megjavítani, mint amikor meghal teljesen a csapágy és szanaszét törik, kifolyik az olaj, keresztbe fordul a nyelestengely, stb. Mondjuk ez már xtrém példa, de mielőbb orvosold a hibát! Szerintem
..2004-12-04 14:00:27 // 680
Cacho, nyelestengely csapágy?Az csinálja ezt.Az öcsém OFFSaxojaON csinálta ezt,mostmár ha csak jár az autó alapjáraton akkor is.Állítólag drága a javítás,de ettől még nem lesz baja a gépnak,csak idegesítő.Persze,ha ez a hiba..
Cacho2004-12-04 13:52:43 // 679
Újabb probléma a 166-al :( Motorféknél, vagy kupplungráengedésnél, tehát nem feltétlenül kigyorsításnál fura kattogás hallatszik, talán a bal első kerék felől. Kupplung kinyomásával, vagy üresben a hiba nem tapasztalható. Az autó lassulásával lassul a kattogás üteme is. A féltengely jónak néz ki, nem lóg. Mi a fax lehet?
Wickey2004-12-04 08:39:18 // 678
Nem tudod kiütni. Fémből van. :-P
lausz2004-12-04 06:40:36 // 677
célszerszám? hol van ilyen? hogy néz ki?csinálok eggyet! nem akarom kiütni a tetőt!
lausz2004-12-04 06:36:10 // 676
hali, Szamosi mester II.-ker.Kölcsey u.2/a??? II.ker.???
granturismo2004-12-03 10:02:55 // 675
Ádi Hát igen... Ilyenkor kell azonnal vezérműszijat cserélni. Meg feszítőt, meg a vízpumpát is esetleg. Nincs annál nagyobb méreg mint mikor vezérműszíjcserét követően 500km múlva besz@rik a vízpumpa.
lausz2004-12-03 05:45:40 // 674
Hali,Szamosi mester is azt mondta,szorosan van illesztve úgy kell lehúzni. Ha sikerült írd be ide én is le akarom venni.
wwwSentinelwww2004-12-02 22:54:38 // 673
Thx Paco, igazából ekkörül lehet nekem is valszínű, a jómúltkorában én is azt hittem hogy van benne, mondjuk elég közel járt a nullához és kiderült hogy nincs. A főút közepén :-DDDDDD Szerencsére kitoltak :-)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-02 16:05:10 // 672
kösz! igazából 137e-rel vettem, most 167 van benne. Az előző tulaj-szerelő(???) elmondása szerint cserélt rajta,de mint a kérdőjelekből sejtheted,volt már hogy valami nem úgy volt,ahogy állította...
granturismo2004-12-02 15:16:46 // 671
Ádi 80ekm-nél tovább semmiképp se maradjon rajta!
Paco2004-12-02 14:51:13 // 670
Jól látod, nem egyenletesen megy. Nekem ha 8 liter körül van benne, akkor mutat 0-t. 16 liternél mutat negyedet. Durván 25 liternél van félig, és 40-nél háromnegyedig. Nálad ez teljesen másképp is alakulhat, nem tudsz mást tenni, mint tapasztalati úton kiméregeted.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-02 13:41:07 // 669
Sziasztok! boxernél mennyi időnként/km-enként kell a vezérműszíjakat cserélni? köszi
wwwSentinelwww2004-12-02 13:41:05 // 668
Hali all, Vlaki aki nagymester ebben a témában elmondaná nekem hogy pontosan hány litert jeleznek a 155 mutatói? Induljunk 0 ról az egyszerűség kedvéért :-DDDD Komolyan nemtom, vagy keveset eszik a V6 vagy sokat, ha elmondjátok akkor megmondom. a negyed mutatók izgatnak de nagyon, a fele gondolom 30 liter, a max az 60. Az első vonal az 10 vagy 20? Vagy 15? :-OOOOOO mintha nem egyenletesen menne.
Tresor2004-12-01 22:53:35 // 667
Éljen! Dolgoztam és hazaérve az a látvány fogad, hogy megjött a Sparco pedálszettem. :) Örülök, mint állat, már csak a felszerelésen kell elgondolkodni... :(
maxx2004-12-01 12:50:33 // 666
Ja és a visszarakásnál kötelező a nyomatékkulcs használata! :)))
maxx2004-12-01 12:49:50 // 665
Célszerszám mindenhez van?! :)
TtK2004-12-01 12:26:42 // 664
A JTD váltókarhoz gomblehúzó-célszerszám is van, a száma: 1.870.668.000 Szerintem jó az a többihez is. :))))
maxx2004-12-01 11:08:53 // 663
Alkarból kell húzni, mint Popeye! :) Sok spenótot hozzá! :P
Tresor2004-12-01 10:32:43 // 662
Kösssssz... :)
granturismo2004-12-01 10:28:17 // 661
Tépjed! De vigyázz mikor lejön, nehogy a könyököddel kihorpaszd a tetőt:-)
Tresor2004-12-01 10:13:17 // 660
Komolyan? Azt hittem tartja valami. :) Nem is mertem rángatni...
maxx2004-12-01 10:10:20 // 659
Izomból elkezded húzni felfelé és egyszer csak a kezedben marad! :) De most komolyan! Tényleg így kell!!!
Tresor2004-12-01 10:04:38 // 658
Sziasztok! Valaki meg tudná mondani, hogy a 145 váltógombját hogyan tudom leszedni úgy, hogy lehetőleg egyben jöjjön le?
kertecs2004-11-30 13:18:12 // 657
NA-ti Haló! Nekem a lambda hibánál erős fogyasztás növekedés volt. Az injektorhiba nem jelzett, de ahogy Paco mondta a szervízben multimeter-rel is ki tudták mérni a hibát.
malac1452004-11-30 13:07:52 // 656
Köszi! Megyek megyek! De ne tessék ilyen szigorúnak lenni! :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak