Fórum >> Egyebek >> Ti kire dudáltok? (autós szégyentábla :)

Robi2005-05-26 16:23:46 // 316
Tényleg bosszantó, de van megoldás. Egyszer sikerült Balatonról úgy hazamennem, hogy az M7-es 3 sávos szakaszán beálltam 150-160-ra a jobb sávban, és hazáig mentem. Ez nem vicc. És nem egy autó mellett mentem el jobbról. Viszont csak egy volt, aki utána kisorolt jobbra, mert észrevette magát. Volt olyan istenverte hülye is, akinek még az sem tűnt fel, hogy jobbról elhúz mellette egy 20 éves dízel Alfa, balról egy A8-as Audi, mögötte meg valami fóccvágen dudál-villog.
2005-05-26 13:10:55 // 315
Anytime.
count M2005-05-26 13:08:15 // 314
Ja, jogos. Akkor majd egy sör/bor/KV mellett... :)
2005-05-26 13:05:40 // 313
Na ne kezdjünk el OFF-olni mert aztán jön valaki oszt jól kioszt Téged is a magaddal együtt. :)
count M2005-05-26 13:00:11 // 312
Azaz?
Tom122005-05-26 12:59:18 // 311
Tegnap az M1-en hazafelé lett volna kire dudálni. ...attól "kormosak" a felnik. Eléggé siettem, /szokás szerint/ és simán elém vágtak "kisautók", kamionok, stb., stb. Nem tudom, ki hogy van vele, de én, ha 130-al megyek, először használom a tükröt, mielőtt sávot váltok... Elég nehéz volt megtalálni hirtelen az optimális lassítást, mikor 180 - 200-ról kellett 100-ra lassítani, hogy ne is parkoljak beléjük hátulról, meg a fékeket se "égessem le"...
2005-05-26 12:58:47 // 310
Semmi sem készpénz ami annak látszik, prof.
2005-05-26 12:57:52 // 309
A fóti Cora-nál majdnem sikerült nem oly rég.
2005-05-26 12:56:17 // 308
Hetente 4x végig tolom az M7-et, főleg felfele szokott bosszantani mert akkor hazafelé sietek. Lefele is jellemző, de inkább pénteken és szombat délelőtt. Jönnek a 7vgi madarak és nem húzódik mert még van egy kamion 10km-re előrébb azt még megelőzni a b@lf@sz. Hétköznap sok az üzleteber nagyobb köbcentivel, 160-el belsőben lehet konvojozni.
SzJ2005-05-26 12:48:50 // 307
Én Németországban tapasztaltam olyat, hogy a kereszteződés közepén domb volt térkővel kirakva.
Bálint332005-05-26 12:48:38 // 306
Van egy jó cikk a totalcar.hu-n, érdemes elolvasni, tanulságos és sajna nem túl ritka: tábla
count M2005-05-26 12:48:29 // 305
Kicsit drága lenne minden fekvőrendőr helyére körforgalmat építeni, nem gondolod? Autópályára meg minek??? Ezt nem is értem, az autópálya azért van hogy tudj haladni... A körforgalomnak több funkciója van: - a forgalom sebességének mérséklése települések ki- és behajtási szakaszain, mint az előbb leszólt pálya-szűkítéseknek, ami - ha rendesen megcsinálják, optikai lassítókkal stb. - elégé hatékony bír lenni - külsőségi szakaszokon, a nem egyenrangú utak kereszteződéseinél, a balesetveszélyesség csökkentése, egyidejűleg a folyamatos áthaladás biztosítása - átkelési szakaszokon (pl. a tempo30 övezetekben) az áthaladási sebesség folyamatos alacsony szinten tartása, ugye az egyéb forgalomirányítási eszközök (pl lámpa) nélkül
Tom122005-05-26 12:43:27 // 304
Nálunk van olyan körforgalom, amit egy kisebb dombra építettek és át lehet röppenni rajta 2 keréken:) ...ha nem jön semmi...
2005-05-26 12:41:59 // 303
1@ értünk. Minden féle faxságot kapok nap mint nap oldalakról miért ne kaphanánk egy hírlevelet ha vmi módosul? Ja, nem lenne bevétel a közlönyökből, off kósz.
2005-05-26 12:40:29 // 302
Nem, kilőjjük onnan a pcsába.
Bálint332005-05-26 12:37:32 // 301
Könyvesboltban van kresz könyv... Egyébként nem gondolom, hogy jó volna egy ilyen ellenörző rendszer, mert már amúgy is annyi helyen lehúznak minket, hogy én pl. nem szívesen vállalnék még egy + költséget, még akkor sem, ha vitathatatlanul volnának előnyei (bár szvsz elsősorban nem a kresz tudásbeli hiánnyosságok jelentik a problémát, hanem a hanyagság oda nem figyelés, bunkóság, vagy egyszerűen hülyeség...)
2005-05-26 12:37:06 // 300
Elsődleges célja nem a forgalom lassítása hiszen akkor minden fekvő rendőr helyén körforgalom lenne és tehetnének egy párat az autópályákra is. A lényege, hogy csak egy irányba kell megadni az elsőbbséget (a balról érkezőnek), egy irányba kell figyelni a keresztező forgalmat.
count M2005-05-26 12:36:53 // 299
Mi, megfogja a kocsit valahogy és odébb pakolja? 110nél autópályán??? :)
Azmo2005-05-26 12:35:02 // 298
fenét, kéne egy csomó olyan pályarendőrséges autó, amiknek az elején akad olyan mágneses basz, oszt jól elkapják hátulról az autót és leviszik ahova kell.....kár sem esik az autóban (persze jó rendszer kellene), és mindenki örül, főleg én, meg ahogy látom Sele is, hogy nem kell parasztok miatt satuzni a pályán!
2005-05-26 12:33:38 // 297
Ez nem hatékony. 1. Alfával nem nagyon kell lassítani. 2. Ha mégis az egy jó nagy kanyarral megépített járdasziget vagyis a többiek lehet, hogy csak másodszorra tudnák bevenni. :) 3. Utána lehet gyorsulni, általában szoktak is.
count M2005-05-26 12:32:36 // 296
"A körforgalomnak az a baja, hogy rendesen le kell lassítani még Alfa-val is." jó vicc, azért van... :) Illetve azért is.
2005-05-26 12:31:33 // 295
Én szivesen elmennék vagy vmilyen módon szivesen magamhoz venném az új szabályokat. Van ilyen oldal valahol?
SzJ2005-05-26 12:30:45 // 294
Nálunk egy időben az volt a divat, hogy a nyílegyenes úton, lakotterület előtt csináltak egy járdaszigetet, hogy lassítson a sok román, mielőtt bemegy a faluba. Ha nem ismeri az utat, sötétben biztos, hogy elrepül.
Bálint332005-05-26 12:29:04 // 293
Ja, +egy alkalom lenne, hogy jól lehúzzanak minket pénzzel :)
2005-05-26 12:27:35 // 292
A körforgalomnak az a baja, hogy rendesen le kell lassítani még Alfa-val is. Sokaknak kínaiul van a körforgalom, fogalmuk sincs kinek van elsőbbség. Ugyanígy dilettáns a vezetők többsége a 3 sávos autópályán. A halálom mikor a középsőbe megy a mókus 90-el és előzi őt a másik mókus 110-el. Én meg satuzok mert pusztán csak haladni szeretnék az arra a célra szándékosan kijelölt sávban. Villentok rá, hogy mehetne egyet jobbra de nem érte a szentem. Elő kellene írni frissítő kresz tanfolyamokat meg vizsgákat.
Bálint332005-05-26 12:22:19 // 291
Ez a helyzet nálunk Veszprémben is, ráadásul a város adottságai alapban sem kedvezőek az úthálózat kilaakításának szempontjából + még ehez társul az a nagyfokú dilettancia ami az azt tervezők részéről mutatkozik. Egymás hegyén hátán vannak a lámpák, szarul időzítve, mostanában meg jönnek ezzel a kretén körforgalmatmindenhova hozzáállással. Sok helyen jók a körforgalmak, de azért mindenhol nem!
2005-05-26 12:17:28 // 290
Pesten még csak rendben az indulás. Pécsett vmi katasztrofálisan vezetnek az emberek a városban. Mindenki a belső sávban akar menni. Főleg én, de nem tudok mert majd 5 km múlva el akar kanyarodni balra és addig nem megy ki jobbra a lelke mert mi a francnak ha úgyis elkanyarodok. Lámpa, hosszúak, elalszanak és mire felébrendenk újra piros. Semmi dinamika nincs a pécsi közlekedésben.
SzJ2005-05-26 12:14:57 // 289
Ahogy megyünk keletebbre, annál rosszabb a közlekedés. A törököknél szerintem a legrosszabb. Romániában volt egy esetem, kicsit gondolkodtam, merre kellene mennem. Jött utánam egy Dacia taxi, letekerte az ablakot, és magyarul elkezdte szidni az anyámat. No Comment.
Bálint332005-05-26 12:11:35 // 288
Tévedés ne essék én sem gondolom, hogy nyugaton még a sz@rnak is jobb szaga van, de azért az a tapasztalatom, hogy sokkal jobb a vezetési morál. Egy példa: A tököm televan azzal, hogy nálunk senki nem tud időben elindulni a lámpánál. Az első nézi a lámpát, sárga, zöld, gondolkodik egy kicsit: lehet, hogy indulni kéne? A mögötte levő nézi őt, az is gondolkodik egy keveset... és ez így megy az egész sorban. Eredmény 10 autó helyett csak 3-4 megy át a kereszteződésen. Hát nem ugyanazt a kib@szott lámpát látjuk mindannyian? Sárga-zöld--> kapcsolok egyest, oszt indulok, nem? (persze figyelem az elöttem levőt is) No tapasztalataim szerint pl. ez máshogy megy nyugaton.
2005-05-26 12:10:00 // 287
Ebben lehet az igazság.
Bálint332005-05-26 12:04:53 // 286
Lehet, hogy nyugatra azért nem divat, mer' ott természetes?
Bálint332005-05-26 12:03:51 // 285
Ha olyan a szitu én is szoktam jelezni a mögöttem levőnek (ha látom, hogy nagyon menni akar) egy jobbra indexel, hogy előzhet szembe senki én meg segítem az előzését (ha kiment lassítok)
2005-05-26 11:07:37 // 284
Ez a köszönösdi nem lenne divat nyugaton? Rendszerint beengedem a külföldieket de még nem köszönték meg talán TSak 1x.
2005-05-26 11:03:04 // 283
Nekem egy nagy bajom van a kamionokkal, nagyok, gyorsak, mindig előttem mennek és sok van belőlük. Általában normálisak, tisztelet a kivételnek, annak aki ma reggel 85,567544 km/h-val bevágott elém és kemény 3km/h különbséggel megelőzte a mellette haladót. Nem dudáltam mert állmos voltam és nem akartam felébredni.
Alfabu-1452005-03-30 11:30:40 // 282
No, akkor már ezt is tudom! :) Köszi az információt! Tudom, hogy nem ide tartozik, de én azon ritka autósok közé tartozom akinek semmi gondja nincs a kamionosokkal. Sőt, ha tudom akkor segítem őket! Ők is segítettek már nekem!
Nemesis2005-03-30 11:26:09 // 281
Mikor tavaly Horváto-ban közlekedtünk a kaminosok nagyon nagy arcok voltak. Lehúzódtak sokszor a kanyarodósávba és ott mentek hogy a mögöttük feltorlódó sok autós meg tudja előzni. Sőt ha mögötte mentál és szembe nem jött senki, kidobta az indexet hogy előzhetsz! :) El sem hittem. Nálunk és a hozzánk hasonló "csak én vagyok az utakon" országokban parasztok az emberek. Reggel jöttem M3 és jött mögöttem egy off renault méégán, lehúzódtam (úgy is jelzett a traffi előrejelző hogy mérnek a buzik előrébb) az ex elöttem haladó off toyota ávénsis meg több száz! méteren keresztül ment hetvennel, az off renault már mindent csinált (index, refi, duda már csak nem lőtt rá) mire felfogta mi van. Hányingerem van az ilyenektől!
Don Gombóc2005-03-30 10:58:25 // 280
Ha te párhuzamos közlekedésben segíteni akarsz az előtted,de a másik sávban haladónak hogy jöjjön be elédakkor villantasz egyet. Vagy ha előz téged egy kamion akkor villantással jelzed neki hogy az ő hátulja elhagyta a te autód elejét, és nyugodtan visszajöhet már eléd.
Alfabu-1452005-03-29 11:07:50 // 279
Ezt a villantósdit nem ismertem! Pontosan, hogy van ez?
Don Gombóc2005-03-26 14:10:44 // 278
Ahogy Tom írja a jobb bal index az unió kompatibilis megköszönés, a fényszóróval villantva segítést hogy visszajöhet eléd vagy bejöhet eléd azt sajnos nállunk nem igazán értik, pedig nyugaton ez a jelentése.
Robi2005-03-26 14:04:45 // 277
Úgy látom, manapság már nem ilyen segítőkészek egymással szemben a kamionosok. Nem egyszer látni, hogy nekiáll előzni az egyik, a másik meg szopatja, ahelyett, hogy elvenné egy kicsit a gázt. A többi autós meg mehet másfél km-t a "versenyző" kamionok után.
ALFA75td2005-03-25 19:00:11 // 276
Az elakadásjelzővel való köszönést a kamionosok vezették be álltalában ha az egyik kamion előzi a másikat a magelőzött fénykürttel jelzi hogy már biztonságosan vissza térhet elé és mivel az előző jármü másképp nem tudja észrevehetően megköszönni ezért ketőt hármat villant a vészvillogóval és innen terjedt el az autósók között ugy gondolom hogy a közlekedési kultura e kis maradványának inkább örülni kéne mielött a teljes balkán köszönt be az utakon
gyugya2005-03-25 13:15:59 // 275
Rosszabbik esetben az ilyenek MIATT készül "Őt is hazavárták" tábla.
Kpeki2005-03-25 11:50:21 // 274
Énis kézfeltartassal szoktam megkoszonni, de abban a kivételes helyzetbe léptem, hogy lefoliaztattam az autot és olyan fekete lett hogy még ha közvetlen rafekszem az ablakra akkor se leeht belatni nappal. Szal hiaba kalimpalok nem veszik eszre. Ezert maradt az elakadasjelzos megoldas. Foliast (Budapesti) tudom ajanlani mindenkinek, mert nagyon szepen dolgoznak és jo arban, karpitbontas meg minden nelkul!!
Tom2005-03-25 11:16:45 // 273
A vészvillogosdi köszönést aztért én sem vagyok oda, én inkább ugy köszönöm meg, hogy 1x balra 1x jobbra majd +1 balra index villantás mindeszt kb. 2mp alatt amijen gyorsan csak lehet.
Alfabu-1452005-03-25 10:59:55 // 272
Ez meredek lehetett! Nekem is volt nemrég egy kemény esetem. Szentendrei úti Shell kúton voltam az asszonynak cigiért (amúgy csak Agip-nál tankolok), megvettem kanyarodok ki, közvilágítás aznap nem is volt! Tudni kell, hogy ott egy kis úton kell jönni ami elég szar így az ember töbnyire középen megy mert ott még úgy-ahogy elmegy! Egyszercsak a semmiből előbukkan egy kábrió kadett világítás nélkül, úgy lehetett kb 10,-re mikor észrevettem azt is annak köszönhettem, hogy fehér volt, nagy kormányrántás persze csak a részemről épp hogy nem fordultam keresztbe, mondom a ku.., megfordultam és utánnamentem, de nem láttam. Vissza a Shell kúthoz és kérdezem, hogy nem látott-e egy kábrió kadettot, mert egy irdatlan nagy fasz vezette és ezt úgy jó velősen kifejtettem neki! Erre megszólal, hogy ott áll a verda és visszakérdez, hogy tényleg lámpoa nélkül ment mint egy bamba fasz, mondom igen, na erre a kutas úgy leanyázta barátnőjét, hogy ilyet még filmen sem láttam ugyanis a nő vezette, aki közölte, hogy neki nem tűnt fel semmi! Kérdem én mi a faszom nem tud feltűnni egy szembejövő világító autón!?
Alfabu-1452005-03-25 10:51:27 // 271
Ilyen faszokkal engem is összehoz a sors, nekem hasonló esetem volt csak ködben! Össze-vissza fickóskodtak mögöttem (én egy teherautó után mentem), hogy most megelőznek. Én nem értettem a dolgot mivel kb 50m volt a látótávolság, aztán a hülyegyerek csak megpróbált lenyomni engem és a teherautót én már az elején fékeztem, hogy legyen helye visszajönni, persze amikor a teherautó mellé ért hirtelen csak annyit láttam, hogy sato kormány ránt és már a taharautó és köztem volt! No ezt még párszor eljácccotta! Na az ilyeneknek készült az "Őt is hazavárták" feliratú táblák!
Tom122005-03-25 10:43:12 // 270
Azt hiszem, a legjobb, ha van az embernek némi tapasztalata és ki tudja előre szúrni a "veszélyes elemeket", akik magukon kívűl mással nem foglalkoznak vezetés küzben. Nekem naponta van legalább 2 - 3 ilyen esetem. Egyszer egy vén fószer jött ki elém, ott se volt idő a dudára. Bal sávban mellettem teherautó, lámpa éppen zöldre vált, még fékezni se nagyon kellett, erre balról jön az öregcsákó kerékpárral. Ha jól emlékszem, fékezni sem volt idő, csak arra, hogy minden tudásomat bevetve valahogy "2 keréken" megmentsem a menthetőt. Sikerült. Éppen csak nem tapsoltak, akik látták. Aztán lendületből megkerültem a háztömböt és az öngyilkosjelölt elé vágtam./Addig kicsit le is higgadtam/ Kiszóltam neki, "Ugye tudja, mekkora szerencséje volt, hogy így alakult?!!!" Erre ő még mindig remegő hangon hajtogatta, hogy "elnézést, elnézést...". Elnézést? Kérdeztem, aztán ott hagytam...
gyugya2005-03-25 10:39:29 // 269
A multkor nekem is ez volt, csak nekem a kuplung oldali munkahenger engedte el az olajat. 4-esbe beraktam, aztan haza. Sezerencsere nekem csak 30 km-t kellett menni. Piros lampanal volt csak gond, egyszer ki is raktam a veszvillogot, hogy jelezzem kicsit nehezen indulok. Meg a telen volt, hogy a friss havon haladt a kocsisor orszaguton. Direkt nagy kovetesi tavolsagot hagytam, hogyha fekezni kell, legyen helyem. Mogottem jott egy labanc hulyegyerek. Amikor a sor lelassult 50-re akkor elkezdett kibujni. Persze a sor elindul, 80, a srac visszajon mogem. Megint 50 - kijon, megint 80 - visszamegy. Na a kovetkezo balkanyar elott szepen kicsapatott, mint szaraz uton, elkezdte nyomni. Na ekkor en lassitottam. Persze, hogy a kanyarban jottek szembol, berantotta a kormanyt jobbra, az auto meg a havon elkezdett keresztbe allni. Meg jo hogy lassitottam mert beleszalltam volna. UTanna jo volt neki az 50-es tempo is. Szivem szerint dudaltam volna neki, de a sebessegcsokkentesebol lattam az oszinte megbanast! :)
Alfabu-1452005-03-25 10:26:26 // 268
Naja! Csak többnyire erre már nincs idő! A másik problémám a "hangjelző kürttel" :), hogy nekem ugye a jobb és a baloldali bekötésnél van két "gomb" ami, ha kormányzol nem esik kézre úgy mint a középen rátenyerelek megoldásra. Így az plusz figyelmet von el attól, hogy rátaláljon az ujjam!
Alfabu-1452005-03-25 10:22:15 // 267
Igen! Az ilyen pöcsöket én is utálom! Én, ha nagyon sietek (hozzáteszem az ilyen nagyon-nagyon ritka) és ott szeretnék besorolni, ahol az emberek már 5 perce dekkolnak akkor melléállok és szépen megkérem, hogy engedjen be mert most nagyon fontos, persz ezeket mindenféle gesztikulációval és egyéb kézzel lábbal mutogatással adom a tuttára és persze beenged sőt, ha túl mutogatom magam akkor még mosolyt is csalok az arcára mait aztán az ebédnél jól elmesélhet a kollégáinak. :) Viszont soha nem tudnék olyan tapló lenni, hogy előrevágtázom és a két autó közötti 73,5 cm-en betolom Alfabu orrát, hogy kénytelen legyen beengedni! Azt hiszem talán az első lenne a normális, de ezzel többnyire egyedül maradok!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak