WTCC – BMW siker, keserű szájíz

2005-05-08  Teddy
Magny-Cours soha nem volt egy "Alfás" pálya. A hétvégén ismét bebizonyosodott, hogy a 156-osoknak nem kedvez a francia levegő.
Hírek >> 2005  

Első futam:

A helykiosztón a legjobb Alfás az ifjú Augusto Farfus volt, a 3. helyről rajtolhatott. A második helyről a Seatos Rickard Rydell, a pole-ból pedig Jörg Müller indult. Az első verseny mondhatni dögunalom volt, a legizgalmasabb pillanat a rajt utáni lökdösődés volt.

Müllerék idén egymást követve állnak fel a pódium legmagasabb fokára. Monzában Dirk, itt pedig Jörg nyerte az első futamot. A német pilóta rajt-cél győzelmet aratva futott be az első helyen, pozícióját senki sem veszélyeztette. Egyetlen "riválisa" a tavalyi ETCC bajnok, Andy Prialux volt, aki kiválóan jól rajtolva, még az első kanyar előtt a háta mögött tudhatta Farfust és Rydellt.

A harmadik helyet az öreg rókának számító Rickard Rydell szerezte meg. A Seatos svédnek Gabriele Tarquinivel kellett küzdenie, rajta kívül senki nem veszélyeztette dobogós helyezését.

Az Alfák tehát mondhatni leszerepeltek Magny Cours-ban. Magyarázható ez azzal, hogy a pálya vonalvezetése nem kedvezett az autóknak és a fékekkel is problémák adódtak. Mindez viszont annak tükrében, hogy a legnagyobb ellenfelek plusz hendikep súlyokkal mentek, elég sovány érv a gyenge teljesítmény mellett.

A legjobb eredményük az első versenyen Tarquini negyedik helye volt. Farfus végül a 8 lett, Giovanardi a 10, Thompson pedig a 11. helyen végzett.

A futam egyik balesetét a Chevrolet színeiben versenyző Alain Menu produkálta. Stefano D’Aste-val ütközött, mely szerencsére inkább látványos volt, mint súlyos. Az Alfából BMW-be átszálló cseh Laczko a füvön végezte. A Chevy egyébként a 17. és 19. helyet szerezte meg.

A Fordnál továbbra is nagy a zűrzavar. A probléma hegyeket misem jelzi jobban, hogy Klenke az autó meghibásodása miatt csak 8 kört tudott teljesíteni. Csapattársa, Jager befejezte ugyan a versenyt, de a kevésbé előkelő 24. helyen zárta azt. A harmadik Ford, melyet  Plöderl terelgetett, a hajtókar törése miatt állt ki.

Az 1. futam pontszerző helyein a befutási sorrend:

1. Jörg Müller              BMW
2. Andy Prialux            BMW
3. Rickard Rydell         Seat
4. Gabriele Tarquini     Alfa Romeo
5. Antonio Garcia        BMW
6. Dirk Müller              BMW
7. Jordi Gené               Seat
8. Augusto Farfus Jr.    Alfa Romeo

Második futam

Röviden összefoglalva sokkal izgalmasabb volt, de az Alfák számára a teljes lebőgést jelentette. Az első négy helyen csak BMW-k gurultak be. Az első helyről a fordított rajtsorrend miatt Farfus indult, Ő pedig megtette, amit megkövetelt a haza, amíg tudta, addig tartotta vissza a BMW-ket, a hosszú egyenes utána visszafordítóban azonban elfékezte magát és az 5. helyre esett vissza.

A versenyt ismét Jörg Müller nyerte, aki mellesleg a 8. helyről rajtolt és miután mindenkit maga mögött tudhatott, óriási előnyre tett szert. Mögötte azonban végre igazi túraautós versengést láthattunk, nem úgy, mint fél órával azelőtt.

A három élen autózó mögött Andy Prialux kőkeményen támadta Farfust és Antonio Garciát. Őket sikerült is megelőznie, de a második helyre már nem tudott odaérni. Próbálkozásai azonban szemet gyönyörködtetőek voltak.

A befutónál Prialux 0.168 ezreddel maradt le a második helyről. Miután átlépték a vonalat, Jörg autója valami miatt megpördült és az éppen 5. helyen célba érkező Farfust oldalról sikeresen megütötte. A brazil már nem tudta a boksz utcáig elvezetni a 156-ost. A pálya szélén állt meg és láthatóan kikészült a történtek miatt.

A Fordnál a második hétvége második versenyére csak összehozták, hogy mind a három autójuk a célba érjen. Jager a 22. Klenke a 23., Plöderl pedig az (utolsó) 25. lett.

A Chevrolet is fejlődött egy kicsit, Nicola Larini az egyáltalán nem rossz 13. helyen fejezte be a második futamot, csapattársa Huff a 16. lett.

Az egyénieknél Tom Coronell volt a nyerő ember; Toledojával az abszolút 14. helyen ért célba.

A 2. futam pontszerző helyein a befutási sorrend:

1. Jörg Müller                          BMW
2. Dirk Müller                          BMW
3. Andy Prialux                        BMW
4. Antonio Garcia                    BMW
5. Augusto Farfus Jr.               Alfa Romeo
6. Jordi Gené                           Seat
7. Fabrizio Giovanardi             Alfa Romeo
8. Gabriele Tarquini                 Alfa Romeo

Jelenleg a bajnokság állása a következő:

1. Dirk Müller (GER)                   29p     
2. Jörg Müller (GER)                   25p     
3. Andy Priaulx (GBR)                 23p     
4. Antonio García (ESP)              19p     
5. Gabriele Tarquini (ITA)            14p

A következő versenyen, melyre május 15-én kerül sor Silverstoneban, a hendikep súlyok a következőképpen alakulnak:

Andy Prialux                +50 kg
Dirk Müller                  +50 kg
Jörg Müller                  +50 kg
Antonio Garcia            +35 kg
James Thompson         +15 kg
Augusto Farfus Jr.        +5 kg
Gabriele Tarquini         +5 kg

Kapcsolódó fórum:
Motorsport (WTCC, stb.)

Kapcsolódó írásaink:
WTCC - Az első futam - Felemás szezonnyitó
WTCC szabályzat – új hendikep súlyrendszer
Jóváhagyták a 2005-ös WTCC versenynaptárat 
ETCC 2004 – Tarquini nyert, Prialux a bajnok

Írta:
Tedi