Tört, zúzott a WTCC mezőnye Brazíliában

2006-07-03  Teddy
A csapatok évi amortizációs költségük 50%-át valószínűleg ezen a hétvégén költötték el, miután kis túlzással a fél mezőny falnak ütközött. Farfus viszonylag ép bőrrel megúszta, de mégsem örülhetett igazán.
Hírek >> 2006  

Nagy volt a nyomás Farfuson, hiszen hazai pályán kellett jól teljesítenie, ami végülis össze is jött neki, de nagy álmát, hogy hazai pályán nyerje meg a két futam valamelyikét, sajnos nem sikerült valóra váltania. Pedig az esélye megvolt rá, hiszen az első helyről vághatott neki az első versenynek. Sokáig tartotta is magát, a rajtja is nagyon jó volt, de az egy éves technikával képtelen volt tartani a lépést a Seatokkal. A 10. körben előzte meg a későbbi futamgyőztes Jordi Gené, majd Peter Tertling. A harmadik hellyel kellett tehát beérnie a brazil pilótának.

Az elmúlt futamokhoz képest feltűnően jól teljesített az Alfa, köszönhető ez talán a hendikep súlyoknak, hiszen az összes éllovas 50 kg körüli plusz súlyt kapott. Gianni Morbidelli a második rajt után megelőzte Prialux-t és ezzel feljött a hetedik helyre. Ez a helyezése már nem is változott a verseny végéig, így Prialux az első rajtkockából kezdhette a második kört.

Na igen, a megismételt rajtok...volt belőlük pár a hétvége alatt. Az elsőt Lucas Molo miatt kellett elrendelni az első futamon, az újonc ugyanis megpördült a gumifalba csapódás után és a pálya közepén állapodott meg. Beküldték a Safety car-t, mely után repülőrajtot vett a banda és újra elkezdhette a cirkuszt. Az első futamon szerencsére csak ez az egy baleset történt, de ott volt még a második menet, ami tartogatott még meglepetéseket.

Angliában pontot szereztek, itt viszont csak a 18. hely körüli eredményt tudta kisajtolni magából a Chevrolet csapata, Robert Huffnak köszönhetően. A legeredményesebb független versenyző ezuttal Ryan Sharp volt, aki a 12. helyen fejezte be a viadal első felét. Alex Zanardi pedig újfent kiemelkedő teljesítmény nyújtott: a 26. pozícióból rajtolva végülis 10. helyen ért célba.

A második futamot tehát a címvédő Andy Prialux kezdhette az élről, mellöle az ex-F1 pilóta Gianni Morbidelli indult. Köztük végül is nem alakult ki parázs küzdelem, főleg annak köszönhetően, hogy az Alfás olaszt két Seat is megelőzte. Rydell és Thompson nehezítették meg Morbidelli dolgát, de Farfus is ott ólálkodott mögöttük, így aztán a Seatosoknak sem volt túl sok nyugodt pillanatuk. Morbidelli feljött a második helyre, Farfus pedig már a negyediken járt, amikor összeütközött Rydellel. Mindketten pont nélkül zárták a második futamot. Prialux pedig senkitől nem zavartatva nyerte meg a  fuatomot.

Aztán jött az autóbontás. Kétszer is be kellett küldeni a Safety car-t a pályára, mivel a pilóták egy része képtelen volt a célegyenes ráfordítóját abszolválni és a gumifalban kötöttek ki. Ezek közé tartozott Luca Rangoni, aki szerencsére karcolások nélkül úszta meg a látványos balesetet. Az újraindulás után Prialux megőrizte vezető helyét a +65 kg súly ellenére is, Zanardi viszont feljött a harmadik helyre és potenciális veszélyt jelenetett Morbidelli második helyére.

Az előzés valószínűleg be is következett volna (látványosan gyorsabb volt a BMW, mint az Alfa), ha Emmet O'Brian nem csapódik bele a gumifalba pontosan ott, ahol Rangoni tette ezt pár körrel előtte. Alig volt már hátra a versenyből, a versenybírók pedig úgy döntöttek, hogy 2 körrel a vége előtt 4 környi Safety car utáni autózás után megszakítják a versenyt. A szabályok értelmében így a piros zászló előtti utolsó kör eredményét kell figyelembe venni. Ez alapján pedig az első Andy Prialux, második Gianni Morbidelli, a harmadik pedig Alessando Zanardi lett.

Eseménydús volt tehát a brazil versenyhétvége, melyen az Alfások felülmúlva eddigi teljesítményüket, már a pódumra is felállhattak. Hogy meddig tart a körülményekhez képest idillinek nevezhető állapot arra majd a következő versenyhétvégén, a július 29-30-án Mexikóban megrendezésre kerülő futamon derül fény. A bajnokságot 10 futam után Andy Prialux vezeti 44 ponttal, őt James Thompson követi 41 ponttal, a harmadik pedig egyelőre Gabriele Tarquini 40 ponttal.
A konstruktőrök versenyét a Seat vezeti 126 ponttal, de csak 1 pont előnyük van a BMW-vel szemben. Az Alfa tisztes távolságból szemléli az eseményeket, eddig 75 pontot szereztek az évad során.

Kapcsolódó írásaink
WTCC - Most akkor visszatértünk, vagy nem!?
WTCC - Eső és leégés
WTCC - Leszerepeltek az Alfák...
WTCC – Évadnyitó Monzában
WTCC – Három Alfa a bajnokságban
Az Alfa egy évre kiszáll a WTCC-ből
WTCC - Balszerencsés búcsú
A 156-os versenyautók bemutatása

Kapcsolódó fórum:
Motorsport (WTCC, stb.)

Írta:
Tedi