Italian Automotive Awards - Végeredmény

2006-12-22  Teddy
Véget ért az Italiaspeed.com által indított, sokak számára nagy fejtörést okozó szavazás. A kilenc kategória szinte mindegyikében a papírforma igazolódott be.
Hírek >> 2006  

Az Interfuture Media, a Magnoletsi és az Italiaspeed.com által indított szavazás 18 napon keresztül zajlott a www.italianawards.com oldalon. Ez idő alatt több, mint 119 ezren szavaztak kilenc kategóriában kilencven jelöltre.

Az abszolút nyertes, tehát aki/ami a legtöbb szavazatot kapta, az Alfa Romeo szupersport autója, a 8C Competizione lett. összesen 6.362-en voksoltak rá, ezzen természetesen a saját kategóriáját ("Év legegzotikusabb autója") is toronymagasan nyerte a Ferrari 599 GTB Fiorano (4.434) és a Maserati MC12-es limitált szériájú Versione Corsa előtt.

Az "Év szériagyártású autója" kategóriában is Alfa Romeo siker született. A közönségdíjat a lassan megszámlálhatatlan sok szépségdíjat begyűjtő Spider nyerte 2.605 szavazattal. A második helyre szintén egy milánói csodabogár, a vadonat új GT Coupé Q2-ese ért fel 2.219 vokssal. A "bronz érmet" ebben a kategóriában a Fiat Panda legdurvább változata, a Panda 100 HP (1.124) kapta.

Nem okozott nagy meglepetést az eredmény az "Év haszongépjárműve" kategóriában, ahol az új Fiat Ducato vihette el a pálmát. Összesen 4.916-an gondolták úgy, hogy ez a típus a legjobb az olaszok között. Az ezüst érmes a Fiat Scudo (1.838) lett, a harmadik helyen a Grande Punto átalakított, kishaszonjármű verziója (1.043) futott be.

Természetesen nem szabad megfeletkezni azokról a tuningcégekről sem, akik némi teljesítménynöveléssel, vagy egy egyedi verzió elkészítésével járulnak hozzá a márka nevének fényesítéséhez. Az "Év tuning modellje" 2006-ban a Pininfarina által készített 4/5-ös Ferrari lett 6.255 szavazattal. Ezzel az Autodelta Brera J5 3.2C-t (4.910) és Zagato Ferrari 575 GTZ-jét (1.938) utasította maga mögé.

Meglepetés született viszont az "Év koncepcióautója" kategóriában, ahol a fennálásának 100. évfordulóját ünneplő Lancia diadalmaskodott Delta HPE nevű tanulmányautójával. 4.837-en szavaztak a régi-új Deltára, míg az Alfa Romeo Divára "csak" 2.249-en, a Lamborghini 21. századi Miurájára pedig 1.648-an.

Nem volt ilyen egyértelmű a végeredmény az "Év technikai újdonsága" kategóriában. Kicsivel több, mint száz szavazattal nyert a Blue&Me rendszer (2.480), melyet a Fiat és a Microsoft közösen fejlesztett ki. Második helyre szorult a szintén a Fiat által megalkotott Starjet motor (2.338), a képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig a Fiat Panda MultiEco állhatott fel.

Nekünk Alfásoknak nagy fejtörést okozhatott, hogy az "Év versenyautója" kategóriában hova is szavazzunk. Vigyük haza a voksunkat és a világbajnoki címről éppen lemaradt Alfa 156 S2000-re szavazzunk, vagy a hasonlóképpen járt Ferrari 248 F1-re? Az emberek nagy többsége a Ferrarira szavazott, egészen pontosan 2.965-en. Az Alfát még a Fiat Grande Punto Rally is megelőzte 2.054 vokssal. Hozzáteszem joggal, hiszen a kis méregzsák idén megnyerte az IRC-t és az Európai Rally Bajnokságot is. Az Alfára végül 1.967-en szavaztak.

Sergio Marchionne a Fiat vezérigazgatója csodát művelt idén. Átbillentette a Fiat pénzügyi mérlegét milliárdos veszteségből százmilliós nyereségbe. Úgy tűnik ezt a szavazók nem felejtették el, hiszen Marchionne nyerte az "Év cégvezetője" díjat 2.246 vokssal. Második helyre az ItalDesign vezetője, Giorgetto Giugiaro ért fel 1.878 szavazattal, a harmadik ebben a kategóriában Antonio Baravalle (1.060) az Alfa Romeo vezérigazgatója lett.

Az utolsó, az "Év versenyzője" kategóriában a papírforma érvényesült. Toronymagasan, 5.276 szavazattal az idén visszavonult Michael Schumacher nyerte a megmérettetést. Második helyen a motoros "Doktor" Valentino Rossi (1.884) végzett, és még Augusto Farfus is felért a dobogóra.

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Tedi