Töretlen a lendület az Alfánál

2007-05-03  Teddy
A konszernen belül az Alfa Romeo produkálta a legnagyobb bővülést az újautó piacon, de a többi márkára sem lehet panasz.
Hírek >> 2007  

Az autógyártókat tömörítő ACEA a napokban hozta nyilvánosságra az új autó eladások első negyedéves statisztikáját, mely szerint Európaszerte stagnál az autópiac. Januárban még a növekedés jelei voltak tapasztalhatóak, február és március hónapkra viszont elfogyott a csekély lendület. Összességében 0.2 százalékkal kevesebb új autót regisztráltak tavalyhoz képest.

Ebben a stagnáló helyzetben a Fiat ismét képes volt pozitívban tartani mérlegét és a nagy autógyártó konszernek közül a Toyota után a legnagyobb bővülést produkálta. 6.4 százalékkal adtak el több autót az elmúlt év azonos időszakához képest.

Természetesen ismét a Fiat gyártotta le a legtöbb autót a cégóriáson belül. 269.039 autójuknak találtak gazdát, ami 6.3 százalékkal jobb eredmény tavalyhoz képest. Piaci részesedésük ezzel 7.8-ról 8.3 százalékra kúszott fel. A tavalyi eladási boom után ez az eredmény kimagasló, melyet továbbra is a Pandának és a Grande Puntónak köszönhetnek leginkább, a Bravo eladásai még annyira nem mutatkoznak meg.

Az Alfa Romeo mondhatni ismét virágkorát éli. A konszernen belül a milánóiak tudták a legjobb eredményt felmutatni, 7.1 százalékkal növelték eladásaikat. Ezzel átlépték a 40 ezres határt, sőt, meg sem álltak 42.830 eladott autóig. Piaci részesedésük a jó teljesítmény ellenére nem változott sokat, egy százalékponttal 0.9-ről 1 százalékra módosult. A fejlődéshez köze volt az ausztráliai piacon való markánsabb megjelenésnek, illetve Európában is jól fogynak a modellek.

A Lancia tavaly csak nyüglődött, többször is felmerült, hogy a Fiat valóban meg akarja-e menteni a patinás márkát. Idén belehúztak és 6.1 százalékkal überelték tavalyi teljesítményüket. 37.619 autót adtak el, ami piaci részesedésre lefordítva 0.9 százalékot (+0.1 százalék a tavalyi első negyedévhez képest) jelent. Az Ypsilon és a Musa viszont továbbra is áhitozik egy másik húzómodell iránt. Biztos ami biztos, egy arculatváltást azért eszközöltek a Lanciánál.

Írta:
Tedi