MiTo - a jégszobor életre kel

2008-08-20  Teddy és Halesz
Április elején, amikor még csak gyári fotók voltak a MiTóról, AlfaCityben a világon elsőként volt látható élőben, 3D-ben az Alfa új kisautója, igaz "csak" jégszobor formájában. Azóta sok autót szereltek össze Torinóban, megvolt a hivatalos premier és közeleg a hazai bemutató is. Most, Magyarországon először az Alfa Amore találkozhatott a MiTóval. Gyorsteszt következik egy gyorsrandiról.
Magazin >> AlfaTeszt  

Jön a MiTo

Az Autóház Budaörs telepére megérkezve már kutattuk, hogy merre lehet a MiTo, de minden egyes, a távolban parkoló piros autóra irányuló "Ott van!" felkiáltásunkat egy csalódott felismerés követte: az csak egy Bravo. Aztán egyszer csak kigurult a mosóból... nagyon régóta vártuk már ezt a pillanatot. Vigyor az arcokon, és az első megállapítás, hogy a lámpa tényleg nem olyan bumfordi, mint a képeken. Aztán a második, hogy ez a piros szín mintha élénkebb lenne, mint az eddigi Alfa Rosso árnyalatok. És a harmadik: nagyon szép a hangja. Négyhengereshez képest kellemes dörmögős hang távozik a kipufogóból.

Hát ha már itt van, akkor lássuk! A képekhez képest nem sok újdonságot mutat az autó, maximum az arányokat lehet újraértelmezni rajta. Ahogy sejtettük, "élőben" más mint ahogy a képek visszaadják. Az orra viszonylag alacsony, magasan hordja a seggét és túl feltűnőek a nagy kerékjárati ívek. Nem a szélesítés, hanem a kerékjárati ív és a kerék közötti hézag. Jót fog tenni neki egy ültetés. A 17-es felni gyönyörű, bár  nem hat túl nagynak az autón. A feneke megszokást kíván, mert a lámpák alatti rész viszonylag széles, az a fölötti viszont keskeny.

Az ajtó, ha felhúzzuk az ablakot, akkor rövidebbnek tűnik, az üveg ugyanis beljebb kezdődik, mint az ajtó széle. Ügyes húzás. És ha már az ajtónál járunk: a kilincs nagyon szép, ízléses darab, jó megmarkolni és magunk felé húzva nyitni. Hasonlít a 147-esen és a GT-n lévőre.

Maga az ajtó viszont nagyon nehéz. Nyitásnál érződik ez jobban, főleg, ha belülről akarunk kikászálódni. A csajok biztos nem fogják nagyon szeretni, viszonylag nagy erő kell a mozgatásához. Viszont keretnélkülisége ellenére nagyon - nyilván a súlya miatt -  szépen és pontosan csukódik. Még valami az ajtókról: osztatlan sikert aratott a csomagtér nyitás megoldása. A jelet kell megnyomni és felpattan az ajtó; ezt a megoldást középkategóriás modelleknél szoktuk szeretni, nem egy B kategóriás kisautóban. Szóval nagy piros pont. 

Az éppen arra járó, egy Lancia Deltáért érkező Totalcaros Kari és Winkler Robi is megsasolták a vasat, Winkler csak annyit mondott: nagyon pofás kis játékszer.

 
Az ajtó nyitva, szálljunk be. Szövet kárpit fogad fekete színben, a konzolon, illetve a műszereket körülölelő műanyagon pedig karbon-hatású anyag van, ami tapintásra is nagyon klassz, kinézetre meg főleg. A középkonzol fényes műanyagja köszön vissza a kormányon is, ezt is szerettük, hiába kemény, mégis minőségi darab benyomását kelti és nem idegen az autó belsejétől. Ha becsukjuk az ajtókat, akkor a fordulatszám mérő és a km óra közötti LCD-n megjelenik a MiTo arca; kedves fogadtatás. A gyújtás ráadása után az órák elindulnak a végállapotuk felé, majd visszatérnek a kiinduló pontra. Ezután indítás, amit a kipufogóból nagyon kellemes morajlás kísér, ami kicsit szolidabban ugyan, de folytatódik az alapjáratra való beállás után is. Gyorstesztünk abszolút piros pontja a piros (NEM, nem kék!) háttérvilágítás. Este biztos frankó lesz. Maga a műszeregység egyébként a volán mögé beülve kompaktnak hat, minden kézre esik, és az embernek nem lesz klausztrofóbiája.
 
 
A váltóról elhamarkodott lenne bármit is kijelenteni, mert a próbakörök még váratnak magukra - csak egy gyors Y-fordulót tudtunk csinálni a parkolóban -, de kapcsolgatva nagyon patent darabnak tűnt. Nem jár túl hosszú úton és a viszonylag hosszú kar ellenére is pontosan, szépen kapcsolható. Közvetlen a váltó előtt található a DNA kapcsoló, amivel a motor karakterisztikáját, a gázreakciót és a kormányrásegítést lehet variálni. Masszív egy jószág, jó érzés megfogni, nagyon jó kapcsolgatni és jó helyen is van. Dynamic módba állítva a középső kijelzőn egy digitális turbónyomás mérő jelenik meg. Jópofa, de igazán elférhetett volna a műszerfalon egy analóg kijelző. Ami meglepő volt az a gázreakció; alap helyzetben is nagyon közvetlen volt, ennél sokkal rosszabbra számítottunk!
 
 
A másik meglepetés viszont a hátsó helykínálat volt. Nagyon kisautós. A 145-öshöz viszonyítva kevesebb a hely. 

Apróságok

A DNA kapcsolóhoz képest nagyon gagyinak tűnt a Windows BluMe USB csatlakozója. A csati fedele csúsztatható - na ez fog nagyon hamar letörni. Divat szidni a Windowst is, sajnos autós körökben furcsa képzelettársításra ad okot egy Windows logó... Kérem csukjon be minden ablakot, majd indítsa újra?
 
Nagyautós a tükör alatt lévő biztonsági öv visszajelző fénysor... még a hátul ülők be nem kötött biztonsági övére is figyelmeztet. Ráadásul a mögöttünk haladó rendőr autóból is látni! 
 
 
Ismét egy Alfa, ami kiált a kisméretű rendszámért. Már látjuk magunk előtt, ahogy a kereskedésekben felerőltetik az elejére a normál méretű lemezrendszámot... Kedves illetékesek: visszasírjuk a matrica rendszámot!!!
 
  

Fekete leves

Hogy árnyaljuk kicsit a képet, megemlítenénk pár dolgot, ami ugyanúgy a MiTo része, de nem pozitív. Az egyik, ami nagyon szemet szúrt: az ajtókárpit oldalt lemezcsavarokkal van felfogatva. Na itt majdnem elsírtuk magunkat, erre csak rátett egy lapáttal a párásodó harmadik féklámpa. Utóbbit betudjuk egyedi hibának, de azok a csavarok...
 
Azon már fent sem akadtunk, amin a többi kollega igen, hogy a kormány és a műszerek közti kis rést egy eredeti műbőr utánzattal takarták el elég ízléstelenül. A beltér kárpótol ezért. 
 

A MiTo megy

Vannak részletei, amik nagyon tetszenek, vannak, amik kevésbé, de valahogy mintha nem akarna összeállni. Egyelőre. Rendben van az autó, nagyon szép és 10-ből 7-nek biztos tetszene is, de olyan, mint egy megszelídített vaddisznó. Hiányzik belőle a vadság, hiába tud 8 mp alatt 100-ra sprintelni, aki ránéz, nem hiszi el. A GTA talán kiköszörüli ezt a csorbát. 
 
Folytatás következik szeptemberben egy igazi teszt alkalmával.
 
 

 

Kapcsolódó írásaink:

Kapcsolódó galériák:

Írta:
Teddy és Halesz
Kapcsolódó topic:
MiTo

Az utolsó 3 hozzászólás:

Attis2017-05-16 08:39:31 // 6108
"Kedves sárga Mitos barátom"!

Te, aki tegnap este fél 9-kor a Méta utcai Mekiből kifelé menet az emberekre mutogattál és közben mondtad a csajodnak/feleségednek, hogy cigány, cigány cigány, az is cigány.
B@zd meg te gyökér! Elárulok egy titkot, ha lettek volna cigányok, téged kiskanállal szednek össze, mert feleslegesen gyűlölködsz és kelted a hangulatot! Mekkora egy tirpák vagy? Vagy esetleg ennyire rasszista vagy? Engem még nem cigányoztak le, de nem is ez dühített fel, hanem a bunkó fasiszta megnyilvánulásod és hogy feleslegesen gyűlölködsz! Gratulálok!

(A többiektől pedig elnézést kérek, ez csak annak az egy embernek szól).
BCS2017-05-15 18:19:00 // 6107
Visszaváltáskor kisturbós motor esetén ez előfordul, túlpörgi magát a motor, és olyan mintha nem menne egy pillanatra. Lassan kell visszakapcsolni, vagy egy picit motorfékkel haladni és úgy visszapakolgatni.
Amúgy szerintem nem mechanikus gond lehet, hanem motorvezérlő elektronika, vagy jeladó, gyanítom nem kap időben jelet a pillangószelep. Szerintem, ha kicserélteted rajta a szükséges dolgokat, akár rá is tudnának nézni a szerelők.
Leewyke2017-05-15 15:26:42 // 6106
Szia, köszi az infokat. A gázpedál hiba Normal, és Dinamic üzemmódban is jelentkezik reggelente. Napközben ha már elég meleg az idő, akkor semmi probléma, viszont reggelente ha a gázpedállal nem érzékeli a gázadást, akkor sajnos a tempomat is másodszori érzékeléssel kezdi gyorsítani az autót. Visszaváltáskor rendszeres a probléma, de előfordul úgy is, hogy ugyanazzal a tempoval megyek, és egyszer csak már nem érzékeli a gázt. Gázpedál csere szerintetek megoldhatja a problémát, vagy többről lehet itt szó?
Köszi előre is a segítséget, üdv, Livi