MiTo - a jégszobor életre kel

2008-08-20  Teddy és Halesz
Április elején, amikor még csak gyári fotók voltak a MiTóról, AlfaCityben a világon elsőként volt látható élőben, 3D-ben az Alfa új kisautója, igaz "csak" jégszobor formájában. Azóta sok autót szereltek össze Torinóban, megvolt a hivatalos premier és közeleg a hazai bemutató is. Most, Magyarországon először az Alfa Amore találkozhatott a MiTóval. Gyorsteszt következik egy gyorsrandiról.
Magazin >> AlfaTeszt  

Jön a MiTo

Az Autóház Budaörs telepére megérkezve már kutattuk, hogy merre lehet a MiTo, de minden egyes, a távolban parkoló piros autóra irányuló "Ott van!" felkiáltásunkat egy csalódott felismerés követte: az csak egy Bravo. Aztán egyszer csak kigurult a mosóból... nagyon régóta vártuk már ezt a pillanatot. Vigyor az arcokon, és az első megállapítás, hogy a lámpa tényleg nem olyan bumfordi, mint a képeken. Aztán a második, hogy ez a piros szín mintha élénkebb lenne, mint az eddigi Alfa Rosso árnyalatok. És a harmadik: nagyon szép a hangja. Négyhengereshez képest kellemes dörmögős hang távozik a kipufogóból.

Hát ha már itt van, akkor lássuk! A képekhez képest nem sok újdonságot mutat az autó, maximum az arányokat lehet újraértelmezni rajta. Ahogy sejtettük, "élőben" más mint ahogy a képek visszaadják. Az orra viszonylag alacsony, magasan hordja a seggét és túl feltűnőek a nagy kerékjárati ívek. Nem a szélesítés, hanem a kerékjárati ív és a kerék közötti hézag. Jót fog tenni neki egy ültetés. A 17-es felni gyönyörű, bár  nem hat túl nagynak az autón. A feneke megszokást kíván, mert a lámpák alatti rész viszonylag széles, az a fölötti viszont keskeny.

Az ajtó, ha felhúzzuk az ablakot, akkor rövidebbnek tűnik, az üveg ugyanis beljebb kezdődik, mint az ajtó széle. Ügyes húzás. És ha már az ajtónál járunk: a kilincs nagyon szép, ízléses darab, jó megmarkolni és magunk felé húzva nyitni. Hasonlít a 147-esen és a GT-n lévőre.

Maga az ajtó viszont nagyon nehéz. Nyitásnál érződik ez jobban, főleg, ha belülről akarunk kikászálódni. A csajok biztos nem fogják nagyon szeretni, viszonylag nagy erő kell a mozgatásához. Viszont keretnélkülisége ellenére nagyon - nyilván a súlya miatt -  szépen és pontosan csukódik. Még valami az ajtókról: osztatlan sikert aratott a csomagtér nyitás megoldása. A jelet kell megnyomni és felpattan az ajtó; ezt a megoldást középkategóriás modelleknél szoktuk szeretni, nem egy B kategóriás kisautóban. Szóval nagy piros pont. 

Az éppen arra járó, egy Lancia Deltáért érkező Totalcaros Kari és Winkler Robi is megsasolták a vasat, Winkler csak annyit mondott: nagyon pofás kis játékszer.

 
Az ajtó nyitva, szálljunk be. Szövet kárpit fogad fekete színben, a konzolon, illetve a műszereket körülölelő műanyagon pedig karbon-hatású anyag van, ami tapintásra is nagyon klassz, kinézetre meg főleg. A középkonzol fényes műanyagja köszön vissza a kormányon is, ezt is szerettük, hiába kemény, mégis minőségi darab benyomását kelti és nem idegen az autó belsejétől. Ha becsukjuk az ajtókat, akkor a fordulatszám mérő és a km óra közötti LCD-n megjelenik a MiTo arca; kedves fogadtatás. A gyújtás ráadása után az órák elindulnak a végállapotuk felé, majd visszatérnek a kiinduló pontra. Ezután indítás, amit a kipufogóból nagyon kellemes morajlás kísér, ami kicsit szolidabban ugyan, de folytatódik az alapjáratra való beállás után is. Gyorstesztünk abszolút piros pontja a piros (NEM, nem kék!) háttérvilágítás. Este biztos frankó lesz. Maga a műszeregység egyébként a volán mögé beülve kompaktnak hat, minden kézre esik, és az embernek nem lesz klausztrofóbiája.
 
 
A váltóról elhamarkodott lenne bármit is kijelenteni, mert a próbakörök még váratnak magukra - csak egy gyors Y-fordulót tudtunk csinálni a parkolóban -, de kapcsolgatva nagyon patent darabnak tűnt. Nem jár túl hosszú úton és a viszonylag hosszú kar ellenére is pontosan, szépen kapcsolható. Közvetlen a váltó előtt található a DNA kapcsoló, amivel a motor karakterisztikáját, a gázreakciót és a kormányrásegítést lehet variálni. Masszív egy jószág, jó érzés megfogni, nagyon jó kapcsolgatni és jó helyen is van. Dynamic módba állítva a középső kijelzőn egy digitális turbónyomás mérő jelenik meg. Jópofa, de igazán elférhetett volna a műszerfalon egy analóg kijelző. Ami meglepő volt az a gázreakció; alap helyzetben is nagyon közvetlen volt, ennél sokkal rosszabbra számítottunk!
 
 
A másik meglepetés viszont a hátsó helykínálat volt. Nagyon kisautós. A 145-öshöz viszonyítva kevesebb a hely. 

Apróságok

A DNA kapcsolóhoz képest nagyon gagyinak tűnt a Windows BluMe USB csatlakozója. A csati fedele csúsztatható - na ez fog nagyon hamar letörni. Divat szidni a Windowst is, sajnos autós körökben furcsa képzelettársításra ad okot egy Windows logó... Kérem csukjon be minden ablakot, majd indítsa újra?
 
Nagyautós a tükör alatt lévő biztonsági öv visszajelző fénysor... még a hátul ülők be nem kötött biztonsági övére is figyelmeztet. Ráadásul a mögöttünk haladó rendőr autóból is látni! 
 
 
Ismét egy Alfa, ami kiált a kisméretű rendszámért. Már látjuk magunk előtt, ahogy a kereskedésekben felerőltetik az elejére a normál méretű lemezrendszámot... Kedves illetékesek: visszasírjuk a matrica rendszámot!!!
 
  

Fekete leves

Hogy árnyaljuk kicsit a képet, megemlítenénk pár dolgot, ami ugyanúgy a MiTo része, de nem pozitív. Az egyik, ami nagyon szemet szúrt: az ajtókárpit oldalt lemezcsavarokkal van felfogatva. Na itt majdnem elsírtuk magunkat, erre csak rátett egy lapáttal a párásodó harmadik féklámpa. Utóbbit betudjuk egyedi hibának, de azok a csavarok...
 
Azon már fent sem akadtunk, amin a többi kollega igen, hogy a kormány és a műszerek közti kis rést egy eredeti műbőr utánzattal takarták el elég ízléstelenül. A beltér kárpótol ezért. 
 

A MiTo megy

Vannak részletei, amik nagyon tetszenek, vannak, amik kevésbé, de valahogy mintha nem akarna összeállni. Egyelőre. Rendben van az autó, nagyon szép és 10-ből 7-nek biztos tetszene is, de olyan, mint egy megszelídített vaddisznó. Hiányzik belőle a vadság, hiába tud 8 mp alatt 100-ra sprintelni, aki ránéz, nem hiszi el. A GTA talán kiköszörüli ezt a csorbát. 
 
Folytatás következik szeptemberben egy igazi teszt alkalmával.
 
 

 

Kapcsolódó írásaink:

Kapcsolódó galériák:

Írta:
Teddy és Halesz
Kapcsolódó topic:
MiTo

Az utolsó 3 hozzászólás:

Selmak2024-04-15 12:47:38 // 6832
pl. csomagter vilagitas kapcsolo!

Az kb 5 perc után lekapcsol ha nyitva hagyod.
berobbantam2024-04-13 19:02:43 // 6831
Szia.
Azt írtad több villamos szakinál is volt már.Nekik meg kellett volna találni a baj forrását.Én mérnék egy töltést alapjáraton és fordulaton is.Utána megnézném mennyi áramot vesz fel a kocsi nyuhalmi állapotban.Azt se tudom hogy használod.Nekem anno az 1.4 benzines bravát 3-4 hetente ki kellett vinni a városbol.A rövid utak sok indítózás leszopálta az akkut.Pedig nem ment rajta világítás nem használtam a klímát.Az 56 diesel.A klíma zene tompított nonstop üzembe van.De annak még sincs ilyen nyűgje.Pedig napi 8 km az átlag köröm 5 megállással.Az előző akku majd 4 évig tűrte ezt télen nyáron.Pedig noname volt.
zgi5212024-04-13 17:15:51 // 6830
sztem ez egy vegtelen egyszeru hiba lesz csak
senki nem gondol ra.
pl. csomagter vilagitas kapcsolo!

gyujtas nelkul csekkolni kell a bizti tablat, hogy hol
folyik tovabbra is aram nyugalmi allapotban.

igen, tudom nehez kompetens szakit talalni😳