Mutasd

>> Szerviz2016-02-17

Vezérlés és olajcsere ideje is eljött. Vezérlésmódosító és balance tengely csapágy még hátra van ugyan de még mindkettő használható állapotban van. a hosszbordás szíj szintén.
Olajnak pedig Selenia 20k Alfa Romeo ment, szűrővel együtt persze. 254000km

 
>> Szerviz2015-12-27

Szereztem bontott csomagtér teleszkópot, és valamennyivel jobb állapotú csomagtér kéder gumit. most felpattintottam.

>> Szerviz2015-12-23

A kartergázcső csere részeredményt hozott, elindulás ki simult, 1500-3000rpm-ig viszont továbbra is maradt az erőtlenség, bár nem fuldoklott már annyira. Egy hosszabb út során viszont feltűnt hogy 5.fokozatban már 4500as fordulattól nincs tovább. max. sebesség kb 140km/h és a mutatót ide is ragasztották, innen már nem volt tovább élet....komolyabb pánik. füst nincs, csövek épek, légszűrő tiszta, fojtószelepház tiszta, minden mutató stabil jó értékeken DE! nem megy. Találgatások: vezérlésmódosító? szívócsőhossz vezérlés? gyújtás? légtömegmérő? a legegyszerűbben diagnosztizálható hibát (LMM) hagytam utóljára :( pedig csak le kell húzni és ki is derül. Bizarr módon eléggé tetszett lehúzott LMM-el való közlekedés :D közvetlenebb ingerlékenyebb az autó, erősebbnek érződik, olyan jó kis csattogós karburátoros versenykocsinak érződött. motorhang öblösebb erősebb, kipufogó is másként szól. kár, hogy ilyenkor csak üzem meleg motorral lehet haladni, hidegen alig van alapjárat, nehéz finoman elindulni vele, részterhelés szinte nincs is. de a padlógáz....hát az mennyei.
Lényeg az, hogy kellett venni új gyári BOSCH légtömegmérőt. nem olcsó..szép karácsonyi ajándék. Cserét magam csináltam. Lényegében s levegőcsőt kell csak széthúzni és jövöget is szépen kifelé. 251000Km

 
>> Szerviz2015-11-06

Érdekes tünetekkel kezdte. Kezdetben kb. 3000es fordulatig nem igazán ment, kimondottan olyan érzés volt, mintha valami húzná visszafelé, de utána meg hirtelen megindult. Tetszett is az érzés, amint nyomaték is erő is hirtelen jön meg a kezdeti tétlenség után, "szökkenve" ment....tudtam, hogy nem igazán normális ez, és egyre romlott az alsó fordulatszám tartomány. miután leellenőriztem a légszűrőt, levegőcsövet, gumi harmonikát szakadás repedés után kutatva megláttam a szépen szétrohadt elmálott hátsó kartergázcsövet. bilincs mentén tőben elszakadva. Reméltem, hogy ez lesz a gond.
A csövet nem tartja egyik ismert autó alkatrészes sem, vagy rendelésre jó drágán, végül egy mezőgazdasági gép-alkatrész boltban kaptam méretre vágva 215 stabil magyar forintért.Lényeg, hogy olajálló legyen a cső! Cserét házilag oldottam meg, motortér burkolatot le kell venni. új "slag" bilincsel raktam vissza.

>> Szerviz2015-10-08

Iszonyúan csikorgott már, szinte folyamatosan menet közben is sírt. Hátsó fékbetétek és tárcsák lecserélődtek, berohadt munkahenger feljavítva. Közben persze megnéztem mi minden vár még rá. futómű kaszni, mindbe alaposan bele kell nyúlni :(

 
>> Szerviz2015-09-24

Eljutottam e nemes feladathoz, nézzük át az autót. Motorjával nem foglalkozom még, elindul megáll, húz ahogy kell (más 156 2.0TS-t nem vezettem így nem sok összehasonlításom van) de legalábbis érzetre mendegél. Egy olajcsere azért bőven elfért benne, Selenia 20K és egy Man filter eddig amit szántam rá.

-Karosszéria kellőképp odavan, első lökhárító törött, a vas meg szépen rohadozik itt-ott. legkomolyabban az első kerekek műanyag a doblemeze mögött kilyukadt, küszöbök alulról itt ott már taknyoltak, "alvázvédelem" még gyári, jobb első sárvédő sarka is kukának tűnik. Kipufogó rendszer egy-két helyen kifúj, hátsó dob még tart, de hangja ércesedik, felette a hőpajzs leszakadt, a többi nagyjából jó.
-Futómű eleje jó kicsit puha, nekem magas is, nem szeretem ha ennyire tolja egy kocsi az orrát, hátsó gátlók műszakin jók voltak, nekem túl puha és magas, de a gátlókon érezni azért hogy bár még kényelemes, nem folyat de túl van már pár pofonon. rugók korrodáltak, hátsó fékek teljesen cserések.