Mutasd

>> Szerviz2024-02-18

Egy ideje nem az igazi az akkum.A reggeli első indítás nehézkesebb volt a szokottnál.Míb végül el jött a nap mikor alfi úgy döntött ma otthon marad.Így vettem bele egy új aksit.Maradtam a jól bevált 4max márkánál.Az előző majd 4 évig bírta nem épp optimális felhasználás mellett.Van hogy 8 km 5 indítás a napi kanyar,és ez heteken át.

 
>> Szerviz2024-01-21

Kellett már egy kis update a futóműnekElső körben cseréltem a két első alsó lengőkart.Lemförder került be.Plusz kapott két első trw stab pálcát.A felső lengőkarok gömbfeje még jó,de a szilentek ezekbe is oda vannak már.Evvel még várok kicsit a jobb időre.
341000 km

 
>> Szerviz2023-06-17

Eljött a szokásos olajcsere ideje.Egyúttal cseréltem a váltóolajat is.Valamint volt egy régebbi problémám.Hosszabb araszoláskor a vízhőfokom 110 fokra is felment.Gépre dugtam,a hűtőventillátor 1-es fokozata nem működött.Kapott egy új előtét ellenállást és már jó is.
336000 km

 
>> Szerviz2022-11-12

Mivel továbbra is napi használatban van az öreglány,így megkapta a szokásos időszakos törődést.Felkerültek a téli kerekek,motorolaj összes szűrővel cserélve.
325500 km

 
>> Szerviz2022-07-12

A minap meglepett a drágám.Este beálltam a garázsba,semmi baja nem volt.Reggel indulok,úgy maradt a légzsák visszajelző.Na faja.Rádugtam a diagot,vezető oldali övfeszítő.Rendeltem egy bontottat.Csere majd hibakód törlés és ujra happy van.

 
>> Szerviz2022-05-29

A minap felkerültek a nyári kerekek.Direkt hagytam ilyen későre,had kopjon a téli is.Csere közbe vettem észre,hogy a jobb külső gumiharangom szakadt.Ment Erhardnak a rendelés,és ma ki is cseréltem.Okulva az elmúlt évek tapasztalatábol rögtön a belsőt is ezen az oldalon.
317000 km

 
>> Szerviz2022-03-29

Ismét eljött a 10000-es csere ideje.A Motul nekem bejött,így ismét az került bele.Egyúttal cseréltem a váltó olajat is.
315000km

 
>> Tuning és extra2021-12-13

Ha a vezérhangya elindul idő kérdése,és követi az egész boly.A 2 dines fejegység egész jól teszi a dolgát.Viszont minél több idelye használom,annál inkább hiányzik a tekerős hangerő szabályzó.Ha már megint kiveszem a fejet,akkor teszek egy próbát egy másik visszatérő gondolattal is.Ez pedig a bose rendszer.Olvasgatva itt ott nagyon megoszlanak a vélemények.Van aki dicséri,van aki azt mondja csak a nevet kell megfizetni de nem egy nagy durranás.Donor után kutakodva jött a felismerés.Alapvetően az nincs megelégedve vele,akinek szedánja van.És csak a szedánban a mélynek nincs ládája.Csak egy konzollal be van dobva a mélynyomó a kalaptartó alá.Lesz ami lesz alapon vettem egy sw-be való rendszert.Valamint egy jelszint csökkentőt,a multikormányhoz egy illesztőt.A kormány gombokat bontottan vettem egy ramaty kormánnyal,épp úgy mint a multikormányos légzsák átvezetőt.Kutakodtam mennyiért lehetne ujra őröztetni a kormányt,mikor rátaláltam a fiatalkatrésznél a 80 százalékkal leértékelt gyári új darabra.Ez is meg lett,olcsóbban mint egy bőrözés.A beszerelést a kormánnyal kezdtem.Ez sima ügy volt.Régi le,átvezető csere,újba bele a gombok,csatik összedug és boldogság.A csere idejére az akkusarut levettem,így hibakódot sem kellett törölni.A fejnél kicsit többet elidőztem.Elvileg plug&play volt minden,viszont nekem nem tetszett a millió egymásba dugott csatlakozó még gondolati szinten sem.A fej csatijára rákötôttem a jelszint sökkentő csatiját.A vezetékeket összesodortam,leforrasztottam és zsugorcsöveztem.Ugyanígy kötöttem be a kormányadapter vezetékeit is.Így összesen 3 bedugós csati maradt a jelszintcsökkentő elmenő részét is beleértve.Akkor faragjuk be a ládát.Akitöl vettem ide adta a láda alsó konzolját is.És milyen nól tette.Ezt rácsavaroztam a ládára.Bepróbáltam,és legnagyobb örömömre a felső első csavarnak találtam egy pont jó helyen lévő furatot a sárvédő alatti merevítőn.Ezt felbővítettem,és kapott egy szegecsanyát.Ezen a ponton becsavaroztam a ládát.Így már ki tudtam jelölni a tartó konzol 3 csavarjának a helyét.Megfurtam a csomagtartó alját és ide is szegecsanyák mentek.Annyi különbséggel,hogy mielőtt a konzolt végleg a helyére csavaroztam jó vastagon leszilóztam mindent a beázások elkerülése végett.A láda a helyén.A csavarokat alulrol jó vastagon lekentem alvázvédővel.Jôhet a kábelezés.A csomagtartóba nekem volt egy aktív mélyem.Ennek a tápját annó az akkutol húztam be.Ezt használtam a bose tápjának is.Testet pedig a hátfalon lévő testelési pontra kötöttem.Jöhetett az ajtók bekábelezése.Kivettem a hátsó ülést,valamint mind a két oldalon a küszöbborítást és a b oszlop takarót alulrol.Az a és b oszlop tövénél megkerestem a hangszórók vezetékeit.Ez járt némi anyázással,mivel a színük sem az ajtóéval sem a fejnél lévővel nem egyezik.De csak meg lett mindegyik.Ezeket itt elvágtam,és összetoldtam a bostol jövővel.Volt egy rca-m is hátul,gondoltam teszek egy próbát.Hát eléggé cudarul szolt.Na akkor kábelezzük ujra a bemenetet is.Csináltam egy ugyanolyan köteget mint a gyári.A pozitív-negatívot csatornánként összesodortam.Minden szálat megírtam a keveredések elkerülése végett.Az eredmény ég és föld volt.Ha már így szétkaptam az autót,behúztam a tolató kamera kábelét is.Használni nem használom.Ugyanúgy tükörböl tolatok,de az utasoknak tetszik.Ha előre tudom,hogy mekkora cumi lesz ez a beépítés lehet nem fogok bele.Így hogy kész van,viszont azt mondom megérte.Nekem tetszik a bose hangja.A magas nem tetszett,hogy lentröl szól.De azt 5 perc alatt átfaragtam a kilics mellé a helyére.Így már nekem nagyon korrekt.

 
>> Tuning és extra2021-11-07

Mint az előző posztban már említettem,a két dines fej beépítésével nem voltam teljesen megbékélve.Az usb csatlakozók helye jó ötletnek bizonyult.Abszolút nincs útban,és könnyen hozzáférhető.Nekiláttam hát gyártani valami értelmes keretet.Az alapanyag üvegszálas autójavító gitt volt.Gyorsan köt,jól csiszolható és nem mellesleg rendelkezésre áll itt vidéken is.A gyári óracsoport takaró továbbra is bent maradt.Gondolkoztam,hogy kiveszem,de két probléma is felmerült.Az egyik,hogy ujra kellett volna gondolni a fej rögzítését.A másik,hogy ehez lényegesen könnyebb hozzáfaragni a keretet mint az óracsoporthoz,aminek íves az üvege.Felmerült még,hogy habbol megcsinálom a keretet és kinyomtattatom 3d nyomtatóval.De felénk nem tudok olyan helyet ahol foglalkoznak ilyennel.Így maradt az üvegszálas gitt.Hát nem mondom,hogy egyszerű volt.😁Kb hatmiliószor próbáltam be.Csiszoltam próbáltam.Ahol kellett beletoldtam csiszoltam próbáltam.Míg végül nem illeszkeddtt rendesen.A gyári óra soport takarót lefestettem feketére.Így nem világít,hol találkozik a kettő.A takaró színe sem 100%-os,de a festékboltbol dolgoztam nem színkódbol.A végeredmény viszont számomra már kielégítő.Ha netán valaki hasonló perverzión gondolkozik,akkor a nyomtatásj javaslom.A prototipus már meg van😊Néhány érdekesség és tapasztalat még.147-be és gt-be árulják ennek a fejnek a butább verzióját beépítő kerettel együtt.1 giga ram 8 giga rom 160000☹️A kihangosító 50 %-os.Én tökéletesen hallok mindent,a másik oldal viszont visszhangos.Kell hozzá külső mikrofon.Nekem az autóban van,viszont a fejen nincs neki csatlakozó.Egyszer majd lehet ezen változtatok.Csak egy jack aljzat kellene a gyári mikrofon helyére.Navigációbol én a wazze-t használom.Fut egyszerre a zene lejátszóval.Ami viszont zavar,ha a wazze beszél a zene elhallgat.Nem szól egyszerre a kettő.A kijelző ha teljesen bele süt a nap láthatatlan.Gyakorlatilag egy szürke kocka.Ez ilyenkor ősszel,kora reggel és este fordul elő.A nap alacsonyabban jár és a hátsó ablakon bele tud sütni.Ami nagyon tetszik.Ha beindítom az autót a hangerő mindíg az előre beállított értéken van,nem azon amin hagytam.Összességében elégedett vagyok vele.Szerintem azt a 30 k-t érte.

 
>> Tuning és extra2021-10-19

Tök véletlen emberi áron elém esett egy 2 dines androidos fejegység.2 giga ram,16 giga tárhely,7 colos kijelző és 4x50 W teljesítmény.2 usb csatlakozó és ami lényeg , hogy egész vékony.Beépítésnél fő szempont volt,hogy ne kelljen szétbarmolni az egész középkonzolt.Végül addig sakkoztam míg be nem faragtam.Ha vissza akarom alakítani,csak a középső óracsoport takaróját kell cserélnem.Az usb cstlakozóknak is meg lett a helye.Első nekifutásra csak kivezettem a hamutál alatti tárolóba.Ott nem is tetszett a lógó kábel,meg útban is volt a telefonomnak.Ott szoktam tartani.A gps antenna a szélvédő bal felső sarkába került.Előtte egy kenwood fejegységem volt.Nem mondanám rá a bot fülemmel,hogy az mennyivel szebben szólt.A mélyböl viszont vissza kellett vennem valamennyit,mert szétrâzta a csomagtartót.A fej körüli takaróval majd még játszok ráérő időmben.Amit adnak vele az kb 2 mili vastag,szóval semmire se jó.A tolató kamerát se szereltem még be.Eddig se volt,és jól meg vagyok nélküle.De majd egyszer talán,ha már van alapon.2 negatívum.A hangerő szabályzó lehetne potméteres az érintő helyett.Kormánykapcsolóval ez kiküszöbölhető,de annyira nem izgat.Másik,hogy nagy kanyi számokkal írja az aktuális sebességet,és ezt a család is felfedezte.😀