Mutasd

>> Esemény2017-03-17

2019. március végig érvényes a műszaki.

Km.: 234465.

 
>> Esemény2016-11-29

Kihasználva a napos időt, megjárattam ma az autót. Mivel nincs kizárva, hogy az időjárás rosszabbra fordul, ezért mielőtt visszaálltam volna a garázsba, előtte még lemostam, felkészülve a téli pihenőre.

 
>> Esemény2016-03-09

Évforduló

Februárban volt öt éve, hogy Marklarral együtt elmentünk megnézni a XV. kerületbe egy lelakott, de jobb sorsra érdemes V6-ost, amely esetleg jó alap lehetne egy egyedi autóhoz. Az áprilisban kezdődő felújítás majd egy évet vett igénybe és négy éve 2012. február 29-én fényezték le. De így is éppen csak az AlfaCity előtti este készült el, és pont le tudtunk menni vele Komáromba. De megérte, mert a legszebb 155-nek lett választva. 
Az elmúlt egy-két évben sajnos nem sok időm volt vele foglakozni és autózni, így csak tavaly novemberre lett meg benne az első 5000km-t. Mondhatnám mostanra járattam be. Ezért elvittük egy teljesítménymérésre és ott 206,2LE-t és 436,4Nm-s nyomatékot mértek. (Érdekességként egy 2009-s Audi A8 3.0V6 TDi motorjának a teljesítménye: 233LE és 450Nm.) Igaz előbb 160kg plusz súlyt kellett betenni a két ember mellé, hogy meg lehessen mérni és ne csússzanak meg a kerekek. :-))

Kezdésnek szerintem azért így sem annyira rossz ...

 
>> Esemény2015-02-25

2017. márciusig levizsgázott.
Km.: 233160.

 
>> Szerviz2014-02-09

A tavalyi év nyugalma után, idén végre megoldódott a váltó gondja. Végül az eredeti ötsebességes lett felújítva és az került vissza a helyére. De nem az eredeti állapotában, hanem Fairlane-nek köszönhetően az 5. sebességfokozat ki lett cserélve egy dízelére. Így ezzel az áttétellel most kb.~1000f/p-cel kevesebbet forog a motor egy gyári V6-hoz képest. Ez végsebességben és fogyasztásban is kedvezően hatott az autóra. Köszönöm neki az alkatrészt.
A hatsebességes beépítésétől minden Alfával foglalkozó szerelő óvott, annak gyengébb kivitele miatt.

 
>> Esemény2013-10-18

A Budapesti Olasz Kultúrintézet, a Magyarországi Olasz Nagykövetség támogatásával rendezte meg a "KALEIDOSCOPIO ITALIA 2013, A kultúra és a "Made in Italy" Budapesten" című kiállítását. Az eseményen többek között a motor, a divat, az oktatás, az ipar, a borgasztronómia, a szolgáltató, a lakberendezési és az ingatlanszektor képviselői mutatják be kínálatukat.
A rendezvényre az Alfa Romeo Club Magyarországtól én is meghívást kaptam.

 
>> Egyéb2013-07-10

Lassan, de elindul ez idei évre tervezett szerelgetés. Tavaly őszig a váltó kivételével minden ki lett az autón cserélve. Most ennek is elérkezett az ideje, mert végre sikerült egy 6 sebességest találnom. Amint megérkezik az új kuplung szerkezet, akkor a beépítésükkel lényegében úgy érzem a végére értem az átalakítási elképzeléseimnek.
A váltóért köszönet Zolika155-nek.

 
>> Egyéb2013-05-08

Napra pontosan, hogy egy évvel ezelőtt bekerült a régi szakadt, kopott kárpit, ma végre sikerült kicserélnem egy sokkal jobb állapotú fekete színűre.

 
>> Esemény2013-01-05

Elég régen szerettem volna egy olyan autót, ami igazán jól megy. Erről többször beszélgettünk Marklarral, majd 2010. decemberében felhívott, hogy van egy eladó 155 2,5V6-s, amitől az ismerőse elég olcsón szeretne megválni, így az jó alap lenne az elképzelésekhez. Végül januárban elmentünk megnézni a XV. kerületbe. Sajnos szegény tényleg nagyon lelakott állapotban volt. Az alkuképes ár is jó lett volna, csak nem volt átíratva közben, pedig már kb. a negyedik tulajdonos használta. Mivel ezt kilátástalannak éreztem, így elálltam volna a vásárlástól, de akkor Marklar felajánlotta, hogy rendbe teszi a papírokat és ha nekem úgy jó, akkor majd tőle vegyem meg. Ha nem, akkor majd Ő kezd vele valamit. Így is lett és végül 2011. március végén megegyeztünk, majd május 15-én fizettem ki a paripát. (Meg még a nagy adok-veszekben vele együtt két 164-t is, melyek később cserealapot képeztek a szükséges alkatrészekhez.) Sajnos a balesetem miatt több hónapig nem tudtam vezetni, így egy barátom hozta el végül a XI. kerületből. Állítólag már akkor sem ment rosszul.

Amikor megvettem:
- rozsdafoltok és rohadások sok helyen
- szinte minden elem kisebb-nagyobb mértékben sérült valahol
- törött a jobb oldali tükör és az első vészhárító (konkrétan kuka)
- nem működött a szervokormány és a bal oldali elektromos ablak.
Lesz majd munka vele rendesen.

A motor:
2011. június 17.-én került kiszerelésre. Amit cserélni kellett: - röviden mindent. :-((( Nem csak a karosszéria volt oda, hanem a motor is. Teljes újjáépítés kellett. Új dugattyúk, új csapágyak, hengerfejek, szelepek, stb. Ezen kívül még fel kellett újítani a generátort és a zárlatos önindítót is. Plusz egy teljesen új komplett kuplung szett is kellett, bár ez még mindig nem az igazi.
A váltó:
Az egyetlen, amihez - most - nem kellett hozzányúlni. :-)))
A futómű:
Sajnos itt is mindent cserélni kellett, ráadásul a hátsó hidat kompletten. Plusz új lengéscsillapítók és rugók lettek beépítve.
A karosszéria:
2011. június 25.-én került a karosszériáshoz. A valóság rosszabb volt, mint amire számítottam a látottak és a várhatóak alapján. A tető, a padlólemez, a nyúlványok és az "A" valamint a "B" oszlop kivételével, szinte semmi sem volt menthető. A teljes hátulja szét volt rohadva.
Még szerencse, hogy Marklar elég sok bontott 155-s elemmel rendelkezett, így egy pár Bp.-Érd-Bp. túra után meg is lettek a megfelelő karosszéria elemek a javításhoz.
Ezúton is köszönöm neki, hogy sokszor kisegített alkatrésszel.

2012. március 06. Elkészült a fényezés.
A szín kérdése sokáig nyitott volt. Először meg akartam tartani az eredeti feketét, majd felmerült a szürke ötlete, de mivel olyan már volt, ezért hallgattam a szebbik felemre, hogy ha buli autó, akkor legyen a színe is egyedi. Igaza volt. :-)))

2012. április 19.-én végre bekerült a motor a karosszériába.

2012. május 29.-én motor első indítása. Szépen jár. :-))) Km.: 228.395.

2012. augusztus 16. felkerültek a matricák.

2013.
Bőven lesz még mit tenni idén.
Végre van fekete belső kárpit, csak még ki-, illetve be kell szerelni.
Aztán ...


(Érdekességként pár kép az autó jobb hátuljának az átalakulásáról.)