sagesz93 - főkép

Látván hogy őszről-tavaszra az első sárvédő küszöb spoilertől kilátszó részén lejött a festék és rozsdásnak tűnt, elvittem az autót karosszériáshoz, hogy megnézzük hányadán áll a helyzet. Az alja az autónak le van kezelve, és tökéletes, viszont a két első sárvédő alja szinte teljesen eltűnt... ! A keréknél lévő betéteket leszedve hátul mindkét oldalon a torony tartók kezdődő rozsdásodást mutattak(ami szinte az összes 156-ost érinti), a kerékívről is sok helyen lepattogott a festék ezért megindultak a dolgok, illetve elől a sárvédő előtti dobbetétek is elég csúnyán néztek ki.... A küszöbök még jól néztek ki, hál istennek. Így ezeket megcsináltattam most, nagyon szép lett, viszont sárvédőt lehetetlen volt szín azonosat találni hibátlanban, de majdnem sikerült..... Ezüst-ezüst, de mégis más. Úgyhogy most "foltos" az autó, de majd a fényezést is megcsináltatom később. Ami jó hír, hogy a karosszériás szerint(szerintem a legjobbak Győrben, valler.hu) , az autón mindenhol gyári ponthegesztések vannak és a tömítők is gyáriak, így hál istennek törésmentes, ez 100%.

 

Egyik napról a másikra elszállt a kézifék (nem mintha nagyon sokat használnám...), mint kiderült alulról nézve a hátsó kézifékkötélből a bal oldalra menő a végén elengedett, ezért nem fogott. Wertteile márkájú lett bele és mindkét oldalra, nehogy kis idő múlva meg a másik szálljon el.

 

Vennem kellett nyári gumikat, mert a kocsit még tavaly elég régi és rossz minőségű gumikkal vettem. Hankook Ventus Prime 3-ra esett a választás, 225 / 45 R17 XL.
Volt is egy teszt Győr - Bp - Győr, nagyon jól viselkedik az autó az új gumikkal.
Végre ismét a szép felni a kocsi alatt!

 

Egyik takarítás után jobban megrángattam a két első ülést, utána indítottam és a légzsáklámpa égve maradt + ami feltűnt, hogy a vezetőoldali ülésfűtést ha bekapcsolom, 1-2 percig ég a visszajelzője majd elalszik.. persze az ülés nem melegszik. Elvittem a szerelőhöz, a légzsáklámpa meg is oldódott, az ülésfűtésem pedig nem javítható, új párna kell bele.. egyelőre agyalok milyen megoldás legyen...

 

Mára volt időpontom a villanyszerelőhöz, aki kicserélte a trafót amit Alfás Marektől vettem.
Sikeres volt a művelet, közben még bekerült egy világosabb fényű helyzetjelző is, hogy jobban passzoljon a xenonhoz. Végre megy ismét teljes értékűen a xenonom!
A másik trafót megtartom, felújításhoz jól jöhet.

 

Sikerült trafót találnom, Alfás Marektől! Tudtam, hogy drága történet, de... na mindegy!
A szerelőm január 16-án tudja kicserélni.. remélem megoldódik az ügy.

-

Az autó a nagy téli mínuszokban is pöcc-röff egyelőre!

 

Egyik nap este még ment(villogás és egyéb tünetek nélkül), másnap reggel már abszolút nem adott fényt a jobb oldal.
A szerelőm megnézte, az izzó hibátlan, az áram eljut a trafóig, de onnantól semmi, tehát a trafó végleg megadta magát.... így vadászhatok egy trafót :'(

 

A jobb oldali xenon már egyáltalán nem világít.. a győri villamossági szerelőm azt mondta a tünetekből(az izzó teljesen rózsaszín lett a végére), hogy először egy izzót cseréljünk. Ez most megtörtént.

 

Vásároltam egy szett Barum Polaris 3-at a 16"-s speedline felnire amit még anno a kocsivásárlás után hazaúton vettem. Felgumizásnál kiderült, hogy a felnik jó állapotnak örvendenek.
Az izzítás továbbra is villog, a xenon még tartja magát.

 

Ismét voltam Grósz Ferinél az előre megbeszélt hosszbordás szíj és ehhez tartozó többi alkatrész cseréjére. Minden rendben volt, a szíj nem volt szép. Az izzítás minden indításnál villog, erre is ránézett Feri, de sajnos alkatrész hiányában az orvoslása elmaradt(valamelyik gyertya gyári hibás vagy izzítórelé)
Alul teljesen rohadásmentes az autó, legalább ezt most alaposan szemügyre vettem! Az első futóműnél 1-2 dolog cseréje várható. A jobb oldali xenon vibrál, Feri szerint trafó gond, de Győrben egy villamossági szerelő szerint először izzót kéne cserélni. Hamarosan utána kell járni, de előbb jön egy szett téli gumi.
Megbeszéltem Ferivel, hogy ha minden jól megy, nem lesz váratlan történés a kocsival, akkor csak jövőre találkozunk ez ügyben. Ő pedig reméli, hogy a téli mínuszokban is indulni fog a kocsi az izzítás tünet ellenére... mondjuk ez nem lenne rossz.. :)