sagesz93 - főkép

Mára volt időpontom a villanyszerelőhöz, aki kicserélte a trafót amit Alfás Marektől vettem.
Sikeres volt a művelet, közben még bekerült egy világosabb fényű helyzetjelző is, hogy jobban passzoljon a xenonhoz. Végre megy ismét teljes értékűen a xenonom!
A másik trafót megtartom, felújításhoz jól jöhet.

 

Sikerült trafót találnom, Alfás Marektől! Tudtam, hogy drága történet, de... na mindegy!
A szerelőm január 16-án tudja kicserélni.. remélem megoldódik az ügy.

-

Az autó a nagy téli mínuszokban is pöcc-röff egyelőre!

 

Egyik nap este még ment(villogás és egyéb tünetek nélkül), másnap reggel már abszolút nem adott fényt a jobb oldal.
A szerelőm megnézte, az izzó hibátlan, az áram eljut a trafóig, de onnantól semmi, tehát a trafó végleg megadta magát.... így vadászhatok egy trafót :'(

 

A jobb oldali xenon már egyáltalán nem világít.. a győri villamossági szerelőm azt mondta a tünetekből(az izzó teljesen rózsaszín lett a végére), hogy először egy izzót cseréljünk. Ez most megtörtént.

 

Vásároltam egy szett Barum Polaris 3-at a 16"-s speedline felnire amit még anno a kocsivásárlás után hazaúton vettem. Felgumizásnál kiderült, hogy a felnik jó állapotnak örvendenek.
Az izzítás továbbra is villog, a xenon még tartja magát.

 

Ismét voltam Grósz Ferinél az előre megbeszélt hosszbordás szíj és ehhez tartozó többi alkatrész cseréjére. Minden rendben volt, a szíj nem volt szép. Az izzítás minden indításnál villog, erre is ránézett Feri, de sajnos alkatrész hiányában az orvoslása elmaradt(valamelyik gyertya gyári hibás vagy izzítórelé)
Alul teljesen rohadásmentes az autó, legalább ezt most alaposan szemügyre vettem! Az első futóműnél 1-2 dolog cseréje várható. A jobb oldali xenon vibrál, Feri szerint trafó gond, de Győrben egy villamossági szerelő szerint először izzót kéne cserélni. Hamarosan utána kell járni, de előbb jön egy szett téli gumi.
Megbeszéltem Ferivel, hogy ha minden jól megy, nem lesz váratlan történés a kocsival, akkor csak jövőre találkozunk ez ügyben. Ő pedig reméli, hogy a téli mínuszokban is indulni fog a kocsi az izzítás tünet ellenére... mondjuk ez nem lenne rossz.. :)

 

Megtörtént az első nagy szerviz Grósz Ferinél. Amihez hozzá lett nyúlva: komplett vezérlés, izzítógyertyák, termosztát, váltóolaj. Ami még sürgősnek tűnik, az a hosszbordás szíj cseréje, eléggé meg van tépázva. De egyébként nem érte rossz szó a kocsit :)

 
>> EseményAlfa 156 SW 2.4JTD 10V 150LE EXCLUSIVE // 2016-10-09

A vásárlás napja előtt 1 héttel sikerült először megnéznem az autót, és hát nagy benyomással volt rám. Az autó Németországból származik, ott 160 ezer km-ig szervizkönyves, most 205 ezer van benne, rengeteg extra, amik működnek is, a motor gyönyörűen ketyeg, és teljesen gyári állapot! Amore tag volt az előző tulaj, látszott az autón, foglalkozott vele, megnéztem ezelőtt nem keveset de sajnos mind elhanyagolt volt. Ezután egyik kollégámmal is elmentünk "megszakérteni" az autót, ő is rábólintott. Így az autót meg kellett vennem! Nem volt mit tenni. Azóta eltelt egy hét, és az autó már most a szívemhez nőtt! Egy 2/B Punto után ég és föld. Péntekre beszéltem időpontot Grósz Ferivel, ahol a jelenleg felmerülő gondokat / általam szükségesnek tartott karbantartásokat végzik el az autón. Vezérléscsere, váltóolaj, termosztát, izzítógyertyák (motorolaj és szűrők vásárlás előtt lett cserélve). De lesz majd közben fejegység csere. Elsőre ennyi dolog merült fel, de lesz még mit tenni ezeken kívül is. Ami még durva az a fogyasztás: 5,7 l !!!!