Macccy - főkép
>> AutóápolásAlfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2022-08-05

Full külső-belső kitakarítás és extra motortér tisztítás alulról-felülről.
Érkeznek a babák, nem lehet koszos autóval fuvarozni az ikreket ... :)

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2022-07-25

Eljött hát az idő, már idegesített egy ideje, hogy néha kerregett, annak ellenére, hogy tudtam: típushiba. Vettem akcióban fél áron egy új VALEO kompresszort, nem lehetett kihagyni. A helyi klímaszervíz gyorsan adott időpontot és fél nap alatt elvégezte a cserét, így munkadíjjal együtt is 160 alá befért.

Átnézték a rendszert, a régi kompresszorban nem volt semmi szennyeződés, tiszta olajat szívtak le a közeggel együtt.

>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2022-05-10

A bal oldali rögzítőfék bowdene befagyott még februárban. Korábbi szemrevételezéskor láttam, hogy reped a bowdenház a hátsó kerékhez közel, hát most be is állt a minuszokban. Szerencsére - mivel külön fékhuzalja van a bal és külön a jobb keréknek - átmeneti megoldásként egy fogóval kiakasztottam a befagyott oldalon a bowden végét a nyeregből.

Most rendeltem autodoc-éktól mindkét oldalra COFLE (olasz) márkájú komplett bowdenezést, a kettő együtt tíz ezer körül megállt szállítással. A csere alapvetően nem lenne vészes - itteni tagok kiváló leírásai megtalálhatók a blogokban - ámde a hátsó üléssor felszedése (patentek cseréje !) és az átkozott bowden padlón átfűzése után a gumi tömítés helyrenyomása .... jóvolt na.

>> AutóápolásAlfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2020-09-29

Mosás, 2 lépcsős polír, hybrid wax és egy kis nano amit kapott. Belül is takarítva alaposan.

>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2020-08-26

Másfél éves olajcsere, COVID kiadás. Annyira keveset használtam idén, hogy eltoltam egy fél évvel a cserét így is. Olajszűrő, levegőszűrő csere alap. Üzemanyagszűrőt is cseréltem, bár nem volt sürgős.

Kiütöttünk egy újabb P0237 kódot ... ezt jó lenne már tudni miért dobja be.

Bonus: A két megsárgult ködlámpa helyett kapott két TYC utángyártottat, új izzókkal. Tükörlapok szintén cserélve lettek részleges foltosodás miatt.

>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2019-12-13

160.000 Km

Az első két 330 mm -es tárcsa már az autó vételekor is erősen lekopott volt, akkor mi csak betéteket cseréltünk, hogy halasszuk a dolgot. Azóta beleszaladt 30.000 Km az autóba, a tárcsák már biztosan a minimális vastagság alatt vannak, minimális rázás is érezhető illetve 140 km/h felett valami rezonancia is kifejlődött, elképzelhető az is a tárcsák miatt. Menniük kell ...! A két hátsó fék ránézésre még elment volna - gyanítom ott cseréltek a friccek néhány évvel ezelőtt - viszont ott meg a kézifék mechanika miatt aggódtam, a bal oldali tárcsak furcsán is nézett ki, mintha szakaszosan megégett volna és az autó egyik fékje egyébként is mintha picit fogna.

A tervezést rendelés követte: előre 330 mm Brembo 9365.20 bevonatolt tárcsák, hátra 278 mm Brembo 9364.20 bevonatolt tárcsák, betétek előre Brembo 23115, hátra Brembo 23109. Plusz egy felújítókészlet a biztonság kedvéért és fél kiló Tutela DOT4 a folyadék cseréhez.

Az első fékek nagyjából simán mentek, a rögzítő stift kiütése volt kicsit nehéz a bal oldalon. Viszont légtelenítéskor a nyereg egyik szelepét ki kellett cseréljük, mert nem engedett át semmit. A hátsó rész ínyencebb volt. A bal hátsó féken a munkahenger porvédő gumi (karmantyú) teljesen el volt csavarodva és szétszakadt. Persze a víz bejutott, a munkahenger összerohadt a nyereggel, nem mozgott. Ezt nehéz volt kioperálni, a munkahengert ki kellett cserélni, gumi elemekkel együtt, a kézifék visszatekerésével. Felújítás után jó lett, a kézifék szépen mozog, 5-6 kattanásra beállítottam.

Bonus #1 a téli-nyári kerékcsere is megtörtént. A nyári Bridgestone -okon nem látszik kopás, szépek. A téli szett alatt viszont sajnos a felni nem szép, arra is ráférhet majd egy felújítás ...

Bonus #2 a kiegyenlítő víztartályt is kicseréltük gyárira, nincs benne fém megerősítés, de jónak tűnik. Folyadék feltöltve MAX jel alá.

Bonus #3 pollenszűrő cserélve.

>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2019-04-14

Most próbaképpen Motul 5W-40 olajat kapott, szokásos Mann+Hummell olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt és a váltóolaj is felfrissítésre került, Fuchs Titan Synth, abból is az ideálisan ajánlott ~2.9 liter töltet.

>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2019-03-20

Elvittem ma reggel hajnali 8-kor a gumi-klímaszervízbe. Fél-automata géppel leszívták szárazra, lejött belőle kb 200 gramm közeg (~460 gramm a gyári) illetve csak néhány milliliter olaj. Mondjuk az olajra azt mondta a srác, hogy az előírt 140-150 milliliter olajat nem fogom látni sose, mert a nagy része a kompresszorban van és ott is marad, az nem lefejthető így, csak kompresszor szereléskor töltik ott be külön azt a mennyiséget. Egyébként az olaj ránézésre szép tiszta volt.
Csináltak egy fél órás vákuumozást, vákuum tesztet és az eredmény sokkolóan nem-olasz autós: hibátlan a tömítettség. Na mondom akkor szuper. A mondás egyébként az, hogy a jól tömített rendszerek is engednek évente 5-10% közeget, ez mondjuk lehet, ha a 9 éves autóban még sose volt töltve. Motor beindítás, klíma LO -ra teker, be is állította a géppel a 460 gramm töltetet és az ahhoz arányos olajmennyiséget a gép hozzátöltötte (emlékezetre valami 60 ml). A gáz hőmérséklete szerint a párologtatón 0 -1 °C fok volt, a visszatérő gáz kb. 60 °C. Ez is jó.

Fizettem 16 ezret, na mondom szuper lesz .. háát ... nem lett annyira szuper. A fémes, "sarokcsiszolós" hang néha a 2000 fordulat környékén most is előhozható. Tehát a töltet beállítása nem oldotta meg.

Most kellene egy klímás okossága, mert én arra tudok gondolni, hogy csak szar valami csapágy és akiknél a töltés megoldotta (volt Shadinon kívül is néhány alfaowner -es tulaj, akik ugyanerre panaszkodtak már 6-8 évvel ezelőtt és közöttük is néhánynak megoldotta a töltés) ott is inkább a gyenge csapágy "terhelése" változott meg, azért hallgatott el .. nem tudom ..

154.500 km

>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2019-03-12

A gumistól sikerült megint okos áron abroncsot venni, a tavaly előtti Bridgestone -ok mellé vettem még kettőt, így búcsút is inthettem a lekopott és száraz Pirelli PZero -knak (6 évesek voltak).
Bridgestone S001 Potenza 19" -es abroncsok, DOT 0918 gyártással, állapotra Demo abroncsnak felelnek meg, tehát oldalt "szőrös", futófelületen még szintén van sütési szőr és színes hosszanti csík is, bár azok már haloványak. Szerelés az árban, szelepek cserélve lettek illetve centrírozás.

Mértem a mintázatot az újakon és a régieken is: új 7.0~7.5 mm, a két évesek kb. 6.0~6.5 mm

154.000 km