imi156 - főkép
>> EseményAlfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2014-05-07

Kihasználva a május 1.-i hosszú hétvégét,szerveztünk egy kis kirándulást Olaszországba.Régóta szerettem volna elzarándokolni Maranello-ba,így a fő úti cél ez lett.Amellett mindenképp szerettük volna megnézni San Marino-t is,mivel húsz éve jártam ott legutóbb.Persze ha már ott voltunk,nem maradhatott ki egy kis tengerparti lazítás sem,így a szállásunkat egy Porto Garibaldi nevű kis halászfalu melletti nagyon barátságos és jól felszerelt kempingben foglaltuk.Sajnos az időjárás kissé szeszélyes volt,de összességében nagyon jól sikerült a kiruccanás.
Már a Ferrari múzeumban látott gépcsodák miatt is megérte ennyit autózni (1800 km),a többi meg már csak a hab volt a tortán:-))!

>> Tuning és extraAlfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2014-04-06

Sikerült is beszereznem a fent említett eszközből négy darabot.Persze korántsem biztos,hogy ez megakadályozza a tolvajokat abban,hogy elvigyék a kerekeimet,de a lelkiismeretem legalább nyugodt:-))!

>> SzervizAlfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2014-03-16

Legutóbb arról írtam itt,hogy felkerültek a téli kerekek.Az,hogy azóta nem született újabb bejegyzés,azt jelenti,hogy minden különösebb esemény,műszaki probléma nélkül elmúlni látszik a tél.Az Alfa a hideg téli hónapokban is szépen tette a dolgát.
Most,hogy már a reggelek fagymentesek a délutánok pedig már-már melegek,nem koptatom tovább a téli kerekeket.
Tegnap felkerültek a szépen csillogó MOMO-k.Guminyomások beállítva.
Viszont négy új kerékőrt be kell szereznem,mert a régiek már teljesen megadták magukat.

>> AutóápolásAlfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-11-09

Felkerültek a téli kerekek.A nyáriak letisztítva,gumik leápolva.Így várják a tavaszt.A fagyállót is megmértem biztos,ami biztos.39 fokos,így azzal sem lesz gond.
Nagyon ráértem ezért csináltam egy "lelkiismeretesebb" belső takarítást is.Porszívózás,ablaktisztítás,műanyag részek ápolása,stb.
km. ó. állás:117.010

>> EseményAlfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-09-21

Idén a családi vakáció keretén belül sikerült eljutnunk Szardínia mesés szigetére.A repülővel való utazást eleve elvetettem így maradt az autó+komp kombó.A nyaralás szervezését már kora tavasszal elkezdtem.Szállás megfizethető áron,kompjegy vásárlás,útvonal tervezés,kirándulások,látnivalók,költség számítás,stb-stb.Végül össze állt a kép.
Szombat reggel indulás,a cél Pisa.Ott egy éjszaka,majd kora reggel indulás Livornóba,ahonnan reggel nyolckor indult a komp át a szigetre.Tíz éjszaka Palauban,Szardínia északi partján majd vissza Livornó,onnan "egy szusszal" haza.
Szerencsére semmi nem jött közbe,így sikerült mindezt a gyakorlatban is megvalósítani.Közel kétezer kilométert utaztunk autóval,meglepően jó fogyasztási átlagot produkálva.A komp. szerint 6,1 lett a fogyi négy felnőttel,egy gyerekkel,kb. száz kilónyi csomaggal,szinte végig klímával,a szigeten sok városi araszolással.Nagyon meg voltam elégedve a drágámmal.Kifogástalanul tette a dolgát mindvégig:-)!
A sziget szépségét,most itt nem annyira taglalnám,a fotók úgyis magukért beszélnek.Egyszerűen meseszép.Nagyon tudom ajánlani mindenkinek,aki szereti a csodálatos tengerpartokat és az igazi,hamisítatlan mediterrán környezetet.

>> EgyébAlfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-07-21

A minap csomagom érkezett:-))!

>> EseményAlfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-06-17

Idén végre szép volt az időnk az év legnagyobb Alfás találkozójához,viszont nekem más miatt lett emlékezetes:
Mint mindig,most is a szokott helyről indult kis csapatunk Komárom felé.A csornai benzinkútnál megálltunk,majd rövid pihenő után indultunk is tovább.Pár száz méter után elkezdett enyhén jobbra húzni az autó.Először azt hittem,vmelyik nyomvályúba akar éppen bele menni.Néhány másodperc múlva kiderült,hogy más a probléma.Elkezdett erős rázás érkezni a jobb első kerék irányából.Azonnal "leesett a húszfilléres",hogy itt más probléma lesz.Szerencsémre volt jobbról egy fére álló,ahova le tudtam húzódni.A gumi akkor már teljesen lapos volt és szemlátomást az oldala is megsérült.Azonnal meg is találtam benne egy "szép" nagy csavart:-((!Csomi kipakol,emelő,pótkerék elő.A gumi belső pereme teljesen szétszakadt.Egyértelmű volt,hogy az út további részét mankókeréken kell megtenni.Szerencsére nem volt vele semmi gond,szép,óvatos tempóban odaértünk Komáromba.Persze mindenki elég furcsán nézett a fura kerékre:-D!Ami igazán bántott,hogy alig van ezer kilóméter ezekben a gumikban.Szinte még szőrösek voltak és most az egyik kuka.Szerencsére tudtam ugyanilyent rendelni.Holnapra meg is érkezik.
Ettől eltekintve a találkozó nagyon jól sikerült,remekül éreztük magunkat.Ismét sikerült új emberekkel megismerkedni és a régi ismerősökkel,barátokkal is találkozni:-)!
Jövőre veletek ugyanitt;-)!

>> EseményAlfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-05-27

Volt szerencsénk részt venni hétvégén a droberto cartárs főszervezésében megtartott első 159 találkozón.Mint minden tali után,most is csak azt tudom mondani,hogy kár lett volna kihagyni.
Családostól indultunk reggel kilenc tájban a tó irányába.Majd két óra kényelmes gurulás után álltunk meg Székesfehérváron.Egy rövid vásárlás után indultunk tovább Velencére.A Drótszamár kempingben volt a "buli".Délben értünk oda,szinte utolsóként.
A hely kiváló választásnak tűnt.Barátságos személyzet,rendezett tiszta kemping,játszótér,tűzrakóhelyek vártak minket.A bográcsban már rotyogott a vegyes pöri.Szokásos autómustra,beszélgetés ismerkedés következett.Közben elfoglaltuk a szállásunkat is.Egy kifogástalan minőségű mobilházra esett a választásunk.
Közben egy rövidebb zápor megzavarta az "idill"-t,viszont mire elkészült a kaja,szépen kisütött a napocska:-))!A pörkölt nagyon finomra sikerült.Külön köszönet érte Erhardnak a főszakácsnak és mindenkinek aki segédkezett a főzésben.Délután lazultunk,sétálgattunk,beszélgettünk és a gyerkőcök is nagyon jól érezték magukat a játszótéren.Volt egy jó kis kvízjáték is szeretett típusunkkal kapcsolatos kérdésekkel.
Este tábortűz,szalonnasütés,baráti beszélgetés a tűz körül.
Másnap viszonylag korán elköszöntünk a csapat még ott maradt részétől.Hazafele megnéztük a Pákozdi Katonai Látogatóközpontot,ahol sok érdekes kiállítást lehetett megtekinteni a magyar honvédelemről.
Onnan Siófok felé indultunk tovább.Ott egy jó kis séta egy fagyi és egy gyors ebéd után indultunk haza.
Nagyon kellemes hétvége volt.
Még egyszer köszönet droberto-nak és segítőinek,hogy megszervezték ezt a találkozót és minden cartársnak-aki ott volt-a remek társaságért és hangulatért:-))!
Még a végére egy kis statisztika:összesen 430 km-t mentünk.Átlagsebességünk 65 km/h.Átlagfogyasztásunk 5,8 l/100 km volt(komp. szerint).

>> EseményAlfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-05-17

Épp három éve,hogy megvásároltam a 159-et.Akkor lett forgalomba helyezve Magyarországon.Három év műszakit kapott,ami most járt le.
A folyamatos karbantartásnak köszönhetően,nem kellett vele semmit csinálni,csak éppen "begurítani" a vizsgabázisra.Újabb két év műszaki rendben:-)!

>> SzervizAlfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-05-11

Igaz-kicsit megkésve de megcsináltuk a szokásos évi szervizt.Volt olajcsere-Selénia WR Pure Energy 5W30 C2-re váltottam a Castrol Edge után.Cseréltük természetesen az összes szűrőt is.A 159 topicban említett kormányszervó rendellenességet sikerült orvosolni a szervó olaj újabb cseréjével.Újra a piros színű dexron 3 került bele a szintetikus zöld helyett.Most határozottan "simább" a kormányzás.
Az első futómű kopogását is sikerült végre orvosolni.Igaz-nem a stabrúd szilentjei voltak oda,mint ahogy gondoltam,hanem a stabilizátor-bekötők lógtak.
Jövő héten műszaki vizsga,aztán irány a nyár:-))!