Autó adatlap

  • Típus:33 Q4
     Mindent erről a típusról
     Tagok, akik birtokolják a típust
  • Évjárat:1992
  • Színe:Nero
  • Jellemzők:
    A 33-as típus csúcsmo-dellje. 1992-től, az összkerekes top-modelleket Q4 (Quadrifoglio 4) névre keresztelték az Alfa Romeonál. Abban az időben három ilyen csúcsmodell lé-tezett: 33 Q4, 155 Q4, és a 164 Q4. A 33-as típusnál, az 1991-től gyártott 33S 16V Quadrifoglio Verde Permanent 4-et keresztelték át Q4-re, amit egészen a gyártás befejezéséig, 1994-ig viselt. Ezért alapjaiban ugyanolyan jellem-zőkkel bír, mint elődje a Permanent 4, elektronikusan kapcsolt állandó össz-kerékhajtással, blokkolásgátlóval, sportos ülésekkel, sport bőrkormány-nyal, és QV stílusú karosszériával. Néhány eltérés található csak a Per-manent 4-hez képest, mint pl.: az Alcantara bőrhuzatos Recaro ülések, a szintén bőrrel bevont ajtókárpitok, más mintázatú keréktárcsák(Q4-es ke-réktárcsák), más színű hátsó lámpa(piros csíkok az index búrán, és a to-latólámpán), hosszúkás kapcsolók a műszerfalon, és az összes modellt ka-talizátorral szerelték.

    Négyhengeres hosszirányban beépített folyadékhűtésű boxer motor (M9, 1.7 16v-USA 83), 1712 ccm, hengersoron-ként két vezérműtengely, hengeren-ként négy szelep, 97 kW(132 LE)@6500/min, 151 Nm@4600/min, Bosch Motronic motorvezérlő, szabályzott katalizátor.

    Állandó összkerékhajtás, a hátsó diffe-renciálműhöz Ferguson rendszerű visz-kókuplunggal kapcsolódik, elektronikus tengelykapcsoló(a blokkolásgátló miatt), ötfokozatú kézikapcsolású vál-tómű.

    Elől McPherson rendszerű független kerékfelfüggesztés stabilizátorrúddal, hátul merev tengely kettős hosszanti vezetőkarokkal, panhard rúddal(ke-resztlengőkarral) és csavarrugókkal.

    Elől, hátul tárcsafékek(elől belső hű-tésű tárcsák), kétcsatornás Bosch blokkolásgátló.

    5,5J x 14"-os Speedline könnyűfém ke-réktárcsák, 185/60 R14"-os abroncsok.

    Ötajtós, ötüléses, önhordó karosszéria, hosszúság 4075 mm, szélesség 1614 mm, magasság 1375 mm. Menetkész tömeg 1070 kg, legnagyobb megen-gedett tömeg 1495 kg. Csomagtartó térfogata 290 l, lehajtott hátsó ülések-kel 1050 l. Benzintank 53 l. Fordulókör átmérő 11 m.

    Végsebesség 198 km/h. Gyorsulás 100 km/h-ra 8,9 s. Sebesség 1000/min-nél ötödik sebességfokozatban 31,8 km/h. Üzemanyagfogyasztás(l/100km) 90 km/h@6 l, 120 km/h@8 l, város@10 l.

  • Extrák:
    Extrákról nem igazán beszél-hetünk, mert ezek az Alfa Romeonál már ekkor alapfelszereltségnek számí-tottak, mint pl.: szervókormány, elekt-romos ablakemelő, állítható magasságú kormány, központizár.

    A csúcsmodellt, pedig még magasabb alapfelszereltségi szinttel forgalmazta az Alfa gyár. A Permanent 4-re/Q4-re jellemző szériafelszereltség: Recaro ülések, Nardi Sport bőrkormány, QV stílusú karosszéria(mélyre lenyúló első kötény, hátrafelé szélesedő küszöb-spojlerek, hátsó légterelő), Speedline könnyűfém keréktárcsák.
    Extraként a metálfényezést, a klíma-berendezést, a napfénytetőt, és a fény-szorómosót lehetett rendelni.

  • Egyéb:
    Az autó 11 éves korában került hozzám, ránézésre jó állapotban. Aztán a behatóbb vizsgálatoknál kiderült sok hibája van az autónak. Sajnos sok hiba/hibajelenség egyértelműen em-beri hibára, múlasztásra vezethető vissza.
    Azóta több alkatrészt is kicseréltem, vagy javítottam meg. Több apró alkat-rész hiányzott, vagy eleve rossz volt, ezek javát már megszereztem, és be is építettem. Az autó kezd elfogadhatóvá vállni, de még mindig elég sok munka van rajta. A magunk módján még sze-retjük is egymást.

Fotóalbum