Norbika - főkép
>> EgyébAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV2.0 // 2008-08-19

Már hetek óta töröm a fejem,nézegetem a GTV-t lennt a garázsban és csak nemhagy nyugodni a gondolat ezzel a fényezés dologgal kapcsolatban.Tegnap elhatároztam magam,ha már annyira nem tetszik az eredmény,legalább magamnak indokoljam meg,hogy miért is kellene elvinni egy normális műhelybe lefényeztetni.Na,ma megindokoltam.Lementem a garázsba,kitoltam a vasat a napra,lerajzoltam a karosszériaelemeket egyenként egy füzetbe és elkezdtem tollal berajzolni a napfényben remekül látható apró hibákat a fényezésen.Na.133db-nál álltam meg.Ennyi lett a vége.Döntöttem.Én így nem rakok össze Alfát.Úgyhogy szépen elkezdek gyűjteni már most,amint összejön a pénzem,gondolom tavasz körül,ha minden jólmegy,elviszem a GTV-t egy Fényezőműhelybe,és odaadom egy fényezőmesternek.Soha többet nem követem el azokat a hibákat,amiket ezzel a kocsival eddig elkövettem,dehát ez az első felújításom,egyben az első Alfám is.Nem fogok odaadni 120.000-értékű anyagot mindenféle önjelölt fényezőknek,mert kritikán aluli munkát végeznek,bármit is ígérnek.Nagyon felszívtam a pofámat,mert nem teccik az eredmény,amire kurvasokat költöttem,mondanom se kell,nem az egerek hordták össze,de sebaj,tanultam.Ebből is.meg a kárpitosból is.Uraim,3 hetes munkára nem várunk 11 hónapot,és telefonálunk tízezreket,hogy hol az alkatrészem,mikor kifizettem!A negyedik héten szépen pofánbasszuk a mélyen tisztelt "mestert"a szép munkájáért és hopp,már kész is a megrendelt munka 2 nap múlva.Komoly eredmény!Így is lehet.Mindegy,ideges vagyok,pedig nem az én reszortom az erőszak.Szóval tavasszal új fényezés lesz,ez biztos,addig egy csavart sem teszek be,sőt,megint bontanom kell,ezt-azt,mert ugye azért valamicskét haladtam összerakás ügyileg.Ja,ha már így állunk,lehet,hogy a szín is változni fog,van egy-két elképzelésem,de még nemtudom,melyik lessz a befutó.Lehet,hogy matt alumínium/grafit lesz,selyemfényű lakkal?

 
>> EgyébAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV2.0 // 2008-07-09

Sajnos elég régen írtam ide,illetve sok kis bejegyzést töröltem,valamilyen illuminált állapotomban,"szerencsére" nem sokminden történt azóta.A tetőkárpitom készen van,olyan,amilyet akartam,leszámítva,hogy nincs felette hangszigetelés,úgyhogy igen racingos lessz bent a fíling.Még egy dolog,amit sose bízzatok a kárpitosra.(újabb tanulópénz)A műszerfalam lassan 7 hónapja van a kárpitosnál.Azt hiszem lassan változtatunk a módszeren.Nem hívom többet(nem tudom megmondani,hányszor hívtam),elmegyek hozzá.Asszem pénzt nem viszek,türelmes ember vagyok,de nem ennyire,valakinek valamilye kurvára fog fájni.Ez van,ha máshogy nemmegy.Sajnos hűtőt nem sikerült szerezni,úgyhogy vettem egy 33 1.7 hűtőt,az volt vadiúj,hasonlít az enyémre,valahogy megoldjuk a behelyezést.Odamértem,befér,hűtőfelülete megeggyezik a GTV-vel,csak hosszabb,vékonyabb.Mint mondtam,befér,majd teszetelem.Az asszonykával egyességet kötöttem,hogy a nyaralás után ráfordulok a gépre anyagilag,ha idő engedi munkaügyileg is,ezt-azt még be kellene szerelni.Soha nem gondoltam volna,hogy 4-5 év alatt fog elkészülni az Alfám.Dehát sokminden fontosabb volt sajnos.

 
>> SzervizAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV2.0 // 2007-06-07

Készen van a spoilerem végre!Már nagyon vártam,hogy fel lehessen tenni a kopasz kis orrára,mert így sokkal dögösebb.Igaz,még nincs színen,és egy pár óra gittelés ráfér,de megvan.Ma egyeztettem időpontot a kárpitossal is,holnap eljön,és megnézi a GTV-t,tetőkárpitozás céljából.Meg gondolom azt is megmondja,mennyi idő alatt lesz kész.Nagyon kíváncsi vagyok,hogy mit mond.Holnap ez ügyben is okosabb leszek,s ha végre lekárpitozódna az autó belseje,lehetne betenni a szélvédőt,műszerfalat,műszereket,és társait.Újabb nagy lépésen leszünk túl.Nagyon remélem,hogy jó munkát végez.Szépnek kell lennie.Muszáj neki.Valószínűleg világosbarna,vagy vajszín lesz.Vagy a kettő között.A műszerfal is olyan lesz,ha meg tudja csinálni.A faRECARÓM is megörökítetett.Soha nem mered feledésbe,bár nem szeretném sokáig használni.A gyári valahogy kényelmesebb:-)

 
>> SzervizAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV2.0 // 2007-06-04

A mai napon sikerült elvinni a GTV-t a műanyagos bácsihoz,hogy megigazítsa szépen az első spoilert,ami sajnos nem sikerült az én hibámból,mert lusta voltam az üres kasztnit elvontatni hozzá.Tanultam belőle.(ebből is)Nagyon örülni fogok,ha már duruzsol a nagy NORD az orrban.Akkor ugyanis végre elfelejthetjük a vontatgatást,és a barátom Berlingója is fellélegezhet,hogy nem kell rángatni állandóan sem őt,sem a kocsit.Nem mellékesen még sosem mondott nemet.Ezúton is köszönöm neki a megfizethetetlen segítséget,amit már 3 éve nyújt,bárhol,bármikor.Köszi PETI!Szóval a mai vontatás sem ment izgalom nélkül,mindíg összeakarnak törni az idióták.Az út max 5 percet vett igénybe.Egyszer szembejöttek a kis utcánkban,nem akartak elengedni.Másodszor kikanyarodtak elénk,de már felkészültem,mert láttam,hogy turista.Ezt is megúsztuk,pedig a Berlingo mögül nem sokat látni a laposvasból.Legközelebb teszek fel képet a fa RECARO-mról,igen vicces,oldal,és bármilyen tartása nulla.De legalább sámli,és a kanyarban recseg,így nem alszom el rajta.Szóval hívnak,ha kész a spoiler,akkor megint mehetek festéket venni,na az igen izgalmas lessz,mert gyöngyház.Igen könnyű elnézni.Nemsokára beszélnem kell a kárpitossal is,hogy mondjon egy kellemes összeget.Nem tudom,hogy nem fog-e fájni.Komplett tetőkárpit,A oszlop kárpit,műszerfal.Bézs színű bőrből,ha minden igaz.Semmiképpen nem akarok műbőrt.Remélem legközelebb beszámolhatok a passzos spoilerről,a sikeres színkeverésről,a kacatok fényezéséről,s talán a kárpitozásról is.

 
>> SzervizAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV2.0 // 2007-05-29

Blog,blog.Ilyen is lett.Sosem blogoltam.Ami azt illeti illene szerintem egy naplót az elejéről kell kezdeni az ügynek,ha már csinálunk valamit,ne ugráljunk az időben oda-vissza lehetőleg.Szóval nálam nem az Alfa a szerelem......hanem a GTV.Ugyanis takony koromban lett nekünk egy.Illetve a faternak.Iszonyú jól nézett ki.Már akkor sem a gyári piros volt,hanem acélkékmetál.Számomra ott akkor a sportautó megtestesítője volt.Emlékszem elgurult vagy két métert,mert a kézifék rossz volt,s lementünk visszatolni a parkolóba,mikoris rendkívüli megfigyelőképességemmel érzékeltem,hogy a tologatás tárgya nem a mi fehér Skodánk.Akkor meg minek tologatjuk?Majd jött a válasz:Ezt vettem.Néztem,és nem hittem el,hogy ez lessz a mi autónk,mert akkoriban(is)tényleg vadul nézett ki a sok szoci autó közt.Alfa Romeo Alfetta GTV.A'meg mi?Nem is tudtam,hogy ilyen is van.Na,mentünk is vele egy kört,szigorúan hátul ültem,talán 7 éves voltam.Hát az az autó kihoztam apámból,ami nem volt.Néha-néha olyat gyorsult a GTV-vel csak úgy,mint még addig soha.45 ló után 130.Fincsi.Volt is nemulass a benzinkúton.De isteni volt,körülbelül 1997-ig használtuk rendszeresen,aztán már csak időnként.Sajnos apám nem egy műszaki beállítottságú ember.az a rengeteg"szerelő",egyik olcsóbban vett valamit,már dolgozhatott is rajta,Minél olcsóbb annál jobb.Nem is merek belegondolni,milyen olaj,csapágy,szilent volt abban a gyönyörű kupéban.Apám akkor viszi szerelőhöz az autót,ha már nem megy,de akkoris megmondja,mennyit szán rá.Ebből lett a motorcsere,persze nem hivatalos,hanem szépen átütve,ahogy illik.Elfelejtettem hozzátenni,hogy szerelőtől vettük az autót.No comment.Szóval 97-ben úgy tűnt,végleg befellegzett a GTV-nek.Először csak a garázsban állt,aztán,mivel jött helyette az új autó,már kinnt a gesztenyefa alatt.Amiben gyerkkorom álomautóját láttam,ott állt,karbantartás nélkül,összedrótozva,éveken át kókányolva,rengeteg kilóméterrel,rengeteg élménnyel a háta mögött a fa alatt,végleg.Évekig rá se néztünk.Telt az idő,közben a jogsit megcsináltam,beiratkoztam autószerelőnek,mert csak az autók érdekeltek.De autóm nem volt.Nézegettem mindenfélét,de a szívem a régebbi,műanyagmentes autókhoz húzott.És akkor egyszercsak az erkélyről lenéztem a fa alatt álló autómaradványra.Régi idők aszfaltkirálya volt,siralmas állapotban,koszos,rozsdás,besüllyedt a földbe,kerekek leeresztve,szarul nézett ki.Ebben az állapotban nem volt szép,de legalább ronda.Illetve egy roncs.Mégis ugynolyan tiszteletet parancsoló,mint régen.Morcos orra,lapos,ék alakja,eszembe juttatta,milyen volt régen.Na,ekkor elkezdett járni rajta az agyam,miként lehetne megmenteni,mert megérdemelné.Pedig már hirdetve is volt vagy 4-szer.Senki nem vitte el.Szerencsére.Egy nap elegánsen melléparkoltam,bikakábelt vettem elő,és ha jól emlékszem 15 perc alatt beindítottam.Ez 2004-ben volt.letöröltem az üvegeket,felfújtam a kerekeket,töltöttem a hűtőbe csapvizet,a tankba 10 liter benzint.Elmentem egy körre,csak az ajtót nem lehetett nyitni,csukni,csak a jobb oldalon,mert le volt szakadva a zsanér,tulajdonképpen a zár tartotta az ajtót.Három henger mennt az elején,aztán 4-3-4-3-4.De úgy gyorsult,mint akit segberúgtak.Ekkor döntöttem,ha ezt kibírja,megcsinálom.Hajtottam,mint az őrült,pörgettem,ha akar,most haljon meg,ne egy fa alatt.Esze ágában sem volt megállni.3 hengerrel tiportam a gázpedált.Élmény volt.2004 augusztus 17.-én elhoztam apámtól hozzám.Másnap elvittem a laktoshoz,a belsőteret már kipakoltam,ami meglepően jó állapotú volt.Elkezdtük vizsgálni a karosszériát.A diagnózis:ujraélesztést igényel,de csavarig szét kell szedni,mert ezt porjaiból támasztjuk fel.Szó szerint egy épp elem nem volt rajta.Küszöbök,A oszlopok,ajtók alja,első-hátsó sárvédők:KUKA.Fenéklemez 40%-a szintén.A tetőn egy utólag beszerelt napfénytető,mellette beszivárgott a víz.Mindent megevett a rozsda.Ajtó kinyit,megcsavar kézzel,sarokba lerak.Leszerelve.Teljeskörű lakatolás készült,lelkiismeretesen,100% munka.Üreg-alvázvédve,mindenhol,ahol kell,vastagon.A fényezés sajnos nagy bánatomra nem érte el a várt eredményt.Jelenleg nincs pénz újrafényezni.Egyenlőre így marad.Messziről nézve fekete,de közelebbrő méregzöld/pici sötétkék.Gyöngymetál.De annyi javított elem után,nem egyens,hanem hullámos a tető,s jópár hiba maradt az oldalán is.elsőre nem látszik,de maximalista vagyok.Nem volt előkészítve hibátlanul.Ennyi.Megtanultam a leckét,csak oda viszem,ahol láthatok referenciát.Nagyon bosszantott,mert nem kis tétel volt,de már beletörődtem.Majd egyszer.A motor is szép volt.egy dugattyúból letört egy darab,és rommá volt kopva minden,ami forgott,vagy bárhogy mozgott.Minden rossz volt.Teljes generál volt,minden új benne.A kardán simábban ment,szintén felújtattam.Szétszakadt hardyk,lógó csapágy,nem meglepő,rázott mindíg is.Kuplung új.A váltót csak el kellett mosni,szinkronokat cserélni,meg villákat,új csapágyak,és kész.Közben vettem egy donort is,mert muszály volt a karosszéria elemek miatt.A hátsó hidat szétszedtem,lecsiszoltam,lefestettem,kapott új kerékcsapágyakat.A kipuffogó menthetetlen volt,többször javították,szita minősítést kapot,mint a kasztni.Vettem komplett új rendszert.Az első futó kalandos volt,de minden lett hozzá.Először homokfújattam,aztán horganyoztattam,mint sokminden mást.Új tárcsa,betét,szilent elöl.Új gumi,és fém fékcsövek.Felújított kormányművel,remélem jó lessz.Jelenleg visszatettünk a zsír motort.Bennt van az első-hátsó futó,fékek,kardán,kipuffogó,kormány,váltórudazat,önindító,generátor,karbik(felújítva)..Az ajtókkal szívás van folyamatban.Nem boldogulunk a bovdenes ablaktekerő mechanikával.Nem jön össze,leesik az üveg,ledobja a bovdent.Hossza szivacs után elhatároztuk,hogy átépítjük az ajtó belsejét.Jelenleg folyamatban van.A zárakkal szintén hadilábon állok,mert nincs egy darab működő záram,szétszedett van,5 is.Át kell lamellázni,rábízom egy zárasra,ha tudom,mert ezt nem tudom összerakni.Két ajtó zár kell,és a tanksapka.Egyenlőre itt tartok.Jelenleg a két hűtő van javításon,mert folyik mindkettő,egy csak összejön belőle,még a régi rézhűtők.Át kell alakítani az első spoilet,mert nem passzol,amit gyártattam,csak hogy ne unatkozzunk,s akkor még le kell fényezni a lökiket,tükröket,és az orrspoilert.Tetőkárpitot kell készíttetnem,mert a régi kivágott csak mintának jó.A műszerfalam megrepedt,szintén bőrözve lessz,hamarosan.Sajnos anyagi,és egyéb okokból ilyen lassan haladok az autóval.Nem jut rá elég idő,bár nem lóverseny,hétvégi autónak készül a kicsike,s műszakila olyan lessz(már)mint 1982-ben,mikor legurulult a szalagról.Sok évi kallódás,kókányolás,állás után a halál markából mentett autóm lesz,már az én GTV-m.Nem valószínű,hogy valaha is eladom bárkinek,az utolsó csavarjáig ismerem,minden csavar volt a kezemben,minden spórolt pénzem benne van.Első bejegyzésnek legyen ennyi,akit érdekelt,hogy is volt,a lényeget tudja.Olyan autót építek újjá,ami nem halhat ki,mert az országutak királya volt ő,nem érdemli meg,hogy egy fa alatt bevégezze.Bár 2-szer már bevégezte.Egyszer balról,egyszer hárulról kapott nem kicsit,de lagalább nagyot.Ha készen lessz,más világ vár rá.Megbecsült családtag lessz,szakszerű karbantartással megáldva,fűtött garázzsal(ahol jelenleg is áll).Pont mint újkorában.visszatér a fény számára.Folytatás a következő munkafolyamat sikeres befelyezése után következik.Lassan haladok.De épül a GTV-m.az én GTV-m.