Timpiri - főkép
>> SzervizAlfa Giulietta 2.0 Jtdm2 (170 Le) // 2020-03-02

Megtörtént a vezérlés: 198.323km. + generátor állandóan "pörgött", így azt is gyárira cseréltük

 
>> EseményAlfa 156 1.9 JTD Progression // 2013-12-01

Sziasztok Társak!!

Végre elérkezett az ideje, annak aminek kellett :)
Még a biztonságtechnikai játékon nyertem egy ajándékutalványt vezetéstechnikai tréningre. Szeretném megosztani az élményeimet, ha nem bánjátok (Halesz a beígért beszámolóm :)).

Őszintén megmondom, azért használtam ki az alkalmat most és nem korábban, mert nem akartam a nagy melegben nyáron...valamiért úgy éreztem a tél beköszönte előtt sokkal jobb a "tapasztalatszerzés"!
Jelentem sikeresen túl vagyok rajta és nagy élmény volt. A mai nap folyamán 13.30-kor indult a menet a 4. kerületi Magyar Autóklub általi tesztpályán.
Adminisztrációval kezdtünk, majd kis oktató filmeket néztünk meg. Ezt követően megkaptuk a walky talky-t, s eldönthettük, hogy a kísérőink beülnek mellénk vagy egyedül vágunk neki. A walky talkyn keresztül kommunikált velünk a tréning oktató, s ha szükséges volt tanácsokkal látott el bennünket.
Ha emlékeim nem csalnak nyolcan vettünk részt. A következő autók találkoztak: Suzuki Liana (nő); Skoda Octavia (férfi); Nissan Almera (férfi); VW Golf (férfi); Seat Toledo (férfi); Mercedes ?(nő - régebbi nagy "horda"kombi); Renault Megan kombi (férfi) és természetesen Én az Alfi 156 1.9 JTD-el :) -> 3 nő és 5 férfi

Ízelítő a tréningből:
- vészfékezés száraz és vizes pályán,
- imitált frontális ütközés elkerülése, megcsúszó kiperdülő autó egyenesbe kormányzása,
- blokkoló fékezés "jeges" megjelenő akadály, vízfal előtti megállás,
- féktávolságon belüli akadály "kilépő gyalogos" kikerülése kézifékkel,
- kanyarodás csúszós pályán.
Nem voltam még sosem ilyen tréningen, így őszintén szólva nőiesen, be voltam "zsongva" rendesen ;-) Ráadásul vizuális típus vagyok, így a feladatok első köreit bátortalanul tettem meg... aztán egyre-jobban belejöttem.
Az oktató is azon volt, hogy megismerjük az autónk "határait" amikkel az úton sajnos bármikor találkozhatunk.
Remélem nem leszek elfogult, de az Alfikával jól teljesítettünk :D Szépen helytállt. A rántó pad volt számomra a legélvezetesebb és egyben ijesztő ;-) A végén már megszerettem :-P
A tréning végére besötétedett, így esti fényviszonyok mellett is tapasztalatot szereztünk, 17 órakor fejeztük be.
Összesítve nagyon Köszönöm, hogy részt vehettem a játék egyik nyerteseként egy ilyen hasznos tréningen és ajánlom mindenkinek!! Mert az autónkat "ismernünk" kell ahhoz, hogy a balesetveszélyes szituációkat kitudjuk kerülni vagy a legkisebb sérüléssel ússzuk meg.
Az Alfában nem csalódtam eddig sem,s ezúton még jobban "összecsiszolódtunk" :-D

>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD Progression // 2012-08-23

Jobb hátsó tolató és ködzárófény javítása, mivel nem működött. A hiba oka a csomagtartó és a kaszni között lévő gumi cső alatt volt, mint ahogy a kép is mutatja.
az összes kábel el volt keményedve, szóval kivágtunk 5-10 centit a kábelekből. Kb addig amíg meg volt keményedve és új kábeleket forrasztottunk a helyére.
A javítás kb 20 percet vett igénybe. (Persze a javítást párom intézte, én csak asszisztáltam.)

>> EgyébAlfa 156 1.9 JTD Progression // 2012-08-22

A klímám indításkor automatikusan bekapcsolt és engem ez idegesített,így hát a kovetkező a megoldás:-))

- fordítsd a gyújtáskulcsot OFF állásba
- a hőfokszabályzót fordítsd max hőmérsékletre
- a középső kapcsolót fordítsd 0 állásba
- a jobb szélső kapcsolót fordítsd teljesen balra
- tedd rá a gyújtást
(- ha a klíma be van kapcsolva, akkor kapcsold ki)
- a középső kapcsolót fordítsd 0 helyzetből AUTO-0-AUTO-0 helyzetekbe
- vedd le a gyújtást

Visszaállítani ugyanígy kell.