Ricsi 147 - főkép

Tegnap megvettük feleségemnek is az első alfaját, tobb mint fel eve keresgeltunk de nem volt egyik sem az igazi, ez viszont megfelelt minden kívánságnak. Itt amoren is fent van az előző gazdája Zsota néven, o vette újonnan Pesten. Csori szervizelte, szoval lehető legjobb vetel volt. Remélhetőleg legalabb annyi ideig meglesz nalunk is mint az előző gazdájánal. Q2... nagyon ott van 😃
Km: 114185

 
>> SzervizAlfa 159 2.4 Jtdm Distinctive // 2016-01-17

Kicsereltem ma a pollen es légszűrőt, a pollen szűrő aktív szenes
1 eve nem voltak cserélve.
Km: 215158

 
>> EseményAlfa 159 2.4 Jtdm Distinctive // 2016-01-15

Műszaki vizsga újabb 2 évre pipa! Km: 214888
2 ev alatt durván 40.000 km-t mentunk, identol elore láthatólag ez joval kevesebb lesz.

 
>> SzervizAlfa 159 2.4 Jtdm Distinctive // 2015-10-17

Nos a tegnapi nap folyamán sikerult bele hajtanom egy kátyúba, ami eltorte a jobb felso lengokaromat es kivágta a f@sza gumimat is... Esedékes volt mar az olaj csere is es az egyik izzitogyertyam(4.) is megadta magát szóval ezeket is csereltuk, egy futómű állítást meg kap hnap. A kátyú ügyet meg majd meglatjuk mi lesz belőle, annyiban nem hagyom az biztos! KM: 209.936 Futómű állítás is megtörtént, hat volt mit rajt állítani....

 
>> EseményAlfa 159 2.4 Jtdm Distinctive // 2015-05-31

Mai nap elertuk es meg is haladtuk a 200.000 km-et. A motor lámpa az EGR lefalazasa miatt világít, ki kellene majd íratni belőle, csak az idő kevés mert akkor mar a DPF-et is ki szedetnem belőle ahhoz meg 2-3 napra le kellene tennem a kocsit ami jelenleg nem kivitelezhető...

 
>> SzervizAlfa 159 2.4 Jtdm Distinctive // 2015-05-29

Nos, az autó vásárlása óta fent álltak az alábbi tünetek:
- padlógáznál 2 ezer környékén indult csak meg minimálisan az autó
- volt olyan, hogy 160-nál nem ment többet
- szintén 2 ezer környékén padlógáznál volt egy megtorpanás, és olyan 2500 környékén jött meg az ereje
- 5. 6. sebességben nem nagyon akart húzni, általában mindig vissza kellett váltani 3. vagy 4.-be
-fogyasztásom városban, 10 liter körül volt, hosszú távon(napi 70 km) 8.7 fedélzeti szerint

Megoldás: Azt már szinte az elejétől kezdve tudtam, hogy a szívósorral van gond, de ameddig nem volt az említett 160-nál való megtorpanás, addig nem igazán foglalkoztam vele mert volt, hogy jól ment a kocsi volt, hogy nem, viszont a 160-as max sebességnél rászántam magamat, hogy veszek egy új szívósort, végül, januárban vettem egy bontottat, amit a szerelőm megesztergályoztatott, és az összekötő rudazaton az 5 db fejet is ki kellett cserélni, mert már annyira kopottak vtak, hogy mikor az első lapát kinyitott az utolsó még zárva volt. Végül 4 hónap után sikerült megcsinálni, most olyan mintha kb meglenne chipelve az autó, szépen húz minden sebességben, a fogyasztásom is lement ma már, 7.3-ra a szokásos 70km-es távon, úgyhogy most végre van egy kis öröm :). Holnap indulunk Herceghalomra, és Pestre is felugrunk a hétvégén, kíváncsi leszek mit produkál az autó menetteljesítményileg is meg fogyasztásilag is...!
Ki lett még cserélve a bal elso ABS jeladom egy izzítógyertya is és az ékszíj tárcsa is mert az is csörgött már (főleg hidegen) a megvétele óta. Még a klíma szíját kell kicserélni, és a dpf-egr-t kellene kiütni belőle na meg akkor már egy chip is jól jönne :) 199.457 km-nél történtek a cserék.

 
>> EgyébAlfa 159 2.4 Jtdm Distinctive // 2014-04-09

Ma kaptam meg az ajándékaimat, tökéletesen eltalálta a bnőm, hogy miket szerettem volna :)!

 
>> EseményAlfa 159 2.4 Jtdm Distinctive // 2014-03-24

Hol is kezdjem.... Csütörtök délután megálltam 10 percre, tilosban az autóval a városban, beugrottam egy ismerősömhöz az üzletébe, kijött megcsodálta az autót, megdicsérte stb... elköszönés, mondja h kijön meghallgatja a hangját mondom oké, beülök indítanám, nem indul... első 2 próbálkozásnál minden ellenőrző lámpa megjelenik, de nem reagál a gomb megnyomására 3-ik próbálkozásnál már nem jelennek meg az ellenőrző lámpák sem. Na most mi lesz, itt parkolok tilosban az autó meg nem reagál semmire, hívom a szerelőmet, nem lehet elérni, hívom Csörit, mondja próbáljuk meg a pótkulccsal, és nézzem meg a biztosítékokat, rohanok haza a pótkulcsért, közben a szerelőt elértem, mire vissza érek már ott van az autónál, mondja, hogy nem tud vele mit kezdeni, gép kellene hozzá, de ő éppen motort cserél egy Renault-ba, úgyhogy most nem ér rá, majd csak később... Akkor ismerősömmel eltoljuk a legközelebbi parkolóba (egy élmény volt, szervo nélkül kormányozni, ráadásul van egy emelkedő is a parkoló felé vezető úton.... betoltuk a parkolóba, nem tudom ott hagyni az autót, mintha a gyerekem lenne olyan érzés volt.... beülök gondolkodok mi a bánat van... mind1 amíg várok a csodára meg a szerelőre, megnézem a biztosítékokat, elsőre kihúztam azt amelyik eldurrant (ha szemben állunk az autóval akkor az aksi melletti bizt, dobozban a legfelső sorban a nagy biztosítékok közül jobb kéz felől a legszélső 20A biztosíték szállt el) na a remény fénye megvilágított minket az autóval :D hívom az autóvillamosság szerelőt, hogy nem tudna-e hozni nekem 1db biztosítékot kb 1-2 km-re volt tőlem tehát autóval 2 perc, hát nem tudok "mert szarok mindenkire egyedül vagyok a városban autóvillamosság szerelő mindent megtehetek" hozzáállás... akkor sz*pd le magad, hívtam a szerelőmet, hogy mivan mondja h mindjárt hozz egyet, 10 perc múlva ott van, megjön de csak 40 amperese volt, mind1, kicseréljük indul az autó, öröm és boldogság, egy darabig.... Pénteken hívom megint az autovillamosságist, hogy mi a tippje mi lehet a gond, használhatom-e az autót, vasárnap akarunk menni Győrbe elmehetek-e vele, mondja, hogy ad egy 30 amperest ha azt nem vágja ki akkor használhatom, mondom oké, vettem kettőt 500 Ft... berakom nem vágja ki, király, szombaton mehet fel a nyári szett meg lefesthetem a féknyergeket és vasárnap mehet a túra... Szombat elkészülök mindennel, reggel 10-től este 7 óráig az autóval voltam... Vasárnap indulás 10 körül, 12-re ott vagyunk Győrbe az árkádnál, leparkolás bemegyünk, Liquid cartárssal közben lebeszéltem, hogy fél 2 körül találkozunk, fél 2 körül meg érkezik Liquid, mondja álljunk egymás mellé, oké, beülök az autóba indítás, nem indul 3-4 próbálkozás semmi, viszont a biztosítékot nem vágja ki az első pár próbálkozása, de aztán csak sikerült kivágatni... beteszem az újat nem indul... megnézzük a könyvében, elektromos kormányzárnak a biztosítéka... hát most mi az bánat lesz, vasárnap nem lehet elérni senkit.... Liquid, hivja az egyik ismerősét amiket tanácsol megnézzük nem találunk semmit... Hívom a szerelőm, mondja h nem fogjuk tudni elindítani valami leégett, akkor autómentő... telefonálgatás 2 darab autómentőt tudtam elérni, egyik 51 másik 35 ezerért visz minket haza oké... 2 óra amíg oda ér értünk, akkor várjunk.... Közben felhívtam a másik szerelőt akinél az autó volt, (menyasszonyom barátnőjének a barátja amúgy a szerelő) az injektor hiba miatt, mondja h oda vigyük hozzá, megnézi, hogy hátha ők csesztek el valamit, az autómentő is az ő barátja aki jön értünk és akkor ő állja az autómentőt is meg az esetlegesen felmerülő költségeket, mondom oké... várunk, közben Liquid-től elköszönünk, én meg agyvérzést kaptam már menyasszonyommal együtt... 5 óra megjön az autómentő feltesszük fél6 indulás, 7 óra ott vagyunk a szerelőnél, még fent van a traileren az autó ráteszi a gépet, nem ír semmi hibát, rámér a vezetékekre minden jó, aztán az önindítóra gyanakszik, ránéz, le van csúszva a vezeték, vissza teszi, indul az autó...!!! Hát nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek, lényeg, hogy semmi nagy gond nincsen. Fizetnék az autómentősnek... nem kell majd intézik egymás között.... Hát akkor nagyon megköszönöm és elindulunk haza, fél10, otthon vagyunk. Lesz majd mit mesélni az utókornak... Köszönöm Liquid-nek a kitartást, hogy ott maradt velünk amíg elintéztünk mindent és megjegyezném, hogy egy undorító mocskos patkány dolognak tartom, hogy ha valakit hívnak százszor pláne vasárnap (az ember nem azért zaklat senkit mert unatkozik, hétköznapokra is igaz ez) és annyira leszarja a másikat, hogy vissza sem hívja vagy csörgeti a másikat, hogy mit akarsz te b*zi, egyszerűen nem értem, hogy lehetnek ilyen nem törődöm emberek ezen a világon. Ha engem valaki hajnali 3 kor hív azt is vissza hívom, egyszerűen nem tudnék úgy aludni vagy lenni, hogy valaki keresett és nem hívom vissza, ha éppen nem tudom felvenni, arról már nem is beszélek ha valaki direkt nem veszi fel a telefont, az én szememben az ilyen emberek egy kib*szott nagy nullát érnek, de ha ilyen téren ilyenek valószínűleg az élet más területein is ilyen a hozzáállásuk... sajnos.

 
>> AutóápolásAlfa 159 2.4 Jtdm Distinctive // 2014-03-22

Reggel neki álltam lemosni az autót, utána pedig a féknyereg lefestésének, és a téli gumi lecserélésének. Brutális ez a TI felni, főleg a pirosra festett féknyergekkel :)! Rendeltem szál csiszolt mintázatú fóliát. Tervezem, hogy az egész középkonzolt lehúzom vele, egyenlőre csak a váltónál sikerült megcsinálni, jól néz ki.

 
>> SzervizAlfa 159 2.4 Jtdm Distinctive // 2014-03-20

Ugy nez ki sikerult megoldani a hideg inditas problemat. Eloszor az injektorokra gyanakodtunk, ezert mind az 5 be lett vizsgalva de jol mukodik mind az 5. Atmostak a motort a B-tech-es emberek. Azota szepen indul elsore es sokkal egyenletesebb a motor jarasa az ero is megjon mar 1700-tol es szepen huz vegig.