Mutasd

>> Esemény2018-04-29

Az élet mindig felülírja terveinket. Épp örvendeztem, hogy marad a kisautó, mikor hirtelen változások okán úgy alakult megis mennie kell egy autónak, a sok km miatt pedig egyértelmű hogy a dízel marad. Egyik szemem sír, a másik nevet, mert bár nyomott áron, de baráthoz, mi több Alfa fanatikushoz került, így biztos jó helye lesz. Remélem sok szép helyre eljut még az új gazdájával.

 
>> Egyéb2018-02-06

Hirdettem egy rövid ideig az autót, de az időteltével egyre rosszabb érzés volt, illetve komolytalan ajánlatokat kaptam csak. Úgy érzem még mindig nem tudják az emberek mit jelent egy valóban hegesztés-tákolás mentes, rozsdát hírnévből sem ismerő 1.8 TS.. Ezek okán úgy döntöttem megmarad. Mivel nem is tudom látni-e valóban gyári állapothoz közeli 156-ot, főképp első szériásat, úgy döntöttem visszaalakul minden arra ahogy lejött a szalagról, és ő lesz a fűtött garázs lakója. A munka megkezdődött, később részletezem képekkel :)

 
>> Szerviz2017-11-18

Egy hete a hátsó dob elkezdte kifújni magából a tömést. Mai napon kicseréltem egy Asso márkájú dobra, Bosal bilincset és gumibakokkal. Minden szépen lejött és összepasszolt, csak ilyen szereléseket kívánok magamnak :)

 
>> Szerviz2017-10-14

161512 km-nél, 8261 km után újra Eneos 10w40-et kapott, Champion olajszűrővel. Kapott volna új leeresztőcsavart is, új tömítéssel, hogy ne kelljen pasztázni a csavart, de sajnos a motorhoz tartozó nem azonos azzal ami a teknőben van. Úgy néz ki egy javított teknő van rajta, jó negyed órás utánajárás után kiderült a 2.5 V6 csavarja van benne, ami nincs raktáron. Köszönet a segítségért a Bárdi autó munkatársának. Így egyenlőre maradt a paszta, következő feladat, 22mm belső átmérőjű réz, tömítőgyűrű keresése.

 
>> Szerviz2017-08-07

Mivel egyre beljebb fogott a kuplungom és már a pedál sem jött elsőre vissza, kicseréltem a főmunkahengert. Valeo volt bent, szépen lefittyedt mikor lekötöttem a pedálról, de az olajat nem engedte. Textar került be, légtelenítés és olyan mintha új lenne. 156570 volt a km állás.

 
>> Szerviz2017-07-17

Alfacity előtt volt egy kis időm, ránéztem a gyújtásra, benzincsőre, átnézegettem a motorteret. Az egyik gyújtókábelen a szigetelés körbe volt szakadva, áttekertem szigszalaggal, ideiglenes megoldásként. Mai napon kiszedtem, átnéztem az összes trafót, ugyanennél a hengernél a trafó is enyhén el volt repedve, illetve a két éves NGK kábelszett a kis gyertyánál már nem tömített és olaj volt a gyertyánál. Felitattam az olajat, cseréltem a trafót is, a kábelt is pipával együtt, illetve bebandázsoltam egy-két kábelt is a motortérben ahol már megkeményedett és elengedett a szigetelés.

 
>> Szerviz2017-06-20

Mivel nem sokat, szinte semmit sem használtam a klímát, szép lassan elment a gáz jó része belőle, így ideje volt foglalkozni vele. Név nélkül az első helyen nyomáspróbán megállapították hogy a klíma nyomáskapcsolója enyhén ereszt, nem veszélyes, akár egy évet is kibír töltés nélkül, de szerintük mindenképpen meg kell csinálni. A kedvezmény nélkül 15 ezer Forintos alkatrészre mondtak 45 ezer Forintot. Ebben a pillanatban fizettem a nyomáspróbát és tovább is álltam. Fényező ismerősöm által ajánlott ember feltöltötte, átbeszéltem vele e dolgot, majd vettem egy tisztító sprayt, és fertőtlenítettem a rendszert. Később foglalkozok a nyomáskapcsolóval is. Előző napokban kapott új Giulia stílusó jeleket is, a hátsóval játszanom kellett, mert nem a régi elfordíthatóra való, de egész jó lett, később azon is javítok még.

 
>> Szerviz2017-06-15

153251 km-nél, 9882 km után kapott újra Eneos 10w40-et, Champion olajszűrőt és új pollenszűrőt. TZolitól kaptam ajándékba Alfás szelepsapkákat, illetve végre raktam a kipufogóra króm véget is.

 
>> Szerviz2017-04-28

A napokban kiégett a bal első tompított, normál Phillips H7 izzók voltak benne. Kapott Osram Night Breaker Ultimate-eket, TZolinak hála 30% kedvességgel a Bárdiból.

 
>> Szerviz2017-04-11

Mióta megvettem az autót, törött volt a balos tükör háza, már nagy szélben is hallhatóan zörgött. Ma bementem a tatai bontóba hővédő lemezért a kipufogó fölé, mert az is elengedte magát, és kijöttem egy balos tükörrel. Nem volt a legolcsóbb, de eddig mindenki csak hozta, bontotta, de valahogy soha nem ért ide. Egy úttal megszüntettem a fejegység keretének zörgését vékony kétoldalas ragasztóval. Remélem maradandó lett.