Mutasd

>> Szerviz2014-05-11

Jó ideje már - főleg hidegen - ingadozott az alapjárat. Általában +/- 100 rpm-et, ami végülis zavarni zavart, de ami miatt végleg megelégeltem az az, hogy üzemmeleg motornál 2000-ig ment az alapjárat az utóbbi napokban alkalmanként. Volt gyertya tisztítás, ez csak a hidegen rángatva gyorsulást oldotta meg, az alapjárat ingadozást nem tudtam hogy pillangószelep állítómotor hibának/koszolódásnak tudjam be, vagy légtömegmérőnek. Reggeli hidegben a legerősebb az ingadozás, így reggel mikor lementem azzal kezdtem, hogy motorháztető fel, lmm csatlakozó le, majd indítás. Persze injektor lámpa kigyulladt, de atom merev volt az alapjáratom. Meg is lett a bűnös, hát szedjük ki az lmm-t. Persze Bosch-ék mivel mással szerelték volna őket, ha nem biztonsági lyukas torx-al. A feltalálójának az édesanyja biztos sokat csuklott ma délelőtt, de végül (miután három boltból küldtek el, hogy ilyen szerszámot nem kapni sehol, azért ilyen csavarral szerelték, hogy ne tudjak belenyúlni) szereztem kulcsot, lmm ki, majd egy mindenszirszart oldó spayvel fújkodtam az érzékelő lapkát. Az ottmaradt folyadékot kifújtam, hagytam hogy a maradék elpárologjon, majd visszarakás.
Azóta üzemmeleg, és jéghideg motorral is stabil az alapjárat. Pacsi magamnak :D
Mondjuk az lmm kábele a csati előtt szigszalagozva van ami nagyon nem tetszik, hamarosan orvosolva lesz... A tisztítás után 4 vagy 5. indítás előtt (mindig megvárom gyújtás ráadás után, hogy az injektor lámpa kialudjon), injektor lámpa kialudt, majd újra kigyulladt. Persze motor indítás után kialudt egyből. Azóta se csinálta.
A lényeg, hogy most jó minden, és így műszaki előtt nem kellett még kivágnom 30 rugót egy másik lmm-ért.

update: Se hidegen, se melegen nem ingadozik az alapjárat, viszont megint felkúszott egyszer 1500 fölé. Talán alapjárati motor...