Mutasd

>> Szerviz2015-07-27

171445 km-nél cserélve lett az olaj, a szűrők valamimt a kuplunk munkahenger, és orvosolva lett a vez.tengely jeladó vezetékének szakadása a csatlakozónál. A csatlakozó is cserélve lett.
Szerelő ismét Németh Mihály volt (mint mindig), Dunakeszin.
összes kiadás 45000,- Ft.

 
>> Szerviz2015-06-12

Két dolog is ki lett pipálva a tegnapi napon.
Először is az Alfirolól lelopott ablaklégterelők megérkeztek és fel lett szerelve, másodszor pedig a lanyha légkondi lett rendbe téve.
Egy cartárs ajánlotta a CKK Klíma Kft-t a III. Kerületben (www.klimakipufogo.hu), hozzájuk vittem a kicsikémet.
Ellenörzés, megfestés, ózonos tisztítás, töltés, szűrők és tömítések cseréje.
A tesztelést Amundsen vállalta el, de azt mondta, inkább még párszor a sarkörre megy de ne tekerjem a minuszba a klímát.
Szóval most hideg van az Alfiban :)
A légterelő: 4000,-
A klíma: 32500,-
167572 km

>> Szerviz2015-06-01

Kicsit elfáradt a szelepfedél tömítés, a gyertyáknál állt az olaj, folyt le egésszen a vezérmű szíj elejéig, így időszerű volt kicseréltetni.
A tömítés 6500,-
A csere 5000,-
Km: 166770km.

 
>> Szerviz2014-10-15

Hosszú történet, kicsit szomorú is, de elmesélem.

2010 karácsony szenteste anyukám agyvérzést kapott.
Sajnos nem voltam ott, így mikor a telefont kaptam, hogy mi történt, padlógázzal indultam a frissen esett 30 cm-es hóban, és sajnos az árokban kötöttem ki.
Megúsztam, sőt, a kis Alfi is csak egy bal lámpa töréssel átvészelte, de mivel utána, napokig csak a kórházban voltam, 29-én anyum elment, így utána meg a temetést intéztem, plusz akkor kerültem új munkahelyre, így az autóm az árokban várta, hogy történjen vele valami.
Egy terepjárós barátom, kb. január közepe felé kihúzott az árokból (még mindig szép nagy hó volt), és nagy nehezen haza húzott, a mozdulatlan hátsó kerekek ellenére.
Sajnos a kézifék és a hátsó fékek totál beálltak.
Időm nem lévén, nem foglalkoztam vele. Majd március elején a műszakim is lejárt.
Szegény Alfi, ott állt a fedett kocsibejárón, és csak várta, csak várta, hogy történjen valami.
Évek múltak el, és mivel céges autóm volt, így volt mivel járnom, a kedvesemnek meg saját autója, pénz meg egyben sosem volt annyi, így csak múltak a napok, hetek, hónapok, évek.
Aztán elkezdtem kicsit átnézni a gépet, hogy ha már ennyit állt, mit kell majd cserélni benne.
Sokat gondolkodtam, hogy adjam el így fillérekért (nem indul, lejárt forgalmi, nem mai autó, stb.), vagy költsek rá és támasszam fel fiatalkori nagy szerelmem, és még ha nincs is szükség rá, de legyen újra egy kis méregzsák.
Végül a szívemre hallgattam, és elkezdtem összeírni, hogy mi kell hozzá, milyen munka vár rá.
Elkezdtem részletekben megvásárolni az alkatrészeket.
Bontottakat Paulovicséktól, új dolgokat az Alba Autótól (Erhard 242 cartárstól).
2014.09.26.-án eljött a nagy nap, és egy Nagymarosi karosszériás/autószállítós haverral, elvittük az Alfit Német Mihályhoz Dunakeszire, aki egy olasz autó mániás szerelő.
Nagy melónak indult, de végül is elég simán ment minden.
2014.10.08.-án elkészült a kis drágaság. Kijavítva, levizsgáztatva két évre, ott várt rám a szerviz előtti parkolóban.
Olyan izgalom volt rajtam, mint amikor kilenc évesen megkaptam az első bringámat.
Amik ki lettek cserélve:
Bontott:
Bal első lámpa
Bal sárvédő
Hűtőrács

Új:
Kipufogó (három dob egyben) + gumik, bilincsek
Első komplett fékrendszer
Hátsó komplett fékrendszer
Hátsó fékhengerek
Kézifék, komplett
Gyertyák (Champion) + 2db gyertyakábel
Vezérműszíj szett + felújító szett
Felső holtponti jeladó
Alsó lengőkarok
Stab gumik
Két első szimering
Kürtök
Benzinszűrő
Pollenszűrő
Motorolaj (Selenia)
Olajszűrő
Váltóolaj
Fékolaj
Szervo olaj
Hűtővíz (fagyállóval)
Akkumulátor (60Ah)

Egyéb költségek:
Elszállítás
Vizsgáztatás
Munkadíj

Összességében nem volt olcsó, és valószínűleg, ha most el akarnám adni, így, friss vizsgával, szinte új gumikkal, felújítva, annyit sem kapnék érte, mint amennyit most összesen költöttem rá, de nem ez számít.
Én szeretem ezt az autót.
Nem ez a világ legtutibb autója, sőt, az Alfák között is az egyik legegyszerűbb típus.
De nekem ez volt az álmom anno, mikor az elsőt megláttam 1995-ben, ahogy leparkolt a Visegrádi palota előtt.
Gyönyörű volt, és a hangjától még ma is feláll a szőr a tarkómon.

Hogy akkor pontosan mennyibe is került ez a felújítás?
Hát eleve részletekben lett minden megvéve, így nem egyszerre kellett kiadni mindenre.
De a teljes összeg, mindennel együtt 404.600,-
Persze volt még tankolás, biztosítás, stb., de hát ez van.
Ha szerelmes vagy, nem érdekel mibe kerül, csak élvezed a szerelmet!
Nem számít más, csak a Cuore Sportivo!

Km óra: 157.521km

>> Szerviz2009-07-02

A mai nappal újabb 2 évre meg van a műszaki vizsga, a kis drágámra. A mért értékek állítólag, korához mérten kiválóak, egyedül a kézifék bowdenét kell majd kicserélni.. Thx Yoyo barátom.
Km: 135200

>> Egyéb2009-02-16

Úgy látom, nagyon sok félreértést okoz, a felnik paraméterei. A feliknek a lyukosztása nem az egyetlen paraméter.
Vegyünk egy példát:
Alfa Romeo 145 1.4 TS: 5,5Jx14, 4x98, ET 43
A felni 5,5 coll széles és 14 coll átmérőjű, vagy is 14-es kerék megy rá. 4 csavar fogja a kereket és ezek a csavarok egy 98 mm átmérõjû körön helyezkednek el.
A felni függõleges közép síkjától ( ami 2,75 collnál van, mert 5,5 coll széles) a felfogatás síkja 38 mm- re helyezkedik el. Ez az ET szám(a német Einpresstief rövídítése). A szám minnél kisebb, a kerék annál jobban "kilóg" az autó alól. Ez az érték akár a nulláig, sőt a negatív előjelig csökkenhet, bizonyos autóknál. Ezt a számot néha KSE-nek, azaz középsík eltolásnak is nevezzük.
Ugyanennek az autónak viszont van 15 és 16, colos gyári és egyesek bátorságából kifolyólag 17 collos szerelése is. A gumik amik a felnikre gyárilag szerelve vannak: pld: 185/60 R14. Ennek a váltómérete lehet: 195/55R15-205/50R16-225/40R17 (ha jól tudom, de erre vannak kalkulátorok a neten).
Ha a megfelelő gyárilag előírt átmérőjű váltóméretet használod, akkor az autó sebességmérője, ABS, ASR, stb.. nem fognak csalni, tévedni.
Ha ettől eltérünk, akkor ez már korántsem olyan biztos. Új autónál még olyat is tapasztaltak több esetben, hogy a forgalmazó megvonta az autó garanciáját, mert egy mérettel eltérő téli gumit rakatott fel az ügyfél, mert az volt olcsón... Ez viszont megint nehéz kérdés. Sok autón egy méret ugrás felfelé még jó is lehet. Ehhez kell néhány év tapasztalat. Arra mindenképp figyelj, hogy a nem helyesen megválasztott kerékméret, legfőképp az ET szám eltérés esetén, a felni útban lesz a fékrendszernek vagy a kaszninak.
váltóméret kalkulátor
ET kalkulátor

És ha már itt tartunk, pár szót a gumikról (hogy végképp kimerítsük ezt a témát:)

Tehát mit is jelent a gumin a méretjelzés a valóságban.
Pld: 185/60 R14.
Az első szám a gumi szélessége, miliméterben megadva. Eddig mindig rendben van minden, ezt általában mindenki érti.
Most jön a neheze:
A per jelzés utáni szám a következőt jelenti:
Az első szám mekkora százalékát teszi ki az oldalfal magassága!
Tehát: Pl.:185 mm-nek a 60 százaléka az oldalfal magassága.( esetünkben ez 111mm, nem pedíg 70 mm!)
Ebből az következik, hogy ha az első szám növekszik, akkor vele együtt nő a gumi átmérője is, nem csak a szélessége!
Tehát például egy 185/60R14-es guminál egy 195/60R14-es nem csak szélesebb, de magasabb is.
Az "R" betű utáni rész annak a felninek az átmérőjét jelöli (coll-ban vagy inch-ben) amire az adott abroncs szerelhető (1 inch = 2.54 cm).
Az “R” rövidítés az abroncs szerkezetére, a karkasz kordszálainak elrendezésére utal. Ebben a kontextusban két eltérő rövidítés létezik: “R" azt jelenti, hogy “Radiál”; a „D” azt, hogy „Diagonál”. A radiál abroncsok esetében a karkasz kordszálai a menetiránnyal 90°-os szöget bezáróan azaz oldalnézetben sugárirányban futnak. Ennek előnye, hogy nagyobb sebesség, jobb tapadás és sokkal kényelmesebb utazás érhető el, mint diagonál abroncsokkal. Mára már a diagonál abroncsok teljesen kiszorultak a személyautó piacról.

Két fontos jelzés van még a gumikon, sok más jelzés mellett.
A terhelhetőségi index (Load Index = LI, mindíg számmal jelzik) és a sebesség, más néven gyorsasági index (GSY, "Speedindex"-nek is nevezik, melyet betűvel jeleznek).

Terhelhetőségi index (pld: Li 82 = 475kg):
Az ismertetõszám a gumi terhelhetõségérõl ad felvilágosítást. Minden LI-érték melett megtalálható a táblázatban a megfelelõ terhelhetõség egy bizonyos légnyomásnál. Például "85" = 515 kg. A felszerelt guminak meg kell felelnie legalább a gépkocsi irataiban feltüntetett LI-nek, de magasabb LI értékû is lehet.

Gyorsasági index (pld: T = 190km/h):
Ismertető betűjelzés, amely a gumi maximálisan megengedett sebességét adja meg. A betűkkel jelezve gyorsasági tartományokra vannak felosztva.

>> Szerviz2007-11-15

Mai napon javítva lett a kuplung, és a zöldártyám is friss lett, újfent Large Auto jóvoltából.
Megint korrekt, gyors és jó munkát végeztek:)

>> Szerviz2007-10-03

Ma, 119600km-nél kapott a kis drága, új gyertyákat (17.000,-Ft), igaz csak a 40ezrest, de hát szűkös időket élünk:), és ki lett cserélve a szelepfedél tömítés (5.000,-Ft szereléssel együtt), így megszünt az olaj folyás is.

 
>> Autóápolás2007-07-19

Nem akarok reklámozni, ezért nem valamelyik topikba, hanem a saját blogomba írom meg nektek az ajánlatomat.
A melóhelyem egyik fő profilja olyan tisztító szerek forgalmazása, melyek NEM vegyszerek, teljesen környezetbarát termékek és 100%-ig lebomlóak, így akár ha a kertben mosod az autódat, a tisztítószertől akár a fű is jobban nő (persze a lemosott szennyeződés károsíthatja a kertet). :)
A termékek lényege, hogy a természetben található ásványi anyagok, természetes enzimek (ehhez hasonló enzimek segítik a lebomlást a gyomorban), és hasznos, vagyis pro baktériumokból, vagy ezek keverékéből állnak. Mesterséges anyagot egyik termék sem tartalmaz, és mind koncentrátum, így egy flakon bármely tisztítószer, igen hosszú ideig elegendő. Valamint van egy pro bakteriális allergia megszüntető spray-nk (Allergy Free), mely használható lakásban és az autóban is. Be kell vele fújni az olyan területeket, amiben a por meg tud ülni (pld. kanapé, padlószőnyeg, vastag függöny, autóban a kárpit, valamint a klíma beömlő nyílásai), majd a kifújt baktériumok elkezdenek szaporodni, és megölik (pontosabban eleszik a káros, vagyis patogén baktériumok, atkák /pld.: poratka/ elöl a szerves táplálékot, ezáltal azo elhaláloznak), és utána azokat is megeszik, így teszik egészségessé a környezetedet. A hasznos, vagyis pro baktériumok, ott vannak mindenhol, a bőrödön, a levegőben, a kajában, ők felelősek az egészséges immunrendszerért is, és akkor lép fel allergiás reakció, ha az immunrendstzered, legyengül, mert túlsúlyba kerülnek a káros, azaz patogén bacik. Sajna a weblapunk még nincsen készen, de ha bármi kérdése lenne valakinek, írjon nyugodtan. Sokan azt gondolják, hogy az ilyen szerek nagyon drágák, de ez nem igaz. Az árak taljasan megegyeznek a hagyományos szerekkel, és ha még figyelembe vesszük, hogy ezek koncentrátumok, akkor kiderül hogy jóval olcsóbb.
Pld.: egy átlag kárpittisztító úgy 1500-2000 Ft körül van, a mi termékünk 1980 Ft, és mellette a miénknél elég az 1% anyag 99% kézmeleg víz keverési arány!!!!
Jelenleg kimondottan autóhoz készült tisztítószerként még nem forgalmazunk árut, de ugyan azt áruljuk Garden & Hobby néven. Zsírtalanít, old minden szennyeződést, antisztatikus, emellett nem káros a bőrre, szemre, légutakra, nem teszi tönkre a ruházatot, stb.
Amire van termék, autóhoz:
-lemosni,
-ablakot tisztítani,
-kárpitot tisztítani,
-autó belsőt, műanyagot, bőrt tisztítani,
-légkondi járatot és kárpitot káros baktériumoktól mentesíteni.
Lakásban, házkörül:
-Enzimes mosogató és mosó gél (kézi és gépi egyaránt)
-Enzimes mosogató és mosó por (kézi és gépi egyaránt)
-Általános zsíroldó (a felmosástol, a mosogatáson keresztül az odaégett tűzhelyig, grillig bármit letisztíthatsz vele)
-Organikus vízkőoldó (a kv főzőtöl a wc-ig)
-szanitertisztító(hogy a fürdő tiszta, de ne vegyszeres legyen)
-lefolyó tisztító(hogy jobban csússzon, minden szerves anyagot különválaszt, semmi nem tapad össze odalenn)
-padlótisztító(minden típusú padlófelületre jó, kézi és gépi egyaránt)
-kárpittisztító(kíméli a szöveteket, mégis hatékony, kézi és gépi egyaránt)
-Wellnes(kondigépek, tornaszőnyegek, gyerekjátékok, műanyagok, stb. tizstítására)
-Garden & Hobby (kerti bútorok, külső nyílászárók, kerti játékok, medencék, stb.)
-szennyvízkezelő(egy 20 alkalmas kezeléssel 1/4-ére csökkenthető az ülepítő ürítésének száma, és még a szétválasztásból maradó szagtalan bomlástól mentes "vizet" locsolásra is használhatod)
Valamint zsírcspda(vendéglátósoknak), alkatrészmosó(autószerelőknek), aircleaner(repülő tulajoknak),stb., stb., stb.,stb., a tárház hatalmas.
Szóval hívj, ha valami érdekel:)
Szép napot!

web, ami hamarosan működik: www.naturzone.hu

 
>> Szerviz2007-07-19

Múlt hét csütörtökön, Vác Kismaros felé eső végében, épp azon örömködtem, hogy milyen jót fogok enni az imént vett 12kg-os görögdinnyéből, amikor fura szercsegő fang jött valahonnan a generátor- és a vezérműszíj felől. Mivel pár hete volt teljes generál a vezéművön, figyelmem a generál szíjra terelődött (Large autónál mondták is, hogy időszerű lesz azon is a csere). A szercsegő hangot felváltotta egy érdekes ritmikátlan ciccegés. Nem láttam semmit, de meggyőződésem volt, hogy generátorszíj csere lesz a vége. Be is jelentkeztem a Large-ba, 31-ért meg is csinálnák. No de innentől felgyorsultak az események.....
Tegnap, úgy 12h körül a népstadiontól nemmessze, állok a pirosnál, vált, én indulnék, erre felgyullad a motorhiba jelző, a motor mint egy már éveit kiszolgált traktor, felbőgött, és alig akart elindulni. Egyből beáltam a 20 méterre lévő benzinkúthoz és az élet nehézségeit sűrűn ismételgetve kértem telefonos segítséget. Sok ötlet jött (légmennyiség mérő, vez.módosító, stb.), de mindenesetre bejelentkeztem a Large-hoz másnap reggelre, hogy nézzék meg legalább. Este még lementem a légtömegmérőről lehúzni a csatlakozót, mert többen is azt mondták, hogy ha az a ludas, akkor anélkül rendesen kell működnie. Hát nem. :(
Ma a Large-nál nyomtak egy diagnosztikát és a gép mint lehetséges hiba, a vezérlést irta újfent. Azt, ami nincs egy hónapja, hogy cserélve lett. Szétszedik és láááám......
Valami idegen anyag (vagy egy kósza alkatrész, ami oda került, vagy ott maradt, vagy egy felverődő kavics, ki tudja) totál ledarálta az új szíj felét, kiharapott belőle egy-két darabot, sőt igen látható módon, a fogaskerekekből os kimart egy-két darabot.
Ilyet még életemben nem láttam, de nem is szeretnék többet.
Large-sok megint rendesek voltak, anyagárban helyre rakták, amit kellett kicseréltek.
Tanulság:
Ha az autó alját nem is, de a vezérlés alatti részt tuti teljesen le fogom burkolni!