Mutasd

>> Szerviz2013-07-10

Történt, hogy mentem a TD-vel, és azt éreztem, hogy bizonyos fordulaton nem úgy megy, mint kéne, ez tipikusan az a fordulat, amikor a turbó teljes gőzzel tölt, és kellene mellé a nafta. Gyors gázolajszűrőcsere, próbakör és... még mindig nem jó. Na akkor nagy levegővétel, szerszámok előkeresése, és essünk neki.

Leírás a tankban lévő szűrő takarításáról:
Csomagtér felől támadunk, felszedjük a szőnyeget, jobb oldalt látjuk a szerelőnyílást, kicsavarozunk 3 csavart, és már látszik is a szivattyú. (1.kép)
Az a piros cső ne tévesszen meg senkit, azt már én mókoltam oda valamikor, mert kicsit szivárgott a dolog. Az egyébként a résolaj visszavezetés csöve.
Először is kössük le a dolgokat. A csatlakozókat húzzuk le, a levegőztetőt 8-as anya fogja, a fejeken pedig egy-egy pöcök van oldalt, azt benyomjuk, és le lehet húzni. Többet ésszel, mint erővel, mert minden műanyag, ha kárt teszünk valamiben, dobhatjuk ki az egészet. Ha mindent lekötöttünk, azt a nagy sárga keretet letekerjük, és ki lehet venni a szivattyút. Kesztyű használata javallott, mert ha hirtelen megindul a keret, könnyen elvágja a kezünket a lemez széle. Majd húzzuk ki felfelé a szivattyút. Lassan, hogy a nafta vissza tudjon csurogni a tankba. Kicsit játszani kell vele, mert a szerelőnyílás nem pont felette van, de nem nehéz kiszedni. (2.kép)
A kalapács úgy került oda, hogy nem bírtam meglazítani a keretet, és egy csavarhúzó+kalapács kombóval jobb belátásra bírtam. Persze óvatosan.
Eddig oké, most szedjük szét az egészet. Ez igazából adja magát, de óvatosan csináljuk, ne törjünk el semmit. A csatlakozót húzzuk le, a pöcköket akasszuk ki, alul a résolajvisszavezető csövet pattintsuk ki, és a doboz belsejében lévő háromlábú "izét" húzzuk ki felfelé, annak az alján van a szűrő.
Ha mindent jól csináltunk akkor a 3-as képet kapjuk. (3.kép)
Ott a szűrő. (4.kép)
Annyit elárulok, hogy nem így nézett ki, de arról nem csináltam képet, mert csupa gázolaj lett volna a teló :-)
De az látszott elsőre, hogy a szűrő eltömődése volt a gond.
Nos, ha sikerült szétszedni, takarítsuk ki a szűrőt víz és egy kefe segítségével, és mossuk ki a doboz belsejét is. Töröljük szárazra, és szereljük össze.
A szűrőt pattintsuk vissza a helyére, az "izét" csúsztassuk vissza a dobozba a helyére a sínekbe. Az a nagy fehér az a szintmérő, azt is rakjuk vissza, de a rugót ne felejtsük ki! A csatlakozót dugjuk vissza, a résolajcsövet pattintsuk vissza a helyére. Nézzük át háromszor, hogy jól raktuk-e össze, mert ha valami nem jó szedhetjük majd ki újra a tankból.
Töröljük át az egészet, hogy a tankba ne kerüljön szmötyi, majd szereljük vissza.
Figyeljünk a gumitömítésre, hogy jól álljon.
Tekerjük vissza a menetes keretet, húzzuk meg rendesen, de azért ésszel.
Kössük vissza a csatlakozókat.
Indítsuk be a kocsit, nézzük meg hogy működik-e a szintmérő, tegyünk egy próbakört, majd ha minden oké, csavarozzuk vissza a műanyag fedelet, tegyük vissza a szőnyeget, és örülünk Vincent :-)

Tapasztalat:
A bizonytalanság elmúlt, minden fordulaton úgy megy ahogy kell, és 4500-ig is leforog :-)

Ajánlom minden dízelesnek ezt a műveletsort, amely egy órácska alatt végrehajtható, és megelőzhetőek vele az olyanok, hogy bizonytalan a "menés" :-)

>> Egyéb2013-06-20

Mondja valaki, hogy kicsi a 146 :-)))

 
>> Egyéb2013-01-11

Folyt...

 
>> Szerviz2012-12-18

Bal eleje kis gondoskodást kívánt. Hangos kopogással adta tudtomra, hogy a talpas csapszeg elfáradt, ergo lengőkar csere esedékes. Ha már meg volt bontva megnéztük a féltengely csuklót is, mert kanyarodáskor már adott ki hangot. Hát igen, kezdett már elfáradni. Ha már aknán van, akkor cseréljük ki azt is. Plusz a fékcsövet is. Így is lett, majd futóműállítás, és újra szól a hatlövetű :-)

 
>> Egyéb2012-06-01

Warbi ötletét alapul véve megcsináltam a hangszórórácsokat. Nem szép, de hatásos :-)
1.kép: kerestem két facsavart, kettő cm hosszúak, és egy csavarhúzót.
2.kép: a letört fül helyére betekertem az egyiket, oda ahol vastagabb az anyag. Kicsit pepecs meló, és óvatosan is kell csinálni. Amikor belekapott a csavar a műanyagba betekertem addig, amíg a másik oldalon látszódott, hogy mindjárt átér. Ezután felpróbáltam a helyére és megnéztem hogy a másik csavar hova esik. Természetesen a másik letört fül helyére, de be kell mérni hogy mennyire legyen kívlül, hogy tartson.
3.kép: betekertem a másikat is.
4.kép: ilyen lett.
Nem a legszebb látvány hátulról, de az nem látszik :-) A lényeg, hogy előlről milyen, és hogy ne essen a lábamra, ha becsukom az ajtót.
Lényeges: a rács belseje úgy van kiképezve, hogy megadja az alját és a tetejét, a belső gyűrű ferdén van benne! A 2-es képen látszik is.
Az egész nem volt negyed óra, és nem is siettem :-)

>> Egyéb2012-05-25

Andreas Zapatinas egy görög autóipari tervező, született Athénban 1957-ben.
Zapatinas tanulmányait az "Art Center College of Design" nevű magán főiskolában végezte, mely Pasadénában, Kaliforniában található. 1986-ban diplomázott.
1988-tól 1994-ig dolgozott a Fiat Centro Stile-nál, ahol Chris Bangle-val is találkozott . Ő volt a vezető külső formatervezője a Fiat Barchettának. Nagy szerepe volt a Fiat Coupé és az Alfa 145/146 designjének tervezésében.
1998-ban vezető tervezője lett az Alfa Romeo Centro Stile-nak. Ő hagyta jóvá a maga idejében egyedülálló hátsó kialakítású Alfa Romeo 147-est.
2002-től 2006-ig a Subarunál dolgozik.
2009-től ipari formatervezőként dolgozik, lifteket tervez. Szerinte: "a lift nem csak egy kis négyzet, ami mozog fel-le, hanem egy közlekedési eszköz"

 
>> Egyéb2012-05-20

Támadt egy gondolatom: mennyit lehet elmenni egy tankkal? Nu, próbáljuk ki. Teletankoltam a gépet, amit szó szerint kell érteni. Látszott a gázolaj teteje a beöntőnyílásban :-) Ez nagyjából ötvenpár liter üzemanyag, Hivatalosan 51 literes a tank, de meg lehet fejelni pár decivel. Nos, tank tele, számláló lenulláz és hajrá!
Mivel nem úgy terveztem, hogy körözgetni fogok a megyében, hanem ugyanúgy használom a gépet, mint szoktam, ezért több mint egy hónapig tartott kikocsikázni a lét. De nem is az volt a terv, hogy minél előbb kifogyasszuk a tankot.
A használatról: nagyrészt munkába járás, fele-fele lakott terület és országút. Autópályát ritkán használok, a teszt alatt sem mentem rajta egy métert se.
Vezetési stílus: átlagostól egy picit dinamikusabb. Haladós, de nem őrültködős, nagy százalékban szabálykövető. Néha egy-egy elrúgás, kikormolás előfordul, de mivel a büntetési tételek elég masszívak, így csak ritkán van vadulás. A dízel amúgy sem szereti a taposást, 3000 környékén elváltogatok, bár ilyenkor a turbó már teljes gőzzel tölt, tehát haladunk :-)
Tehát megy a teszt. Ugyanúgy történik minden, mint egyébként, csak sűrűbben nézem a mutatót. Amit már tapasztaltam, és gondolom más is, hogy a „fél” jelzésig rettenet lassan megy le a mutató. Szűk 600 kilométert mentem el a fél tank jelzésig! Ez 4 literes fogyasztás lenne. De ezután megindult lefelé. 845 kilométernél tartottam, amikor kivillant a szegénységjelző. Várható volt, mert a mutató már elhagyta az első osztást. Ekkor bekészítettem egy öt literes kannában anyagot, ha esetleg végigmenne a teszt :-) Szóval 845-nél jelzés, még mehetünk. Próbáltam ugyanúgy vezetni, de a sárga lámpácska virítása nem hagyott nyugodni. Félig tudatosan, félig tudat alatt visszavettem a tempót. 860, 870, még mindig megy. Most már tudatosan mentem lassabban, de nem az eredmény miatt, hanem ha kifogy az üzemanyag biztonságosan meg tudjak állni. 890. Még mindig megy, bár a mutató teljesen lehasalt. Bármelyik pillanatban megállhat.
Elértük a bűvös 900-at. Félreálltam. Nem tudom, mennyit mehetett volna még, valószínűleg nem sokat. A mutató feküdt, a lámpácska gonoszul vigyorgott. Leállítottam a gépet, és hátraballagtam a kannáért. Úgy döntöttem pár kilométerért nem hagyom lelevegősödni a rendszert.
Összegzés: 900 kilométer egy tankkal (ötvenegykétliter) ez 5,8, 5,9-es fogyasztás. Ebből 600-at, azaz a kétharmadát a fél tank jelzésig tettem meg. A sárga lámpával 55 km.-t tettem meg. Ez 3-4 liter körül van.
A történethez hozzátartozik, hogy egy flakon kék spuri volt a telitankhoz öntve.
Ez egy jó teszt volt, de most Komáromra készülünk. Autópálya, telitank, takarítás :-)

 
>> Szerviz2012-05-07

Olaj és olajszűrő csere történt. Km: 152426

 
>> Tuning és extra2012-04-26

Mai program: féknyereg pírítás :-)

 
>> Esemény2012-01-27

Ma van ötödik éve, hogy tag vagyok az Amorén. Piszkosul megy az idő.