Mutasd

>> Esemény2018-12-26

Maci155 barátom jóvoltából lehetőségem volt kipróbálni az Alfa első SUV-ját.
Az alany egy 2.0 TB Q4 volt 280 lóerővel.
Ez egy elég jól felszerelt példány, bőrbelső, kormányfűtés, xenon, stb. Külsőleg az autó, ahhoz képest, hogy telekjáró elég szépre sikerült, bár ez ugye szubjektív dolog, nekem mindenesetre tetszik. Beülve nagyon kényelmes a motoros és fűthető bőr ülés. Jó fogású a kormány, minden kézreáll, nagyjából minden a helyén van. A váltófülek miatt szokni kell a bajuszkapcsolók helyét. Kulcs nélküli indítás, a négy hengernek alapjáraton szinte semmi hangja. 8 sebesség, automata, összkerék.
Könnyen megindul, nincs bizonytalanság, késlekedés, a váltó nagyon szépen pakolja a fokozatokat. Dízelhez szokva furcsa a fordulatszámmérő belekólintása a hatezerbe, de ha nyomjuk neki, hagyja kipörögni a motort. Finomabb pedálkezeléssel előbb felvált, de a fülekkel bármikor bele tudunk nyúlkálni. Fordulaton nagyon jó hangja van az olasz motornak, de aki már hallott TwinSparkot üvölteni, az nem csodálkozik ezen.
És hát ahogy megindul... Hiába 16xx kiló, lóerőben és gyorsulásban papíron jobb, mint a 147/156 GTA. És ezt teljes mértékben érezni is, a hétköznapi közlekedésre bőven elég. Az előzések kikerülésekké változnak. Padlógáz, az automata visszavált, a motor felbőg, és már a delikvens előtt is vagyunk.
A JTD-hez szokva sokalltam a fogyasztását, 11.9-12.5 között mozgott az átlag, de belegondolva, hogy szűk 300 lovacskával poroszkálunk, végül is nem olyan rossz.
A futómű, és az összkerék valódi sínautót faragnak a Stelvióból, végig olyan érzésem volt, hogy az autó többet tud, mint amit az én vezetési tudásom megenged. Természetesen zavarba lehet hozni, de normál vezetés esetén minden helyzetet megold.

Ami nem nyerte el a tetszésemet:
-Az ablaktörlőt nem lehetett felhajtani, amikor le akartam mosni a szélvédőt. Se elől, se hátul. Biztos van valami trükkje, de elől a motorháztetőbe akad bele, hátul meg olyan a kiképzése, hogy csak pár centire lehet elemelni az ablaktól. Nem tudom miért van így, de bármilyen autón simán fel lehet hajtani mindenféle hókuszpókusz nélkül.
-A DNA kapcsolónak sok értelmét nem látom. A-ban kicsit langyosabb, D-ben meg jobban kitartja a fordulatot, de igazából ennyi, nem volt "másik autóban ülök" érzésem tőle.
-A tompítottat nem tudtam lekapcsolni, amikor álltam az út szélén. Ugye alapból megy a nappali fény, sötétedéskor felkapcsolja hozzá a tompítottat, viszont ha félreállok és jár a motor, nem engedi lekapcsolni, le kell állítani hozzá az autót.
-Start-stop. Idegesítő egy valami, ki kellene törölni az autós történelemből.

Ami nagyon tetszett:
-Természetesen az egész autó tetszett, úgy ahogy van, de amit külön kiemelnék, az az automata fényszóró. Ha aktiváljuk, automatikusan felkapcsolja a fényszórót sötétben, ha nem érzékel fényt. Szembejövő esetén lekapcsolja, ha utolérünk valakit szintén, illetőleg lakott területen belül is, amennyiben van közvilágítás. Ha elhaladtak mellettünk már kapcsolja is vissza, vagy ha kiértünk a városból. Nagyon jól van programozva, nagyon tetszett, sokkal kényelmesebb sötétben vezetni.
- Motoros csomagtérajtó.
- A beépített GPS nagyon ügyes, pontos, és sosem merül le :-)
- Nyitó vagy záró gomb hosszan nyomása esetén az összes ablak fel- illetve lehúzódik.
- Van benne pohártartó :-)

Összességében a Stelvio nekem tetszett, kényelmes, nagy, gyors, a magyar utakra tökéletes az emelt hasmagasság miatt. Jó vele csapatni és krúzolni is.

Talán egyesek szemében szentségtörés az Alfától egy SUV, de be kell látnunk, hogy változik a világ, az autóipar is folyamatosan változik, és vagy "megszoksz vagy megszöksz". A Stelvio egy igazi Alfa Romeo, nem butikosné irányba mentek el vele, hanem kihozták belőle, amit lehetett.
Legyünk rá büszkék, és ne feledjük: 7:51.700

 
>> Esemény2018-10-22

 
>> Esemény2018-09-20

Görgőzni kellett.

 
>> Szerviz2018-09-14

Alsó, holtponti, főtengely jeladó csere történt.
Most tökéletes :-)

 
>> Tuning és extra2018-08-06

Ajándékba kaptam egy hátsó lámpa fóliázást :-)

 
>> Esemény2018-07-18

Szülinapra kaptam :-)

 
>> Esemény2018-01-29

 
>> Szerviz2018-01-21

Vezérlés csere: 239738 km

 
>> Szerviz2017-12-22

A blogomban szerepelt nemrégiben egy 156 Jtd. Most újra nálam járt.
Tünetek: fogy a fékfolyadék, jelzi is a műszerfalon, a váltás nehézkes, kuplung nyomáspontja bizonytalan.
Diagnózis: kuplung munkahenger lesz a baj, akárki meglássa :-)
Megoldás: csere vagy felújítás

Csere:
1. Vegyük ki az akksit.
2. Vegyük ki az akksitálcát.
Megvan a munkahenger. A diagnózis helyesnek bizonyult, a porvédő kiszakadva, ereszti a fékfolyadékot (ugyanazt a tartályt használja, amit a fékrendszer), a pedált megnyomva a kiemelés nagyon gyatra.
3. Szereljük ki a munkahengert a konzoljából: lazítsuk le a hollandert, vegyük le a seeger-gyűrűt, és húzzuk ki a munkahengert.
4. Régi és új.
5. Szereljük vissza, majd légtelenítsük.

Felújítás:
3.-as pontig ugyanaz. Ha a kezünkben van, vizsgáljuk meg, ha a fém háza nem sérült, vigyük el felújítattni. Ha kész, akkor 5.-ös pont.

Eredmény:
Reccsenésmentes váltás, puhább kuplungpedál, határozott fogáspont.

>> Szerviz2017-12-09

Még a nyáron történt, hogy olajcsere alkalmával nézegettem az autó alját az aknából, és a bölcső állapota nem igazán vidított fel. Mivel egyenlőre még marad nálam a járgány, ezért megoldáskeresésbe fogtam. Mifi kiderítette, hogy egyfajta bölcső van a 146-hoz, nincs külön "dízeles" és "benzines". Az nem rossz, viszont akkor kellene egyet szerezni. Hogy, hogy nem, Mifinél éppen van egy :-) Nem is hagytam ott nála, hazahoztam, kicsit rendbeszedtem. Drótkorong, csiszolás, festés. Ez még valamikor nyáron történt.
Már csak ki kellene cserélni. És megintcsak Mifi, aki felajánlotta, hogy segít átcserélni a bölcsőt. De ha már lúd, akkor legyen magastestzsírszázalékos, újítsuk fel a futóművet.
Mivel Mifi mostanában a Láng-nál (reklám helye) tengeti napjait, segített a beszerzésben is, hogyaszongya: két lengőkar, két stabpálca, két stabrúd' szilent, kettő kormányösszekötő. A stabilizátorrúd csiszolás, festés után, mint az új.

És eljövé ama nap, amikor eme alkatrészek elfoglalják dicső helyüket.

Akkor hajrá! A segítség Nagymifi képében érkezett, így már hárman is jelen voltunk a műtétnél. Felbakolás, keréklevétel, majd pár dolog, ami útban volt, lekerült. Főleg a kipufogó.
Régi futómű le, új futómű fel.
Minden csavar a helyére került, visszament a kipufogó, majd zárásként kormányösszekötő gömbfej csere.
Már csak egy futóműállítás kell.

Desszertnek egy kis bogarászás a bontott cuccok között. Hoztam is pár apróságot :-)

1. Megújul a bölcső, még valamikor a nyáron
2. Műtőasztalon
3.4.5. Bölcső lebontva
6. Ez fog majd felmenni...
7.8. ...némi tuning után :-)
9. A végeredmény
10. Ez jött le
11.12. EZÉRT jött le

Nagy köszönet a segítségért Mifinek és Nagymifinek!

Ui: alakul a következő projekt is :-)