Mutasd

>> Esemény2023-07-09

A legtöbb Nagy Túra első napja a távolságról szól: Minél gyorsabban minél messzebbre.
A mai kicsit más lett. A terv szerint a Garda keleti partjáig kell eljutni, belefért egy kis kitérő.
A csomagolás során sikerült elérni amit eddig nem. PHuBi az idén először tudta magával vinni a pótkerekét!
730 km és 9 és fél óra lett a tervezett menet, ami a gyakorlatban 10:34 lett.

Lienz felé már többször is mentem, most nem a szokásos úton hanem a 2.052 , magas Staller Sattel felé vettük az irányt. A hágó érdekességét az adja hogy az olasz oldal változó irányú. A lámpa egész órától - óra 15 percig Olaszország irányába engedi a forgalmat, óra 30-tól 45-ig visszafelé. Így nem volt mindegy hogy mikor érkezünk. Próbáltam úgy időzíteni hogy legyen idő előtte még enni egyet. Sikerült is 11.26-ra odaérni. (Később az olasz oldalon látott éttermek alapján jobb lett volna ott enni.)
A határ előtt még az osztrák benzinnel teletöltöttük PHuBi tartályát. (3.kép) 38,59 liter 497,4 km-re, ami 7,76-os fogyasztást jelent. Nem rossz :-)
A határ előtt, a terv szerint megebédeltünk. (4-5. kép)
12:02-kor léptük át a határt.
Az út keskeny (emiatt egyirányú) és csodaszép volt! A hágó volt a legmagasabb pont az idei túra során.
Tovább haladva elértük az autópályát, majd arról lehajtva a St. Giovanni hágót. (8.kép)
A Garda-tó északi csücskén találtam egy kilátót a tóra. (9.kép)
A szálloda (Hotel Ristorante Miralago) talán a tó legszebb kilátást adó helye volt. A szoba a "semmi" felett hihetetlen volt, a korábbi elképzeléseinket is messze felülmúlta.
A napot egy (kettő) igazi olasz pizzával zártuk. (11.kép)

 
>> Szerviz2023-07-05

Ma reggel megnézettem a futóművet.
A jobb első keréken kellett állítani, ezek szerint nem véletlenül kopott jobban annak a guminak a belső fele.

 
>> Egyéb2023-07-03

Az idei Spider Túra után újra aktualizáltam a tavalyi listámat.

Mindezt felvittem a térképre is.
- sárga: magassági pont
- kék: "megvolt"
- lila: a 2023 Nagy Túra betervezett pontjai

 
>> Autóápolás2023-06-30

A mai menü:
- bőrápolás Sonax cuccal,
- műanyagtisztítás - Lotus lötty
- műanyagápolás - Sonax nano
- szolíd polír
- porszívózás,
- szőnyegtisztítás - valami aktív hab
- műszerfalápolás - Lotus lötty
- USB a zenékkel bekészítve
- a fő navira az érintendő pontok (POI) és az útvonalterv feltöltve (iGO)
- a tartalék navira az érintendő pontok (POI) és az útvonalterv feltöltve (iGO)
- dashcam memóriakártyái letörölve, összekészítve

Még valami:
Jövő szerda 8-ra bejelentkeztem egy futómű ellenőrzésre.

 
>> Szerviz2023-06-29

Pár napja egy csavaranyával oldottam meg az eltérő szögeket.
Ma elkészült a pontos idom, beszereltem.
A helyére téve kifúrtam a lyukakat és már mehetett is vissza a csavar.
Kész.
Teszt a 2023-as Nagy Túrán...

u.i.
Felmerült a kérdés hogy nem jelent problémát hogy a gumikon felfüggesztett hűtő tetején lévő U profilt mereven rögzítjük a karosszériához?
...ezért vártam egy napot a kivitelezéssel is a hűtő beszerelése után.

Amire jutottam:
- a hűtőt tartó gumibakok pár tized mm játékot engednek a hűtőnek - ennyit a lamellák is engednek/mozognak a hűtő tetején, nem lehet gond.
- a gumibakok rezgést is csillapítanak - lehet, de a csavarok felül átmenőek, tehát fémről fémre közvetlenül viszik át a rezgést, alul minden maradt a régi, csak kapott két nagy O-gyűrűs támogatás. Ahogy nézegette az alkatrészeket (pl a 3 hűtőt) a gumi alkatrészeknek inkább "hézagkitöltő" szerepe van. A gyártási pontatlanságokat egyenlítik ki.
- lamellák mozgása, leszakítása - az eredeté képen (ahol a víz folyik) jó látni hogy az U-tartó már centikkel nincs a helyén, a ventilátor forgása közben gyakorlatilag szétverte a hűtő tetejét. Számomra egyértelmű volt hogy ez a plusz mozgás szabta szét a hűtőt.
Teszt a Nagy Túra 2023-on (36 hágó) - ha valami látható változás lesz lehet hogy az alu távtartót gumira cserélem.

 
>> Szerviz2023-06-28

Szokás szerint elmentem a nagy kirándulás előtt feltölteni.
Esedékes volt.
200 gramm gáz volt már csak benne.
Ahogy eddig is a vákuumpróba semmi szivárgást se talált.

 
>> Egyéb2023-06-27

Lassan itt az indulás. Előkerestem a szokásos csekklistát:

Keréknyomás ellenőrzése (2,7-2,5) - ok
Kerékcsavarok meghúzásának ellenőrzése - 120Nm - ok
Kocsimosás
Ablakpucolás
Belső takarítás
Műanyag ápolás - 06.29.ok
Ablakmosó feltöltés - 06.29.ok
Szervóolaj ellenőrzés - max-on
Fékolaj ellenőrzés
Hűtővízszint ellenőrzés - feltöltve max-ra
Motorolaj feltöltés - max-on
Motorolaj bekészítés (akku mellé?)
Szerszámkészlet bekészítése (akku mellé?) - 06.29.ok
Izzókészlet ellenőrzése - 06.29.ok
Navigáció felrakása
Tartalék navi bekészítése
USB töltő + USB töltőkábelek berakása
Navitöltő tartaléknak
Elemlámpa berakása
Rádió USB átnézése, berakása - 06.29.ok
2 db sárga mellény bekészítése - benne a múltkori túráról
Tűzoltó készülék berakása - mindig benne van
Tankolás
Defektjavító - ok (kompresszor is)
KKL kábel bekészítése - ok
Kamera bekészítése
Osztrák autópálya matrica - van a múltkori túráról
Klímatöltés - 2023.06.28. ok
+
ablaktörlő gumik cseréje - ok
lötyögő váltógomb rögzítése - ok

 
>> Szerviz2023-06-25

Kitisztítottam a féket. Ráfért, a szerpentinezés rengeteg fékporral járt. A tárcsa és a betétek szép egyenletesen kopnak, nincs gond.
Aztán rendbe raktam a jobb oldalon is a féket.
A féltengely gumiharangjai és a gólyaláb porvédője ép, nem volt vele tennivaló.
Felcseréltem az első/hátsó kerekeket és lekerült a bakokról.
Keréknyomás állítás után elindítottam a motort hogy légtelenítse magát.
Járattam amíg el nem indult a ventilátor (fűtés maxon) de nem csökkent a vízszint.
Itt egy kb 20 km-es tesztkör és közben egy mosás jött.
Hazaérve kb 1 centit csökkent a vízszint a kiegyenlítő tartályban, tehát kidolgozta a levegőt magából. Holnap még azért kinyitom a hűtő légtelenítő csapját.

 
>> Szerviz2023-06-24

Úgy tűnt hogy a 146 porvédője jó lesz, így a győri UNIX-ban vettem egy párat. (Meg egy ablaktörlő lapátot is hogy a gumiját át tudjam tenni PHuBi-ra. Az eladó hölgy ajánlotta hogy akkor vegyek csak gumit. Oké nézzük. Bő 3x került volna többe mint lapátostól.)
A berakás érdekességét az adta hogy nincs rugó összehúzóm.
A megoldás egyszerű. A felbakolt autón emelővel felemelem a kerékagyat, így össze van nyomva a rugó. Ebben a helyzetben 4 db hilti szalaggal rögzítettem a rugót. A lyukak közt mindig akadt amit csavarral össze tudtam kötni. Az emelőt leengedve a rugó rövid maradt. Ki lehetett venni. (Biztos ami biztos spaniferrel is rögzítettem a rugót. Az utolsó meneteken még sikerült is vele egy kicsit jobban összehúzatni, könnyebb volt összerakni.)
Szóval jónak tűnik a 146 porvédője, csak az alsó végét nem lehet rögzíteni. Egyenlőre marad, majd télen kicserélem valami másra.
Gólyaláb visszakerült, már csak a féket kell kitisztítani és visszarakni.