Mutasd

>> Szerviz2023-06-23

Megjött a gumiharang, nekiálltam.
A kereket levéve feltűnt hogy a gólyaláb gumiharangja is kukás...
A belső csukló könnyen szétjött mert kiszedéskor leugrott a végéről a zégergyűrű.
Kimostam benzinben és feltöltöttem a gumiharanghoz adott zsírral.
Természetesen a csukló szétjött és lehetett legózni hogy hogyan lehet összerakni. Szerencsére még megvannak a PHuBiból kiszedet csuklók és azt lehetett mintának venni.
A féltengely összerakásáig jutottam.
Holnap jön a gólyaláb.
Az estét kereséssel töltöttem. Úgy tűnik hogy a 146 porvédője jó lesz, holnap meglátogatom a UNIX győri boltját és beszerzek egy párat belőle.

 
>> Szerviz2023-06-20

A hűtőcsere közben a kocsi alatt feltűnt hogy az első gumik kissé megkoptak.
Ma ránéztem a hátsókra, azokon még látni a 7 mm-es jelzést, az elsőkön csak az 5-öst.
Itt az ideje felcserélni őket.
A bal oldalon ma megejtettem.

A csere közben észrevettem hogy a belső féltengely gumiharang ki van repedve.
Gyorsan rendeltem egyet...

 
>> Szerviz2023-06-17

Folytattam a tegnapiakat.
Visszaraktam a zárhíd alatti kábeleket és a kartervédőt.
Eredetileg a zárhídra akartam két lyukat fúrni a rögzítő csavaroknak, de nem kellett. A lemez annyira puha hogy felveszi a csavar alakját. (1-2. kép)

A párásodás miatt kicseréltem a pollenszűrőt.
Kicsit piszkos volt, de nedves nem. Nem emiatt párásodott a beltér.

A légszűrőt is lecseréltem, már majdnem 10e km volt benne.

 
>> Tuning és extra2023-06-16

Folytattam a tegnapi beszerelést...
Az eredeti elképzelés szerint a Nissens-ről leszedett tartóból vágtam le darabokat.
A zárhíd nem párhuzamos a hűtő tetejével így készíteni kell egy távtartót ami a ferdeséget felveszi. Egyenlőre csavaranya a távtartó.
Masszív lett, ezt nem fogja szétrázni a ventilátor.
Az alsó gumikon is igazítottam, most már mind a két oldalát támasztja az alsó sínnek.

 
>> Szerviz2023-06-15

Betettem a hűtőt és visszaöntöttem a rendszerbe a leeresztett vizet.
Még járatni kellene, azt majd később.

Az alsó oldalon ugyan nem lazult ki a hűtőtartó ráperemezett rész, de hosszú fejtörés után kapott egy kis támogatást. A kipufogóhoz rendelt gumigyűrű pont beszorul alulra így a venti súlyát átveszi a hűtőtől.

Felül még nyitott a kérdés.
Egyenlőre az a tervem hogy a Nissens-ről levett felső U idomból vágok le 2 darabot és azzal a zárhídhoz csavarozom a felső tartót.
A kivitelezés holnapra marad...

 
>> Szerviz2023-06-15

Megjött a Mahle hűtő és a két szűrő.
A hűtő ugyan olyan felépítésű mint a Nissens volt. A ventilátortartók ugyan úgy vannak ráhajtva a lamellákra mint ott.
Az 5-6 képen látható részlet vert át a kiválasztásnál. Olyan mintha rá lenne peremezve a végére. Mondjuk rá van, de ez egy alufólia ragasztószalag. Szóval nem tart semmit.

Még egyszer átnézegettem a netes kínálatot és nem találtam nem ilyen hűtőt. Ahol lett volna réz ott már nincs készleten.

Ez van, ezzel kell főzni...

 
>> Szerviz2023-06-12

Miután a Nissens hűtő leszerepelt valami mást kerestem.
A Mahle/Hella kínálatában találtam meg a kiszemeltet: 8MK376766-001-HEL
A neten található képek alapján hasonlít a gyárira, mert a felső tartó oda van sajtolva az oldalelemhez. Kíváncsi vagyok. Meg is rendeltem a kauffer.hu-n. Biztató hogy az oldal erre 6 csillagot ad, a Nissens-re csak 4-et.
Ma nekiálltam a bontásnak.
A menetrend a régi...
A folyadék leengedéséig jutottam, azt majd csak akkor ha itt az új hűtő.

Ja, kiszedtem a légszűrőt is mert abból is rendeltem újat.

 
>> Szerviz2023-06-08

Igen így, csupa nagybetűvel: BAJ VAN!
Tavaly decemberben PHuBi új hűtőt kapott, mert az eredeti kissé viseltes volt.
Nissens-re esett a választás mert korábban a Pók is ilyet kapott és sok jót hallottam róla.
Öröm és boldogság volt keddig...
Hazafelé jövet Giuseppének elfolyt a hűtővize.
A rendszert feltöltve egyértelmű a hely, a hűtő tetejénél jött a víz. A zárhidat levéve hihetetlen látvány fogad minket.
A hűtő tetején lévő U alakú kereszttartó leszakadva a lamellák tetejéről és a felső cső egy darabja is a lamellákkal együtt hiányzik. Ott a lyuk, vastagon folyik a víz. (1.kép) A felső U alakú tartó szabadon lötyög. (2. kép) A hűtőventilátor is ehhez van rögzítve.
A hűtő nemrégen került bele...

A hűtőt megnézve ugyan olyan Nissens hűtő van benne mint a PHuBi-ban.
Ma levettem a zárhidat és megnéztem az enyémet. Nem szívesen írnám le azokat a mondatokat amelyek elhagyták a számat a látványtól...

A felső lemez jobb oldala már vagy fél centit mozog előre-hátra, a bal még alig érezhetően, de mozog. Jó pár lamella már meggörbülve... (3-6.kép)

Az ok egyértelmű. A felső lemezt egyszerűen rágörbítették az alu lamellákra, ami nem bírja a ventilátor rázkódását és elengedi a tartót. A szerpentinezésen ráadásul komolyabb terhelést kap mint általában. Hegynek felfelé általában megy a ventilátor - akár a nagyobb fokozaton is - és a kanyarban a giroszkóp hatás miatt elég komoly erők léphetnek fel. (Megnéztem a Pókba is ilyen hűtő lett betéve és gond nélkül megy. Ott két ventilátor van, valószínűleg a kettő nem rázkódik annyira vagy valamennyire kiegyenlítik egymást.)
A 7. képen jól látni hogy a tartó nem éri el a hűtő szélét. A gyári (8.kép) rá van peremezve és így egy stabil keretet ad.

Nem lenne jó ha az egy hónap múlva esedékes 3500 km-es túrán elhagyná magát.
Rendeltem egy Hella hűtőt ami a képek alapján a gyárihoz hasonló kialakítású.

Akinek Nissens hűtője és egy ventilátora van nézzen rá a felső tartóra mielőtt meglepetés éri!

 
>> Egyéb2023-06-07

A 4 napos út nagy részén esett az eső.
Néha csak kicsit, néha mintha dézsából öntenék...
Általában ha esett el is kezdett párásodni az ablak. A szélvédő és az oldalablakok.
Hiába nyomattam a meleget nem segített. Csak ha bekapcsoltam a klímát. Akkor viszont leugrott a pára az ablakról. (Mondjuk tavaly a francia Alpokban is ezt tapasztaltam.)
Giuseppénél nem volt párásodás. Vajon miért nem?
Az első tipp a pollenszűrő volt, hogy esetleg az nedves. Nemrégen került bele, de rendeltem újat. Majd kiderül.

A második lehetséges ok Giuseppe tapasztalatából jött. Az autópályán azt vette észre hogy a tetőm erősen fel van fújva. Magyarul ami levegő elöl bemegy nem nagyon talál ki.
2021-ben PHuBi új tetőt kapott. Ott akkor azt az infót kaptam hogy az új tetőanyag 3 rétegű szemben az eredeti 1 réteggel. Az újat már nem is kell impregnálni mert a belső réteg vízzáró. Tényleg a belső fele tapintásra gumisnak tűnt.
Mi van ha ez a réteg nem csak a vizet zárja hanem a levegőt is?
Ha igen, akkor egyértelmű a helyzet, a befújt levegő nem tud távozni és ezért párásodik.

Normál autóban vannak nyílások amin keresztül a levegő távozni tud, a Spidernél nincs. Innentől megvan az ok.
A télen keresek valami levegőelvezetési lehetőséget...

 
>> Esemény2023-06-07

- 2 Spider
- 4 nap
- 3 szállás
- A túra hossza: 1.517 km
- fényképek részemről: 1.522 db
- dascam videó: sok

Gyalog: 1 felvonó végpont:
- 2950m Funivia del Sass Pordoi - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ

2 db Spiderrel 23 hágó (összesen 41.222 méter):
- 2240m Sellajoch - Hágó -Bm
- 2239m Pordoijoch - Hágó -Bm
- 2236m Passo di Giau - Hágó -Bm
- 2192m Valparolapass - Hágó -Bm
- 2137m Passo gardena - Hágó -Bm
- 2105m Passo di Falzarego - Hágó -BmFÁ
- 2057m Passo Fedaia - Hágó -BmFÁ
- 2055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego) - Hágó -Bm
- 2047m Passo di Manghen - Hágó -Bm
- 2032m Passo di Valles - Hágó -Bm
- 2000m Rifugio Fedare - Hágó -Bm
- 1984m Rolle-Pass - Hágó -Bm
- 1875m Passo Campolongo - Hágó -Bm
- 1809m Passo Tre Croci - Hágó -
- 1808m Passo di Lavazè - Hágó -Bm
- 1752m Karerpass - Hágó -Bm
- 1630m Passo di Monte Agaro - Hágó -FÁ
- 1615m Passo Brocon - Hágó -
- 1298m Passo della Mauria - Hágó -Bm
- 1286m Cime Sappada - Hágó -
- 1051m Piani di Luzza - Hágó -
- 910m Passo Forcella - Hágó -Bm
- 864m Sella Corso - Hágó -Bm


..és végül, de nem utolsó sorban sikerült átmennünk "Az olasz meló" című filmből ismert Feidia gáton. Kár hogy szakadt az eső. (12.kép)