Mutasd

>> Esemény2017-07-08

Első Alfacity a GTV-vel. Nagyon jól éreztük magunkat. Szerintem a helyszín telitalálat. Jövőre ismét érkezünk. :-) :-)

 
>> Szerviz2017-07-06

Csak hogy ne legyen egyszerű az élet. Már a kocsi megvétele után gyanús volt a dolog (Volt 1liter hűtővíz a csomagtartóban).

Hibajelenség:
Amikor egy-egy út után megálltam a kocsival hűtővíz szagot lehetett érezni a motortér felől plusz néha volt a kocsi alatt néhány csepp víz. Néztem az olajat, nem volt habos. Néztem a hűtővizet, nem volt semmi baja. Így mivel nem sokat járok a kocsival nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget. De idővel csak bosszantott a dolog.
Lekerül a kocsiról a hengerfej és ekkor fény derült a turpisságra. Valószínűleg már babrálhattak vele, mert rosszul volt a helyére illesztve a tömítés, és mikor meghúzták a csavarokat jól eldeformálták (de az is lehet, hogy gyári hibás volt a tömítés). Még az volt a szerencse, hogy a henger felé hibátlan volt, csak kifelé szivárgott a hűtővíz.
Síkolás és mindenféle tömítés csere után vissza az egész. Nincs hűtővízszag, nincs csöpögés, hibátlan lett. Plusz ha már le kellett venni a kipufogcsonkot, bandázs szalaggal betekertem. Sokkal szebben néz ki.

Természetesen lecseréltük az olajat is a biztonság kedvéért.

km állás: 104.630km

>> Tuning és extra2017-06-21

Egy kis törődés igényelt a gép :-) A fekete szín elég kényes, meglátszik rajta minden. Sonax pasztával átfényesítettem a kasznit. Az eredmény elég jó lett. Eltűntek a kis karcok. Korábban átpolírozhatták a kocsit, mert tele volt hologrammal a fényezés. A paszta ezeket is eltüntette. Tükörsima lett.
Illetve e-bayeztem egy rádióbeépítő keretet, mert zavart, hogy a fejegység nem illeszkedik rendesen a helyére.

 
>> Tuning és extra2017-05-21

Nem voltam kibékülve a kocsi magasságával. Jófogáson hirdettek Eibach ültetőrugó szettet. Rákerestem neten a gyári számra hogy megbizonyosodjak róla, biztos GTV-be való-e. A válasz igen és az is kiderült, hogy 2-2cm-t ültet. Na mondom ez nekem való lesz. Megmarad a használhatóság és szépen fog kinézni.
Csere közben, ha már le volt szedve a hátsó lengőkar, csiszolás után kapott egy új réteg festést. Itt jegyezném meg, hogy köszönöm a munkát Cseffó Pistnek.
Után egy kis ebéd. Megtöltöttük az utcát Alfákkal. :-)

 
>> Tuning és extra2017-03-26

Gondoltam egyet és nekiestem a féknyergek festésének. Egy füst alatt kapott egy réteg cink, majd egy réteg fekete festéket a féktárcsa közepe is.

>> Tuning és extra2017-03-07

Tegnap rászántam magam, hogy kicserélem a kézifékkart, ami már december óta várja a beszerelést. Kicsit tartottam tőle, hogy nehéz lesz hozzáférni a csavarokhoz. Nem lett igazam. Felülről kicsavartam a bowden állítócsavarját. A kocsi alatt, csak a kipufogó hővédő lemezét kellett leszedni és már hozzá is lehetett férni a 2db tartócsavarhoz. Így már teljes a beltér :-)
A GTV szerelési útmutatóját böngészve megakadt a szemem azon, hogy miként kell kiszedni a gyári lábtérvilágítás foglalatát.
Meg is néztem, hogy nekem miért nem világít az a nyavalyás. Azért nem, mert nincs benne, csak a helye. A csatlakozót megtaláltam, de a lámpatest nem volt benne.
Találtam jó áron ledes világítópanelt, amit összekötöttem a gyári csatival és láss csodát világít. :-)

 
>> Tuning és extra2017-03-05

Télen beszereztem egy elektromágnesen parkolóradart. Kínából rendeltem, kemény 2500Ft volt. Sokat nem vártam tőle, de meg kell mondjam, hogy felülmúlta az elvárásaimat. Tökéletesen teszi a dolgát. A legjobb, hogy nem kellett kifúrni a lökhárítót, csak bele kellett ragasztani a hátuljába.
Lökös leszedésénél csak CSAVAROK vannak :-) nincs se patent, se semmi ami eltörhetne! Imádom!

Ezzel egyidejűleg visszatettem a kocsiba az akkut, és mentünk vele egy tavaszindító kört. :-)

>> Szerviz2017-01-28

Arra lettem figyelmes, hogy ebbe a hidegbe elég gyenge az egyik gázrugó ami a motorháztetőt tartja. Volt úgy, hogy meg se tartotta.
Cserélve lett Magneti Marelli márkájúra.
A matt fekete festékből, ami a motorburkolat festéséből maradt, egy kicsit facelift-esítettem a belteret. A hamutartó és a tükörállító fedelét festettem át.
Plussz beszereztem egy gyári kézifékkart, ami tavasszal lecseréli a szétfaragottat ami most van a kocsiba.

 
>> Tuning és extra2017-01-26

Kicsit kopott volt a motorburkolat, meg amúgy se tetszett hogy ezüst színű. :-)

>> Tuning és extra2017-01-09

Nemrégiben egy instagram-os GTV fényképen akadt meg a szemem (1-2.kép)
Sötétített GTA stílusú lámpa :-) Nagyon megtetszett, ezért gondoltam megcsinálom én is.
Meg kell hogy mondjam annak idején a GTV tervezésekor még gondoltak arra az olaszok, hogy könnyű legyen eltávolítani az alkatrészeket.
Nem kellett levenni a lökhárítót a lámpa kiszedéséhez, mint anno a 156-nál.
(Itt jegyzem meg, hogy az ajtókárpitokat is csavarok tartják, nincs patent ami eltörhet)
A lámpát 3 csavar tartja, mindhárom könnyen hozzáférhető, kb. 2perc kiszedni.
Szétszedni is egyszerűbb volt, elég volt kicsit hajszárítóval megmelegíteni körbe és már lehetett is széthúzni a búrát a lámpatesttől.
A betét ugyanúgy van rögzítve, mint a 156-nál vagy a 147-nél. Csak a búra tartja a helyén, úgyhogy azt egyszerűen csak ki kellett szedni.
Csiszolás, zsírtalanítás és mattfekete festés után lehetett összerakni.
Az üveg búrát átlátszó, hőálló ragasztóval tettem vissza a helyére, hogy tuti jól tömítsen.