Mutasd

>> Esemény2020-09-29

A mai nap folyamán eladtam az autót, 9,5év, és kb.169000Km együtt.
Egyik kollégám vette meg, úgy gondolom , hogy jó kezekben lesz nála a továbbiakban...

>> Szerviz2020-08-10

A szervízben megjavították az autót.
Szerencsére csak egy kis kontakt hibát találtak.

>> Szerviz2020-08-05

08,01 szombat reggel autó nem akar indulni, rámértem, aránylag jó volt az akku töltetsége, kis töltés, és indult is. Piacra mentünk. Hazaindulván, megint nem akart indulni. Bikázásra sem, viszont lökésre könnyebben indult, mintha indítóztam volna. Így az önindítóra gondoltam, hogy ott lehet a bibi. Barátom közreműködésével sikrült hamar polcról szénkefetartót szerezni az önindítóba. Érdekes, hogy otthonról már könnyen indult újra az autó. A boltnál nem is mertem leállítani. Az önindító csak kettő csavarral volt rögzítve a három helyett, a 147-ből pótoltam, majd abba kell szereznem egyet. Nem igazán volt indokolt a kefék cserélye, de legalább ez a hiba így már ki van zárva.
Összerakás után megint csak nem indul. akkura rámérve alig 11 voltot mértem. Mire kiszereltem és rá raktam a töltőt az már 12,5V mutatott, műszerrel rámérve is annyi volt. Érdekesség, hogy elméletileg viszonylag hamar feltöltődött. Mivel menni kellett a 147 régi akkuját raktam be igaz csak 56Ah-s, mégis simán rúgta be a motort. gondoltam, míg garanciáztatom a másikat bent maradhat.
08,03 Az autó reggel munkába menet könnyedén indul, majd a délelőtt folyamán még volt háromszori indítás leállítás. Műszak végén hazaindulván, az autó még mindíg könnyedén indul, majd kb. tíz centi gurulás után mintha csak elbénáztam volna az indulást és lefullasztottam volna. Hamar újra indítanék, de csak teker, és nem indul. Gyújtás levesz, vártam egy kicsit, majd megint gyújtás, és feltűnik, hogy nem jelezez az izzítás, nincs visszajelzése a víz a gázolajszűrőben lámpácskának, nem világít a tempomat lámpája sem, és az AC pumpát sem hallom zúgni. Még a motorhiba lámpa sem villant fel.
Délután a másik akku garanciába ki lett cserélve, ezt behelyezvén is ugyan az a helyzet. Az AC direktbe kötöttem, az jó... A motorvezérlővel nem tudtam komunikációt létesíteni, sem ELM327-el, sem VAG/COM kábellel. Szinte az összes biztosítékot átnéztem. Az akku körül is, és a kormány alatt is, mind jó. Ami vezetéket tudtam átnéztem, sajnos az én tudományom itt megállt.
08,04 Az autó szervízbe lett húzva, majd ott kiderítik, mi a baja...

>> Szerviz2020-07-30

Akku csere után még produkált az autó nehézkes indulást. Nem igazán tudtam már mihez kötni a dolgot ezért igazítottam kicsit a sarukon, hogy kicsit feszessbbek legyenek. Töltőre is raktam, látszólag segített is a dolog. Biztos ami biztos bekeszítettem plusz egy akkut a csomiba. Nem volt rá szükség. Majd már így estefelé kiszúrtam, hogy valami fény szűrődik ki az utastérből. A kondi kék ledjei világítottak, amit azért kötöttem be, hogy indítózasnál ne induljon újra a rádió. Közelebbről megvizsgálva némi olaj is folyott belőle, és már a pillanatnyi feszültségét sem jelezte ki.
Mire kiszereltem már csak 4.7V mértem rajta. Azt hiszem dísznek még jó lesz 😁
Ránéztem a korábban kivett akksira is, azon már csak 10.5V-ot mértem, és a töltő már szóba se áll vele..

>> Autóápolás2020-07-29

Át cseréltem a kerekeket. Kicsit túl szaladtak a 3000km-en
Segítségként a 147 egyik kerekét használtam fel, és megallapítottam, hogy jól áll neki a biohazard felni.😁
Km állás: 345859km

>> Autóápolás2020-07-28

Csak úgy pár kép mosásról, mert még ilyet nem raktam fel...😁

>> Szerviz2020-07-26

Maga a csere zökkenő mentes volt, csak valamiért kiverte a riasztó 10A biztijét. Azt hittem, hogy talán megnyomtam valami vezetéket az akku csere kövtkeztében, ezért elkezdtem átnézni a környező vezetékeket. Persze semmi rendelenességet nem találtam. A rádió is ezen keresztül van biztosítva, így még a rádiót is kibuktatttam a helyéről hátha ott történt valami. Ezen a biztin van még a klíma panel, és az üzemanyagszintmérője, és a műszerfal világítása is. A vége az lett, hogy próbaképpen beraktam egy 20A biztit, ha zárlat lenne valahol akkor ugye azt is ki kellene csapnia, de ezzel helyre állt minden. Ezek után bepróbáltam egy 15A, majd a 10A biztit és renben megy minden. Így a 10A bizti maradt is. Gondolom a 15 éves szellőztető lapát motorjai már lehet egy kicsit több áramot kérnek indulásnál, és, hogy egyszerre akart elindulni minden már kevés volt a 10A keresztmetsezt.
A régi akku 4év, és 8 hónapot (88000Km) bírt, teljesen meg vagyok vele elégedve...

>> Szerviz2020-07-25

Koradélutáni indításnál még semmi jele nem volt, elmentünk Székesfehérvárra. Megnéztük a Bory-várat, ez után már furán indult az autó, de könnyen. Furán berázta a kasztnit, nem is az akkunak tudtam volna be a dolgot, ha a kajálás után is indult volna, de itt már határozottan az akku gyengeségnek lehetett betudni a dolgot. Még jó hogy barátokkal voltunk, innen is nagy köszönet a bikázásért is :)
Új akkut, azt kapja meg, amit nem rég vettem a másikba. Az még egy darabig úgy sem lesz indítható, meg úgy is felesleges abba a 70Ah akku.

>> Autóápolás2020-06-11

Ablaktörlő karokat festettem le, mert itt-ott már le volt pattogva a festék, és csúnyán fehéredtek, illetve rozsdásodtak. Most szépek...

>> Egyéb2020-05-04

Kicseréltem az elsősegélynyújtó csomagot.
Az új szavatosági ideje 2025,09.