Liquid - főkép
>> Tuning és extraAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2024-03-25

Előző hétvégén kaptam egy kavicsot az autópályán, a menetirány szerinti jobb szélén a szélvédőnek, pont ott ahol az "árnyékolás" kezdődik. Amint lehetett leragasztottam celluxxal. Ma házhoz jött a szakember és rendbe rakta. Csak megfelelő irányból és fény mellett látszik, szóval jó lett.

>> Tuning és extraAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2024-03-05

Sok hír és video jött szembe az interneten, Stelvio-k és Giulia-k ellopásáról. Mindig ugyanaz a módszer, az elképesztően fax módon odarakott radar modul burkolatát lepattintva, annak a csatlakozójára kapcsolódnak rá és 1 percen belül viszik az autót, mindenféle roncsolás nélkül. Kicsit utánanézve találtam meg az úgynevezett AntiTheft Armor-t, Ebay-en egy angol eladónál, és egy holland weboldalon: https://jtd-performance.com/en/product/anti-theft-armor-giulia/ Végül a holland mellett döntöttem. Nagyon jó arc volt az eladó. Készségesen válaszolt a kérdésekre, Gyorsan küldte a csomagot. Maga a pajzs gyakorlatilag egy rozsdamentes 2-es lemezből készült védőburkolat, ami a radar alatt lévő alu nyúlvány gyári csavarjaira rögzíthető. Ezek kívül még két önmetsző csavarral kell fixálni. Sajnos ehhez le kell szerelni az első lökhárítót. Ez videokat nézve nem nehéz dolog. Első körben le kell szedni a kerékjárati ív díszlécet. A patentek törnek, lehet hogy ha melegebb van akkor több is menthető, de nekem egyet sikerült épen kiszednem, a többi eltört. Nem gond beszerezhető. Következő lépés a zárhíd, ott van 6db T55 torx csavar és alul sok T30 (lehet hogy T35 de igazából lényegtelen). Ezután jön a doblemez elején 3 db sima keresztcsavar és annyi. A videoban itt volt egy vágás ami nekem kb. 1-1.5 óra lett mire megtaláltam a doblemez mögött a szintén T30-as csavart amit csak kitapintani lehet. Ez tartja össze a lökhárítót és a kerékjárati ívet. Miután ez megvan már csak le kell emelni, húzni a lököst, majd egy csatlakozót széthúzni. és kész. Még egy dolog, a kerék előtti hűtő légterelő lemezét is le kell szerelni, mert útban lesz. A másik oldalon nem kell ezt a csavart kijátszani, felesleges, így is tud annyit mozdulni az egész, hogy a radar környékéhez hozzá lehessen férni. Az alu nyúlvány csavarjait nem könnyű elérni, de nem is túl nehéz, arra megy rá a pajzs. Viszont ugyanezt a két csavart visszarakni már korántsem egyszerű. Ehhez már valami ügyes célszerszám kell. Nekem egy 90 fokos, forgó bit toldóval sikerült. Ezután a 2 db hozzá adott önmetsző csavarral oldalról is rögzíteni kell. Ezután fordított sorrendben mehet vissza minden. A patenteket meg lehet rendelni a márkaszervízben, illetve különböző patent webshopokból, Ebayről stb. A győri CarNet-et hívtam, de nem vették fel, vissza nem hívtak, így megrendeltem a http://patentcentrum.hu/-ról. Sajnos a díszléc is megrepedt pár helyen hátul a patentek tartóinál, azokat megragasztottam, ha nem bírják, akkor újat fogok venni. Lehet hogy kicsit óvatosabban kellett volna leszednem :)
A pirosból kell 2x9 db, cikkszám: 6000628195
A zöldből kell 2x3 db, cikkszám: 71748293

>> Tuning és extraAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2024-01-20

A hátsó normal USB aljzatok mellé beépítettem 2db USB-C aljzatot.

>> SzervizAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2023-12-08

Olaj, szűrők, fékfolyadék, gyertyák, plusz rendeltem egy hátsó ülés alsó burkolatot, amit az ülésfűtés beszerelésekor elfúrtam. Természetesen ezúttal is Csörgőéknél voltam.

>> Tuning és extraAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2023-08-20

Bőrülés igényli az ülésfűtést, és mivel hosszabb távra tervezünk az autóval,
így nekiálltam beépíteni a hátsó ülésekbe is, hogy a gyerekek se fázzanak :)
A Metroman-tól rendeltem 2db Kiyo AWHL-t.
Az gyári kárpit alá kell betenni, ezért teljesen szét kellett szerelni mindent.
Először a csomagteret, majd a hátsó üléssor oldalsó paneljét, ezután már hozzá lehet férni a hátsó ülések oldalsó tartó konzoljaihoz. Az ülések felső része nem nagy dolog, de azért le kelett szerelni a középső biztonsági övet.
Az alsóhoz pedig a középső tartó konzolt.
A csomagtérben lévő szivargyújtóról vettem gyújtás alatti áramot a vezérlő reléhez, ami közvetlenül az aksiról látja el a fűtőpárnákat. Ezzel együtt szépen megcsináltam a vonóhorog kábeleit is. Korrektül megcsinálta a villanyász, de nem volt elég szép :)
A biztosítékait beleraktam az ülésfűtés reléjével együtt egy dobozba amit az aksi mellé rögzítettem.
Természetesen minden kábel bandázsolva és normálisan elvezetve, rögzítve.
Az ülések szétszedése nem nagy dolog, a kisebbiket összerakni se volt túl nehéz.
A nagyobbik ülés összerakása már bonyolultabb feladat, ha az embernek nincs kárpitos fogója,
illetve kárpitos gyakorlata.
A kapcsolót eredetileg a hátsó ülés oldalsó alsó műanyag burkolatába akartam beszerelni, a baloldait ki is fúrtam,
de sajnos kiderült hogy nincs elég hely a kapcsolónak a burkolat mögött.
Ezután jött az agyalás, hogy mi legyen a B terv. A könyöklő hátsó részének a burkolata szerencsére nagyon könnyen levehető,
és azt megvizsgálva rájöttem, hogy ott az USB-k mellett van elég hely. Már csak egy gond maradt: az hogy oda valahogy át kellvinni a kábelt.
Ezzel két probléma is akadt, először is az hogy a kapcsolóknak csak kb. 30 centis kábele volt, aztán csatlakozó, vagyis nem ér át oda.
Nyilván el lehet vágni és beletoldani, de a kardánbox kárpitja alatt kellene átjátszani, ami szintén nem egyszerű.
Sok idő, szívás, káromkodás árán azért sikerült. a Kapcsolók 4 vezetékesek, vagyis a két kapcsolóhoz 8 szál kell, kellően védve és szigetelve.
Sima 2 erű 0.75-ös kábelt használtam, 4-et. Ez kellően védett, elég réz is van benne.
Beletoldottam a kapcsoló vezetékébe miután sikerült áthúznom.
Ezután már csak összeforrasztani, bandázsolni és rögzíteni kellett.

>> SzervizAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2023-06-29

Ma elvittem reggel 8-ra a Stelvit a CarNethez, majd kaptam a telefont 11 körül, hogy minden rendben mehetek érte. Kicserélték a kutyacsontot és megcsinálták a vizsgát.
Vonóhorog: 750kg fékezetlen és 2300kg
Öröm és boldogság :)
Gyorsan elmentem okmányirodába is kiváltani az új forgalmit.

>> SzervizAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2023-06-20

Elrepültünk, minden király, de azért közben telefonlátam a Hondához, hogy jönnék vissza műszakira. Na most már azt mondta a szaki, hogy megváltoztak a dolgok és mégse jó a kutyacsont, illetve szemműtétje lesz és emiatt ugrik 2 hét, nincs időpont július közepére, közben június 28-án lejár...
Na ez így már nem annyira funny. Csörivel megbeszéltük, hogy elküldi az időközben beérkezett alkatrészt, én pedig utalok. Ezután intéztem időpontot a CarNet-nél alkatrészcserével egybekötött műszaki vizsgára. Kezdtek egyenesbe állni a dogok.

>> SzervizAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2023-06-16

Miután lepattantam a műszakiról, gyorsan felhívtam Csörit, hogy húzzon ki a bajból :)
Megrendelte a cuccokat, Rotinger tárcsák, gyári betétek, gyári kutyacsont, illetve rendeltem 2db ISOFIX fedelet a hátsó üléssorra, mert az egyiknek hiányozott a felhajtható része, a másik meg félig le volt törve.
Megjelentem, majd jött a rossz hír, hogy a kutyacsont nem érkezett meg. Na ez tényleg rossz hír volt, de mindegy főzzünk azzal ami van -> legalább a fékcsere meglesz.
Meg is lett, minden rendben, elég gatya volt a régi. A hiányzó alkatrésszel meg abban maradtunk, hogy majd a nyaraláskor odaugrok Alsóörsről.
Mindez a külföldi nyaralás előtti napon pénteken volt, másnap igen kora hajnalban indultunk Ciprusra :)

>> SzervizAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2023-06-07

Kollégám / barátomnak a helyi Honda szervízben van ismeretsége, nekem megy mindegy hol műszakiztatok, így kértem én is oda időpontot. Sajnos első körben nem sikerült a dolog, 3 problémát találtak:
- hátsó fékek, tény hogy szarul néztek ki
- nem volt egyértelmű hogy jelzi a vontatmány irányjelzését (ezt nem értettük, mert a villanyász azt mondta terhelve sípol, amit megerősített a saját utánfutós teszt is)
- bal hátsó kutyacsont
Ez utóbbira azt mondta önmagában nem nagy gond, ezzel átmenne, de ha már úgy is meg lesz bolygatva a hátsó rész, akkor cseréljük ki azt is.)

>> Tuning és extraAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2023-05-16

Régóta szerettem volna vonóhorgot, de a 159 berlina és a vonóhorog számomra nem összeegyeztethető :) A Stelvio viszont már más tészta, ezen el tudom képzelni, persze csak valami kulturált, levehető változatban. Győrújbaráton Stipsits Dénest kerestem meg, Ő intézte a beszerzést, beépítést és bekötést is. (Steinhof W10-03 6007 A50-X)
Saját építésű relés megoldás lett az eredmény, az index terhelésre sípol.
Vettem hozzá egy 13 -> 7 pólusú átalakítót is.