155 2.0 8V - főkép

Blog

2023-04-08
Alfacity 2010

Bőrkormány lett, egy újabb tökéletes nap:) Tovább »

2023-04-08
Alfa Romeo 100!

Szintén egy életet meghatározó momentum, mikor elkészültem a 2010-es Alfacity beharangozó animációval:) 3 perc renderelt kisfilm, saját modellek és grafika, az akkori gépeken ez bravúrnak számított:) Most egy telefon 2-3x gyorsabb mint az a gép amin ezt rajzoltam:) Tovább »

2023-04-08
Talján körút 3000km 2009

A teljesség igénye nélkül, előre nem megszervezett szálláshelyekkel, elindultunk a 155-el, GPS és térkép nélkül, irány olaszország:D Az első nap velencéig jutottunk, itt egy 1969-es utikönyv segítségével, de úgydöntöttünk mégis inkább veszünk egy papír alapú térképet:) Ezek után a teljesség ig Tovább »

2023-04-08
Generátor és önindító:)

Felújítva, készülünk a nagy talján körútra, kezdettől fogva volt egy szokása az autónak hogy melegen néha meg sem nyekkent, egyszerűen nem indított, de megsúgom ez ezután is maradt így tettük meg a 3000km-es körutat is:D És tudjátok mi volt. a megoldást? A váltónál egy régi kiiktatott titkos kapcsol Tovább »

2023-04-08
2009 Komárom

Újabb csodás nap, persze a Marklar elfüstölte a bejáratós motorját, 200km/h-nál hűtő lukadás miatt... és hasonlók, de így vagyunk mi normálisak, alfásan:D 2009 Április 18. Tovább »

Autó adatlap

  • Típus:155 2.0 8V
     Mindent erről a típusról
     Tagok, akik birtokolják a típust
  • Évjárat:1992
  • Színe:130
  • Jellemzők:
    Mit lehet írni egy 155-ről? :)

    8 szelepes motor, lánc vezérléssel és szívó oldali vezérlésmódosítóval, melynek köszönhetően városban takarékos, 3-4 ezres fordulat fölött viszont előbújik a 144Le.
    90-120 között 7.2-7.5L a fogasztás, városban 9-10, autópálya tempóban 150-es utazóval és egy egy tévedésben lévő autóstárs helyretételével, de alapvetően nyugodt autózással 8.5L

    Olajat CSAK selenia 20k Alfa Romeo-t kap.

    Piros színe miatt néha kötözködnek az utakon, pedig ennek is négy kereke van és éppen A-ból B-be tartok nagyrészt. Igaz nem szeretem ha valaki pont rajtam szeretné bebizonyítani magának hogy érdemes volt kicsengetni a sokmillert a csinivili autójára. Ha nagyon erőszakoskodik koppan:) Viszont néha kellemesen is csalódom, mert igazán erős autók általában nem pattognak ugyan úgy hagynak engem mint én őket:) Ja és igen lassan 18 éves és jól néz ki, sőtt vagány:) És szeretem, és mi kell még? Ja és nem rúgni szeretem neki, mert nem csak ebből áll, hanem azt szeretem hogy formavilága egyedülálló nem tucatautós, nem aránytalan böszme, nem görcs méretű, normális szedán, és mégis kisautósan fürge tud lenni, vagy épp cirkáló módjára hasítani a pályán. És gyári tartozék egy olyan közösség is ami ritka.

  • Extrák:
    Most ilyeneket nehogy leírjak hogy krómkilincs meg elektromos ablak, meg állítható magasságú ülés, vagy elektromos fényszóró állítás:D:D:D mert ezek széria tartozékok voltak 92-ben...

    Inkább írok ilyeneket:
    - olajsugárral hűtött dugattyúk
    - hengerenkénti bfecskendezés
    - 92-ből Euro 2-es motor, katalizátorral szondával...
    - elől hűtött tárcsafék, hátul szimpla
    - olahőfokmérő, olajnyomásmérő

    de ezeke sem extrák, csak egy alfa:)

    je és ha megjelenek a tükörben két reakciót látok:
    - kisorol
    - vagy csakazért is:)

    pedig nem nyomulok, csak van egy megjelenése az autónak:) és? most én kérjek elnézést???
  • Egyéb:
    2005.12.14-óta az enyém:)))

    Csúnya időben, meg felesleges dolgokra nem használom:)

    10 évet volt nálam, ennyi idö alatt nem igen volt baja.
    Aki ezek után fikázza az alfát azt kiröhögöm.
    Évi egy szervízt olajcserét és az aktuális karbantartást megkapta, soha nem hagyott ott, húzott suzukit, bmw-t, hazavitt akku zárlat miatt halott generátorral, egyszer még az útról is leestem vele, ekkor is lábon mentünk haza. Sosem kezdtem szétborítva felújítani pontosan úgy használtam ahogy a kora engedte, és igen beszélt hozzám tanított, sokat tanultam az életről benne és valami örökre elveszett mikor úgy döntöttem eladom, de akkor ez volt a jó döntés, mivel érkező baba és egyéb kötelezettségeim mellé egyhelyben állítani nem lett volna értelme, így egy komoly érdeklődő megkapta a bizalmat és oda adtam neki, nem alkudozott látta mit kap, és ennek megfelelően törődött is vele, használta is és karban is tartotta.

    Ő végül gyűjteménybe adta el.
    Komolyan megfordult a fejemben a visszavásárlás gondolata, de talán ilyen lehetőség a sorstól nem adatik, hiszen még jobb helyre került.

    Akkor most már érthető miért szerettem ennyire ezt az autót, mert előttem is utánam is megfelelő kezekben volt, és remélem lesz még egészséges és szép sok éven át, ha egyszer újra alfát vennék csak ilyen kellene amit szerettek:)

Fotóalbum