ystuc - főkép
>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2023-06-22

A hosszabb út előtti átvizsgálás ellenére az akkumulátor Olaszországban megadta magát. Hétfőn kb 850 km megtétele után leparkoltam az autóval, amely ma reggel nem indult. Majdnem felrobbantam, de meg kellett oldani a problémát. A szálláson az egyik szomszéd tudott segíteni bikakábellel, úgyhogy az autót beindítottuk. Google segítségével gyorsan kerestem egy szervizt a közelben, ahol szerencsére tudtak segíteni, egy szó nélkül, azonnal a rendelkezésemre álltak. Olaszul nem beszélek, az angolt nem értették, kézzel, lábbal és a Google fordító segítségével kommunikálunk. Kiderült, hogy a Varta akku, melyet az ősszel vettem, kuka, megadta magát. Bosch aksi volt a szervizben kéznél, 150 Euroért adta, a szerelésért nem kért pénzt, nagyon rendes volt. Jó kaland volt, de kihagytam volna.

>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2022-10-30

Tegnap hazatért az autó, így több, mint 2 hónap után. Lekerült a felirat az oldaláról, meg az ablakokról is leszedtem pár matricát. Lehet, hogy lesz majd másik felirat, egyelőre nem döntöttem el. Csillivilli, nagyon tetszik az autó! Viszont hogy, hogy nem, de a hosszú állás alatt az akku megadta magát. Ami azért bosszantó, mert még nem volt 3 éves, és korábban 5 és fél évet is bírt az Exide Premium. Így ez most csalódás. Akciósan Varta Black Dynamic került bele, remélem, hogy ez tovább fogja bírni!

>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2020-01-16

Az aksi megadta magát. 5 és fél évet bírt. Megint Exide Premium került az autóba.
A jobb oldali menetfény nem világított, mint utóbb kiderült, a xenon javítás alkalmával nem lett összedugva a csatlakozó. Valamint a riasztó kapcsolójában ki lett cserélve az elem.
A legközelebbi autóvillamosságihoz mentem. És bár gyorsan megoldották az aksi bevizsgálását, majd cseréjét, de elég durva összeget mondtak végül, amit már nevetségesnek tartok. Persze szóvá tettem, de nyilván többet nem megyek hozzájuk. Ha megint elektromos probléma lesz, keresek mást.
Na mindegy, remélem egy darabig nem lesz az elektromossággal gond.

>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-09-26

A 3 és fél éves Exide aksi megadta magát. Az elmúlt 2 hétben minden alkalommal bikázni kellett az autót, és az sem segített, hogy egy teljes napot töltőn volt akku. Így hát kénytelen voltam venni másikat. Ferko ismerőse segített, kaptam kedvezményt is. Exide Premium került az autóba. Bízom benne, hogy ezzel most legalább 5 évig nem lesz gond!

>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-07-16

Ma délelőtt sikerült elérnem a forgalmazó céget. Elmondtam nekik, hogy hogyan jártam tegnap a Tescoban. Nem értették, szerintük a saját verziójuk a helyes, miszerint kötelesek kicserélni. Adtak egy telefonszámot, a területi képviselőét, aki kapcsolatban áll a Tescoval. Felhívtam, beszéltem vele. Értetlenül állt a történtek előtt. Azt mondta, hogy tavaly szeptemberben, azaz lassan egy éve megváltozott a törvény, már nincs szükség bevizsgálásra, ki kell cserélniük, és kész. Na, így legalább már tudok mire hivatkozni, irány a Tesco!
Bementem ismét akku nélkül, hogy mindenkit helyrepakolok. Viszont a mai vevőszolgálatos képben volt, mondta, hogy természetesen semmi probléma, cserélik. Egyből megnyugodtam. Kiderült, hogy készleten is van még egy, vihetem az akksit.
Németh Lajos és Willy a segítségemre voltak szerszám, illetve szállítás ügyben, úgyhogy délutánra már bent is volt az új akku. Bízom benne, hogy ezzel most már tényleg nem lesz gond, még ha ismerem is a csere menetét!

>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-07-15

Azért az egy vicc, hogy eddig minden autómnál szivatott az akkumulátor...
Szóval az április elsején vásárolt Exide aksi lemerült. Tény, hogy nem használtam három hétig az autót, de azért ezt ki kellett volna bírnia. Ma reggel egy kollégám segítségével bebikáztuk az autót. Elmentem, autóztam egyet, hogy feltöltsön az akku, de mikor beértem a munkahelyemre egy kb 30 km-es kör után, továbbra sem volt se kép, se hang. Az ablakokat alig bírtam felhúzni. Rámértünk a töltésre, hibátlanul tölt. Egyértelműen az aksi a hibás. Felhívtam a forgalmazó céget, hogy mi a teendő? Érdeklődésemre elmondták, hogy menjek vissza a Tescoba, ahol vettem, szó nélkül ki fogják cserélni. Délután Willy segítségével ismét beröffentettem az autót. Elgurultunk a Tescohoz, de mielőtt kiszereltük, és besétáltunk az aksival, azért bementünk érdeklődni, hogy egyáltalán van-e még ebből a fajtából... Jó is, hogy nem szereltük ki előre, mert a vevőszolgálat elhajtott, mondván keressem meg a forgalmazó céget, mert bevizsgálás nélkül nem cserélik. És ugyebár a forgalmazó küldött a Tescoba. Nos, ennyit a mai napról. A cégnél már nem veszik fel a telefont, nyilván véget ért a munkaidő. Holnap szombat, remélem dolgoznak, mert kéne az autó hétvégén! Valakire rá fogom borítani az asztalt, ha továbbra is egymásra fognak mutogatni...
Folyt. köv.

>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-04-01

Az autóm április elseje alkalmából sikeresen megtréfált. A sok munka miatt két hete arra sem volt időm, hogy beindítsam, és mivel már egy ideje szarakodott az aksi, várható volt, hogy hamarosan megadja magát. Nos, ez be is következett. Az ajtónyitás sem sikerült már távirányítóval, meg sem próbáltam beindítani. Rolibaba közel lakik, hívtam is egyből, hogy jöjjön menteni. Hozott bikakábelt, próbáltuk annak a segítségével beindítani, de nem jártunk sikerrel. Mi van még nyitva péntek este 8-kor? Tesco... Szerencsére volt akcióban Exide aksi, beruháztam egyre. Remélhetőleg ezzel jó pár évig nem lesz gondom.
Akku csere közben Willy is befutott, kis minitali lett a dologból, dumcsiztunk egyet. És hatalmas köszönettel tartozom a segítségért!

>> EseményAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-12-20

Így év végére a munka nagyon megszaporodott, kevés időt töltöttem itthon, így arra sem volt időm, hogy beüljek az autómba. Lévén a munkahelyem szinte egy köpésnyire van, oda nem kocsival járok. Mától viszont szabadságon vagyok, ideje volt beröffenteni a kisautót. Csakhogy nem indult. A több, mint 3 hét állás - na meg hogy rajtahagytam a riasztót - megtette a hatását. Hiába állt garázsban, így a zord hidegek elkerülték, az akku lemerült. Nem teljesen, de éppen annyira, hogy már ne tudjam beindítani az autót. Körbetelefonáltam pár ismerőst, de mivel munkanap van, sokan melóztak, aki meg nem, az kikapcsolta a telefonját. :-) De végül sikerült Föcköst elérnem, aki el tudott szökni pár percre a melóból. Hozott magával bika kábelt is. Odatartotta az aksihoz a kábelt, és már indult is a motor. Hálás köszönet érte! :-)

>> SzervizAlfa 146 ti Super Produzione // 2008-03-26

Felhívtam az akkumulátor boltot. Nem hajlandóak cserélni garanciában az akkut, mert állítólag olyan baja van, ami nem garanciális... Kérdem én, hogy akkor milyen...? Ugyanis a feszültségszabályzóm és a generátorom tökéletes, de ezt ők nem hiszik el, sőt, most azzal jöttek, hogy ezeket akár időközben megcsináltathattam... Amit adtak átmenetileg csereakkut, lehet, hogy egyszerűen nem fogom visszaadni. Most abban maradtunk, hogy pénteken járok arra, akkor megnézik, lemérik újra a feszültséget és a generátort, bár ha úgy állnak a dologhoz, hogy akár azt is kicseréltethettem, akkor nem tudom minek... Mindenesetre a továbbiakban jelen állás szerint senkinek nem ajánlom sem a Bären akksikat, sem az a Top Coop Kft-t, akik éjjel-nappali segélyszolgálatot működtetnek, mert tapasztalataim szerint nem megbízhatóak. Az előző Bären akkum, amit szintén tőlük vettem (2 év garanciával), az is kb 16 hónapot bírt, meg ez is. Érdekes üzletpolitika... Pénteken folyt. köv.

>> SzervizAlfa 146 ti Super Produzione // 2008-03-21

Reggel megyek le az autóhoz, indítom, de semmi. Mozgatta ugyan az akku az önindítót, de elég haloványan. Telefon Zottyának, aki jött is hozzám, mint egy Sárga Angyal. :-) Bikázással indult, nem volt gond. Töltés van, ott sincs gond. Hát, akkor csak akku lehet a saras. Semmi gond, még garanciális (kb. másfél éve vettem), irány a bolt. A boltban közli az ember, hogy egyedül van, szereljem ki. Jó. Adott szerszámot, kivettem. Keddre kiderül, hogy rossz, mert most feltöltik. Kaptam egy csere akkut addig, remélem ez nem szarik be...