Blog

>> EseményPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2009-04-18

Idén ott voltam Alfacityben, nagyon tetszett. Sok mindent meg sem tudtam nézni, nem baj, majd jövőre. Sokat nem írnék róla, hiszen úgyis szinte mindenki ott volt.

>> EgyébVik.. + Rich // Alfa 75 2.0Ts // 2009-05-29

Na és újabb szerviz volt a héten. Megint köszönet Ari és Yoyo barátomnak..:-))
Ki lett cserélve a kormányösszekötő gömbfej és a kitámasztó gömbfej.. Már nagyon kellett, mert nyikorgott és minden baja volt. Utána megvolt a futóműállítás is. Úgy néz ki a dolog, hogy a vas eleje rendben van..:-))

 
>> EgyébVik.. + Rich // Alfa 75 2.0Ts // 2009-04-24

Na végre a fékfelújítás ideje is elérkezett.. Az első tárcsák és fékbetétek cserére szorulnak. Szét is lett szedve és kiderült, hogy nem csak ez a gond. A gumi fékcső is cserére szorul és az egyik fém fékcsövet is cserélni kellett.. Köszönet Ari barátomnak aki megint segített. :-)) A szerelés 2 hétig tartott mert nehéz volt a megfelelő alkatrészeket beszerezni. Így kimaradt a komáromi tali is. De nem baj. Jövőre ott leszünk.

 

Egy vadiúj csőfogóval felvértezve folytattam a kiszedést, de miután semmi jelét nem mutatta a szerelék, hogy szét akarna jönni, radikális megoldáshoz folyamodtam:
a nagyon rossz fog kihúzásához hasonlóan, - a belső szorítógyűrűre vigyázva - bevagdostam fűrésszel a karimát, majd elkezdtem fogóval tördelve darabonként kiszedni. Nemsokára - elég csak ha egy helyen megszakad a gyűrű folytonossága - összerogyott az egész és megindult rajta a szorító!
Kiszedve konstatáltam, hogy szerencsére a szorítógyűrű 1-2 apró bevágást leszámítva sérülésmentes.
Gyorsan ellenőriztem, összepasszol-e a bontott karimával - szerencsére IGEN! :-)

"Levezetésként" a betöltőlyuk körüli lemezt vontam szemle alá, érdekes, hogy a karima részei által összezárt lemez-perem pár mm széles gyűrűként tök stabilan fogta a betöltőt, mellette egyből viszont a síklemez sz@rrá van rohadva :-(
Ezt a rohadást 1x már feltártam és kittel "kijavítottam" , most csak ki kellett venni az "implantátum"-ot, hogy feltárjam az állapotát.
Nem sokat romlott azóta- nem mintha nem lenne elég ez is :-p

Másnap autózás várt rám, ehhez bilincsek nélkül, a gumiharanggal összeraktam a karimát és a betöltőcsövet. Meglepően stabil lett, azért "für alle falle" egy dróttal kikötöztem a kasztnihoz, ehhez a helyenként már "perforáltlemez" sárvédő lyukai nagyon hasznosnak bizonyultak! :-)

A másik "kedves plasztik-páros" a lökhárító és az aljához csavarral rögzített sárfogó lemez volt: a csavar az istennek sem akart elindulni, elvágáshoz egyrészt túl kicsi, másfelől a lökösbe sem szerettem volna belevágni :-(
Szerencsére "felfedeztem", hogy most azt nekem nem is muszáj szétszedni, elég csak a sárfogónak a kasztnihoz csatlakozását - egyszerű bolha - szétbontani, ez meg is történt.

A bontós betöltő-karima közel 1 heti tanulmányozása után úgy gondoltam - nagy naivan - hogy hozzáláthatok az autón lévő kiszedésének. A mentsvár az a gondolat volt, hogy legrosszabb esetben elég csak a szorítógyűrűt megóvnom, maximum a bontósit teszem majd be, a rozsdás szűkítőt meg vagy kiszedem, vagy leápolom...
Ez a tartalék lehetőség egyszerre "egyetlen megoldás"-sá avanzsált, amikor első mozdulatra egy kisebb fogóval kettétörtem azt a csőcsonkot, amire a betöltőcső gumiharangja is rámegy... :-p

Azért úgy voltam vele: mentsük, ami menthető! Kell egy csőfogó, hátha azzal kijön a többi egyben és akkor akár még meg is ragasztható talán...

>> EgyébTenkes // Alfa 164 3.0 V6 // 2009-05-30

2009 05 29-én jött el a napja, hogy a klímát fel kellet tölteni.Még az a jó, hogy olyan helyen dolgozom ahol a munkatársak segítenek egymásnak és megcsinálták nekem!Másfél kiló R14s gáz ment bele azaz teljesen üres volt.De csak ez lenne a legkisebb gond de nem!!A bekapcsolt klíma a forró levegőt nyomja:(( még az a jó, hogy van egy megbízható szerelő akit felhívtam és elmondtam a problémámat.Azt mondta ebben a fajában vagy a fűtéscsapot el kell zárni vagy a fűtés és a klíma közti ventillátor lamella mozgató motor nem működik!A szerelő az utóbbit javasolta, hogy nézzem meg.Megtettem!Ennek a kütyünek a csatlakozása le volt esve vagy pedig valaki szándékosan lehúzta.Vissza dugtam de javulást nem tapasztaltam.Úgy kattog mint egy óra. :(

 
>> Eseményszisza // Alfa 147 1.6 TwinSpark // 2009-05-30

A mai napot nagyon szuper társaságban sikerült eltöltenünk:) Alfa Totti-éknál Siófokon voltunk Andy-ékkel, és Spider cimbivel! Jó nap volt, finom kaja és sok kellemes beszélgetés:)

Köszönjük Viktor, hogy ott lehettünk veletek!

 
>> Tuning és extraego // Alfa 146 1.9 JTD // 2009-05-30

Sok gondolkozás (zsarufélelelem) után mégis úgy döntöttem, LEGYEN! Fontosabb, hogy jól lássak! :o)

2009. 06. 01. Megjegyzés: ma reggel munkába menet 10 km megtétele után az első dolgom volt rendőrbe botlani....szerencsére csak arra volt kíváncsi, mennyi alkoholt ittam hajnalban. Mivel nem sok pénzt keresett rajtam, gyorsan el is kergetett. :o))

 
>> Eseményslideshow // Alfa 75 2.0 TS // 2009-05-30

...miota hazaertem egyben, folyamatosan vigyorgok mint egy hulye :)) Megjarattam Piroskat ma, es talaltam egy pompas parkolot. Sehol egy lelek, ugyhogy nagygaz, kuplung, kormany be es hajra :))))))) Gyonyoru fustfelhot csinaltam seperc alatt... Mondjuk amikor aztan fordultam ki a parkolobol,kicsit megijedtem, mert a rend eber orei mar ott varak, de egy ferde mosoly mellett csak annyit kerdeztek, hogy ugye mar megyek?
Mondjuk azert az egyik korforgalomban megviccelt a boszorkany, mert a lenduletes bekanyarodas egy 270 fokos porgesben ert veget... Szerencsere nem jott senki sehol, es nem is csaptam neki semminek magam, de azert megijedtem... Szokni es tanulni kell meg - legalabb van indok vezetni :D

 
>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2009-05-28

Sajnos megint cserélnem kellett a fűtéscsapot.... Legalább ezt is megtanultam, így ezért sem kell munkadíjat fizetni. :)