Blog
Újragondultuk a szokásos Balaton körüli utat.
Két változás:
- nem a szokásos irányba, hanem az óramutatóval elentétesen jártuk körbe a tavat.
- megpihentünk Siófokon, így két napossá vált a program.
Keszthelyen kezdtük a kastéllyal, ahol sétáltunk egyet a parkban. A modellvasút kiállítás volt a cél, de inkább a sétálóutcát néztük meg, mert épp a nemzetközi verkli fesztivált tartották.
Az ebédet a kastélyt megkerülő út mellett lévő Kanyar Bárkonyha étteremben ettük meg. Régen ettem ilyen finom "rántotthús"-t krumplisalátával.
Innen irány Siófok. Valahol a déli partom ettünk egy fagyit.
Vasárnap kilenckor indultunk tovább.
Az északi csücsköt megkerülve elmentünk Veszprémbe kicsit boltot járni.
Utána vissza Balatonfüredre a Halászkertbe, ahol megebédeltünk.
Innentől már csak haza kellett gurulni.
Bő 350 km, nagyrészt nyitott tetővel, jó hétvége volt.











A színnel tudtam mit vállatam be. Könnyebb ügy, mint a fekete, de épp csak kicsivel. A 146 esetében sem volt könnyű tisztán tartani, de egy-egy mosás, áttörölgetés után az esztétikai élmény megérte a fáradozást. Ez olyan kis öncélú öröm, de felfogható műélvezetnek. A Giulia megrendelése előtt sosem láttam élőben a Visconti Verde színt, csak reméltem, hogy hasonlítani fog a 146 Verde Bottiglia színére. És szerencsére igen. Picit más árnyalat, de nagyon hasonló élmény ránézni. Úgyhogy újra örömmel vállalom a küzdelmet, mert az lesz vele.
A K2 gyors waxot ezen is kipróbáltam, és sokat javított itt is a mosás utáni nyers állapoton. Viszont minden apró törlésnyom megmarad, a mikroszálas kendő amilyen könnyen működik a piroson, annyira nem jó ezen a sötét fényezésen.
Attila erre is ajánlott eszközt, szintén K2 termék, egy szintetikus törlő. Ma elvittem lemosni, majd itthon direkt nem waxot, hanem sima üvegtisztítót használtam a foltok letörlésére. Ez gyorsan megvan, kb 5 perc áttörölni az autót. Ha nem süt a nap, akkor ennyi meg is teszi. Ha süt, akkor egy maszatos, foltos fényezés az eredmény.
Úgyhogy kimosott, nedves mikroszálas törlővel az egyik kezemben, a K2 törlővel a másikban, nekiálltam áttörölni az autót. A mikroszálas törlőt többször kiöblítettem közben. Ez így egy jó negyed óra munka, de tényleg eltűnik a maszatos kinézet. Ezt a fura maszatosságot nyilván az okozza, hogy a wax réteget kenem ide-oda, ez a gyors wax hátránya (?).
Az eredmény ha nem is tökéletes, de tényleg szép, öröm ránézni. És pont azt az esztétikai élményt adja, amit a zöld 146 adott.
Tudom, hogy még több fáradozással, még több munkával akár tökéletesre is tisztítható, de én megállok ezen a szinten, úgyis koszos lesz :-)







Megint bekattant🤣Tök véletlen esett elém,hogy már emberi áron lehet venni 7 colos mp5 fejegységeket.Ami viszont főleg megfogott,hogy ugyan 2 dinesek,de rettentő vékonyakat is találtam.Némi tanakodás után úgy dôntöttem,hogy beruházok egyre.A középkonzolt nem akartam szétbarmolni,így egy olyan megoldás született,ami egy óracsoport takaróval visszaállítható gyári állapotúra.A fejröl röviden.Androidos 2 giga ram 16 giga rom.4x 50 watt.Előtte nekem egy kenwood volt bent.Nem mondanám a bot fülemmel,hogy némi állítgatás után ez roszabbul szól.A navi része jól teszi a dolgát.A kihangosítóhoz kell a külső m8krofon.A benne lévő nem igazán használható.A vele kapott rögzítőfülek kb semmire se jók.Faragtam helyette másikat.A beépítő keret is egy nevetség,viszont alapnak jó volt.Ebböl faragtam egy elfogadhatót.Összességében nem bántam meg a beruházást.Szoftveresen még eztán finomítgatom.


A vezérlésbe és a hosszbordásba koppra belekerült a 60.000 így kapott megint gyári újat szetteket vízpumpával együtt. Illetve a generátor szabadonfutója elfáradt... a cseréjével nem akartam szórakozni, így komplett cseréltük a generátort újra...
Sok-sok gondolkodás után visszavásároltam a 145-ösöm. 15 év után újra az enyém a legelső Alfa Romeóm! Meglátjuk mi lesz vele.
Még a megvásárlás előtt csináltam róla egy videót is, ez a teljes sztori :)
Költségek:
Autó: 110.000 forint
Tréler: 35.000 forint





Éves olajcsere szervíz vezérlés cserével és bal felső lengőkar cserével (kopogott és nyiszogott már kicsit).
Bontott gyári klíma rendszer. Klíma hűtő kell hozzá és motortér kábelezés. Idővel ha ez beválik akkor kicserélem a mostanira. Köszi epitesz!

DennisBeru cartárs segítségével lett relé és motor a fényszórómosóhoz :) itt is köszi meg a gyerekeknek a finomságokat :)))
