Blog >> alfa >> szerelés

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-06-08

Az előfűtő beépítésekor két éve még egy időzített bombát hagytam. Az egyik aljzat nem vízmentes házú, hanem én tömítettem ipari gumival és zsugorcsővel (mivel nem volt raktáron vízmentes Weipu aljzat akkor). Időnként ránéztem, de alapvetően nem volt gond vele. Most is széthúztam, megnéztem, és ahogy vettem ki, magával hozott a motortérből egy szabadon lógó vezeték véget...
A hűtőventilátor előtét-ellenállásáról simán csak leporladt a csatlakozó. Így a 30+ fokok közeledtével jobb ha működik az a ventilátor, szóval kicuccoltam a forrasztós szerszámaimat. Itt most nem törekedtem a veterános szintű gyárias megoldásra, inkább két rendes csúszósarut alaposan körbezsugorozva felforrasztottam. A levett alkatrészeket pedig eltettem a "146 cuccok" dobozba :-)
Ha meg már ott matattam, a bombát is megszüntettem, épp jókor. Az ipari gumi feladta, a forrasztások el voltak már oxidálva, víz jutott be. A következő télen ez már csapkodta volna a kismegszakítót.

Plusz tanulság: az előfűtő kábel egy szakasza kültéri "gumikábel". Ez jól hangzik, kültéren és ipari berendezéshez használom rendszeresen, viszont motortérben kiegészítő védelem nélkül alkalmatlan.
A rezgések, mozgások nagyon könnyen kidörzsölik. Érdemes tehát egy műanyag védőcsövet még rátenni, ami a mechanikai hatásoktól megvédi.

>> EseménySte90 // Alfa 33 1.3 VL Boxer // 2010-06-30

üdv
28.-án pár nappal a váráslást követően, menet közben szétesett a váltóm. 3. ból 4. be tettem, amikor egyszer csak megszűnt minden összeköttetés a váltókar, és maga a váltó közt. egy kedves Alfás ismerősöm segített hogy mit hogy csináljak, ezúton is szeretném megköszönni Dieselnek ;) szerencsére csak a váltó rúdja csúszott szét, 2 db zégergyűrű és 2 alátét után, már újra jó a kicsike hála istennek. ennél nagyobb baja ne legyen.

>> SzervizZsó // Alfa 33 1.5 ie // 2009-01-27

Nos, a november végi vásárlás után az autó mintegy két hét után meg is adta magát, bár természetesen az előző tulajt sosem hagyta ott. :) Néhány napi diagnosztika és utánaolvasás után végülis úgy nézett ki, hogy a gyújtáselosztó a ludas. A hiba a következő volt: reggel vizsgázni mentünk be az egyetemre, mikoris félúton párszor berángatott a motor, majd le is állt kanyarban, egy emelkedő közepén. Szerencsére kicsi volt a forgalom, így volt idő y-ozni kézi erővel és legurulni. Ekkor még be-be röffent a motor, de a lejtőről legurulva már nem tudtam mozdulni. Szerencsére nem csak egyik férfi nemű csoporttársam volt velem, hanem az autó társ-tulajdonosa, nővérem is. Hogy miért is volt ez szerencse? Mert senkit nem tudtunk elérni, aki haza tudott volna gyorsan vontatni minket. Így a jól bevált, filmekből ismert módszerrel kiállítottuk őt stoppolni, mire az első autó meg is állt. ez volt az alkalmas pillanat, hogy mi is előbújjunk a bokrok mögűl, és megkérjük, hogy vigyen minket vissza a srác kocsijáért. A sztori happy enddel végződött, mert elmentünk a másik kocsiért, hazahúztuk az alfát és még vizsgára is beértünk éppenhogy. Na jó, azért annyira nem volt rózsás a helyzet, mert a vizsga egyikünknek sem siekrült :) De sebaj, később meglett az is.
Na de hogy a témánál maradjak: a hibajelenség, mely a leállás előtt jelentkezett, egy morgó hang volt a motortérből az elosztó felől, illetve maga az elosztó elég erősen rázkódott, rezgett.
Gondoltam nem lesz nagy kunszt kivenni, leszámítva, hogy nagyon nehezen hozzáférhetőek a csavarok. Dehát mit nekem a szűk tér a kispolák után :) Csakhogy minden próbálkozásom ellenére sem tudtam megmozdítani az elosztót. Olyannyira nem, hogy végül kalapácscal és vésővel kellett ütni, hogy egyáltalán megmozduljon. A sűrű program, és a zord időjárás miatt lassan haladt a javítgatás, végül a régi elosztót teljesen elbontottuk (magyarul a sok ütögetéstől az alu öntvény darabokra törött). Maga a kihúzás végül egy nagy, skf csapágylehúzó, egy, a tengely végére hegesztett nagy anya, némi lánc, és egy másfél méteres 20-as betonacél, mint erőkar segítségével történt. annyira össze volt rohadva a blokk anyaga és az elosztó aluja, hogy teljes testsúllyal kellett rángatom a vasat, ám egyszer csak vééégre siker koronázta a szenvedéseinket. ezek után a közben szerzett elosztó berakása már gyerekjáték volt, akksi berakása után pöccre indult egy hónap szünet közbeiktatásával is a motor. El lehet képzelni a vigyort az arcomon :)
És bár brutálisnak tűnhet a fent leírt módszer, ám azután a sok óra szívás után, illetve rengeteg internetes olvasgatás, és szerelőkkel folytatott telefonos konferencia után már semmi sem számított :)

Az autóra egyébiránt a kisebb javítgatásokon kívül, amiket a tulaj elhanyagolt (ilyen volt pl, hogy 8 izzót kellet kicserélnem a műszerfalban, lógott a középkonzol, no ködlámpa stb stb) néhány nagyobb karbantartásra is szükség lesz, így komplett kuplungcsere, ill. szíjak cseréje. No meg a motorolajat nem sikerült még lecserélnem, mert nincs otthon megfelelő szerszám az olajszűrő meglazításához, de a héten remélhetőleg erre is sor kerül.

165500 km cserék:
hűtőfolyadék
légszűrő
gyertyák