Blog >> 159 >> hűtővíz

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2016-11-24

Több helyen olvastam, hogy a motor elejénél lévő vízcsőben a záró dugó (és szelep) típushibás. Ha fekete műanyag csavart találok benne, akkor azt mihamarabb fémre kell cserélni. Úgyhogy ma ellenőriztem, de szerencsémre fém csavar van benne.

>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2014-05-10

Persze nem egyszerre. Már megvolt az időpont Aliékhoz a gyertyacserére, mikor előző nap eltört egy műanyag gyorscsatlakozó az egyik vízcsövön és elfolyt a hűtővíz egy része. Pont a Margit körúton álltam a dugóban, mikor sípolt az autó és közölte, hogy azonnal állítsam le a motort, mert túlmelegedett a hűtővíz. Persze se előre, se hátra. Nagy nehezen megálltam, szereztem vizet, így utántöltögetve (eleinte csak szivárgott) egész közel jutottam a műhelyhez, de a cél előtt valamivel aztán végképp eltört és meg kellett állnom. pettinke kartárs sietett a segítségemre, amiért ezúton is örök hála. Meghekkeltük a csövet, a műanyag toldó maradványai mentek a levesbe.
Másnap Aliék a provizórikus útszéli javítást véglegesnek minősítették. :)
Egyúttal a gyertyákat is kicserélték. A manual szerint 140k-nál kell, 146800-ig mentem velük. Tényleg cserések voltak, mert azóta egy kicsit finomabb az alapjárat (főleg hidegen) és eddig volt egy finom rezonancia 2200 körül, ez most megszűnt. Elég firnyák gyertya való a TBi-be NGK ILKAR7D6G, direkt ehhez a típushoz fejlesztették. Ahhoz képest nem is drága, főleg ha a TS-hez való gyertyakészlethez mérjük, ami tíz éve 100ezer körül volt.. Aliék megküzdöttek vele, még szerszámot is kellett gyártaniuk, mert nagyon mély és szűk lyukban laknak a gyertyák.